Δυναμικές συμμαχίες και «νέοι παίκτες» αλλάζουν την ακτοπλοΐα!

 

Αλλάζει ο ακτοπλοϊκός χάρτης. Ακόμα και η κάποτε "τοπική" ακτοπλοΐα της Ραφήνα; ξανοίγεται σε όλο το Αιγαίο συνδεόμενη με την Κρήτη  Ο Πειραιάς μεγαλώνει κι άλλο ακτοπλοϊκά. Η Ελλάδα αλλάζει. Περιμένουμε με ενδιαφέρον τις εξελίξεις και για την Άνδρο (φωτ. Εν Άνδρω).

Ο χάρτης, οι ισορροπίες, τα μεγέθη, οι γραμμές, ο ανταγωνισμός και η τιμολογιακή πολιτική στη ακτοπλοΐα αλλάζουν! Στις κερδοφόρες γραμμές των Κυκλάδων και του Αιγαίου, μπαίνουν «νέοι παίκτες» που μετατρέπουν τα δεδομένα με δυναμικές συμμαχίες. Το τι πρόκειται να γίνει στο επόμενο διάστημα-που στους ναυτιλιακούς κύκλους το ονομάζουν… «επανάσταση», καταγράφεται στην ανάλυση που ακολουθεί από τον έγκριτο ναυτιλιακό συντάκτη Σάββα Αθανασίου.

«Η ολοκλήρωση της εξαγοράς της Hellenic Seaways, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες θα γίνει μέχρι το τέλος Ιουνίου και με την προϋπόθεση ότι δρομολογηθούν άμεσα όλες οι διαδικασίες όπως τις καθόρισε η Επιτροπή Ανταγωνισμού με την πρόσφατη απόφαση της και χωρίς να υπάρξουν άλλα γραφειοκρατικά προβλήματα.

Ωστόσο, αυτό που απασχολεί αυτές τις ημέρες την Ακτή Μιαούλη είναι η φημολογία ότι Fortress Investment Group, ένα επενδυτικό σχήμα που αποτελείται από Έλληνες εφοπλιστές και ξένα κεφάλαια, ότι βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις για την εξαγορά της Marfin Investment Group A.E. Συμμετοχών, η οποία ελέγχεται από την Τράπεζα Πειραιώς, και η οποία κατέχει το 89,38% της Attica Group που διαθέτει τις θυγατρικές εταιρίες Super Fast Ferries και Blue Star Ferries και την Africa Morocco Link, ενώ εξασφάλισε και το πλειοψηφικό πακέτο, που ανέρχεται στο 98, 83%, της Hellenic Seaways αφού τα “βρήκε” τόσο με την Τράπεζα Πειραιώς όσο και τις Μινωικές Γραμμές που ελέγχονται από τον ιταλικό όμιλο Γκριμάλντι σε πρώτη φάση και πήρε πριν λίγες ημέρες και την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, όμως, υπό όρους. Επισημαίνεται ότι η Attica Group αγόρασε το 48,53% των μετοχών των Μινωικών Γραμμών που είχε στην HSW και το 50,30% από την Τράπεζα Πειραιώς.

Τέσσερις οι δραστηριοποιούμενες ακτοπλοϊκές από την Ραφήνα και πάρα πολλοί οι νέοι προορισμοί πλέον και με ταχύπλοα και με συμβατικά. Η "επανάσταση" έχει ξεκινήσει πλέον... (φωτ. Εν Άνδρω).

Υπενθυμίζεται ότι η Fortress χρηματοδότησε το 2014 την Attica συνολικά με 75 εκατ. ευρώ. Από αυτά τα 50 εκατομμύρια ευρώ μπορούν μετατραπούν σε μετοχές, ενώ άλλα 150 επενδύθηκαν στην Marfin που τα δικαιώματα τους απέκτησε η Eurobank. Ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν ότι στο επενδυτικό σχήμα έντονη και αποφασιστική είναι η συμμετοχή Ελλήνων εφοπλιστών και επιχειρηματιών.

Αξίζει να υπογραμμισθεί ότι μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της HSW απο την Attica Group, οι Μινωικές Γραμμές θα πάρουν το Highspeed 7, το οποίο θα εξακολουθεί να συνδέει το Ηράκλειο με τη Σαντορίνη και τη Μύκονο, ενώ το πλοίο Superfast XII θα ενσωματωθεί στο στόλο του ομίλου Γκριμάλντι. Η πρώτη συναλλαγή θα γίνει με τίμημα 74,5 εκατομμυρίων και η δεύτερη με 25 εκατομμύρια.

Όμως, η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού προκαλεί προβλήματα στα πλοία της Hellenic Seaways Highspeed, Hellenic Highspeed και «Νήσος Χίος», τα οποία είτε θα υποχρεωθούν να απομακρυνθούν από τις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες είτε θα δρομολογηθούν σε άλλες γραμμές για να υπερκεραστούν οι προυποθέσεις που έθεσε η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Οι περιορισμοί αυτοί είναι οι εξής:

- Στην περίπτωση που θα δρομολογήσουν άλλες εταιρίες πλοία, η HSW θα αποσύρει τα ταχύπλοα πλοία της από τις γραμμές Αττική – Σύρος, Αττική – Ιος – Θήρα και Αττική – Πάρος – Νάξος – Κουφονήσια – Αμοργός και το συμβατικό πλοίο στη γραμμή Αττική – Πάρος – Νάξος- Ιος – Θήρα με αναχώρηση απογευματινές ή βραδινές ώρες από την Αττική. Εξάλλου, στη γραμμή, Αττική – Σύρος, Αττική – Πάτμος και Αττική – Χίος και Μυτιλήνη η εταιρία θα πρέπει ναμειώσει τις προσεγγίσεις με συμβατικά πλοία αν θα μπουν ανταγωνιστές.

- Επίσης, αν δραστηριοποιηθεί τρίτος με συμβατικό στο δρομολόγιο Αττική – Πάρος – Νάξος – Θήρα με προσεγγίσεις στην Ιο, θα μεταθέσει την αναχώρηση του πρωινού δρομολογίου, που εκτελεί το πλοίο «Νήσος Δήλος» κατά 35 λεπτά τουλάχιστον. Τέλος, εφόσον δραστηριοποιηθούν τρίτοι στις γραμμές Αττική – Σύρος, Αττική – Ιος – Θήρα και Αττική – Πάρος – Νάξος – Κουφονήσια – Αμοργός θα αποσύρει από την Ελλάδα το «Highspeed 4».

Νέες προσεγγίσεις

Πέραν όμως από από τις διεργασίες στην “κορυφή” της ελληνικής ακτοπλοϊκής πυραμίδας, υπάρχουν σημαντικές ανακατατάξεις και στις άλλες βαθμίδες των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών. Η ενίσχυση του στόλου της Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου με 18 κυρίως ταχύπλοα πλοία αναβαθμίζει τις συγκοινωνίες από τα ηπειρωτικά λιμάνια προς 29 νησιά των Κυκλάδων και του Αιγαίου και εντείνει τον ανταγωνισμό.

Επίσης, η εταιρία Golden Star Ferries των αδελφών Γιώργου και Δημήτρη Στεφάνου με τη σύνδεση των δύο πλοίων της, Superferry και SuperferryII του λιμένα της Ραφήνας με το Ηράκλειο της Κρήτης δημιουργεί νέα δεδομένα, αφού θα προσεγγίζει και τα νησιά Άνδρο, Τήνο, Μύκονο, Πάρο, Ίο, Θήρα.
Εξάλλου και οι Μινωϊκές Γραμμές με τα δύο πλοία της θα προσεγγίζει κάθε Πέμπτη και Κυριακή και τη Μήλο, συνδέοντας για πρώτη φορά τη Μήλο με το Ηράκλειο και τον Πειραιά.

Τα νέα δρομολόγια θα προκαλέσουν τεράστιο ενδιαφέρον των τουριστών οι οποίοι θα προγραμματίζουν πλέον και έκτακτες εκδρομές προς τα “κοντινά” νησιά."

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet