Σύνδεση Καρύστου με Άνδρο, Τήνο, Σύρο. Το χτες και το αύριο του δρομολογίου...

 

Πλοία πάνε κι έρχονται στο Γαύριο. Όμως δεν υπάρχει σύνδεση με την γειτονική Κάρυστο και την αντικρινή Σύρο. Η σύνδεση τους, που ανακοινώθηκε χτες με Άνδρο δημιουργεί προσδοκίες που μένει να επαληθευτούν...  

Από τον Νοέμβριο αναμένεται να ξεκινήσει η νέα δρομολογιακή άγονη γραμμή Σύρου, Τήνου, Άνδρου, Καρύστου. δύο φορέςτην εβδομάδα, την οποία προκήρυξε το Υπουργείο Ναυτιλίας σε μια προσπάθεια να παρουσιάσει ακτοπλοϊκό έργο μετά την κακή διαχείριση που έκανε στα δρομολόγια της γραμμής μας στην περίοδο του lockdown.

Η ιδέα ξεκίνησε από τον Μάϊο του 2020 και αρχικά περιελάμβανε Ραφήνα και Νάξο. Η έλλειψη ενδιαφέροντος οδήγησε στον επανασχεδιασμό και στο τέλος ο υπουργός κατέληξε στο δρομολόγιο Καρύστου – Άνδρου – Τήνου – Σύρου ως επιδοτούμενη γραμμή. Μένει να δούμε αν θα προχωρήσει ή αν θα είναι μια εξαγγελία ενόψει του επικείμενου ανασχηματισμού.

Μια πρώτη εκτίμηση είναι να αντιμετωπιστεί η απουσία κάθε σύνδεσης Ευβοίας (Καρύστου) με την διπλανή Άνδρο και την Τήνο που υπήρχε ως γραμμή στο παρελθόν τότε με αφετηρία τη Ραφήνα και οι απαρχές της πηγαίνουν πίσω στη δεκαετία του 1960. Τώρα επανέρχεται ως ενδοκυκλαδική γραμμή με σύνδεση της Καρύστου με τα τρία κυκλαδονήσια και χωρίς την προσέγγιση της Ραφήνας. Ουσιαστικά δίνει μια διέξοδο σε νησιά που απέχουν το ένα από το άλλο λίγα μίλια (8-10 μίλια Κάρυστος-Άνδρος) και δεν επικοινωνούν επί δεκαετίες.

Από αυτή την άποψη η σύνδεση της Καρύστου με Άνδρο και Σύρο είναι μια προσδοκία για όλους που μένει να δούμε την επαλήθευση της και το τι μπορεί να φέρει. Πάντως κατ' αρχή είναι μια θετική σκέψη...

«ΕΝ ΑΝΔΡΩ»  

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Είναι παράλογο να μην υπάρχει σύνδεση Κάρυστος ανδρος
Θα έφερνε πολύ τουρισμό

This comment was minimized by the moderator on the site

Σαν σκέψη όντως είναι αρκετά καλή, αλλά σαν υλοποίηση μου φαίνεται αρκετά δύσκολη, ειδικά τους χειμερινούς μήνες.
1ον. Το επιβατικό κοινό θα επαρκεί για την επιβίωση αυτής της άγονης γραμμής??
2ον . Χωρίς αφετηρία μεγάλο λιμάνι ( ΡΑΦΗΝΑ - ΛΑΥΡΙΟ ) ποιους θα εξυπηρετεί??
3ον . Τελικά αυτη η κίνηση γίνεται για να εξυπηρετήσει τους κατοίκους της Καρυστου ή κάποιους Πολιτικούς Σκοπούς.

This comment was minimized by the moderator on the site

Εαν επιτραπεί να λειτουργήσει η γραμμή αυτή χωρίς την σύνδεση της με το λιμάνι της Ραφήνας, δεν προβλέπεται να πετύχει απο πλευράς κίνησης. Απο την άλλη πλευρά όμως, αν συνδεθεί και η Ραφήνα, ακυρώνεται αυτόματα η όλη προσπάθεια των ακτοπλοϊκων που δραστηριοπούνται στη γραμμή Μαρμάρι Ραφήνα (εδω και κάποια ζρόνια το πλοίο δένει στο Μαρμάρι και οχι στην Κάρυστο, που απέχει 15 λεπτα οδικώς απο το λιμανι τους). Είναι άδικο για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται με μικρότερων μεν διαστάσεων πλοία στην συγκεκριμένη γραμμή να μπουν στη γραμμή τους πλοία που θα προσεγγίζουν και άλλα νησιά και μάλιστα με επιδότηση. Προφανώς αυτό δεν το έχει σκεφθεί το υπουργείο ναυτιλίας. Αν πάλι μείνει η ανακοινωθείσα γραμμή χωρίς την προσέγγιση κάποιου λιμανιού της Αττικής (Λαύριο ή Ραφήνα) δεν αναμένεται να έχει την απαιτούμενη κίνηση και καμία εταιρεία δεν θα εκδηλώσει έντονο ενδιαφέρον δραστηριοποίησής της. Ο σκοπός είνια μια γραμμή να έχει και εμπορικό κίνητρο, εκτός απο την επιδότηση, ώστε να ενδιαφερθούν και οι ακτοπλοϊκες εταιρείες για αυτή. Τώρα το γεγονός του οτι το υπουργείο ναυτιλίας τα έχει κάνει άνω κάτω λαϊκιστί, αυτό είναι ένα κεφάλαιο που μπορεί να συζητηθεί σε άλλο θέμα.

This comment was minimized by the moderator on the site

Γιατί πρέπει να υπάρχει επικοινωνία με την Κάρυστο μόνο το χειμώνα? Αυτή η επικοινωνία Γαυριου-Καρυστου υπήρχε πάντοτε ακόμα και με καικια και από τα τέλη της δεκαετίας του 40 με το περίφημο "ΚΑΡΥΣΤΟΣ" του Τυπάλδου το οποίο αντικαταστάθηκε αργότερα από το "ΜΟΣΧΑΝΘΗ. Το δεύτερο μάλιστα επέκτεινε το καλοκαίρι το δρομολόγιο του από Ραφηνα-Καρυστο-Γαυριο-Υστερνια-Τηνο και επιστροφή. Δηλαδή μια κρουαζιέρα τελικά και δεν γνωρίζω αν υπήρχαν τότε επιδοτούμενα δρομολόγια. Πάντως μόνο οργανομενο κράτος δεν είναι αυτό που οι πολίτες δεν μπορούν να επικοινωνήσουν καθημερινά με την πρωτεύουσα του νομού, σε ότι αφορά την Σύρο.

This comment was minimized by the moderator on the site

Χωρίς τη Ραφήνα ως λιμάνι απόπλου και επιστροφής, είναι βέβαιο ότι θα αποτύχει το δρομολόγιο αυτό. Εντελώς λάθος ο σχεδιασμός.

This comment was minimized by the moderator on the site

Από τον Νοέμβριο.θα ξεκινήσει η γραμμή;;; με την Κάρυστο;;;μέσα στο φουλ του καλοκαιριού.!!!!!!!!!!!!!!!Η σύνδεση με την Σύρο θα έπρεπε να υπάρχει χρόνια πριν,αλλά που .......