Η ακτοπλοΐα… γερνά! Το 12% του στόλου άνω των 40 ετών! Η ηλικία των πλοίων.

 

Η αναγκαιότητα της ακτοπλοΐας πέραν κάθε αμφισβητήσεως. Η συντήρηση των πλοίων συνεχής και επιτακτική τους δίνει χρόνια. Αλλά έρχεται και η ανανέωση τους κάποια στιγμή. Ραφήνα - Φωτογραφία αρχείου ΕΝ ΑΝΔΡΩ

Η ελληνική ακτοπλοΐα αποτελεί ένα ζωτικό κύτταρο της κοινωνίας μας αφού αυτή είναι που συνδέει 116 κατοικήσιμα νησιά, στα οποία ζει το 14,6% του πληθυσμού της χώρας. Κι όμως τα πλοία που διασχίζουν τους μεγάλους και μικρούς θαλάσσιους δρόμους, είναι σε ένα ποσοστό γερασμένα και πολλά δεν ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις. Η συντήρηση των πλοίων βεβαίως είναι συνεχής και τους δίνει χρόνια. Αλλά έρχεται και η ανανέωση τους κάποια στιγμή...

Σύμφωνα με τα στοιχεία σχετικής μελέτης που δημοσιεύθηκε χτες 13/10 η ακτοπλοΐα έχει 13 συμβατικά πλοία με ηλικία άνω των 40 ετών εκ των οποίων τα πέντε - κάθε ένα ξεχωριστά - ανήκουν σε μονοβάπορη εταιρεία. Αυτά αντιπροσωπεύουν το 12% του στόλου. Μετά υπάρχουν 24 πλοία (4 highspeed Pax και 20 συμβατικά Ro-Pax) που έχουν ηλικία μεταξύ 30-40 ετών. Αυτά αντιπροσωπεύουν το 23% του στόλου. Για όλα αυτά θα πρέπει κάποια στιγμή να αρχίσει η σταδιακή αντικατάσταση τους, η οποία θα ήταν καλό να έχει ολοκληρωθεί η ανανέωση έως το 2030.

Στη συνέχεια υπάρχουν 43 πλοία εκ των οποίων 25 Highspeed (15 Ro-Pax και 10 Pax ) και 18 συμβατικά έχουν ηλικία 20-30 έτη. Αυτά αποτελούν το 41% το στόλου. Η αντικατάστασή τους θα πρέπει να ολοκληρωθεί γύρω στο 2030 ή και λίγο αργότερα. Τέλος, υπάρχουν και 25 πλοία - εκ των οποίων 19 και έξι Highspeed (4 RoPax, 2 Pax) νεώτερα της εικοσαετίας. Με τα σημερινά δεδομένα τα πλοία αυτά έχουν μια εικοσαετία ακόμη μέσα στην οποία θα μπορούν να δραστηριοποιούνται και η ανανέωσή τους υπολογίζεται το 2040. Αντιπροσωπεύουν το 24% του ακτοπλοϊκού στόλου.

Το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος με την μελέτη που έκανε κατέγραψε την υπάρχουσα και βάζει στόχο να διεκδικήσει κονδύλια ύψους 4,5 δισεκατομμυρίων ευρώ από τα ευρωπαϊκά ταμεία - σε συνεργασία και με το υπουργείο Οικονομικών - τα οποία θα δοθούν για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου.

Από αυτά τα δύο δισεκατομμύρια θα πρέπει να δοθούν “άμεσα” και αφορούν 37 πλοία άνω των 30 ετών. Και τα άλλα 2,5 δισεκατομμύρια θα δοθούν για ανανέωση με 43 πλοία ηλικίας μεταξύ 20-30 ετών. Για πλοία ηλικίας μικρότερης των 20 ετών δεν υπάρχουν εκτιμήσεις.

Σύμφωνα με τη μελέτη η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου θα έχει θετικές επιπτώσεις και στο περιβάλλον αφού ευθύνεται για το 1,9% της εκπομπής αερίων του θερμοκηπίων στην Ελλάδα και είναι ο τέταρτος πιο ρυπογόνος στόλος επιβατικών πλοίων μετά του Ηνωμένου Βασιλείου, της Ιταλίας και της Ισπανίας.

Σ.Δ.

 

 

 

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet