Ξεκινά το Superferry. Ανήσυχη αναμονή στον τουρισμό...

Ξεκινά δρομολόγια την Παρασκευή το πρωί στις 4 Μαρτίου στις 7:50 το Superferry. Και μαζί του ξεκινά η ανοιξιάτικη περίοδος των δρομολογίων για την Άνδρο και την γραμμή μας. Ξεκινά με ανησυχίες μιας και ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι κυρώσεις στη Ρωσία φέρνουν αρνητικά μηνύματα στην οικονομία και στον τουρισμό, την "βαριά βιομηχανία" της χώρας. Με το κόστος του πετρελαίου των πλοίων 100% πάνω από πέρσι, με τις κρατήσεις να "κάνουν κράτει", καθώς ευρωπαίοι κι Έλληνες κοιτάνε με ανησυχία τις εξελίξεις στην Ουκρανία. 

Αναμέναμε για εφέτος μια πολύ καλή σεζόν. Όλα τα προμηνύματα και οι πρώιμες κρατήσεις του εξωτερικού έλεγαν για 20% πάνω από το 2021. Και ξαφνικά αρχίζει το "ράλι" του πετρελαίου λόγω της ζήτησης μπροστά στο άνοιγμα της οικονομίας με το προδιαγραφόμενο τέλος της πανδημίας. Και πριν προλάβουν οι μεταφορές να συνέλθουν ξεσπά ο πόλεμος στην Ουκρανία, οι συνέπειες του οποίου με τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν στην Ρωσία διαχέεται στην διεθνή οικονομία. Tο πετρέλαιο "παίρνει φωτιά". Κι ακολουθεί το φυσικό αέριο.

Η ευρωπαϊκή και η ελληνική οικονομία που στηρίζονται κατά 35%-40% στους ρωσικούς ενεργειακούς πόρους κινούνται πια "επί ξυρού ακμής", καθώς με την ενεργειακή ανασφάλεια ακριβαίνουν όλα. Kαι με τις συνέπειες του πολέμου να διαχέονται σε όλους τους τομείς οι διακοπές και ο τουρισμός σκοντάφτουν. Που άραγε θα "κάτσει η μπίλια" του τουρισμού εφέτος;

Ξεκινά την Παρασκευή 3/4 η ανοιξιάτικη σεζόν. Έρχεται το τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας. Όλοι το περίμεναν για να δουλέψουν. Όμως η κίνηση για την ώρα δεν είναι η αναμενόμενη. Ο κόσμος κοιτά τον πόλεμο στις οθόνες και την ακρίβεια στην τσέπη του. Τα τρία πλοία την ημέρα - όπως ήταν προγραμματισμένο - ξεκινούν. Στις 7:30 το ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ. Στις 7:50 το SUPERFERRY. Και στις 17:30 το ΘΕΟΛΟΓΟΣ. Πλοία πια υπάρχουν. Το ερώτημα είναι: υπάρχουν επιβάτες και αυτοκίνητα να μεταφέρουν;

Στην οικονομία συνήθως προηγούνται οι επιβάτες (η ζήτηση) και ακολουθούν οι ακτοπλοϊκές (η προσφορά). Εδώ με τις δυσμενείς εξελίξεις πάνω από την διεθνή σκηνή και το "κράτημα" όλων έχουν αντιστραφεί οι καταστάσεις. Και το δύσκολο ερώτημα είναι: τι θα κάνει η ελληνική ακτοπλοΐα; Θα αντέξουν οι δύο εταιρείες της γραμμής μας τρία δρομολόγια (τα δύο το πρωί) κάθε μέρα. Και το πιο δύσκολο ερώτημα: θα υπάρξουν αυξήσεις στα κόμιστρα; Θα μπορέσουν οι εταιρείες να απορροφήσουν τις αυξήσεις στα καύσιμα με την αυξημένη κίνηση; Κι εδώ φτάνουμε στα προβλήματα που δημιουργεί σε όλους μας πια ο πόλεμος και στην διάχυση των επιπτώσεων του στη διεθνή οικονομία και κατ' επέκταση στον τουρισμό.

Πολλά τα ερωτήματα. Λίγες οι απαντήσεις. Κι όλοι στην κάνουν μια ευχή: να σταματήσει γρήγορα αυτό που συμβαίνει τώρα στην Ουκρανία, ώστε να μετριαστούν όσο γίνεται περισσότερο οι επιπτώσεις στην οικονομία, στην κοινωνία, στις μεταφορές. Αλλιώς...

"ΕΝ ΑΝΔΡΩ" 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Επί ξυρού ακμής. Με υ το ξυρού, εάν εννοείτε το ξυράφι.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Ευχαριστούμε. Η αυτόματη διόρθωση μάς μπέρδεψε...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 2 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro