ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ: Από το Superferry II μέχρι το Andros Queen. Ταξιδεύοντας με το νέο θαλασσοβάπορο της γραμμής Άνδρου-Τήνου-Μυκόνου...

Γράφει ο Σπύρος Ρούσος

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ.gr

 (Το παρακάτω ρεπορτάζ είναι από το ναυτικό σάιτ ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ, που μάς το έστειλε αναγνώστης και τον ευχαριστούμε ιδιαίτερα. Εδώ περικόψαμε εκτενή αποσπάσματα ώστε να είναι πιο εύκολα αναγνώσιμο. Κρατήσαμε τα περισσότερα ιστορικά στοιχεία της δημοσίευσης και μέρος από τις περιγραφές του πλοίου του δημοσιογράφου κατά το ταξίδι του από Ραφήνα σε Άνδρο, Τήνο, Μύκονο.. Θεωρούμε πως σε αρκετά σημεία το ρεπορτάζ προσθέτει στοιχεία στην περιγραφή που κάναμε εμείς πριν ένα μήνα - ΕΝ ΑΝΔΡΩ)

 

Ήταν Μάρτιος του 2011, όταν η νεοσύστατη Golden Star Ferries των Αδελφών Στεφάνου με καταγωγή από την Άνδρο, έμπαινε δυναμικά στην Ελληνική Ακτοπλοΐα με ένα εμβληματικό πλοίο, το αλησμόνητο SUPERFERRY II (4.986gt/1974). Ένα πλοίο θρύλος, που για περισσότερες από δύο δεκαετίες κυριάρχησε στη γραμμή Ραφήνα-Άνδρος-Τήνος-Μύκονος, συνδέοντας μάλιστα το όνομά του με την υψηλή ποιότητα, την ασφάλεια, τη συνέπεια και τα ναυτικά ταξίδια.

Το πλοίο αυτό, αναμφίβολα σηματοδότησε την απαρχή μιας δυναμικής και ανερχόμενης αναπτυξιακής πορείας για την Golden Star Ferries, καθώς υπήρξε η αιχμή του δόρατος, της νεοσύστατης εταιρείας, απέναντι στη νεόφερτη Fast Ferries που με το μοναδικό ΘΕΟΛΟΓΟΣ Π. (7.300gt/2000), “σάρωνε” κυριολεκτικά -από το 2007-  τα λιμάνια της γραμμής, αλλάζοντας άρδην τα δεδομένα στο “βασίλειο” της Ραφήνας.

Απέναντι στα νέα δεδομένα που διαμορφώνονταν, ήρθε η αγάπη και το μεράκι των Αδελφών Στεφάνου, οι οποίοι έθεσαν ως πρωταρχικό τους στόχο την περεταίρω αναβάθμιση των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών στα νησιά της γραμμής και συνάμα την ασφαλή και γρήγορη μετακίνηση επιβατών και οχημάτων. Βέβαια, ο συλλογισμός τους προχώρησε λιγάκι παραπάνω, αφού σε όλο αυτό το “πακέτο” που οραματίστηκαν πρόσθεσαν και μια γερή δόση πολυτέλειας, που αναμφίβολα έλειπε μέχρι τότε από τα πλοία της γραμμής. Μοναδική εξαίρεση υπήρξε ο γίγαντας SUPERFERRY (15.336gt/1972) της δημοφιλούς Strintzis Lines, που με το σύντομο πέρασμα του από τη Ραφήνα το 1992, έβαλε γερά τα θεμέλια για την πραγματική αναβάθμιση των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών των νησιών της γραμμής.

Η ισχυρή ανοδική πορεία που κατέγραψε η Golden Star Ferries τα χρόνια που ακολούθησαν, υπήρξε η έμπρακτη επιβράβευση του οράματος των Αδελφών Στεφάνου για τη γραμμή της Ανδροτηνομυκονίας. Βασικοί σταθμοί αυτής της πορείας ήταν οι ακόλουθοι:

Το Superferry II

Τον Ιανουάριο του 2012, ο αειθαλής “Βέλγος Πρίγκηπας” SUPERFERRY II, με τις υπέροχες ναυτικές γραμμές, ανανεώθηκε πλήρως με στόχο να διατηρήσει τις υψηλές προδιαγραφές ποιότητας και ασφάλειας που το καθιέρωσαν ως το καλύτερο πλοίο της γραμμής για σχεδόν τρεις δεκαετίες.

Τον Μάρτιο του 2015 και έχοντας ήδη αξιοποιήσει το κενό που δημιουργήθηκε από την αποχώρηση των Blue Star Ferries και Hellenic Seaways από τη Ραφήνα, η Golden Star Ferries μπήκε για τα καλά στο χορό της ανανέωσης αποκτώντας το εντυπωσιακό SUPERFERRY (9.508gt/1995) από την ιαπωνική Sado Kisen. Το όμορφο αυτό πλοίο, που εξωτερικά θυμίζει γιοτ μετασκευάστηκε εκτενώς στο Πέραμα και μεταμορφώθηκε σε υπερπολυτελές ημερόπλοιο, που όμοιο του δεν είχε ξαναδεί η ελληνική ακτοπλοΐα. Με το πλοίο αυτό, η εταιρεία δίπλωσε τον Ιούλιο του 2016 το δημοφιλές SUPERFERRY II στη γραμμή, φέρνοντας πραγματική επανάσταση. Αυτό, ήταν και η απάντηση στον ανταγωνισμό, ότι η εταιρεία των Αδελφών Στεφάνου ήρθε για να μείνει!

Τον Δεκέμβριο του ιδίου έτους η Golden Star Ferries, φανερά ενισχυμένη, κάνει το μεγάλο βήμα και μπαίνει στην αγορά των ταχύπλοων σκαφών, αγοράζοντας το δημοφιλές ταχύπλοο SUPERRUNNER (4.724gt/1998) από την Aegean Speed Lines.

Το 2017, με τον ανταγωνισμό να εντείνεται συνεχώς και την ανερχόμενη Seajets να βάζει πόδι στη Ραφήνα με το θηριώδες TERA JET (11.347gt/1999), η Golden Star Ferries προχώρησε στην αγορά δύο ακόμη ταχύπλοων σκαφών, των SUPERSPEED (853gt/2002) και SUPERCAT (636gt/2000), με στόχο να ενδυναμώσει περαιτέρω τη θέση της στη Ραφήνα, αλλά και στην Ελληνική Ακτοπλοΐα.

Το 2019, η εταιρεία ολοκληρώνει τα σχέδια της προσθέτοντας στον στόλο της ένα από τα μεγαλύτερα καταμαράν της Μεσογείου, το μεγάλο SUPER EXPRESS (5.902gt/1998). Ένα πλοίο που δρομολογήθηκε για πρώτη φορά στις 10 Ιουνίου 2019 και που μέχρι σήμερα συνδέει με επιτυχία τη Ραφήνα με τα νησιά Τήνος – Μύκονος – Πάρος – Ίος και Σαντορίνη.

Στα χρόνια που ακολούθησαν, ο ανταγωνισμός χτύπησε “κόκκινο”, ενώ η μανιώδης κούρσα αγοράς ταχυπλόων -ιδιαίτερα από τη Seajets- σε συνδυασμό με τις οικονομικές δυσκολίες οδήγησαν αναπόφευκτα τις εταιρείες σε επαναπροσδιορισμό των στόχων και των επιλογών τους. Το λιμάνι της Ραφήνας αναπτύχθηκε ραγδαία, ξεπερνώντας αρκετές φορές μάλιστα τις πραγματικές του δυνατότητες.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες, η Golden Star Ferries κλήθηκε να επαναχαράξει την στρατηγική της, με γνώμονα πάντα το αρχικό όραμά της για τη γραμμή της Ανδροτηνομυκονίας. Οι αποφάσεις που ακολούθησαν μπορεί να ήταν δραστικές, ήταν όμως απαραίτητες και αναμφίβολα οδήγησαν την εταιρεία σε μια νέα εποχή. Έχοντας άσβεστη αγάπη για την ιδιαίτερη πατρίδα τους την Άνδρο, αλλά και για τους νησιώτες της γραμμής, οι Αδελφοί Στεφάνου έλαβαν σοβαρές αποφάσεις. Αποφάσεις, που κύριο στόχο είχαν την ανάδειξη της εταιρείας τους σε “κορυφαίο παίκτη” στο λιμάνι της Ραφήνας.

Το πρώτο βήμα έγινε τον Απρίλιο του 2021, με την ανακοίνωση της πώλησης τεσσάρων πλοίων της εταιρείας στη Seajets. Έτσι, τα ταχύπλοα SUPERRUNNER (4.724gt/1998), SUPERSPEED (853gt/2002), SUPERCAT (636gt/2000), καθώς και το θρυλικό συμβατικό SUPERFERRY II (4.986gt/1974) άλλαξαν χέρια μέχρι τον Οκτώβριο του ιδίου έτους, ενώ η Golden Star Ferries γύρισε σελίδα βάζοντας ρότα για νέες αγορές πλοίων.

Golden Princess

Το επόμενο βήμα έγινε το Μάρτιο του 2022 με την αγορά του επιβλητικού ANDROS QUEEN από την Ιαπωνία (Silver Ferry/Kawasaki Kisen), ενώ τον Απρίλιο του 2023 αποκτήθηκε και το εντυπωσιακό ταχύπλοο monohull GOLDEN PRINCESS από τη Σουηδική Destination Gotland (Gotland Rederi AB). Πλοία αξιόλογα, που ανέδειξαν ακόμη περισσότερο το ποιοτικό αποτύπωμα της Golden Star Ferries στην ελληνική ακτοπλοΐα. Παράλληλα, όμως, φανέρωσαν και τις μελλοντικές προθέσεις της ανδριώτικης εταιρείας, η οποία προετοιμάζεται πυρετωδώς για να κυριαρχήσει στο άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον της Ραφήνας.

Η αυτού μεγαλειότης…  ANDROS QUEEN

Η γνωριμία με τη “Βασίλισσα” των Αδελφών Στεφάνου, αποτέλεσε για μας αναμφίβολα μια πολύ μεγάλη πρόκληση, καθώς το στολίδι της Golden Star Ferries εκτός από “πλωτό παλάτι” είναι και θαλασσοβάπορο, λόγω των γιαπωνέζικων καταβολών του. Σε όλους τους γνωρίζοντες την Ιαπωνική Ναυπηγική Βιομηχανία, είναι γνωστή η κορυφαία ποιότητα κατασκευής των γιαπωνέζικων πλοίων και η Ραφήνα έχει το προνόμιο να αποτελεί τόπο συγκέντρωσης τέτοιων αξιόλογων ποσταλιών. Δηλαδή, πλοίων που ναυπηγήθηκαν σε μια χώρα, με μακρά παράδοση στο χτίσιμο ναυτικών βαποριών που διψάνε για θάλασσα!

Το ANDROS QUEEN, συγκαταλέγεται μεταξύ αυτών. Ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία -στα περίφημα Mitsubishi/Shimonoseki- το 1998 (yard number 1041), για λογαριασμό της φημισμένης Kawasaki Kinkai Kisen (Silver Ferry) ως SILVER QUEEN. Τον Σεπτέμβριο του 1998 δρομολογήθηκε στη γραμμή Hachinohe-Tomakomai, αντικαθιστώντας το παλαιότερο  SILVER QUEEN 2 του 1982. Τη γραμμή αυτή υπηρέτησε ανελλιπώς και με συνέπεια μέχρι και τις 19 Ιουνίου 2018. Από τις 22 Ιουνίου 2018 έως τις 5 Οκτωβρίου 2018 μεταφέρθηκε στη γραμμή Miyako-Muroran, ενώ από τις 6 Οκτωβρίου 2018 έως τις 31 Μαρτίου 2020 προσέθεσε στις προσεγγίσεις του και το λιμάνι του Hachinohe. Την 1η Απριλίου του 2020, η γραμμή κόντυνε σε Hachinohe-Muroran, ενώ στις 31 Ιανουαρίου 2022 η συγκεκριμένη γραμμή έκλεισε και το πλοίο παροπλίστηκε στο λιμάνι του Muroran και διατέθηκε προς πώληση.

Οι Αδελφοί Στεφάνου, λόγω της πολυετούς ενασχόλησής τους με τη θάλασσα και τη ναυτιλία γενικότερα, έψαξαν αρκετά προτού τελικά καταλήξουν στην αγορά του κατάλληλου για αυτούς πλοίου. Ενός πλοίου, μεγαλύτερου από τα υπάρχοντα πλοία της γραμμής, που θα προσέφερε πολυτέλεια, μεγάλη χωρητικότητα γκαράζ, υψηλή ταχύτητα και το κυριότερο δεν θα είχε περιορισμούς στα δύσκολα λιμάνια της γραμμής. Το ANDROS QUEEN, συγκέντρωνε σε μεγάλο βαθμό όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που απαιτούνταν και τελικά αποκτήθηκε στις 9 Φεβρουαρίου 2022 έναντι τιμήματος 7,354 εκατ. δολαρίων. Τιμή ικανοποιητική, αν αναλογιστεί κανείς την εικόνα της σημερινής αγοράς ποσταλιών, όπου τα πλοία με τις διαστάσεις, τη χωρητικότητα και τις δυνατότητες του ANDROS QUEEN, σπανίζουν και συνεπώς γίνονται ολοένα και πιο ακριβά.

Στις 9 Μαρτίου 2022, το πλοίο παραδόθηκε στο ελληνικό πλήρωμα που μετέβη στην Ιαπωνία για την παραλαβή του και στις 15 Μαρτίου άφησε πίσω του το λιμάνι του Muroran με προορισμό την Ελλάδα. Στις 12 Απριλίου 2022, το ANDROS QUEEN κατέπλευσε στην Ελλάδα και οδηγήθηκε αμέσως στην Επισκευαστική Ζώνη Περάματος, προκειμένου να υποστεί μετασκευή και αναβαθμίσεις που το προσάρμοσαν στα νέα του καθήκοντα.

Στη διάρκεια της 14μηνης παραμονής του στο Πέραμα, το ANDROS QUEEN υπέστη επισκευές και σημαντικές αναβαθμίσεις, που κυριολεκτικά το μεταμόρφωσαν σε ένα νέο πλοίο. Εξωτερικά οι αλλαγές είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς, ενώ οι κοινόχρηστοι χώροι του επανασχεδιάστηκαν πλήρως, ακολουθώντας το πρότυπο του υπερπολυτελούς SUPERFERRY. To τεράστιο γκαράζ διατηρήθηκε, ενώ ταυτόχρονα προστέθηκαν πολυτελή σαλόνια, καμπίνες για 110 επιβάτες, 4 μπαρ, 450 αεροπορικά καθίσματα, κατάστημα, αναρρωτήριο και χώροι εξωτερικού περιπάτου.

Επιπλέον, οι μηχανές του δέχθηκαν ολική επισκευή, τα αξονικά βγήκαν έξω, ο εξοπλισμός του αναβαθμίστηκε πλήρως, ενώ παράλληλα αναβαθμίστηκε η ράμπα στην πρύμνη και προστέθηκε το embarkation των επιβατών. Τέλος, σοβαρή δουλειά έγινε και στην εξωτερική εμφάνιση του πλοίου, όπου καθαρίστηκε πλήρως από όλα τα στρώματα βαφής του παρελθόντος, ενώ η γάστρα του αμμοβολίστηκε και πλαστικοποιήθηκε.

 Στις 29 Ιουνίου 2023, το καμάρι της Golden Star Ferries κατέπλευσε απαστράπτον –για πρώτη φορά- στο λιμάνι της Ραφήνας, όπου μπήκαν και οι τελευταίες πινελιές πριν από την πολυαναμενόμενη δρομολόγησή του στη γραμμή της Ανδροτηνομυκονίας. Προηγήθηκαν, βέβαια τα δοκιμαστικά του πλοίου στο Σαρωνικό, όπου κατάφερε να αναπτύξει την εντυπωσιακή ταχύτητα των 22,5 κόμβων στο 90%! Ακολούθησε το πρώτο εμπορικό του δρομολόγιο στις 6 Ιουλίου 2023, με Πλοίαρχο τον Cpt Αθανάσιο Χαλά. 

Ταξιδεύοντας με μια Βασίλισσα…

Κατεβήκαμε, λοιπόν, στη Ραφήνα ένα ζεστό απόγευμα του Ιουλίου προκειμένου να εκπληρώσουμε την επιθυμία μας και να συναντήσουμε επιτέλους από κοντά την πολυδιαφημισμένη “Βασίλισσα”, με σκοπό να μας ταξιδέψει και να μας αποκαλύψει τα μυστικά και τις χάρες της. Η αλήθεια είναι, πως το μεγάλο γιαπωνέζικο σκαρί σε μαγνητίζει με την πρώτη ματιά. Με 135 μέτρα μήκος και 21 μέτρα πλάτος είναι αδύνατο να μην το ξεχωρίσεις στο λιμάνι της Ραφήνας.

Ντυμένη με την φρέσκια μπλε φορεσιά της και επιδεικνύοντας με υπερηφάνεια τα “χρυσά αστέρια” της Golden Star στα μεγάλα φουγάρα της, δείχνει ακόμη πιο επιβλητική, δικαιολογώντας με το παραπάνω το μεγαλόπρεπο όνομα που φέρει στην πλώρη της. Άλλωστε, το συγκεκριμένο πλοίο επιλέχθηκε και φτιάχτηκε για να ξεχωρίσει και συνεπώς δεν θα μπορούσε να έχει κάποιο όνομα διαφορετικό.

Πληθωρικό πλοίο σε όλα του, καταφέρνει εύκολα να εντυπωσιάζει. Από την καλοσμιλεμένη υπερκατασκευή του, τα ναυτικά καταστρώματα περιπάτου, μέχρι και τη στιβαρή του πλώρη, που στην κορυφή της δεσπόζει μεγαλόπρεπος ο θυρεός της ανδριώτικης εταιρείας. Οι λαμαρίνες στις μπάντες του πεντακάθαρες, με ποιότητα συναρμογής κορυφαία, που μόνο ένα πλοίο με τις δικές του καταβολές μπορεί να έχει. 

Οι γραμμές του ναυτικές και καλοσχεδιασμένες, χωρίς “σκληρές” γωνίες, όπως είχαν οι προκάτοχοί του, φανερώνει τη μεγάλη πρόοδο που συντελέστηκε με την πάροδο των ετών στον σχεδιασμό των πάλαι ποτέ γιαπωνέζικων “κουτιών” που έγιναν βαπόρια! Ο φαρδύς καθρέπτης της γέφυρας, με τα χαρακτηριστικά μακρόστενα κρύσταλλα, μαρτυρά ότι πρόκειται για πλοίο που χτίστηκε από τα φημισμένα Mitsubishi της μακρινής Ιαπωνίας, ενώ η κομψή και μακριά του πλώρη, χωρίς μάγουλα και με τα χαρακτηριστικά όκια, αποκαλύπτoυν ότι το συγκεκριμένο πλοίο είναι ναυτικό, φτιαγμένο για θάλασσα.

Πρώτος σταθμός το γκαράζ…

Με ύψος που κυμαίνεται από 4,60 έως 4,50 μέτρα (λόγω σιμότητας) και πέντε (5) λάινες φόρτωσης, χωρίς ενοχλητικά κολωνάκια και casing στο μέσον, το γκαράζ του ANDROS QUEEN εκτείνεται σε δύο επίπεδα και κυριολεκτικά εντυπωσιάζει με τη μεγάλη χωρητικότητα (830 γραμμικά μέτρα) και τις τεράστιες δυνατότητές του. Εξοπλίζεται, με δύο μακρόστενες εσωτερικές ράμπες που οδηγούν στο άνω γκαράζ (deck 5), που διαθέτει ίδια ύψη και μεγάλη χωρητικότητα. Μάλιστα, στο άνω γκαράζ φορτώνονται επίσης και φορτηγά, ενώ τα ανοίγματα που υπάρχουν σε κάθε πλευρά του πλοίου, λόγω του μεγάλου ύψους, βρίσκονται ψηλότερα συγκριτικά με άλλα πλοία της ακτοπλοΐας μας.

Το ANDROS QUEEN μπορεί να φιλοξενήσει συνολικά 390 Ι.Χ. ή 50 περίπου μεγάλα φορτηγά. Εξοπλίζεται, με 42 πρίζες για ασυνόδευτα ψυγεία (30 στο κυρίως γκαράζ και 12 στο άνω γκαράζ), ενώ υπάρχει και ανελκυστήρας που εκκινεί από το κυρίως γκαράζ (deck 3), διατρέχει όλα τα καταστρώματα του πλοίου και καταλήγει στο deck 8 όπου βρίσκονται οι καμπίνες των επιβατών. Για την ιστορία να αναφέρουμε, ότι στην Ιαπωνία το “αστέρι” της Golden Star Ferries φόρτωνε 92 φορτηγά (8 τόνων) και 20 Ι.Χ.!

Αναχώρηση και επίσκεψη στη γέφυρα…

Η ομάδα της γέφυρας. Από αριστερά: Γεώργιος Γιγίνης (Ανθυποπλοίαρχος), Σταύρος Στεφάνου (Υποπλοίαρχος), Αθανάσιος Χαλάς (Πλοίαρχος), Γεώργιος Βελαλόπουλος (Ύπαρχος)

Η πρώτη εντύπωση που αποκομίζουμε από τη γέφυρα είναι ότι θυμίζει περισσότερο σαλόνι! Άνετη, απλή, λειτουργική, κλασική γιαπωνέζικη και συνάμα μοντέρνα. Καταφέρνει να “γεφυρώσει” επιτυχώς το κλασικό ναυτικό με το μοντέρνο και σύγχρονο, χωρίς να κουράζει. Τα κρύσταλλα του καθρέπτη μεγαλύτερα σε επιφάνεια, εξασφαλίζουν μεγαλύτερη ορατότητα στην περιοχή της πλώρης, ενώ το κλασικό παραπέτο παραμένει, όμως με πιο μοντέρνα σχεδίαση και inox λεπτομέρειες. Επιπλέον, έχουν προστεθεί χειριστήρια στις βαρδιόλες, ενώ ο εξοπλισμός είναι πλήρης, σύγχρονος και συνεργάζεται άψογα με την κλασική γιαπωνέζικη κεντρική κονσόλα.

Σημειώνεται, ότι η γέφυρα του πλοίου ξηλώθηκε και φτιάχτηκε από την αρχή κατά τη διάρκεια της μετασκευής. Μόνο η κεντρική κονσόλα παρέμεινε στη θέση της. Επίσης, προστέθηκε ένα καινούργιο ραντάρ, ενώ η πυροπροστασία, οι υδατοστεγείς και τα smoke detectors είναι εντελώς καινούργια! To pλοίο ανοίγει γρήγορα και σχεδόν αβίαστα μέχρι τους 21 συν κόμβους! Γεγονός, που δικαιολογεί απόλυτα τη συντόμευση του κλασικού ταξιδιού στο σύνολο κατά 45 ολόκληρα λεπτά!

Άφιξη στην Άνδρο

Ο καιρός είναι γλυκός και το μεγάλο γιαπωνέζικο σκαρί μοιάζει να γλιστράει στην απίστευτη λαδιά που κυριαρχεί σε όλο το ταξίδι μας μέχρι την Άνδρο. Ο διάπλους μας είναι ξεκούραστος, γρήγορος και χωρίς κραδασμούς, ενώ το μόνο που ακούμε είναι ο αφρός των κυμάτων που ανοίγει στο πέρασμά της η βολβοειδής πλώρη της μεγαλόπρεπης “Βασίλισσας”. Πλησιάζοντας την Άνδρο, συναντούμε το ομόσταυλο SUPERFERRY που εξέρχεται με προορισμό τη Ραφήνα, ενώ εμείς σε λιγότερο από δύο ώρες (18.20) μπαίνουμε στο λιμάνι του Γαυρίου.

Περιήγηση στο εσωτερικό...

Αυτό που μας τραβά αμέσως την προσοχή είναι η ορατότητα που έχουμε μέχρι τα παράθυρα εμπρός στον καθρέπτη! Η ευρυχωρία, σε συνδυασμό με τη σιμότητα του πλοίου και τα μεγάλα παράθυρα που διατρέχουν σχεδόν όλο το μήκος του πλοίου σε κάθε μπάντα, μας δίνουν την εντύπωση ότι βρισκόμαστε σε ξενοδοχείο, παρά σε πλοίο της γραμμής! Ο επιβάτης έχει τη δυνατότητα να βλέπει θάλασσα, σε όποιο σημείο του πλοίου και αν επιλέξει να καθίσει.

Η διακόσμηση στο εσωτερικό είναι μοντέρνα και ποιοτική, ενώ τα γήινα και παστέλ χρώματα, σε συνδυασμό με το δέρμα και τα inox στοιχεία συμβάλλουν στην περαιτέρω ανάδειξη του πολυτελούς και όχι βαρυφορτωμένου ξενοδοχείου του ANDROS QUEEN, που πραγματικά εντυπωσιάζει για πλοίο της γραμμής. 

Η ώρα πάει 19.30 και θέλουμε λιγότερο από μισή ώρα για να πιάσουμε στο λιμάνι της Τήνου. Μπορεί το ταξίδι μεταξύ των δύο νησιών να είναι περίπου δύο ώρες, όμως το γρήγορο πλοίο της Golden Star Ferries μειώνει τις αποστάσεις και συνεπώς το χρόνο του ταξιδιού μας σε 1,5 ώρα περίπου.

Λογιστήριο και Ξενοδοχείο. Από αριστερά: Πέτρος Ζούρας (Προϊστάμενος Οικονομικός), Μαζαράκης Χρήστος (Φροντιστής), Χρήστος Σωτηράλης (Προϊστάμενος Αρχιθαλαμηπόλος), Νικόλαος Γκιώνης (Αρχιθαλαμηπόλος), Γεώργιος Φώτης (Θαλαμηπόλος), Παναγιώτης Μαστροπέρρος (Επίκουρος), Μαρία Παλαμάρη (Χυτροκαθαριστής), Γεώργιος Σαριδάκης (Θαλαμηπόλος)

Επίσκεψη στην “καρδιά” της Βασίλισσας…

Ο ήλιος δύει και η θάλασσα βάφεται σε χρώμα χρυσαφί. Το στιβαρό γιαπωνέζικο σκαρί αρχίζει να ξεμακραίνει από το λιμάνι της Τήνου και σημαδεύει με 21 κόμβους τη Μύκονο, που είναι και ο τελευταίος σταθμός του ευχάριστου ταξιδιού μας. Το ρολόι μας δείχνει 20:20 και έχουμε πολύ λίγο χρόνο για να επισκεφθούμε το χώρο, όπου χτυπάει η “καρδιά” του επιβλητικού ANDROS QUEEN.

Κατεβαίνουμε στο μηχανοστάσιο, που θυμίζει χειρουργείο. Οι δύο κύριες μηχανές είναι τόσο καλά συντηρημένες που δείχνουν σαν καινούργιες, ενώ ίδια εικόνα παρουσιάζουν οι τρεις ηλεκτρογεννήτριες και οι μηχανισμοί των πτερυγίων ευστάθειας. Το Control Room κλασικό γιαπωνέζικο, κλιματιζόμενο με πλήρη εξοπλισμό. Ωστόσο, την προσοχή μας τράβηξε η ευρηματική μεταμφίεση των καζανιών αέρα σε Minion! Μοιάζουν σαν αληθινά!

Η ομάδα του Μηχανοστασίου. Από αριστερά: Δημοσθένης Ρέρας (Α’ Μηχανικός),  Μιχαήλ Καλογιάννης (Μηχανοδηγός), Ζιλμπέρ Γεωργίου (Γ’ Μηχανικός), Γεώργιος Γαρύφαλλος (Γ’ Μηχανικός), Γεώργιος Αλλαγιάννης (Ηλεκτροτεχνίτης), Νικόλαος Αντωναράκης (Προϊστάμενος Ηλεκτρολόγος), Γρηγόριος Μελιδώνης (Δόκ. Μηχανικός)

Απολογισμός

Η ”Βασίλισσα” εντυπωσιακά φωταγωγημένη, καταπλέει στο λιμάνι της Μυκόνου στις 20:50 και εμείς συνειδητοποιούμε ότι πράγματι το ταξίδι μας διήρκησε μόλις 4 ώρες και 15 λεπτά! Δηλαδή, όσο διαρκεί μόνο το ταξίδι από Πειραιά για Πάρο!

Με ταχύτητα που σχεδόν αγγίζει τους 22 κόμβους το ANDROS QUEEN  κάνει τις αποστάσεις να μοιάζουν σύντομες και το ταξίδι μέχρι τη Μύκονο να θυμίζει ευχάριστη βόλτα.

Το πλοίο έχει εκτόπισμα 8.558,32Gt (1.257 Dwt), μήκος 134,6m, πλάτος 21m και βύθισμα 5,54m. Έχει ικανότητα μεταφοράς 1.250 επιβατών (110 κρεβάτια) και 390 Ι.Χ. Φέρει 2 κύριες μηχανές DU-SEMT-Pielstick 16PC2-6V diesel συνολικής ιπποδύναμης 24.000 B.H.P και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 21 κόμβων (22,5 κόμβοι max).

 

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet