"Θησαυρός" έξι εκατομμυρίων δολαρίων στο ναυάγιο του Καμπανού

Του Δημήτρη  Σταυρόπουλου

To Cabrera σε παλαιότερη φωτογραφία του (Marine Traffic)

Δύο μεγάλες και δύσκολες «επιχειρήσεις» σχεδιάζονται με ταχείς ρυθμούς και Χριστουγεννιάτικα στον Πειραιά, και αφορούν το ναυάγιο του φορτηγού πλοίου Cabrera, που καρφώθηκε στα βράχια του ακρωτηρίου Καμπανός στην Άνδρο.

Η μια εχει σχέση με την προστασία του θαλασσιού περιβάλλοντος και η άλλη με την σωτηρία του «θησαυρού» που κρύβει στα αμπάρια του, η αξία του οποίου υπολογίζεται στα έξι εκατομμύρια δολάρια.

Όπως δείχνουν τα πράγματα, το τσακισμένο βαπόρι ήρθε και θα μείνει για πολύ καιρό στο νησί. Η πρώτη αυτοψία που έγινε, έδειξε ότι μάλλον δεν πρόκειται να βουλιάξει, γιατί αφ ενός έχει σφηνωθεί για καλά στην βραχώδη ακτή και αφ ετέρου εκεί, τα νερά δεν είναι βαθειά.

Τις επόμενες ώρες αναμένεται στην περιοχή ένα πλωτό περιπολικό του Λιμενικού από την Τήνο, οι αξιωματικοί του οποίου θα αξιολογήσουν τον κίνδυνο ρύπανσης από διαρροή καύσιμων.

Το σχέδιο προβλέπει να τοποθετηθούν ειδικά φράγματα γύρω από το μισοβουλιαγμένο βαπόρι, να «πλυθεί» η θάλασσα με διαλυτικά υγρά και ταυτόχρονα να γίνει προσπάθεια να πραγματοποιηθεί απάντληση του πετρελαίου (περίπου 20 τόνοι) από τις δεξαμενές του Cabrera.

;Άλλη μια φωτογραφία του Cbrera (Marine Traffic)

Ωστόσο αυτό είναι ιδιαίτερα δύσκολο. Στον Κάβο Ντόρο πνέουν ισχυροί άνεμοι που εμποδίζουν την προσέγγιση πλωτών μέσων, ενώ από την επομένη εβδομάδα ο καιρός θα χειροτερέψει πολύ με τους βοριάδες να φθάνουν και τα 9 μποφόρ. Κάτι που θα διαρκέσει για αρκετές μέρες. Συνεπώς κάθε προσπάθεια είναι αδύνατη.

Παράλληλα λόγω του δύσβατου εδάφους, της έλλειψης δρόμου και του κατακόρυφου γκρεμού στον Καμπανό, η προσέγγιση από στεριάς και η μεταφορά μηχανημάτων είναι απαγορευτική.

Μέχρις ότου βελτιωθεί ο καιρός και με τα χτυπήματα του πλοίου στα βράχια, είναι πολύ πιθανόν οι δεξαμενές να ανοίξουν και το πετρέλαιο να χυθεί στην θάλασσα και στις παρθένες παραλίες της Άνδρου, με συνέπεια ανυπολόγιστη καταστροφή.

Ο «θησαυρός» στα αμπάρια του φορτηγού έχει το όνομα… σιδηρονικέλιο. Η αξία του έχει υπολογιστεί γύρω στα 6.000.000 δολάρια.

Το πλοίο Cabrera που είναι μισοβυθισμένο στον Καμπανό στην Αμβέρσα του Βελγίου (Marine Traffic) 

Τι είναι αυτό;

Το σιδηρονικέλιο χρησιμοποιείται πρωτίστως στην κατασκευή Ωστενιτικών ανοξείδωτων χάλυβων (γνωστών και ως σειρές 200 και 300). Αυτοί είναι μη μαγνητικοί και περιέχουν μεταξύ 8.5% και 25% νικέλιο, ενισχύοντας την αντιδιαβρωτική τους αντίσταση. Είναι η πιο ευρέως διαδεδομένη ομάδα ανοξείδωτων χαλύβων, αναλογώντας στο 70%-75% περίπου της παγκόσμιας παραγωγής. Οι Φερριτικοί ανοξείδωτοι χάλυβες (γνωστοί και ως σειρά 400) δεν περιέχουν νικέλιο.

Σήμερα, το σιδηρονικέλιο διαδραματίζει σημαντικό ρόλο σε όλες τις ανεπτυγμένες και αναπτυσσόμενες οικονομίες. Χρησιμοποιείται σε μια πληθώρα εφαρμογών και τομείς: εφαρμοσμένη μηχανική, μεταφορές, ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά, κτίρια και κατασκευές, μεταλλικά αντικείμενα , σωλήνες και εξαρτήματα σωλήνων.

Επίσης καθιστά δυνατή την παραγωγή πολύ χρήσιμων προϊόντων με ειδικές ιδιότητες - μαγνητικές, ηλεκτρονικές, ελεγχόμενης διαστολής, καταλυτικές και ιδιότητες σχετιζόμενες με την τεχνολογία των επαναφορτιζόμενων συσσωρευτών.

Το σιδηρονικέλιο συμβάλλει σε αποδοτικές τηλεπικοινωνίες, ασφαλείς μεταφορές, αποδοτική παραγωγή πετρελαίου και βενζίνης, καθαρή και αξιόπιστη παραγωγή ενέργειας, υγιεινολογική κατεργασία τροφίμων και ποτών, ασφαλή και αξιόπιστο ιατρικό εξοπλισμό, καθώς και σε εξοπλισμό μειωμένων εκπομπών από συσκευές έκπλυσης απαερίων έως υβριδικά οχήματα.

Η χρήση του σιδηρονικέλιου είναι εξαιρετικά καινοτόμος, ενώ η μεγάλη του χρηστικότητα αντισταθμίζει το σχετικά υψηλό του κόστος. Με αποδειγμένη την καινοτόμο πορεία του, το σιδηρονικέλιο θα διαδραματίζει έναν ακόμα πιο σημαντικό ρόλο στις μελλοντικές κοινωνίες από ότι σήμερα.

Παλαιότερη φωτογραφία του πλοίου σε βόρεια και παγωμένη θάλασσα (Marine Traffic).

Στην Ελλάδα βρίσκεται περίπου το 6% της παγκόσμιας παραγωγής. Το εργοστάσιο  της ΛΑΡΚΟ, λειτουργεί 24 ώρες την ημέρα, 365 ημέρες το χρόνο παράγοντας κοκκοποιημένο σιδηρονικέλιο υψηλής καθαρότητας, χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα, το οποίο χρησιμοποιείται αποκλειστικά στην παραγωγή ανοξείδωτου χάλυβα.

Οι ναυλωτές του φορτίου, δεν θέλουν σε καμία περίπτωση, να χάσουν αυτό το πολύτιμο μετάλλευμα. Θα προσπαθήσουν λοιπόν να το μεταφέρουν από τα αμπάρια του Cabrera, πριν καταστραφεί. Αυτή είναι η δεύτερη επιχείρηση που σχεδιάζεται τώρα…

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet