Με 9αρι στον Κάβο Ντόρο. Μια ακόμα μέρα στη ζωή της Άνδρου...

Στη γέφυρα του Superferry στο μπουγάζι του Κάβο Ντόρου...

Ήταν μια δύσκολη μέρα η Τετάρτη 9/9/20 για τα νησιά και τα καράβια. Το καλοκαίρι τελειώνει. Επιστροφές υπάρχουν καθημερινά. Αλλά και κάποιες αφίξεις. Κόσμος πάει κι έρχεται. Και μοναδική γέφυρα επικοινωνίας των νησιών και της Άνδρου τα καράβια. Τα καράβια είναι οι δρόμοι μας όπως είχε πολύ ωραία κάποτε ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος. Και αν δεν ταξιδέψουν τα καράβια είναι σα να είναι κλειστοί οι δρόμοι. Για τον λόγο αυτό, όπως συχνά λέει χαριτολογώντας ο φίλος καπετάν Θανάσης Χαλάς: "με μπουνάτσες και μποφόρια ταξιδέυουν τα βαπόρια"...

Και τα κύματα να ανεβαίνουν μέχρι την γέφυρα...

Αυτή τη δύσκολη μέρα που το πρωί έγινε ψιλοχαμός στο Γαύριο διαλέξαμε κι εμείς να πάμε για 2-3 μέρες Ραφήνα για δουλειές. Τα δύο πλοία της γραμμής ταξίδεψαν κανονικά αν και από το πρωί γύρω στις 9 η ΕΜΥ έβγαλε απαγορευτικό. Όμως τα πλοία ήταν πλέον στο πέλαγος. Στο Γαύριο βρήκαν την λαίλαπα. Στην Τήνο βρήκαν τον τυφώνα. Στη Μύκονο βρήκαν το Superferry II δεμένο στην μόνη ασφαλή θέση του λιμανιού. Δεν του έμεναν και πολλά να κάνουν και παρόλο το πατημένο 9αρι έπρεπε να επιστρέψουν στη Ραφήνα για να δέσουν ασφαλώς.

Κατά τον γυρισμό στην Τήνο βρήκαν θύελλα. Στο Γαύριο ο καιρός είχε σπάσει μετά τις 16:00 (είχε λήξει και το απαγορευτικό της ΕΜΥ στις 16:00. Έτσι το Andros μπήκε κι έδεσε εύκολα στη βόρεια προβλήτα φόρτωσε κι έφυγε με σχετική καθυστέρηση λόγω του καιρού που είχε βρει στην επιστροφή. ¨οταν μπήκε το Superferry - κι αυτό με σχετική καθυστερηση λόγω καιρού - αποφάσισε ο Αίολος να ανεβάσει τα μποφόρ. Έτσι ο καπετάν Θανάσης Χαλάς επέλεξε να δέσει το πλοίο στη νότια προβλήτα. Κάτι που μόνο αυτός επιχειρεί συνήθως. Το πλοίο φόρτωσε κι έφυγε για Ραφήνα.

 

Στον Κάβο Ντόρο οι ριπές παρέμεναν στο 9αρι. Δύσκολο πέρασμα. Πρώτο φουρτουνιάζει και τελευταίο καλμάρει. Το παραπάνω βίντεο περιγράφει κάτι από την διαδρομή.

Ο καπετάνιος Θ. Χαλάς, ο ύπαρχος Μ. Πιτσικάλης, ο λοστρόμος και ο δεύτερος στη γέφυρα του Superferry στον Κάβο Ντόρο.

Στη γέφυρα "καπεταναίοι και τόσοι άλλοι, λοστρόμοι, ναύτες, μηχανικοί", που λέει και το τραγούδι. Χαμογελαστοί και άνετοι. Τι ήταν το 9αρι του Κάβο Ντόρου μπροστά στην πρωινή τρέλα του Γαυρίου και μετά της Τήνου. Ψιλοπράγματα. Ήταν απλώς μια ακόμα μέρα στη ζωή τους. Όπως ήταν και μια ακόμα μέρα στη ζωή της Άνδρου. Μόνο που ακόμα και αυτή τη μέρα εξυπηρέτησαν και τα δύο πλοία - μέσα στην θύελλα και μόνο κατά την επιστροφή - 1000 επιβάτες και 260 ΙΧ που έφτασαν εγκαίρως και ασφαλώς στον προορισμό τους. Και άλλους τόσους στον πηγαιμό. Δηλαδή αν δεν είχαν γίνει τα δρομολόγια θα είχε μείνει πίσω κόσμος και κοσμάκης. Και του κόσμου τα αυτοκίνητα. Και από τέτοιες μέρες με 8αρια ή και 9άρια που τα καράβια ταξιδεύουν αδιάκοπα είναι κοντά 90-100 τον χρόνο! Κάντε λογαριασμό να δείτε τι θα γινόταν αν δεν είχαμε καλοτάξιδα πλοία και έμπειρους καπεταναίους και πληρώματα. Τι οικονομικό και κοινωνικό αντίκτυπο θα υπήρχε για τα νησιά και την Άνδρο.

"ΕΝ ΑΝΔΡΩ" 

 

 

 

 

 

 

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet