Έξι ιδέες για την τουριστική ανάπτυξη και μια πρόταση για συλλογικότητα και επεξεργασία των προτάσεων...
Ένα ακόμα προσωπικό δελτίο τύπου καταθέτει ο πρώην δήμαρχος με 6 γενικόλογες προτάσεις για τον τουρισμό, οι οποίες καταλήγουν στην ανάγκη δημιουργίας Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού, που θα αντικαταστήσει την υπάρχουσα Τουριστική Επιτροπή. Χωρίς καμία επεξήγηση. "Τι θα κάνει" και "που θα διαφέρει" αυτός ο Οργανισμός από την Τουριστική Επιτροπή; Όλα αυτά χωρίς κάποια επεξήγηση. Δεν υπάρχει πουθενά στο δελτίο κάποια θεσμική, οικονομοτεχνική και οργανωτική αναφορά ή εξήγηση γι' αυτά που προτείνονται. Βεβαίως μέχρι σήμερα η διοίκηση δεν έχει προτείνει τίποτα και δεν έχει εξηγήσει τίποτα. Όμως η αντιπολίτευση όταν ρίχνει ιδέες ας τις εξηγεί και λίγο.
Ευτυχώς ο πρώην δήμαρχος αυτή την φορά δεν απευθύνεται στη διοίκηση, που τον σνομπάρει, αλλά στην κοινωνία. Όμως, το αξιοπερίεργο είναι πως το δελτίο είναι και πάλι προσωπικό. Και δεν εμφανίζονται πουθενά η συλλογικότητα και οι επιτροπές που ο ίδιος εξήγγειλε στην πρώτη συγκέντρωση του στο Γαύριο; Δηλαδή, ζητά συνεργασία με μια αλαζονική διοίκηση και δεν συνεργάζεται με τις ομάδες που ο ίδιος εξήγγειλε; Οξύμωρο
"ΕΝ ΑΝΔΡΩ"
Δ Ε Λ Τ Ι Ο Τ Υ Π Ο Υ
Δημιουργία Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού και 6 προτάσεις για μια νέα στρατηγική τουριστικής ανάπτυξης.’’
Ο κ. Δημήτρης Λοτσάρης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
‘’Πριν από ένα περίπου μήνα, το στέλεχος της παράταξής μας Γιώργος Μπάλλας είχε θέσει το ερώτημα ‘’ πόσο έτοιμη είναι η Άνδρος για την έναρξη της νέας τουριστικής περιόδου.’’ Δυστυχώς το ερώτημα αυτό θα αποδειχθεί στην πράξη αφού απουσιάζουν στοιχεία όπως η προετοιμασία, ο σχεδιασμός, η συνεννόηση.
Τα τέσσερα προηγούμενα χρόνια, η Άνδρος μπήκε δυναμικά στο χάρτη των τουριστικών προορισμών με καινοτόμες δράσεις προβολής, κάτι που κανείς δεν αμφισβητεί. Παράλληλα υπήρχε προετοιμασία και μέριμνα για να διατηρείται το νησί καθαρό.
Τα αποτελέσματα ήταν ορατά. Η Άνδρος κατέγραφε διαρκή άνοδο χρόνο με το χρόνο ενώ και την τελευταία χρονιά, το 2023, η ανοδική τάση επιβεβαιώθηκε αφού τα έσοδα από τον τουρισμό στο νησί παρουσίασαν νέα αύξηση, σύμφωνα με μελέτη του MTC GROUP.
Έχοντας την εμπειρία μιας τετραετούς θητείας, πιστεύω ότι πρέπει να αλλάξουμε πολλά για να γίνουμε ένας ελκυστικός τουριστικός προορισμός με τους δικούς μας όρους και όχι με όρους που θα μας επιβάλλουν άλλοι.
Χρειαζόμαστε πλέον όχι μια Επιτροπή Τουρισμού αλλά ένα πολύ πιο αποτελεσματικό και διευρυμένο αναπτυξιακό εργαλείο. Αναφέρομαι στην ανάγκη δημιουργίας ενός Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού, ενός σύγχρονου και κυρίως αποτελεσματικού εργαλείου επικοινωνίας, προώθησης αλλά και management του τουρισμού μας.
Με βάση αυτό μπορούμε να χαράξουμε και μια τοπική στρατηγική τουριστικής ανάπτυξης με τους δικούς όρους. Βασικά συστατικά αυτής της στρατηγικής είναι:
1ον-Η Άνδρος , ως τουριστικός προορισμός, επενδύει στην ποιότητα, στη βιωσιμότητα και στην αειφορία και όχι στο μαζικό τουρισμό. Η επένδυση στην ποιότητα συνδέεται με νέες εναλλακτικές μορφές τουρισμού για αυτούς που αναζητούν την εμπειρία (ορεινός τουρισμός, καταδυτικός τουρισμός, θρησκευτικός, γαστρονομικός, αγροτουρισμός)
2ον-Διαμορφώνουμε συνθήκες ορθολογικής διαχείρισης των φυσικών πόρων και ιδιαίτερα του νερού. Η Άνδρος πρέπει να αποκτήσει υδροδοτική επάρκεια, η προτεραιότητα πρέπει να δοθεί σε αυτά τα έργα. Οφείλουμε επίσης να κάνουμε μια νέα μελέτη για τη σχέση ανθρώπινης δραστηριότητας και φυσικών πόρων στην Άνδρο.
3ον-Στηρίζουμε και ενθαρρύνουμε την ανάπτυξη υποδομών στα τουριστικά καταλύματα και στις επιχειρήσεις του νησιού για την εξοικονόμηση ενέργειας και νερού, οι οποίες μπορούν να συνδεθούν και με κίνητρα από το Δήμο.
4ον-Η διάβρωση των ακτών, η άνοδος της θερμοκρασίας, η αύξηση ενεργειακών και υδροδοτικών αναγκών είναι συνέπειες της κλιματικής αλλαγής. Μπορούμε να τις αντιμετωπίσουμε με έργα και νέες υποδομές.
5ον- Η τουριστική μας προβολή πρέπει να γίνεται ψηφιακά. Η Άνδρος πρέπει να αποκτήσει τη δική της ψηφιακή τουριστική ταυτότητα στην οποία ο επισκέπτης θα βρίσκει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται. Και αυτό μπορεί να το κάνει μόνο ένας Οργανισμός Διαχείρισης Προορισμού.
6ον-Η ένταξη της Άνδρου στα πράσινα νησιά, με υποδομές για την ηλεκτροκίνηση αλλά και έργα στους τομείς συστημάτων έξυπνης διαχείρισης, υποδομών παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ αλλά και επαναχρησιμοποίησης του νερού.
Ακούω πολλούς επίσης να λένε για την κλιματική κρίση, Και αυτή η κρίση, όπως κάθε κρίση, κρύβει ευκαιρίες. Ποιες είναι αυτές; Το γεγονός ότι η άνοδος της θερμοκρασίας δημιουργεί κλιματολογικές συνθήκες που επιτρέπουν τις διακοπές και τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο.
Οι προτάσεις αυτές δεν απευθύνονται μόνο στη δημοτική αρχή, που είναι δεδομένο ότι θα τις απορρίψει μόνο και μόνο επειδή κατατίθενται από εμάς
Απευθύνονται σε όλη την τοπική κοινωνία, στους επιχειρηματίες και επαγγελματίες του τουρισμού. Θα επιδιώξουμε να τις συζητήσουμε μαζί τους, να ακούσουμε και τις δικές τους ιδέες και προτάσεις. Άλλωστε χωρίς αυτούς δεν υπάρχει τουρισμός.
Ο διάλογος αυτός θα γίνει άμεσα. Ανοιχτά, δημοκρατικά και με ειλικρίνεια. Η Άνδρος πρέπει να μάθει να συνεργάζεται και να βλέπει μπροστά.