Το λιμάνι της Ραφήνας και τα αδιέξοδα του ή όταν τα master plan μετράνε τ΄ άστρα…

 

Την Δευτέρα 20/5 το βράδυ παρουσιάστηκε στο δημοτικό συμβούλιο Ραφήνας ξαφνικά ένα ακόμα master plan για το λιμάνι από την εταιρεία που έχει αναλάβει εκ μέρους του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας τον σχεδιασμό. Το master plan απορρίφθηκε από τον Δήμο Ραφήνας ομόφωνα.

Αν προχωρήσει σε αυτό ο ΟΛΡ τότε ο Δήμος Ραφήνας θα προσφύγει στο ΣτΕ. Και οι αντιδράσεις όπως όλα δείχνουν δεν θα μείνουν σε επίπεδο Δήμου, αλλά και οι ναυτιλιακές εταιρείες, που χρησιμοποιούν το λιμάνι επί 70 χρόνια δεν το βλέπουν με καλό μάτι. Αυτές ζητούν ένα ασφαλέστερο λιμάνι για 8-10 καράβια. Ο Δήμος επισείει τα προβλήματα διακίνησης χωρίς νέες υποδομές και καταστροφής της ακτογραμμής. Οι τεχνικοί του Δήμου επισείουν το πρόβλημα του μεγάλου ρέματος της Ραφήνας, που θα μπαζώνει από ένα τεράστιο λιμάνι. Με αυτά τα δεδομένα ποιος στην ευχή τα άλλαξε όλα και σχεδίασε ένα λιμάνι... να μετράει τ’ άστρα;

Αναλυτικά οι διαφορές:

Μεταξύ του αρχικού master plan των 37 εκατ ευρώ - που είχε παρουσιαστεί πριν τις δημοτικές εκλογές και είχε γίνει αποδεκτό - και σημερινού άλλαξαν όλα! Από τα 37 εκατ ευρώ πήγανε στα 50 εκατ. ευρώ. Και τώρα το κόστος εκτοξεύτηκε στα 75!!! Το μέγεθος του λιμανιού επίσης εκτοξεύτηκε και από 9-10 πλοία πήγε στα 20!!! Προβλέπονται πλοία μέχρι 180 μέτρα!!! Και βεβαίως οι προβλήτες πήγαν μέσα στην θάλασσα. Στην ακτή λένε πως θα υψωθούν 5όροφα!

Όμως οι μελετητές δεν τέλειωσαν την αστροφυσική μέχρι εδώ. Υπάρχουν και χειρότερα, καθώς τα έργα πρόσβασης στο λιμάνι (μετρό, προαστιακός, Αττική οδός) πάνε για μετά 2030, γιατί δεν προβλέπονται ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις για έργα εντός Αττικής! Δηλαδή το λιμάνι θα μεγεθυνθεί στα ουράνια, αλλά με τις υπάρχουσες προσβάσεις!!!

Με άλλα λόγια το master plan εκτοξεύει την Ραφήνα στ’ άστρα. Χωρίς μελέτη για τους προορισμούς όλων αυτών των πλοίων που θα έρθουν. Γιατί σύμφωνα με τις ναυτιλιακές η Ραφήνα εξυπηρετεί ΜΟΝΟ τις Ανατολικές Κυκλάδες. Κι αυτό γιατί όλες οι ναυτιλιακές προσπάθειες που έγιναν για Σύρο και Δυτικές Κυκλάδες απέτυχαν παταγωδώς. Όλες οι προσπάθειες για Ανατολικό Αιγαίο απέτυχαν κι αυτές. Και φυσικά κουβέντα για μεταφορά του λιμανιού από Ραφήνα για Λαύριο γιατί αντιδρούν όλες οι ναυτιλιακές μιας και το Λαύριο είναι ακριβώς η ίδια ναυτική απόσταση με την Ραφήνα, αλλά 50 περίπου χιλιόμετρα μακρύτερα οδικώς.

Όταν τα άστρα μιλούν και για την Άνδρο

Με αυτά τα δεδομένα αυτοί που σχεδίασαν το λιμάνι της Ραφήνας μάλλον μετράνε τ’ άστρα. Μπορεί να ήταν και από τις παρενέργειες… του Astra Zeneka!!! Κατά τα άλλα σκεφτόμαστε το περίφημο master plan του Γαυρίου για το οποίο τόσες μάταιες μάχες έδωσαν οι δημοτικοί σύμβουλοι Β. Αδάμης, Γ. Τρανάκος και Τ. Μαμάη. Τόσες επιθέσεις και καταγγελίες για τον Γ. Ματζώρο και τον Δ. Λότσαρη από το 2019 μέχρι το 2023.

Για να δούμε τώρα που όλοι αυτοί είναι στη διοίκηση του Δήμου Άνδρου, αλλά και του Λιμενικού Ταμείου Άνδρου θα προχωρήσουν στο θηριώδες master plan που "θα χαράξει το ναυτικό δρόμο της Άνδρου για μετά 25 χρόνια"; Ή, θα καταλήξουμε κι εμείς σε ένα αστρονομικό σχέδιο σαν της Ραφήνας. Μήπως όλα αυτά τα χρόνια οι τρεις σύμβουλοι αναλώθηκαν σε μια προσπάθεια να σταματήσουν όλα τα έργα στο λιμάνι της Άνδρου, μέχρι να έρθουν αυτοί στην εξουσία; Και... να μην κάνουν τίποτα;

Εμείς απλώς παραθέτουμε εδώ στοιχεία και ερωτήματα. Τις απαντήσεις καλούνται να τις δώσουν κάθε φορά αυτοί που διοικούν και που εξαγγέλλουν έργα για τα άστρα…

“EN ΑΝΔΡΩ»

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Ρωμανε, έχεις βγει ποτέ έξω από την Άνδρο να δεις πόσο πίσω τουριστικά... Αυτό το λάου λάου μας έχει φάει τόσα χρόνια... Υποτίθεται ότι είμαστε νησί ναυτικών και εφοπλιστών και δεν έχουμε μια σύγχρονη μαρίνα της προκοπής να υποδέχεται καμιά 50ρια σκάφη...

This comment was minimized by the moderator on the site

Αλήθιεα πόσο ασχετοσύνη μπορεί να υπάρχει σε αυτόν τον τόπο ?
Μιλάνε οι πιο κάτω σχολιαστές και κανουν συγκρίσεισ με την Αίγινα και ένα σωρό συνειρμούς μεταξύ Ανδρου και Αίγινας.
Τα πράγματα είναι τοσο απλά μα παρα πολύ απλά, με μόνη την διαπίστωση, ότι μιλάμε γαι δύο παντελώς ανόμοια νησιά ως προς την γεωγραφική τους θέση στο χάρτη και μαζί και όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά τους.
Τι σχεση έχει ο χειμβνιάτικοσ καβοντόροσ και το κλί,α του χειμώνα με τον Αργοσαρωνικό τον χειμώνα ?
Πως να σταθεροποιηθεί ένα μόνιμο πλάνο για όλο τον χρόνο σαν προορισμό ?
Ας μείνουμε λοιπόν μακρυά απο ...βαρύγδουπες αμπελοφιλοσοφίες και ας επικεντρωθούμε με ρεαλισμο και οργάνωση στην επιμύκηνση της θερινής περιόδου, η οποία μπορεί να επιτευχθεί με στόχο την έναρξη της, απο τον Απριλιο μεχρι το τέλος Οκτωβρίου και έτσι να λειτουργήσει το νησί μασ στο σύνολο του.
Τέλος ας μην μιλάμε άλλο για επισκέπτες πέραν των 450-500 χλιάδων, γιατί αν τυχόν έρθουν, δυστυχώς το νησί μας δεν εχει τις υποδομές δημόσιες και ιδιωτικές γαι να τους καλύψει ...επαναλαμβάνω δυστυχως !!!!
Ας είμαστε προσγειωμένοι και ας πάμε step by step .

This comment was minimized by the moderator on the site

Ακριβώς αυτό εννοώ όταν γράφω ούτε 500.000... Ένα νησί με το 20% του μεγέθους της Άνδρου ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ, έχει τους 10πλασιους επισκέπτες!!! Η Ανδρος στη χειρότερη θα έπρεπε να έχει 500.000!!! Πρώτον, η Αίγινα ενώ δεν εχει ντόπιους εφοπλιστές εχει ασταμάτητα 10αδες δρομολόγια κάθε ημέρα όοοοοολο τον χρόνο (μέχρι και καταμαράν), ενώ η πλειοψηφία όσων ασχολούνται με την εστίαση και τα καταλύματα ΔΕΝ κλείνουν σχεδόν ποτέ!

Για παράδειγμα τι θα εμπόδιζε τους τοπικούς άρχοντες (εδώ γελάμε) σε συνεργασία με τους Στεφάνου και τους Παναγιωτακηδες, μέσω ενός μακροπρόθεσμου πλάνου, να κάνουν το νησί προορισμό για όλο τον χρόνο...;;;

Δυστυχώς ο τουριστικός κλάδος του νησιού είναι αποτυχημένος! Ειδα και τα χάλια αρκετών γνωστών "επιχειρηματιών" στο Μπατσι που δεν άνοιξαν για Πάσχα, αλλά αρχές Σεπτεμβρίου θα κλαίνε ότι η σεζόν είναι μικρή. Όσο για τους κοντόφθαλμους που διοικούν εδώ και δεκαετίες αυτόν τον τόπο, δεν περιμένω και πολλά...

This comment was minimized by the moderator on the site

2.3 εκατομμύρια ετησίως οι επισκέπτες στην Αίγινα, και στην Άνδρο ούτε 500.000 ... Ξυπνάτε επιτέλους!!!
https://www.irafina.gr/pos-katafere-i-aigina-na-echei-kathe-chrono-2-ekatommyria-episkeptes/

ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Η Άνδρος είχε 250.000 επισκέπτες. Η Τήνος 450.000. Η Μύκονος ας μην το συζητάμε. Αυτά για να είσαστε ακριβής.

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 6 μήνες πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Ραφήνα χαρά της ρύπανσης από τα πλοία και της ηχορρύπανσης από τα αεροπλάνα