Το λιμάνι της Ραφήνας και τα αδιέξοδα του ή όταν τα master plan μετράνε τ΄ άστρα…
Την Δευτέρα 20/5 το βράδυ παρουσιάστηκε στο δημοτικό συμβούλιο Ραφήνας ξαφνικά ένα ακόμα master plan για το λιμάνι από την εταιρεία που έχει αναλάβει εκ μέρους του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας τον σχεδιασμό. Το master plan απορρίφθηκε από τον Δήμο Ραφήνας ομόφωνα.
Αν προχωρήσει σε αυτό ο ΟΛΡ τότε ο Δήμος Ραφήνας θα προσφύγει στο ΣτΕ. Και οι αντιδράσεις όπως όλα δείχνουν δεν θα μείνουν σε επίπεδο Δήμου, αλλά και οι ναυτιλιακές εταιρείες, που χρησιμοποιούν το λιμάνι επί 70 χρόνια δεν το βλέπουν με καλό μάτι. Αυτές ζητούν ένα ασφαλέστερο λιμάνι για 8-10 καράβια. Ο Δήμος επισείει τα προβλήματα διακίνησης χωρίς νέες υποδομές και καταστροφής της ακτογραμμής. Οι τεχνικοί του Δήμου επισείουν το πρόβλημα του μεγάλου ρέματος της Ραφήνας, που θα μπαζώνει από ένα τεράστιο λιμάνι. Με αυτά τα δεδομένα ποιος στην ευχή τα άλλαξε όλα και σχεδίασε ένα λιμάνι... να μετράει τ’ άστρα;
Αναλυτικά οι διαφορές:
Μεταξύ του αρχικού master plan των 37 εκατ ευρώ - που είχε παρουσιαστεί πριν τις δημοτικές εκλογές και είχε γίνει αποδεκτό - και σημερινού άλλαξαν όλα! Από τα 37 εκατ ευρώ πήγανε στα 50 εκατ. ευρώ. Και τώρα το κόστος εκτοξεύτηκε στα 75!!! Το μέγεθος του λιμανιού επίσης εκτοξεύτηκε και από 9-10 πλοία πήγε στα 20!!! Προβλέπονται πλοία μέχρι 180 μέτρα!!! Και βεβαίως οι προβλήτες πήγαν μέσα στην θάλασσα. Στην ακτή λένε πως θα υψωθούν 5όροφα!
Όμως οι μελετητές δεν τέλειωσαν την αστροφυσική μέχρι εδώ. Υπάρχουν και χειρότερα, καθώς τα έργα πρόσβασης στο λιμάνι (μετρό, προαστιακός, Αττική οδός) πάνε για μετά 2030, γιατί δεν προβλέπονται ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις για έργα εντός Αττικής! Δηλαδή το λιμάνι θα μεγεθυνθεί στα ουράνια, αλλά με τις υπάρχουσες προσβάσεις!!!
Με άλλα λόγια το master plan εκτοξεύει την Ραφήνα στ’ άστρα. Χωρίς μελέτη για τους προορισμούς όλων αυτών των πλοίων που θα έρθουν. Γιατί σύμφωνα με τις ναυτιλιακές η Ραφήνα εξυπηρετεί ΜΟΝΟ τις Ανατολικές Κυκλάδες. Κι αυτό γιατί όλες οι ναυτιλιακές προσπάθειες που έγιναν για Σύρο και Δυτικές Κυκλάδες απέτυχαν παταγωδώς. Όλες οι προσπάθειες για Ανατολικό Αιγαίο απέτυχαν κι αυτές. Και φυσικά κουβέντα για μεταφορά του λιμανιού από Ραφήνα για Λαύριο γιατί αντιδρούν όλες οι ναυτιλιακές μιας και το Λαύριο είναι ακριβώς η ίδια ναυτική απόσταση με την Ραφήνα, αλλά 50 περίπου χιλιόμετρα μακρύτερα οδικώς.
Όταν τα άστρα μιλούν και για την Άνδρο
Με αυτά τα δεδομένα αυτοί που σχεδίασαν το λιμάνι της Ραφήνας μάλλον μετράνε τ’ άστρα. Μπορεί να ήταν και από τις παρενέργειες… του Astra Zeneka!!! Κατά τα άλλα σκεφτόμαστε το περίφημο master plan του Γαυρίου για το οποίο τόσες μάταιες μάχες έδωσαν οι δημοτικοί σύμβουλοι Β. Αδάμης, Γ. Τρανάκος και Τ. Μαμάη. Τόσες επιθέσεις και καταγγελίες για τον Γ. Ματζώρο και τον Δ. Λότσαρη από το 2019 μέχρι το 2023.
Για να δούμε τώρα που όλοι αυτοί είναι στη διοίκηση του Δήμου Άνδρου, αλλά και του Λιμενικού Ταμείου Άνδρου θα προχωρήσουν στο θηριώδες master plan που "θα χαράξει το ναυτικό δρόμο της Άνδρου για μετά 25 χρόνια"; Ή, θα καταλήξουμε κι εμείς σε ένα αστρονομικό σχέδιο σαν της Ραφήνας. Μήπως όλα αυτά τα χρόνια οι τρεις σύμβουλοι αναλώθηκαν σε μια προσπάθεια να σταματήσουν όλα τα έργα στο λιμάνι της Άνδρου, μέχρι να έρθουν αυτοί στην εξουσία; Και... να μην κάνουν τίποτα;
Εμείς απλώς παραθέτουμε εδώ στοιχεία και ερωτήματα. Τις απαντήσεις καλούνται να τις δώσουν κάθε φορά αυτοί που διοικούν και που εξαγγέλλουν έργα για τα άστρα…
“EN ΑΝΔΡΩ»