Τουρισμός: ο άγνωστος Χ της Άνδρου

\

Να δούμε πότε θα εντάξουμε τον μοναδικό στην Ευρώπη νεολιθικό οικισμό Στρόφιλα σε κάποιο πακέτο τουριστικής προβολής της Άνδρου. Στην φωτογραφία μοναδική βραχογραφία πλοίων του 4.000 π.Χ.

Κατανοούμε το ανοργάνωτο του τουρισμού της Άνδρου. Δεν είναι κάτι νέο. Είναι χρόνια κατάσταση. Μια κατάσταση συνοδευόμενη και από χρόνιες παθήσεις.

 -     Πώς να προσελκύσεις τουρίστες (από αναπτυγμένες αγορές του εξωτερικού) όταν το νησί είχε μερικά καλοκαίρια τα σκουπίδια βουνά στους δρόμους;

(Θυμίζουμε για όσους έχουν ασθενή μνήμη τα καλοκαίρια του 2006, του 2011, του 2012 όταν το νησί “ακούστηκε” σε Ελλάδα και εξωτερικό για τα σκουπίδια. Ελπίζουμε να γίνει γρήγορα ο ΧΥΤΥ ώστε να απαλλαγεί το νησί από αυτό το άγχος).

-            -   Πώς να προσελκύσεις τουρίστες (από το εσωτερικό) όταν οι τουριστικές υπηρεσίες του Δήμου είναι ένα περίπτερο κάπου στην Χώρα που απλώς δίνει μερικά τηλέφωνα σε όποιον καταφέρει να το βρει;

Η σημερινή δημοτική αρχή συμπλήρωσε ήδη 6 μήνες στη διοίκηση και 9 μήνες από την εκλογή της. Μπορεί να μην το έχουν καταλάβει, αλλά σε 3 μήνες κλείνουν 1 χρόνο εκλεγμένοι. Όλοι κοιτούν, όχι τι γράφει και τι λέει, αλλά την μέχρι σήμερα «περπατησιά» της: για να καταλάβουν «που το πάει». Ιδίως στον τουρισμό που ήταν πάντα ένα δύσκολο πεδίο για την οικονομική ανάπτυξη του νησιού μας.

Μέχρι σήμερα περιμέναμε να δούμε κάτι: ένα σχέδιο (εκεί που στο παρελθόν είχαμε αυτοσχεδιασμούς). Να δούμε συλλογική δράση με συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων και ατόμων. Να δούμε να αξιοποιείται, χωρίς αποκλεισμούς, κάθε ατομική ή συλλογική παρουσία του νησιού μας, ώστε να αναδειχθεί η Άνδρος σε έναν ενδιαφέροντα πολιτιστικό προορισμό αξιοποιώντας νέα στοιχεία (μονοπάτια, μοναστήρια, αρχαιολογία, αγροτική παραγωγή κλπ).

Η προηγούμενη διοίκηση αυτοσχεδίασε άλλοτε ανέξοδα (π.χ. ταξίδι δημάρχου σε έκθεση στη Μόσχα) και άλλοτε με έξοδα (π.χ. τουριστική έκθεση στο Golden Hall κλπ). Επί των ημερών της έγιναν μερικές αποσπασματικές κινήσεις που φυσικά δεν οδήγησαν πουθενά. Στην καλύτερη περίπτωση μερικά περαστικά δημοσιεύματα.

Η σημερινή διοίκηση ελάχιστα προετοιμάστηκε πριν τις εκλογές. Μετά άφησε τους τρεις μήνες του καλοκαιριού ανεκμετάλλευτους χωρίς μια προεργασία. Ανέλαβε, πριν 6 μήνες. Μετά από κάποιους μήνες συγκάλεσε μια πολυμελή «τουριστική επιτροπή». Πράγμα σωστό και εποικοδομητικό. Όμως εκεί σταμάτησε.

Η επιτροπή πλέον συγκαλείται όταν… συγκαλείται! Δεν αποφασίζει για τίποτα. Δεν έχει κατατεθεί, μέχρι στιγμής, ένα πλάνο δράσης, ένα οργανωμένο σχέδιο: τι θέλει να γίνει η Άνδρος;  Δεν έχουν κληθεί επαγγελματίες του τουρισμού να συμβάλουν στην κατάρτιση ενός master plan και βάσει αυτού να επιλέξουν κάποιες δράσεις όπου θα πρέπει να συμμετέχουν όλοι: διοίκηση, αντιπολίτευση, επαγγελματίες κλπ. Γιατί η Άνδρος προς τα έξω πρέπει να είναι μια και αδιαίρετη.

Μη υπάρχοντος master plan μάθαμε πως ο Δήμος Άνδρου συμμετέχει σε δύο εκθέσεις στην Ευρώπη. Χωρίς κατάθεση προϋπολογισμού, χωρίς στοχοθέτηση, χωρίς ξεκάθαρο πλάνο (που συμβάλει οικονομικά ο Δήμος καιν που οι επαγγελματίες κλπ). Δύο εκθέσεις που και πέρσι είχαν πάει ξανά κάποιοι επαγγελματίες του νησιού μόνοι τους χωρίς υποστήριξη (και χωρίς να μάθουμε αποτελέσματα). 

Μέχρι προχτές ξέραμε (γιατί κάποιος είπε κάπου κάτι) για δύο ταξίδια στο εξωτερικό (στον απολογισμό που ήρθε αναγράφονται …τρία!!!). Γράψαμε τις όποιες πληροφορίες και περιμέναμε ένα δελτίο τύπου. Το δελτίο τύπου ήρθε με καθυστέρηση. Αλλά όπως μπορείτε να δείτε δεν λέει πολλά πράγματα (πατήστε εδώ να το διαβάσετε). Ή, μάλλον λέει «άλλα πράγματα»:

(α) ΔΕΝ ΛΕΕΙ με ποια στόχευση και ποια κριτήρια επιλέχθηκαν ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΕΚΘΕΣΕΙΣ στο Μιλάνο και στην Στοκχόλμη ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΑΛΛΕΣ  κάπου αλλού;  

(β) ΔΕΝ ΛΕΕΙ πόσοι επαγγελματίες του νησιού εκπροσωπήθηκαν στα ταξίδια αυτά; Με τι δυναμικότητα; Ποια είναι η προοπτική; Ποιο ήταν το κοστολόγιο της συμμετοχής και σε τι βάθος χρόνου περιμένουμε αποτελέσματα; Ποιες είναι οι επόμενες κινήσεις που θα δείχνουν προγραμματισμό; Υπάρχει ένα «ταξιδιωτικό πρόγραμμα» του Δήμου Άνδρου και σε άλλα μέρη της Ευρώπης. Ποιο είναι το σκεπτικό και πότε μπορεί η Άνδρος να μπει στο πρόγραμμα π.χ. των Ιταλών και Σουηδών tour operators κατά τα επόμενα χρόνια;

Η τελευταία ερώτηση δεν είναι τυχαία. Σχετίζεται με αυτά που μας είπαν (επειδή ρωτήσαμε επισταμένα και μόνοι μας).  Και έτσι μάθαμε πως ο Δήμος Άνδρου πήγε εφέτος στις εκθέσεις «ώστε, καλώς εχόντων των πραγμάτων, να συμπεριλάβουν το νησί σε κάποια τουριστικά προγράμματα κάποιοι tour operators του χρόνου». Εφέτος απλώς «θέλουμε να κερδίσουμε κάποιες αναφορές σε ταξιδιωτικά blog. Με σκοπό να καλέσουμε και κάποιους ξένους δημοσιογράφους για να γράψουν κι άλλα»!

(γ) ΜΑΘΑΜΕ, από το δελτίο τύπου, ποιοι πήγαν και που πήγαν. ΔΕΝ ΜΑΘΑΜΕ αν κάποιοι πήγαν με δικά τους έξοδα;

(δ) ΜΑΘΑΜΕ πως «πέρασαν 15.000 επισκέπτες από τα περίπτερα της Άνδρου»!!! Αλήθεια πόσοι πέρασαν από τις δύο ή τρεις εκθέσεις εκθέσεις συνολικά; Μήπως 15.000 όλοι μαζί; Επειδή είχαμε απορία μεταφράσαμε την θολή φράση του δελτίου. Και καταλάβαμε πως 15.000 ΠΕΡΑΣΑΝ ΑΠΟ ΟΛΕΣ τις εκθέσεις!!! Δεν πέρασαν ειδικά από τα περίπτερα της Άνδρου. Άρα το νούμερο είναι προς εντυπωσιασμό. Μετά ψάξαμε και μάθαμε πως υπήρχαν εκατοντάδες (ή και χιλιάδες) περίπτερα συμμετασχόντων. Ίσως αν γραφόταν αυτό θα άλλαζε κατά πολύ ο παρονομαστής της «μεγάλης επιτυχίας»! Ξεπερασμένο γραφειοκρατικό τρικ της δεκαετίας του 1990…

Σημείωση: Μέχρι να δούμε αποτελέσματα (ή έστω κάποια ιταλικά ή σουηδικά δημοσιευμάτα) είδαμε μόνο φωτογραφίες και αυτοεγκωμιαστικά σχόλια στο facebook του δημάρχου. Μια μικρή παρατήρηση στον φίλο δήμαρχο: Η επιτυχία έλεγε κάποτε ένας δάσκαλος δεν είναι πόσες φορές μιλάς εσύ για τον εαυτό σου, αλλά πόσες οι άλλοι για σένα...  Αυτά. Και συνεχίζουμε…

«εν Άνδρω»

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Αγαπητέ αναγνώστη τα καρναβάλια αυτοχρηματοδοτούνται. Τα χρήματα τα μαζεύουν οι τοπικές επιτροπές με την βοήθεια των καταστημάτων που προσδοκούν να "βγάλουν τον κόσμο από το σπίτι". Άρα είναι μια εθελοντική προσπάθεια της κάθε τοπικής ενότητας για να δώσει χρώμα στο αντίστοιχο τοπικό διαμέρισμα. Δεν έχουν σχέση με τις τοπικές αρχές τα τελευταία χρόνια.

This comment was minimized by the moderator on the site

Για τα καρναβάλια πάντως είμαστε και οι πρώτοι!!!

This comment was minimized by the moderator on the site

ΠΟΣΟ ΔΙΚΙΟ ΕΧΕΙΣ, ΔΥΣΤΥΧΩΣ.