Τουρισμός: Απόψε αυτοσχεδιάζουμε…
Η πρώτη μεγάλη πολιτιστική εκδήλωση του φετινού καλοκαιριού ατύχησε. Λάθος ο χρόνος, λάθος ο τόπος, λάθος το κοινό, λάθος το ρεπερτόριο, λάθος η διαφημιστική προετοιμασία. Αποτέλεσμα: περιορισμένοι χορηγοί και ελάχιστοι ακροατές. Η άτυχη συναυλία, των λίγων δεκάδων εισιτήριων, στο Γαύριο δεν είναι παρά αποκορύφωμα προχειρότητας και αυτοσχεδιασμού. Το ζήτημα τώρα είναι "ποιος πληρώνει τον βαρκάρη";
Το μέγεθος του αυτοσχεδιασμού και της προχειρότητας φαίνεται και από το γεγονός πως για την άτυχη συναυλία ποτέ μα ποτέ δεν λάβαμε ένα δελτίο τύπου! Η πρόεδρος της επιτροπής τουρισμού μάλλον θεώρησε δική της υπόθεση το γεγονός και δεν έστειλε τίποτα! Δικό της πρόβλημα. Ήθελε να προβάλλει μια συναυλία. Με ένα δίκο της ελεγχόμενο, αργόσυρτο και δημοσιοϋπαλληλικό τρόπο. Όμως έτσι η κακά σχεδιασμένη συναυλία δεν «περπατούσε». Κάποια στιγμή άρχισαν να ψάχνουν ακόμα και για χορηγούς …να φάνε οι μουσικοί!!! Ή, ρωτούσαν τοπικό παράγοντα 10 μέρες πριν την εκδήλωση μήπως μπορούσε να δώσει κάτι για την συναυλία!!!
Τα παραπάνω προβληματίζουν ενόψει καλοκαιριού. Αν συνεχίσουμε έτσι μπορεί να οδηγηθούμε προς το τουριστικό πουθενά. Κρούουμε τον κώδωνα. Όλα αυτά που περιγράψαμε παραπάνω συμβαίνουν σε μια εποχή που απαιτείται σύγχρονη οργάνωση και επαγγελματικός σχεδιασμός, αλλά και σωστή προσέγγιση των διαφορετικών ακροατηρίων.
Είναι αλήθεια πως μέχρι σήμερα ο τουρισμός δεν ευτύχισε στην Άνδρο. Τον κακομεταχειριστήκαμε και μας προσπέρασε. Οι επαγγελματίες συχνά δεν ήταν όσο έπρεπε οργανωμένοι και έμεναν στα λόγια. Το ίδιο και οι πολιτικοί που δεν τον είχαν πάρει πολύ στα σοβαρά κι έμειναν κι αυτοί στα λόγια.
Και μπορεί με τα λόγια να χτίζεις ανώγια και κατώγια όμως τουρισμό δεν χτίζεις σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον όπου δίπλα σου δεκάδες νησιά προσφέρουν Αιγαίο, θάλασσα, παραλίες, γραφικότητα, ταβερνούλες κλπ. Και ενώ αυτά κάνουν προσφορές και αναζητούν το κάτι άλλο (γαστρονομία, εναλλακτικό τουρισμό κλπ), εσύ συνεχίζεις ατάραχος προς το άγνωστο με βάρκα την ελπίδα…
Το 2011 ο τότε δήμαρχος έκανε μια προσπάθεια να ανοίξει, με ερασιτεχνικό τρόπο είναι αλήθεια, την Άνδρο στην διευρυνόμενη ρώσικη αγορά. Ο ερασιτεχνισμός δεν οδήγησε πουθενά. Το 2014 ο νυν δήμαρχος εμπιστεύθηκε το τουριστικό προϊόν σε κυρία που μιλούσε για τις τουριστικές της περγαμηνές.
Η προέδρος της επιτροπής τουρισμού σχεδίασε και άρχισε να πηγαίνει σε εκθέσεις: Αθήνα, Βερολίνο, Στοκχόλμη. Έστειλε δελτία τύπου που μιλούσε για χιλιάδες τουρίστες που …επισκέφθηκαν τα περίπτερα και εντυπωσιάστηκαν από την Άνδρο. Την ίδια στιγμή οι δικές μας πληροφορίες από ανδριώτες που επισκέφθηκαν το περίπτερο στην Στοκχόλμη ήταν απογοητευτικές.
Κάποια στιγμή γράφτηκαν δύο επώνυμα άρθρα στελεχών στο «εν Άνδρω» που εκτιμούσαν πως η τουριστική αγορά της Άνδρου είναι κυρίως στην Αττική, δύο ώρες απόσταση με το καράβι. Η κυρία διαμήνυσε πως ήταν «βαλτοί από εμάς»!!! Τόσο λίγο εκτιμούσε την κρίση των συναδέλφων της!!! Τόσο λίγο ήξερε εμάς.
Τα ταξίδια της στην Ευρώπη εγκρίθηκαν εσπευσμένα. Αλλά και στις εκθέσεις στην Ελλάδα όλα έγιναν εσπευσμένα. Θυμάμαι πως πήρε παραμονή μιας έκθεσης τον Δεκέμβρη στην Γλυφάδα για να δώσουμε βιβλία μας να τα προσφέρει στους επίσημους. Τα προσφέραμε υπό τον όρο να πληρωθεί ο εκδότης. ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΘΗΚΕ ΠΟΤΕ. ΤΑ ΧΡΩΘΗΚΑΜΕ ΕΜΕΙΣ. Το αστείο είναι πως σε μια σειρά δελτίων τύπου που έστειλε αργότερα ευχαριστούσε ιδιαιτέρως ακόμα και για τα λουκούμια που προσφέρθηκαν! Αλλά για τα βιβλία ΣΙΩΠΗ. Της στείλαμε τον λογαριασμό με μια φίλη (τουλάχιστον να μην φεσωθούμε τις δημόσιες σχέσεις της). ΑΚΟΜΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ. Έχουν περάσει 6 ΜΗΝΕΣ!!!
Οι λογαριασμοί των ταξιδιών της αμφισβητήθηκαν από ορισμένους της αντιπολίτευσης. Αντί να τους εξηγήσει και να παραθέσει ότι στοιχεία της ζητούσαν …προσβλήθηκε!
Εδώ που είμαστε μάλλον ο δήμαρχος κάτι πρέπει να κάνει. Σίγουρα μας αξίζει μια καλύτερη Άνδρος πέρα από τις προχειρότητες και τους αυτοσχεδιασμούς που είδαμε μέχρι τώρα…
«εν Άνδρω»