ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ:Ένας χρόνος μετά...
(Από το γραφείο ενημέρωσης του Δήμου Άνδρου λάβαμε και δημοσιεύουμε το δελτίο τύπου με τον οικονομικό απολογισμό του πρώτου χρόνου διοίκησης της σημερινής δημοτικής αρχής. H αρχική ροή ανάγνωσης του δελτίου διεκόπη για λίγα λεπτά λόγω ενός διορθωτικού ποσού που εστάλη εκ νέου από το γραφείο ενημέρωσης του Δήμου Άνδρου - "εν Άνδρω")
Την 1η Σεπτεμβρίου 2015 συμπληρώθηκε ένας χρόνος από την ημέρα που αναλάβαμε την διοίκηση του Δήμου μας.
Για όσα συνολικά έγιναν στο διάστημα αυτό θα υπάρξει, τις επόμενες ημέρες, πλήρης απολογισμός πεπραγμένων.
Μέχρι τότε ενημερώνουμε τους Δημότες Άνδρου για τα συγκριτικά οικονομικά στοιχεία του πρώτου έτους.
Οφειλές προς τρίτους (όχι Δημόσιο - Ασφαλιστικά Ταμεία):
Όταν αναλάβαμε, την 1/9/2014, παραλάβαμε οφειλές προς τρίτους ύψους 1.870.638,35€., εκ των οποίων:
-Τα 838.179,13€ αφορούσαν χρέη για την περίοδο μέχρι 31/12/2013
και τα 1.032.459,22€ αφορούσαν χρέη για την περίοδο από 01/01/2014 μέχρι 31/08/2014.
Μετά από ένα χρόνο διοίκησης:
-Την 01/09/2015, το σύνολο των οφειλών προς τρίτους, καταφέραμε να το μειώσουμε στο ποσό των 684.902,28€, (από 1.870.638,35 που παραλάβαμε).
Από το ποσό αυτό:
-Τα 168.343,00 αφορούν την περίοδο μέχρι την 31/12/2013, τα 60.195,64€ αφορούν περίοδο από 01/01/2014 μέχρι 31/08/2014 και ποσό 456.363,64€ αφορά την περίοδο από 01/09/2014 έως 31/08/2015.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η οικονομική υπηρεσία του Δήμου μας εξέτασε ένα προς ένα ΟΛΑ τα τιμολόγια. Έγινε σχολαστικός και λεπτομερής έλεγχος των οφειλών που υπήρχαν στο λογιστικό σύστημα, προκειμένου να διακρίνουμε ποιές είναι οι οφειλές εκείνες που είμαστε υποχρεωμένοι να εξοφλήσουμε και ποιές όχι.
Έγινε έτσι νόμιμη παραγραφή οφειλών προς τρίτους ύψους 162.358,56€ και διαγραφή οφειλών προς τρίτους οι οποίες θεωρήθηκαν μη νόμιμες δαπάνες ύψους 142.922,94€, δίνοντας όμως παράλληλα το δικαίωμα στους προμηθευτές να προσφύγουν στη δικαιοσύνη, στην περίπτωση που θεωρήσουν ότι αδικούνται. Το συνολικό όφελος που προέκυψε για τον Δήμο ανήλθε σε 305.281,50 ευρώ.
Συνεπώς, μέσα σε χρονικό διάστημα ενός έτους και σε συνθήκες οικονομικής ασφυξίας, κατορθώσαμε με χρηστή διαχείριση, να μειώσουμε τα χρέη προς τρίτους κατά 63,39% !
Εισπραξιμότητα του Δήμου (από ίδια έσοδα και όχι επιχορηγήσεις):
Την 1/9/2014, η εισπραξιμότητα, όσον αναφορά τα τακτικά έσοδα ανέρχονταν στο ποσό του 1.380.684,78€ για το οκτάμηνο (01/01-31/08/2014), σημειώνοντας πτώση κατά 18,99% σε σχέση με το αντίστοιχο οκτάμηνο του 2013. Σήμερα, 01/09/2015, η εισπραξιμότητα για το αντίστοιχο οκτάμηνο του 2015 ανέρχεται σε 1.563.552,20€, σημειώνοντας αύξηση κατά 13,24%, σε σχέση με το αντίστοιχο οκτάμηνο του 2014.
Στην πιο δύσκολη χρονικά περίοδο, όσον αφορά την οικονομική κατάσταση που βρίσκεται η χώρα μας, ο Δήμος Άνδρου κατάφερε -πάντα χάρις στην ανταπόκριση του Ανδριακού λαού- να αυξήσει την εισπραξιμότητα των τακτικών εσόδων του κατά 13,24%!
Ταμειακά αποθέματα
(όχι έκτακτα ειδικευμένα ή κρατήσεις υπέρ τρίτων και μισθοδοσία):
Στις 31/08/2014, το υπόλοιπο στην κατηγορία των έκτακτων γενικών του Δήμου, ανέρχονταν στο ποσό των 6.248,01€ και το υπόλοιπο στην κατηγορία των τακτικών, ανέρχονταν στο ποσό των 33.512,38€.
Δηλαδή με την ανάληψη των καθηκόντων μας ο Δήμος είχε ταμείο:
ΤΑΚΤΙΚΑ - ΕΚΤΑΚΤΑ ΓΕΝΙΚΑ: 39.760,39€.
Παράλληλα οι αντίστοιχες υποχρεώσεις που έπρεπε να πληρωθούν μέσα από τα ταμείο αυτό, ανέρχονταν σε 706.178,33€ και αφορούσαν τακτικές δαπάνες που είχαν δημιουργηθεί κατά την περίοδο από 01/01/2014 έως 31/08/2014.
Βρήκαμε δηλαδή ταμείο 39.760,39 ευρώ και υποχρεώσεις που έπρεπε να πληρώσουμε 706.178.33 ευρώ.
Σήμερα, 31/08/2015, το υπόλοιπο στην κατηγορία των εκτάκτων γενικών του Δήμου, ανέρχεται στο ποσό των 88.918,35€ και το υπόλοιπο στην κατηγορία των τακτικών, ανέρχεται στο ποσό των 203.618,76€, άρα ο Δήμος έχει ταμείο ΤΑΚΤΙΚΑ - ΕΚΤΑΚΤΑ ΓΕΝΙΚΑ: 292.537,11€ .
Οι αντίστοιχες υποχρεώσεις που πρέπει να πληρωθούν μέσα από το ταμείο αυτό, ανέρχονται στο ύψος των 342.565,27 € και αφορούν τακτικές δαπάνες που έχουν δημιουργηθεί κατά την περίοδο από 01/01/2014 έως 31/08/2015.
Μέσα σε έναν μόλις χρόνο κατορθώσαμε να έχουμε ταμείο 292.537.11 ευρώ και υποχρεώσεις προς τρίτους, που πρέπει να πληρωθούν από αυτό το ταμείο, 342.565,27 ευρώ!
Σχετικά, ο Δήμαρχος, Θεοδόσης, Σουσούδης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Αισθάνομαι την ανάγκη να συγχαρώ τον προϊστάμενο και το προσωπικό της οικονομικής υπηρεσίας, τον αρμόδιο αντιδήμαρχο και τους εξωτερικούς συνεργάτες, για την μεγάλη προσπάθεια που κατέβαλαν και εξακολουθούν να καταβάλουν, προκειμένου να μπει τάξη στα οικονομικά και να εξοικονομήσουμε σημαντικούς πόρους για τις πολλές και μεγάλες ανάγκες του Δήμου μας.
Εκμεταλλευόμενοι και το τελευταίο σεντ, προσπαθήσαμε και προσπαθούμε για το καλύτερο κι αυτό έγινε αντιληπτό από τους πολίτες της Άνδρου.
Η προσπάθεια εξυγίανσης του Δήμου βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο, όμως ακόμα χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια τόσο από εμάς τους αιρετούς, όσο και από τους υπαλλήλους.
Χρειαζόμαστε όμως και όλους εσάς, τους Δημότες του νησιού μας, που χωρίς την ανταπόκρισή σας, την βοήθειά σας, τις προτάσεις σας, την θετική σας στάση και φυσικά την αμερόληπτη και εποικοδομητική κριτική σας θα είναι πολύ δύσκολο να πιάσουμε τους στόχους που έχουμε βάλει κι έχει ανάγκη ο τόπος μας.
Ο στόχος μας είναι κοινός:
Η ανοδική και αναπτυξιακή πορεία του Νησιού μας.
Συνεχίζουμε!!».
Aπό το γραφείο ενημέρωσης του Δήμου Άνδρου