ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ:Ένας χρόνος μετά...

(Από το γραφείο ενημέρωσης του Δήμου Άνδρου λάβαμε και δημοσιεύουμε το δελτίο τύπου με τον οικονομικό απολογισμό του πρώτου χρόνου διοίκησης της σημερινής δημοτικής αρχής. H αρχική ροή ανάγνωσης του δελτίου διεκόπη για λίγα λεπτά λόγω ενός διορθωτικού ποσού που εστάλη εκ νέου από το γραφείο ενημέρωσης του Δήμου Άνδρου  - "εν Άνδρω") 

Την 1η Σεπτεμβρίου 2015 συμπληρώθηκε ένας χρόνος από την ημέρα που αναλάβαμε την διοίκηση του Δήμου μας.
Για όσα συνολικά έγιναν στο διάστημα αυτό θα υπάρξει, τις επόμενες ημέρες, πλήρης απολογισμός πεπραγμένων.
Μέχρι τότε ενημερώνουμε τους Δημότες Άνδρου για τα συγκριτικά οικονομικά στοιχεία του πρώτου έτους.

Οφειλές προς τρίτους (όχι Δημόσιο - Ασφαλιστικά Ταμεία):

Όταν αναλάβαμε, την 1/9/2014, παραλάβαμε οφειλές προς τρίτους ύψους 1.870.638,35€., εκ των οποίων:
-Τα  838.179,13€ αφορούσαν χρέη για την περίοδο μέχρι 31/12/2013
και τα 1.032.459,22€ αφορούσαν χρέη για την περίοδο από 01/01/2014 μέχρι 31/08/2014.

Μετά από ένα χρόνο διοίκησης:
-Την 01/09/2015, το σύνολο των οφειλών προς τρίτους, καταφέραμε να το μειώσουμε  στο ποσό των 684.902,28€, (από 1.870.638,35 που παραλάβαμε).
Από το ποσό αυτό:
-Τα 168.343,00 αφορούν την περίοδο μέχρι την 31/12/2013, τα 60.195,64€ αφορούν περίοδο από 01/01/2014 μέχρι 31/08/2014  και ποσό 456.363,64€ αφορά την περίοδο από 01/09/2014 έως 31/08/2015.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η οικονομική υπηρεσία του Δήμου μας εξέτασε ένα προς ένα ΟΛΑ τα τιμολόγια. Έγινε σχολαστικός και λεπτομερής έλεγχος των οφειλών που υπήρχαν στο λογιστικό σύστημα, προκειμένου να διακρίνουμε ποιές είναι οι οφειλές εκείνες που είμαστε υποχρεωμένοι να εξοφλήσουμε και ποιές όχι.

Έγινε έτσι νόμιμη παραγραφή οφειλών προς τρίτους ύψους 162.358,56€ και διαγραφή οφειλών προς τρίτους οι οποίες θεωρήθηκαν μη νόμιμες δαπάνες ύψους 142.922,94€, δίνοντας όμως παράλληλα το δικαίωμα στους προμηθευτές να προσφύγουν στη δικαιοσύνη, στην περίπτωση που θεωρήσουν ότι αδικούνται.  Το συνολικό όφελος που προέκυψε για τον Δήμο ανήλθε σε 305.281,50 ευρώ.

Συνεπώς, μέσα σε χρονικό διάστημα ενός έτους και σε συνθήκες οικονομικής ασφυξίας, κατορθώσαμε με χρηστή διαχείριση, να μειώσουμε  τα χρέη  προς τρίτους κατά 63,39% !

 Εισπραξιμότητα του Δήμου (από ίδια έσοδα και όχι επιχορηγήσεις):

Την 1/9/2014, η εισπραξιμότητα, όσον αναφορά τα τακτικά έσοδα ανέρχονταν στο ποσό του 1.380.684,78€ για το  οκτάμηνο (01/01-31/08/2014), σημειώνοντας πτώση κατά 18,99% σε σχέση με το αντίστοιχο οκτάμηνο του 2013. Σήμερα, 01/09/2015, η εισπραξιμότητα για το αντίστοιχο οκτάμηνο του 2015 ανέρχεται σε 1.563.552,20€, σημειώνοντας αύξηση κατά 13,24%, σε σχέση με το αντίστοιχο οκτάμηνο του 2014.

Στην πιο δύσκολη χρονικά περίοδο, όσον αφορά την οικονομική κατάσταση που βρίσκεται η χώρα μας, ο Δήμος Άνδρου κατάφερε -πάντα χάρις στην ανταπόκριση του Ανδριακού λαού- να αυξήσει την εισπραξιμότητα των τακτικών εσόδων του κατά 13,24%!

Ταμειακά αποθέματα
(όχι έκτακτα ειδικευμένα ή κρατήσεις υπέρ τρίτων και μισθοδοσία)
:

Στις 31/08/2014, το υπόλοιπο στην κατηγορία των έκτακτων γενικών του Δήμου, ανέρχονταν στο ποσό των 6.248,01€ και το υπόλοιπο στην κατηγορία των τακτικών, ανέρχονταν στο ποσό των 33.512,38€.
Δηλαδή με την ανάληψη των καθηκόντων μας ο Δήμος είχε ταμείο:
ΤΑΚΤΙΚΑ - ΕΚΤΑΚΤΑ ΓΕΝΙΚΑ: 39.760,39€.
Παράλληλα οι αντίστοιχες υποχρεώσεις που έπρεπε να πληρωθούν μέσα από τα ταμείο αυτό, ανέρχονταν σε 706.178,33€  και αφορούσαν τακτικές δαπάνες που είχαν δημιουργηθεί κατά την περίοδο από 01/01/2014 έως 31/08/2014.
Βρήκαμε δηλαδή ταμείο 39.760,39 ευρώ και υποχρεώσεις που έπρεπε να πληρώσουμε 706.178.33 ευρώ.

Σήμερα, 31/08/2015, το υπόλοιπο στην κατηγορία των εκτάκτων γενικών του Δήμου, ανέρχεται στο ποσό των 88.918,35€ και το υπόλοιπο στην κατηγορία των τακτικών, ανέρχεται στο ποσό των 203.618,76€, άρα ο Δήμος έχει ταμείο ΤΑΚΤΙΚΑ - ΕΚΤΑΚΤΑ ΓΕΝΙΚΑ: 292.537,11€ .
Οι αντίστοιχες υποχρεώσεις που πρέπει να πληρωθούν μέσα από το ταμείο αυτό, ανέρχονται στο ύψος των 342.565,27 € και αφορούν τακτικές δαπάνες που έχουν δημιουργηθεί κατά την περίοδο από 01/01/2014 έως 31/08/2015.
Μέσα σε έναν μόλις χρόνο κατορθώσαμε να έχουμε ταμείο 292.537.11 ευρώ και υποχρεώσεις προς τρίτους, που πρέπει να πληρωθούν από αυτό το ταμείο, 342.565,27 ευρώ!
Σχετικά, ο Δήμαρχος, Θεοδόσης, Σουσούδης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Αισθάνομαι την ανάγκη να συγχαρώ τον προϊστάμενο και το προσωπικό της οικονομικής υπηρεσίας, τον αρμόδιο αντιδήμαρχο και τους εξωτερικούς συνεργάτες, για την μεγάλη προσπάθεια που κατέβαλαν και εξακολουθούν να καταβάλουν, προκειμένου να μπει τάξη στα οικονομικά και να εξοικονομήσουμε σημαντικούς πόρους για τις πολλές και μεγάλες ανάγκες του Δήμου μας.
Εκμεταλλευόμενοι και το τελευταίο σεντ, προσπαθήσαμε και προσπαθούμε για το καλύτερο κι αυτό έγινε αντιληπτό από τους πολίτες της Άνδρου.
Η προσπάθεια εξυγίανσης του Δήμου βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο, όμως ακόμα χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια τόσο από εμάς τους αιρετούς, όσο και από τους υπαλλήλους.
Χρειαζόμαστε όμως και όλους εσάς, τους Δημότες του νησιού μας, που χωρίς την ανταπόκρισή σας, την βοήθειά σας, τις προτάσεις σας, την θετική σας στάση και φυσικά την αμερόληπτη και εποικοδομητική κριτική σας θα είναι πολύ δύσκολο να πιάσουμε τους στόχους που έχουμε βάλει κι έχει ανάγκη ο τόπος μας.

Ο στόχος μας είναι κοινός:
Η ανοδική και αναπτυξιακή πορεία του Νησιού μας.

Συνεχίζουμε!!».
Aπό το γραφείο ενημέρωσης του Δήμου Άνδρου

           

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Καπάκη δε με λένε. Διαβάζω πολύ καλά τι γράφουν οι άνθρωποι του Δήμου όπως λες. Παραθέτω αυτούσιο το κείμενο όπως το γράφουν
"Την 1/9/2014, η εισπραξιμότητα, όσον αναφορά τα τακτικά έσοδα ανέρχονταν στο ποσό του 1.380.684,78€ για το οκτάμηνο (01/01-31/08/2014),..." Ξέρεις τι είναι τα τακτικά έσοδα?? Ξέρεις τι είναι τα ίδια έσοδα? Ξέρεις ότι στα ίδια έσοδα περιέχονται και έκτακτα?
Τέλος πάντων αν το στοιχείο αυτό είναι σωστό πες στους άνθρωπους όπως λες να δημοσιοποιήσουν και το αντίστοιχο δελτίο Αυγούστου 2014 να συγκρίνει ο κόσμος ρε παιδί μου, όχι μόνο εσύ και εγώ που τα καταλαβαίνουμε.
Μην το ξεχάσω ο Π/Υ του Δήμου για το 2016 θα βγει με τα στοιχεία ή του Ιουνίου 2015 ή του Ιουλίου 2015 ή του Αυγούστου 2015. Ο π/υ του 2015 βγήκε με τα αντίστοιχα στοιχεία 2014 και επειδή υπήρξε σχετική ερώτηση στο ΔΣ ο ΥΠΟΙΚ είχε πει ότι βγήκε με τα στοιχεία του 8/2014. Το ξέχασες?? Δεν έχεις διαβάσει ακόμη την ΚΥΑ του π/υ???
Όσον αφορά στις μαχαλομαγκιές σου τύπου "αγορίνα μου" επειδή το παίζεις (πολιτικός) δες που τις έγραψε ο Ελληνικός λαός στις 20/9/2015.

ΥΓ πέρασαν πάνω από 15 μέρες από τις 5/9/2015 που έπρεπε να ενσωματωθεί ο π/υ στο παρατηρητήριο ΟΤΑ. Έχεις καμιά άποψη τι θα γίνει. Υπάρχουν δημότες που αδημονούν να θαυμάσουν το νέο αριστούργημα. Ισχύει ακόμη η δέσμευση σου για εγκεκριμένο π/υ στις 31/12/2015?

This comment was minimized by the moderator on the site

Σκεπτόμενε δηλαδή Γιάννη Καπάκη(πρόσεχε βρε άνθρωπε τα ερωτηματικά σου,βγάζουν μάτι) η ... και η ανωριμότητα σου δεν έχουν προηγούμενο.Εκτίθεσαι ανεπανόρθωτα κάθε μέρα που περνάει.
Διάβασε πάλι την ανακοίνωση του Δήμου,προσεχτικά αυτή τη φορά.
Οι άνθρωποι μιλούν καθαρά για εισπραξιμότητα ιδίων εσόδων και όχι για επιχορηγήσεις.
Στην απόφαση που αναφέρεσαι συμπεριλαμβάνονται και οι επιχορηγήσεις ΚΑ 06.
Δεν το πρόσεξες καημενούλη.
Δυστυχώς για άλλη μια φορά έμπλεξες την βούρτσα με την .....,δεν πειράζει το πάθημα γίνεται μάθημα.
Όσο για τις ανεξόφλητες υποχρεώσεις που το είδες γραμμένο αγορίνα μου, ότι ένας προυπολογισμός Δήμου που κατατίθεται για ψήφιση τέλους Δεκεμβρίου πέρνει στο λογαριασμό 81 τις ανεξόφλητες υποχρεώσεις που υπάρχουν στις 31/08?
Πρόσεχε τους συμβουλάτορες σου γιατί δεν πατάς καλά.
Λυπάμαι άλλα περιμέναμε με από εσένα και άλλα βλέπουμε και ακούμε.

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 8 χρόνια πριν από το χρήστη ΓΥΡΙΣΕ Ο ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΒΡΗΚΕ ΤΟΝ ΚΑΠΑΚΗ
This comment was minimized by the moderator on the site

Κάποιος μαγειρεύει οικονομικά στοιχεία. Αυτό κατ ανάγκην δεν οδηγεί σε ένα καλό γεύμα αλλά συνήθως προάγει την επιστήμη της λογιστικής και αναπτύσσει το νέο της κλάδο που λέγεται δημιουργική λογιστική. Όλοι ξέρουμε που οδήγησε τη χώρα η δημιουργική λογιστική και νομοτελειακά θα οδηγήσει και το Δήμο, όσο τέτοια δελτία τύπου προκαλούν τις αισθήσεις μας. Το γεγονός ότι ο Δήμαρχος δημόσια συγχαίρει τον Αντιδήμαρχο για την επιτυχία του αυτή υποθέτω χωρίς να ελέγξει τα σχετικά στοιχεία που βγαίνουν στη δημοσιότητα από την ίδια πηγή καθιστά τον ΥΠΟΙΚ έτι περαιτέρω επικίνδυνο.
1. Από τα δημοσιευμένα στοιχεία για το 2014 που έδωσε ο ίδιος ο νυν ΥΠΟΙΚ Άνδρου στη δημοσιότητα. (ΑΔΑ 6ΣΗ3ΩΨΙ – 7ΑΤ).
Τακτικά έσοδα εισπραχθέντα έως 30/6/2014 1.271.794,02
Τακτικά έσοδα εισπραχθέντα έως 30/9/2014 2.648.191,93
Δηλαδή τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο 2014 εισπράχθηκαν 1.376.397,91 εκ των οποίων τους δυο πρώτους μήνες μόνο108.890,76!!!!!!!! και τα υπόλοιπα 1.267.507,15 το μήνα Σεπτέμβριο!!!!!!. Με το που ανέλαβε ο ΥΠΟΙΚ δουλειά τα έσοδα τρέξανε να μπούνε στα ταμεία του Δήμου. Γελάμε ή κλαίμε? Μήπως μας κοροϊδεύουν? Τον Ιούλιο και τον Αύγουστο δεν εισπράχθηκαν η επιχορήγηση του ΥΠΕΣ πάνω από 100,000 το μήνα και τα έσοδα από το λογαριασμό της ΔΕΗ παρομοίως άνω των 100000 το μήνα???? Σε ποιους απευθύνονται??????
2. Ισχυρίζεται ακόμη ότι παρέλαβαν απλήρωτες υποχρεώσεις 1.870.638,35. Όμως στον αρχικό προϋπολογισμό του 2015 που συντάχθηκε με τα στοιχεία που υπήρχαν στις 31/8/2014 εμφανίζει στο λογαριασμό 81 μόνο 654.662,00. Σύμφωνα με την ΚΥΑ του προϋπολογισμού στο λογαριασμό αυτό εγγράφονται οι ανεξόφλητες υποχρεώσεις της δεδομένης χρονικής στιγμής, δηλαδή στις 31 Αυγούστου 2014. Πότε λένε την αλήθεια όταν εκδίδουν δελτία τύπου ή όταν δίνουν στοιχεία στο παρατηρητήριο των ΟΤΑ????????. Μήπως πρέπει να πει στους δημότες και πόσα χρήματα πήρε ως έκτακτη επιχορήγηση για την πληρωμή ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων, αντί να δοξάζει τον εαυτό του????????
3. Υπάρχει και ένα στοιχείο που θα ήθελα να συμφωνήσω μαζί του, ότι τα τακτικά έσοδα έως 31/8/2014 ανέρχονται στο ποσό των 1.563.552,20, αλλά από τα δικά του δημοσιευμένα στοιχεία ΑΔΑ 75ΡΟΩΨΙ – ΞΩΟ είδα ότι αυτά είναι 1.698.443,55. Δεν του συνιστώ να αλλάξει το δελτίο τύπου και να πανηγυρίσει διότι η 30/9/2015 είναι κοντά, απελπιστικά κοντά για να σωθεί η παρτίδα, εκτός αν απέδωσε το ότι όλο το προσωπικό του Δήμου βεβαίωνε έσοδα.
Θέλοντας να βοηθήσω, θα με συγχωρήσει υποθέτω, η εισπραξιμότητα μετριέται με ποσοστό και όχι με ποσό. Δηλαδή λέμε είχαμε εισπραξιμότητα 10% και όχι 10,00€. Στις 31/8/2015 λοιπόν ο Δήμος είχε 48,58% εισπραξιμότητα στα τακτικά του έσοδα (1.698.443,55 διά 3.495.944,36 επί 100) ενώ θα έπρεπε να έχει 8μήνες/12 % δηλαδή 66,66%, συνεπώς έχει υστέρηση άνω του 18%. Και πρέπει να ξέρει ο ΥΠΟΙΚ ότι με βάση αυτή την εισπραξιμότητα θα υπολογίσει τα έσοδα του προϋπολογισμού του 2016 και βεβαίως αν και το Σεπτέμβρη έχει τα ίδια αποτελέσματα να ετοιμάσει το ψαλίδι για να μειώσει ισόποσα έσοδα και έξοδα του 2015. Προκαταβολικά συγχαρητήρια από εμένα.