Δύο ανδριώτες δικηγόροι ερωτούν για την Σταυροπέδα
Κάνουμε ότι μπορούμε για να λύσουμε κάποιες και ερωτήματα, ιδίως των αναγνωστών που γράφουν επώνυμα. Παρακολουθούμε τον διάλογο στο site μας που συχνά είναι μεγάλος. Αλλά και στο f/b, στο μέτρο του δυνατού. Και αναρτούμε μερικά από τα ερωτήματα σας προς τους αρμοδίους. Όπως φαίνεται οι αρμόδιοι μας διαβάζουν και συχνά έχουμε απαντήσεις με δελτία τύπου που τα στέλνουν… προς όλους (και σ’ εμάς)! Ευτυχώς γιατί έτσι μαθαίνουν ακόμα και αυτοί που ΔΕΝ ρωτάνε ποτέ τίποτα!
Κάπως έτσι διακινούνται πληροφορίες για αρκετά σημαντικά θέματα στο νησί μας. Από αυτή την άποψη θεωρούμε πως συμβάλουμε σε μεγάλο βαθμό στον διάλογο με τα ερωτήματα ή την κριτική στα δρώμενα και διαμεσολαβούμε στην ροή των πληροφοριών. Με άλλα λόγια ταράζουμε τα λιμνάζοντα νερά και όλοι μαθαίνουμε κάτι περισσότερο! Αυτό ίσως ξεβολεύει κάποιους (και στο παρελθόν και τώρα)! Όμως βολεύει τους πολίτες!…
Επί της ουσίας τώρα: δύο δικηγόροι, οι Βασίλης Πομόνης και Γιάννης Ξανθός, έχουν πολλές απορίες για το έργο της αποκατάστασης της Σταυροπέδας. Τις παραθέτουμε (με την σειρά άφιξης τους) και περιμένουμε από το γραφείο ενημέρωσης του Δήμου Άνδρου μερικές απαντήσεις στο δημοσίευμα μας, που οι δύο αναγνώστες προκάλεσαν - "εν Άνδρω".
(α) Βασίλης Πομόνης
Αγαπητέ κ. Μπασαντή, επειδή δεν έχω facebook, κ.λ.π. ανάρτησε σε παρακαλώ το ακόλουθο υπό μορφήν σχολίου, κάτω από τη σχετική δημοσίευση, όπου βλέπω το εύστοχο σχόλιο του Γαυριώτη.
- Θεός σχωρέσ’ τον Καραμανλή που είπε ότι η Ελλάδα είναι ένα απέραντο φρενοκομείο.
- Η αρχαιολογία είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να την αφήσουμε στους αρχαιολόγους, ή έστω σε κάποιους απ’ αυτούς.
- Στην Αμφίπολη δεν υπάρχει ανάγλυφο του εδάφους, που γύρω από τον Τύμβο Καστά δουλεύανε τα χωματουργικά;
- Σοβαρολογούνε ότι η απλή διέλευση των χωματουργικών μηχανημάτων θα δημιουργούσε πρόβλημα; Και καλά θα δημιουργήσει πρόβλημα η κατάβαση και δεν θα δημιουργήσει η ανάβαση, που είναι πολύ δυσκολότερη; Έχουνε δει ποτέ οι άνθρωποι χωματουργικό μηχάνημα να δουλεύει;
- Δεν θα μπορούσαν να επιτρέψουν τη χρήση ελαφρότερων μηχανημάτων. Υπάρχουν κάθε είδους και βάρους. Αλλά στα γραφεία απ’ όπου αυτοί κυβερνούν δεν είναι δυνατό να έχουν άποψη!!
- Τέλος αγαπητέ κ. Μπασαντή αναρωτήθηκε κανείς πόσο θα επιβαρυνθεί το κόστος του έργου από την άκρως παράλογη αυτή απαίτηση της απόβασης, σε σύγκριση με τη λογική χρήση και πρόσβαση ελαφρών μηχανημάτων; Δεν πρέπει να απαιτήσουν οι αρμόδιοι, από τους άλλους αρμόδιους, να δικαιολογήσουν ΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ και όχι με υποθέσεις, ποια είναι η επί τα χείρω επιβάρυνση, σε σχέση με ό,τι έχει γίνει μέχρι σήμερα!! (Για απλή διέλευση μιλώ και όχι για επέμβαση).
Με εκτίμηση
Βασίλης Πομόνης
(β) Γιάννης Ξανθός
Αληθεύει ότι το κόστος για την "αποκατάσταση" ανέρχεται σε 1.260.000 Ευρώ;
Τι περιλαμβάνει η μελέτη; Ανταποκρίνεται το ποσό αυτό στις πραγματικά αντικειμενικές ανάγκες αποκατάστασης;
Ούτε από χρυσάφι να ήταν. Αν για την "αποκατάσταση" αυτή δαπανώνται τέτοια χρήματα, τότε για την κατασκευή του ΧΥΤΥ που θα λύσει οριστικά το πρόβλημα, πόσα απαιτούνται;
Γιατί τα χρήματα αυτά δεν δίδονται για άλλα έργα ζωτικής σημασίας για το νησί, όπως είναι η επέκταση και αναβάθμιση των λιμενικών έργων στο Γαύριο ώστε να μπορεί να δέχεται μεγαλύτερα πλοία και κρουαζιερόπλοια, η κατασκευή και αποπεράτωση έργων βιολογικών καθαρισμών, η συστηματική επέκταση της ανακύκλωσης κ.ά.;
Γιάννης Ξανθός