Σχεδιάζοντας το μέλλον της Άνδρου…

Επί τέσσερις ολόκληρες ώρες στο ξενοδοχείο Περράκη ο έπαρχος Άνδρου κατάφερε και μάζεψε σχεδόν όλους τους αρμόδιους στο νησί μας (συλλόγους μηχανικών, ξενοδόχων, κατασκευαστές, επιχειρηματίες, τον δήμαρχο, τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου, δύο αντιδημάρχους, δημοτικούς συμβούλους, τον πρώην δήμαρχο κλπ). Και επιπλέον έφερε τους μελετητές για το χωροταξικό της Άνδρου, αλλά και τους επιβλέποντες του υπουργείου, καθώς και αρμόδιους από την Τήνο, όπου έχει προχωρήσει ο σχεδιασμός.

Έγινε ένας μεγάλος διάλογος για το πώς βλέπουμε το μέλλον του νησιού μας. Οι μελετητές πέρα από τα γενικά της εισαγωγής περίμεναν να ακούσουν τι θα έλεγαν οι περίπου 60 σχετικοί με το θέμα που προσήλθαν στην συγκέντρωση.

Και άκουσαν πολλά. Μερικά ιδιαίτερα ενδιαφέροντα, άλλα στοχευμένα, άλλα μεγαλόπνοα, κάποια με ερωτηματικά και ορισμένα στενάχωρα. Κάπως έτσι ξεκίνησε ένας διάλογος για το μέλλον της Άνδρου.

Από όσους και όσα ακούσαμε δύο λόγια:

 Ο δήμαρχος μίλησε για ένα νησί που έχει ανάγκη τέσσερα λιμάνια και για ένα ακόμα εμπορικό! Και ζήτησε να μπει στον σχεδιασμό και αεροδρόμιο!!! Ρωτήσαμε συνεργάτη του «γιατί τόσο μαξιμαλιστικά σε μια εποχή κρίσης». Η απάντηση: «βάζουμε πολλά γιατί ποτέ δεν ξέρεις τι θα γίνει»!

Εκ πρώτης όψεως σωστός συλλογισμός, μόνο που δεν απαντά στα πραγματικά κενά του νησιού που σήμερα δεν έχει ένα σωστό λιμάνι. Η Γ’ φάση που θα ολοκληρώσει το Γαύριο εκκρεμεί εδώ και χρόνια. Όσο για το αεροδρόμιο εξήγησαν οι μελετητές πως η Άνδρος είναι στην κατηγορία 2 όπου δεν προβλέπεται αεροδρόμιο.

 Ο πρώην δήμαρχος Γ. Γλυνός έθεσε επιτακτικά το θέμα του πρωτογενή τομέα για να υπάρξουν θέσεις εργασίας στην κτηνοτροφία, στις καλλιέργειες ποιοτικών προϊόντων, στην ανάγκη τυποποίησης και στην ολοκλήρωση της πιστοποίησης των σφαγείων. Στο σημείο αυτό υπήρξαν ερωτήματα αν αρκεί να προχωρήσουν τα σφαγεία ώστε να προωθηθούν τα κτηνοτροφικά προϊόντα της Άνδρου στην Αθήνα.

Από τους άλλους ομιλητές ο πρώην έπαρχος Γ. Μαλταμπές μίλησε για τον επιτακτικό σχεδιασμό δρόμων. Δεν μπορεί να γίνουν καλλιέργειες χωρίς αγροτικούς δρόμους. Κάτι που δέχτηκαν πολλοί παραβρισκόμενοι. Ο μηχανικός Χρήστος Μανάλης εκτίμησε πως μεγάλο μέρος του σχεδιασμού από την ώρα που δεν υπάρχουν χρήματα δεν θα υλοποιηθεί. Για τον λόγο αυτό πρέπει ο σχεδιασμός να έχει ως πρώτο στόχο την οικονομική ανάπτυξη ώστε να μείνουν οι νέοι στο νησί κι αυτό μπορεί να γίνει κυρίως με τον αγροτικό τομέα. Στην ίδια κατεύθυνση και ο Δημήτρης Ζαννές εκπρόσωπος των ψαράδων που έθεσε το ζήτημα της αλιείας και του αγροτικού τομέα ως σημαντικά στον σχεδιασμό για να μείνουν οι νέοι και να αναπτυχθεί η οικονομία του νησιού. Πολύ καλή η πρόταση του συμβούλου του δημάρχου Μαθιού Μανσόλα για την άμεση ανάγκη να προωθηθούν στην μελέτη τα σχέδια του μηχανικού Βαγγέλη Πισσία για τρεις υδατοδεξαμενές ώστε να μην πηγαίνει όλο το νερό της Άνδρου στη θάλασσα. Για την πρόταση έδειξαν ενδιαφέρον και οι μελετητές. Ενδιαφέρουσα και η παρέμβαση της Όλγας Καραγιάννη που είναι η ψυχή της πιστοποίησης των μονοπατιών της Άνδρου.

Από τους εκπροσώπους της Τήνου δύο είπαν ορισμένα ενδιαφέροντα πράγματα. Ο πρώτος, γεωπόνος, διαπίστωσε πως οι νησιώτικες κοινωνίες δουλεύουν τρεις μήνες τον χρόνο και «κοιμούνται» εννιά μήνες. Κάτι που τις διαλύει. Άρα ο αγροτικός τομέας είναι μια λύση. Και επικεντρώθηκε στο αδιέξοδο σχέδιο των ανεμογεννητριών. Ένα σχέδιο που προώθησαν οι Γερμανοί στις αρχές της δεκαετίας του 2000, αλλά το σταμάτησαν και τώρα το θεωρούν ξεπερασμένο και κινδυνεύουμε να βάλουμε εμείς στα νησιά μας το στοκ της Ζήμενς! Ο δεύτερος, μηχανικός, έδειξε πως τα διάφορα σχέδια (τουριστικό, χωροταξικό, πολεοδομικό κλπ) δεν συνεργάζονται μεταξύ τους και έτσι καταλήγουν σε αντιφάσεις. Και το χειρότερο βγαίνουν και σε άλλες κλίμακες με αποτέλεσμα να μην έχουν σχέση τα όρια τους. Κάτι που οδηγεί σε αλαλούμ ως προς τα όρια. Κάτι που παραδέχτηκαν οι μελετητές.

Για την ιστορία: ο έπαρχος κατάφερε σε ενάμισι μήνα να ανοίξει το παιχνίδι του χωροταξικού σχεδιασμού της Άνδρου, που μέχρι τις αρχές του προηγούμενου μήνα αφορούσε ελάχιστους μετρημένους στα δάχτυλα των χεριών. Επίσης, ο σχεδιασμός του μέλλοντος της Άνδρου είχε περάσει στα «ψιλά»  του δημοτικού συμβουλίου τον Απρίλιο. Τότε μόνο ο κ. Καπάκης είχε φέρει αντιρρήσεις λέγοντας πως το θέμα ήταν μεγάλο για να κλείσει έτσι. Αλλά τον αγνόησαν κι έκλεισε. Μέχρι που έφτασε στην Περιφέρεια και από εκεί άρχισε να ξετυλίγεται ανάποδα το κουβάρι μιας ξεχασμένης υπόθεσης που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο αφορά όλους μας.

Εδώ θα πρέπει να προσθέσουμς πως παρά την αβελτηρία μας, όπως είπαν οι μελετητές, η Άνδρος μαζί με την Ανάφη είναι τα μόνα νησιά που ερωτήθηκαν και στα οποία οι Δήμοι τους απάντησαν στο ερωτηματολόγιο και είναι ένα από τα ελάχιστα νησιά που σε αυτήν φάση έκαναν ανοικτή συγκέντρωση με όλους τους φορείς με τους μελετητές και το υπουργείο. Είναι κι αυτό κάτι. Αν βέβαια συνυπολογήσουμε πως άλλα νησιά έχουν ολοκληρώσει τον σχεδιασμό.

Να σημειώσουμε πως ο διάλογος που άνοιξε στο ξενοδοχείο Περάκη θα συνεχιστεί μέσα από ομάδες και όσοι έχουν προτάσεις ή έχουν να πουν κάτι μπορούν να Ste;iloyn ένα e=mail στην ηλεκτρονική πλατφόρμα: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ή Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

Τέλος στην συγκέντρωση ήταν χορηγοί το Επαρχείο Άνδρου, το ξενοδοχείο Περράκη και οι εταιρείες Fast Ferries & Golden Ferries.

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Μου ζητήθηκε να εκφέρω τη γνώμη μου σε ότι αφορά στη διαδικασία που ψηφίζουμε θέματα στο Περιφερειακό.
Μόνο Ανώνυμα μπορώ να αναφέρω τι πραγματικά γίνεται....Είναι αυτονόητο ότι ένας Περιφερειακός Σύμβουλος με την ιδιότητα ενός λογιστή ή μιας νοικοκυράς σε ένα απομακρυσμένο νησί σε σχέση με την Άνδρο, δεν είναι σε θέση να κατανοήσει πλήρως έως και καθόλου όλες τις παραμέτρους σχετικά με το θέμα που τίθεται προς ψηφοφορία.
Η πρακτική είναι η εξής: Υπάρχει οπωσδήποτε τηλεφωνική επικοινωνία (εάν δεν έχει ήδη τηλεφωνήσει ο Σύμβουλος της υπό κρίση Περιοχής) και ρωτάμε τι να ψηφίσουμε. Και έτσι μας καθοδηγούν στο πως να ψηφίσουμε. Την επόμενη φορά που έχουμε εμείς κάποιο θέμα προς ψήφιση τότε ακολουθείται ή ίδια πρακτική Αντίστροφα. Τι σημαίνει αυτό; Ο Περιφερειακός Σύμβουλος Έχει τη δύναμη να καθοδηγήσει μια κατάσταση προς την κατεύθυνση που επιθυμεί. Το θέμα δεν λειτουργεί πολιτικά. Δεν υπάρχει πολιτική γραμμή. Ακόμα και εάν υπάρχει πολιτική γραμμή, εγώ το τηλέφωνό μου πάντως θα το κάνω έτσι ώστε να τον έχω Υποχρεωμένο όταν θε έχω εγώ ανάγκη.
Εγώ στη θέση σας θα αναζητούσα τα "συμφέροντα" που έχει ο Περιφερειακός σας Σύμβουλος με το συγκεκριμένο θέμα, θεωρώντας 100% ότι είναι στο χέρι του εάν θα πάρει θέση για το θέμα. Το θέμα είναι πάρα πολύ σημαντικό ώστε να μην πάρει Ξεκάθαρη και γενναία θέση ο Σύμβουλός σας.
Καλή Συνέχεια στον αγώνα σας!

This comment was minimized by the moderator on the site

Γιατί ο Έπαρχος δεν έκανε ούτε μία αναφορά για το ΧΥΤΥ;
Γιατί θεωρεί ότι το θέμα δεν είναι σημαντικό;
Γιατί θεωρεί ότι το θέμα είναι "λυμένο" παρόλο που δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία; χμμμ!!!
Γιατί θεωρεί ότι το θέμα δεν είναι σχετικό με το Χωροταξικό σχεδιασμό;
Γιατί δεν θα συνέφερε ορισμένους τυχόν σχόλια ή τοποθετήσεις των χωροταξικών;

This comment was minimized by the moderator on the site

Προς Θεοδόσιον τον Ονειροπαρμένον,
Παρακαλούμε όπως ενημερώσετε τον Κούλη τον Μουγγό και τον Τάκη τον Μέγα όπως αποταθούν στον Ιωσήφ τον Πρωτοπόρο σχετικά με τη μελέτη Κατασκευής Νέου Αεροδρομίου. Η Μελέτη είναι ήδη έτοιμη και έτσι δεν θα χρειαστεί να αναθέσετε νέα σε μελετητική εταιρεία. Συγκριμένα, τον Ιούνιο του 2002 Παρουσίασε τη μελέτη σε Αθηναϊκό ξενοδοχείο για την κατασκευή Νέου Αεροδρομίου στον Χάρακα Υδρούσας Άνδρου.
Επιπλέον, Παρακαλούμε τον Θεοδόσιον τον Ονειροπαρμένο όπως συναντηθεί με τον Ιωσήφ τον Πρωτοπόρο για να ανταλλάξουν απόψεις σχετικά με τη Χωροθέτηση ΧΥΤΥ στην Υδρούσα. Ο ίδιος υποστήριζε σθεναρά τότε μια τέτοια χωροθέτηση.
Να μην παραλείψουμε να αναφέρουμε επίσης τη δυνατότητα παροχής Συμβουλευτικών υπηρεσιών από τον Ιωσήφ τον Πρωτοπόρο προς τον Τάκη τον Μέγα για θέματα οικονομικής φύσεως. Λόγω της μεγάλης πείρας του στο χώρο θα μπορέσει να συμβάλλει αποτελεσματικά αυτόν τον καιρό που ο εισαγγελέας πραγματοποιεί έρευνες. Μπορεί να κάνει θαύματα.
Θεοδόσιε Ονειροπαρμένε σχετικά με το Όνειρό σας για την κατασκευή στέρεων λιμανιών με σεβασμό προς το περιβάλλον, δεν έχετε να πάτε μακριά, ρωτήστε τον Κούλη τον Μουγγό ο οποίος είναι στην ομάδα σας και ο οποίος βρισκόταν στα πράγματα κατά τη διάρκεια κατασκευής του Τουριστικού καταφυγίου σκαφών Μπατσίου. Εκεί θέλει μόνο λίγο δουλειά στην παραλία και την μπλε σημαία της παραλίας η οποία έχει ξεθωριάσει ή μάλλον την πήραν τα κύματα.
Σε σχέση με το μεγάλο σας Όνειρο να δώσετε απαντήσεις σε ερωτήματα που δεν απαντώνται με το Τίποτα (ακόμα και από τον Κούλη τον Μουγγό), μιας και οι σχέσεις σας πλέον με τον Ιωσήφ τον Πρωτοπόρο θα είναι πολύ σφικτές και σε αρμονία, θεωρούμε ότι είναι ίσος ο μοναδικός στο νησί εάν όχι στην Ελλάδα που θα μπορούσε να σας βοηθήσει και φέρει εις πέρας το ακατόρθωτο.
Θεοδόσιε Ονειροπαρμένε, οι Υδρουσιώτες είναι πολύ περήφανοι που το Πρότυπό σας εις την Πολιτική βρίσκεται σε πλήρη Συμφωνία και αρμονία στο πρόσωπο του Ιωσήφ του Πρωτοπόρου. Παρατηρούμε ότι ακολουθείτε τα βήματά του στενά και μάλιστα με μαθηματική ακρίβεια. Προσέξτε λίγο όμως στο τέλος του δρόμου την Χαβούζα.
Σας εύχομαι Όνειρα Παραμυθένια!
Καλό σας βράδυ

This comment was minimized by the moderator on the site

Η καλύτερη προσφορά στο νησί που θα μπορούσε να κάνει ο Δήμαρχος και αδιαμφισβήτητα θα τον γράψει η ιστορία, είναι η αποκάλυψη της μάρκας στρώματος που κοιμάται. Εάν το κάνει αυτό, τότε θα καταφέρει να είναι ο πρώτος Δήμαρχος στην Ιστορία της Άνδρου που έμαθε τους Ανδριώτες να ονειρεύονται Παραμυθένια...

This comment was minimized by the moderator on the site

Ένα σχόλιο από διαχειριστικό λάθος χάθηκε. Όποιος διαπιστώσει πως δεν ανέβηκε το σχόλιο του ας το ξαναστείλει. Γίνονται και λάθη λόγω πολλών σχολιών σε διαφορετικά άρθρα. Ευχαριστούμε για την κατανόηση.

This comment was minimized by the moderator on the site

Το Περιφερειακό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, έχει θεσμοθετηθεί από το 2003.
ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ :ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΤΟΥ ΦΕΚ ΠΟΥ ΙΣΧΥΕΙ βάσει του ν.2742/99 και βάσει του γενικού και των ειδικότερων τομεακών πλαισίων που θεσμοθετήθηκαν από το 2003 μέχρι σήμερα, για τον χωροταξικό σχεδιασμό σε Εθνικό Επίπεδο.
Ας μας εξηγήσει λοιπόν κάποιος τι περιλαμβάνει το ΦΕΚ που ισχύει σήμερα για την Άνδρο, και πιο είναι το γενικό πλαίσιο για τις νέες προτάσεις που θα πρέπει να υποβάλει ο Δήμος .
Ας μην καλλιεργείται η λανθασμένη εντύπωση, ότι θα γίνει ο χωροταξικός σχεδιασμός της Άνδρου τώρα.

This comment was minimized by the moderator on the site

Εκτακτο δελτίο τύπου:
Εξαγγελία νο. 27: θάλασσες δίχως κύματα , από το 2017 και μισό.
Εξαγγελία νο. 51: καράβια χωρίς θάλασσα , απέ του χρόνου την πασχαλιά. Ταξίδια ακούνητα παντός καιρού.

This comment was minimized by the moderator on the site

Πως του ξέφυγε, θα ήταν φαντασμαγορική εξαγγελία. Η NASA προ μηνός ανήγγειλε την εύρεση νερού στον πλανήτη Αρη. Ευκαιρία δήμαρχε να εξαγγείλεις τον ΧΥΤΥ ΑΝΔΡΟΥ στα νερά του Αρη. Πρωτότυπο. Πριν τα αμερικανάκια το χρησιμοποιήσουν για ύδρευση, μπανάλ πράματα δηλαδή. Σπεύσε να δοξαστείς. PROJECT ΑΡΗΣ-XYTY ΑΝΔΡΟΥ, τι Πλούσκες και πράσινα άλογα. ΑΡΗΣ χρυσέ μου.

This comment was minimized by the moderator on the site

Ω της του δημάρχου ασχετοσύνης.
Ολοι οι παροικούντες στην ...Ελλάδα γνωρίζουν από το 1994 που καταρτίστηκε η Σύμβαση του Ελληνικού Δημοσίου με την Hohtief γιά την κατασκευή-λειτουργία του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών ότι σε ακτίνα 60 χιλιομέτρων περιμετρικά του αεροδρομίου στα Σπάτα απαγορεύεται η ίδρυση , κατασκευή και λειτουργία άλλου αεροδρομίου. Ας βάλει ο δήμαρχος ...με τον διαβήτη να κάνει με κέντρο τα Σπάτα έναν κύκλο ακτίνας 60 χιλιομέτρων να δεί που μπορεί στην Ανδρο να κάνει Αεροδρόμιο. Και μετά γυρίζει πλευρό......

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 8 χρόνια πριν από το χρήστη δημότης
This comment was minimized by the moderator on the site

Απαντώντας - ΜΕ ΧΙΟΥΜΟΡ - στην αναφορά του Χ. ΠΛΟΥΣΚΙΑΝΟΥ στα σχόλια παρακάτω, αλπά αναφέρω ότι οι "σοφοί" αρχαίοι πρόγονοι μας στην Άνδρο, είχαν επιλέξει για λιμάνι τους στον Όρμο της Παλαιόπολης και ακόμη πιό παλαιά τον ορμίσκο κάτω απο την ακρ'οπλη στην Ζαγορά. Ισως εκείνοι που μάλλον δεν διακατέχονταν απο "εσωτερικές διενέξεις" ήξεραν καλύτερα !!!! Πάντως η εντελώς προσωπική μου Συμμετοχή ως Αρχιτέκτονα - Χωροτάκτη Μηχανικού και Ανδριώτη αφοσιωμένου στο βέλτιστο για τον γεννέθλιο τόπο μου - ΠΑΝΤΑ ΑΠΟΜΑΚΡΑ ΑΠΟ ΜΙΚΡΟΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΛΟΚΕΣ - έχω Ετοιμες Μελέτες ΚΑΙ για αναβαθμισμένο - σύγχρονο Λιμάνι και Μαρίνα στο Γαύριο , ΚΑΙ Εκσυγχρονισμένο Λιμάνι υποδοχής κρουαζιεροπλοίων στην Χώρα , ΚΑΙ Δημοτικά Υδροδρόμια σε Χώρα - Όρμο Κορθίου - Μπατσί - και Χαλκολιμιώνα (Εδώ ξέρω πως σε δικαιώνω Χ.Π. .....) αντί για ένα Υπερ-φιλοδοξο (και πανάκριβο και μη οικονομικά Βιώσιμο !) Αεροδρόμιο - κατά τις Εξαγγελίες του σεβαστού μας Δημάρχου !!

Περισσότερα