Δύο ειδήσεις για Άνδρο από Σύρο: κονδύλια στα σχολεία & τα οικονομικά του Δήμου Άνδρου

 

Δύο θέματα μας έρχονται (μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου) από Σύρο και αναφέρονται στην Άνδρο. Το πρώτο οικονομικού χαρακτήρα και αφορά έκτακτη χρηματοδότηση της Περιφέρειας στα σχολεία του νησιού. Το δεύτερο εκτενή αναφορά της εφημερίδας «Κοινή Γνώμη» με τίτλο «Στο στόχαστρο τα οικονομικά του Δήμου Άνδρου»!

Αναλυτικά:

(α) Ψηφίστηκε χτες η προγραμματική σύμβαση για τα 132.000 ευρώ που δίνει εκτάκτως η Περιφέρεια για να γίνουν επισκευές σε όλα τα σχολεία της Άνδρου. Τα χρήματα αυτά θα δοθούν μετά από μελέτες που θα καταθέσει ο Δήμος Άνδρου για τα σχολεία του νησιού.

(β) Εκτενές δημοσίευμα χτεσινό της εφημερίδας Κοινή Γνώμη που παρουσιάζει τα οικονομικά του Δήμου Άνδρου και τις εξελίξεις στην Οικονομική Επιτροπή μετά την αποχώρηση του συνόλου της αντιπολίτευσης. Ο τίτλος και το lead του άρθρου μάλλον δεν προϊδεάζουν για το πνεύμα του κειμένου που ακολουθεί. Αλλά έστω κι έτσι το δημοσίευμα περιλαμβάνει όλες τις σχετικές απαντήσεις στις καταγγελίες των παραιτημένων μελών της Οικονομικής Επιτροπής του αντιδημάρχου Οικονομικών. Είναι μια ευκαιρία να τις παρουσιάσουμε κι εμείς μιας και λόγω επιλεκτικής πληροφόρησης ουδέποτε μας εστάλησαν - Εν Άνδρω.

Όλο το δημοσίευμα της Κοινής Γνώμης:

 

Στο στόχαστρο τα οικονομικά του Δήμου Άνδρου

Της Τέτας Βαρλάμη

Ούτε γενικευμένες ακυρώσεις, ούτε απόδοση εύσημων αδιακρίτως αποτελέσματος, στην εξέταση των προβλημάτων που ταλανίζουν την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Άνδρου και των καταγγελιών εις βάρος της, ενώ παράλληλα δόθηκαν τα πρώτα δείγματα υλοποίησης των δεσμεύσεων περί οικονομικής τακτοποίησης του Δήμου.

Πρώτο βήμα η κατάθεση των ισολογισμών των ετών 2011 και 2012, από την δημιουργία δηλαδή του ενιαίου Καλλικρατικού Δήμου Άνδρου, ενώ αναμένονται και οι ισολογισμοί των λοιπών ετών.

Όπως είχε προαναγγελθεί από τον αντιδήμαρχο Οικονομικών, ζητούμενο της Οικονομικής Υπηρεσίας, ήταν αρχικά να κλείσει η μεγάλη εκκρεμότητα των ισολογισμών παρελθόντων ετών, προκειμένου να μπορέσει να ξεκαθαρίσει πλήρως η εικόνα των οικονομικών του Δήμου Άνδρου.

Όμως δεν λείπουν οι εντάσεις περί των οικονομικών του Δήμου Άνδρου, καθώς τα 2 τακτικά και δύο αναπληρωματικά μέλη της μείζονος δημοτικής μειοψηφίας που μετέχουν στην Οικονομική Επιτροπή, λόγω αδικαιολογήτων απουσιών υποχρέωσαν τον Αντιδήμαρχο Οικονομικών να ζητήσει την αντικατάσταση τους.

Ως αποτέλεσμα ήταν η κατάθεση των παραιτήσεων τους, καταμαρτυρώντας «παρατυπίες», από πλευράς της Δημοτικής Αρχής, στη λειτουργία της Οικονομικής Επιτροπής, με την κατάσταση να οξύνεται λόγω άρνησης κατάθεσης υποψηφιοτήτων για αντικατάσταση τους.

Πρόκειται για πρωτοφανή εξέλιξη στα αυτοδιοικητικά της χώρας, μόλις στον ένα χρόνο άσκησης διοίκησης να διατυπώνεται η άρνηση συμμετοχής ως αντιπολίτευση στο θεσμικό ρόλο της Οικονομικής Επιτροπής.

Η κίνηση αυτή ουσιαστικά προκάλεσε αδυναμία λειτουργίας της Επιτροπής, καθώς δεν είχε την προβλεπόμενη από τον νόμο σύνθεση, με αποτέλεσμα την ενεργοποίηση του νόμου για εκλογή νέων μελών, με αποτέλεσμα σε αυτή πλέον να μετέχουν μόνο μέλη της δημοτικής πλειοψηφίας.

Είτε πρόκειται για πλήρη διαφωνία με τους οικονομικούς χειρισμούς της Δημοτικής Αρχής, χωρίς καμία προοπτική πάλης ανατροπής τους ή ουσιαστικού ελέγχου εκ των έσω, με ταυτόχρονη κατάθεση προς συζήτηση προτάσεων, είτε για μία παραδοχή πολιτικής ήττας, καθώς εκλείπουν οι λόγοι αιτιολογημένης και τεκμηριωμένης οικονομικής αντιπολίτευσης.

Ζητούμενο, σε κάθε περίπτωση, είναι να ασκείται διοίκηση σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και ιδίως σε ένα ευαίσθητο θεσμικό όργανο όπως η Οικονομική Επιτροπή, η οποία επιφορτίζεται με την παρακολούθηση και τον έλεγχο της οικονομικής λειτουργίας του Δήμου, με απαιτήσεις συνέπειας και γνώσεων επί των αρχών, των κανόνων και της νομοθεσίας που διέπουν τη λειτουργία του, που σε πολλές των περιπτώσεων δυσκολεύουν την ανταπόκριση των μελών της, με αποτέλεσμα την πρόκληση αναστάτωσης.

Στον χρόνο και στα τελικά αποτελέσματα επί των οικονομικών του Δήμου, επαφίεται πλέον η απόδειξη της ορθότητας ή όχι της συγκεκριμένης τακτικής.

Κατάθεση των πρώτων ισολογισμών

Μετά από μεγάλη προσπάθεια και παρά τα τρέχοντα θέματα που την ταλανίζουν και συνεχίζει να αντιμετωπίζει ως προς τη λειτουργία της η Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου Άνδρου και με δεδομένη τη φιλοτιμία των υπαλλήλων, δόθηκαν τα πρώτα αποτελέσματα εκκαθάρισης της οικονομικής εικόνας που ο Δήμος οφείλει να έχει.

Η αρχή έγινε με τους ισολογισμούς του 2011 και 2012, οι οποίοι ψηφίστηκαν στην εκπνοή του προηγούμενου χρόνου, στις 30/12/2015, ενώ εντός του έτους αναμένεται, βάσει της δέσμευσης του αρμόδιου Αντιδημάρχου και η κατάθεση των ισολογισμών του 2013 και 2014, που υπολείπονται από την πρώην Δημοτική Αρχή και να δρομολογηθεί και η κατάθεση του ισολογισμού του 2015, υποχρέωση της νυν Δημοτικής Αρχής.

Οι συγκεκριμένοι ισολογισμοί αφορούν από την συνένωση των τριών πρώην Δήμων της Άνδρου στον ενιαίο Καλλικρατικό Δήμο, στους οποίους περιγράφεται η δημοτική περιουσία και οι οικονομικές υποχρεώσεις του Δήμου κατ΄ έτος, ενώ στα αποτελέσματα χρήσεως καταγράφονται τα έσοδα και τα έξοδα του έτους.

Οι οικονομικές καταστάσεις του 2011 είναι οι πρώτες που συντάσσονται από το νέο Καλλικρατικό Δήμο και δεν υπάρχουν συγκρίσιμα στοιχεία του προηγούμενου έτους στα κονδύλια του ισολογισμού και των αποτελεσμάτων χρήσεως.

Η χρήση 2011 παρουσίασε έλλειμμα 479.744,95 ευρώ, ενώ η χρήση 2012 παρουσίασε έλλειμμα 531.802,71 ευρώ.

Το μεγάλο «αγκάθι» πλέον για την Οικονομική Υπηρεσία είναι η βεβαίωση των πάσης φύσεως εσόδων από το 2011, που δεν είχε βεβαιώσει η προηγούμενη Δημοτική Αρχή.

Οι καταγγελίες των παραιτήσεων

Τα μέλη της μείζονος μειοψηφίας, τα οποία υπέβαλλαν τις παραιτήσεις τους από την Οικονομική Επιτροπή, προχώρησαν σε κατάθεση καταγγελιών προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου, την Υπηρεσία Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης και τον Εισαγγελέα Σύρου, επιλέγοντας παράλληλα την λύση της φυγής.

Σύμφωνα με τα καταγγελλόμενα, στις 17/11/2015 έγινε αναμόρφωση του προϋπολογισμού, ενώ εκκρεμούσαν ήδη δύο προηγούμενες αναμορφώσεις που δεν είχαν εγκριθεί από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση.

Η ευστάθεια της εν λόγω καταγγελίας δημιουργεί προβληματισμό όταν είναι γνωστό πως οι αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής περί αναμορφώσεων του προϋπολογισμού δεν αποστέλλονται προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου, καθώς δεν απαιτούνται σχετικές εγκρίσεις για νέες αναμορφώσεις.

Αυτό ισχύει για τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου και όχι της Οικονομικής Επιτροπής και μόνο για τις περιπτώσεις μη αναστροφής των αυξομειώσεων από την μία αναμόρφωση στην άλλη.

Παράλληλα γίνεται αναφορά σε υλοποίηση δαπανών, οι οποίες έτυχαν απόρριψης από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου, οι οποίες όμως δεν αφορούν στη λειτουργία της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία έκανε τις αναμορφώσεις των σχετικών κωδικών, όμως πρόκειται για απόφαση του Δημάρχου για τις αναθέσεις έργου, οι οποίες και εξετάζονται από την Αποκεντρωμένη.

Καταγγέλλεται μη επιστροφή στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων του υπολοίπου του Δανείου του πρώην Δήμου Κορθίου, ποσού 270.000 ευρώ και μη εφαρμογή της σχετικής απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου από το Νοέμβριο του 2014.

Στη συγκεκριμένη καταγγελία αποσιωπείται το γεγονός ότι στην εν λόγω απόφαση δεν γίνεται καμία αναφορά στον χρόνο και τον τρόπο επιστροφής του Δανείου και πως στον προϋπολογισμό του 2016 περιέχεται επιστροφή τμήματος του, καθώς θα έχουν καλυφθεί και οι λοιπές υποχρεώσεις που το βαρύνουν.

Παράλληλα γίνεται λόγος για μη εγγραφή ποσών στα έσοδα, τα οποία δεν εισπράχθηκαν μέσα στη χρήση στην οποία εγγράφηκαν, με παράδειγμα το ποσό των 270.000 ευρώ για το πρόγραμμα LIFE, το οποίο επειδή πήρε παράταση δεν θα εισπραχθεί το 2015 αλλά το 2017.

Όμως η εξέταση των οικονομικών στοιχείων του Δήμου παρουσιάζει ισοσκελισμένους του κωδικούς εξόδων-εσόδων του προγράμματος LIFE, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι λόγω της παράτασης είσπραξης δεν καταβλήθηκαν και τα ανάλογα έξοδα

Επίσης καταγγέλλεται μη συμμόρφωση στον υπολογισμό των εξόδων των ανταποδοτικών τελών σε συνάρτηση με τα έσοδα που πραγματοποιήθηκαν, που όμως βάσει των στοιχείων της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου, αυτό καταρρίπτεται διότι σε κάποιες από τις υπηρεσίες των ανταποδοτικών τα έσοδα υπερβαίνουν των εξόδων.

Πέραν αυτών καταγγέλλονται φωτογραφικές δημοπρασίες, πρόχειροι διαγωνισμοί και αναθέσεις σε αναδόχους, με ενδεικτικό παράδειγμα τους διαγωνισμούς καθαριότητας των κοινόχρηστων χώρων των τριών Δημοτικών Ενοτήτων, που περιείχαν τον «αντισυνταγματικό» όπως αναφέρεται, όρο βεβαίωσης των υποψηφίων ότι δραστηριοποιούνται στις υπηρεσίες εργολάβου καθαριότητας, προκειμένου να επιλεγεί ορισμένος εργολάβος.

Όμως οι συγκεκριμένες αποφάσεις έλαβαν την επικύρωση νομιμότητας από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, χωρίς να κατατεθεί καμία προσφυγή επ’ αυτών, κατά το διάστημα του ενός μηνός ανάρτησης των όρων του διαγωνισμού, ενώ μεταξύ των όρων κύριο στοιχείο αποτελεί η απουσία απαίτησης προϋπηρεσίας για την ανάληψη του έργου.

Τέλος γίνεται αναφορά σε μη νόμιμες αναθέσεις, για τις οποίες εκδίδονται σχετικά παραστατικά, γεγονός που δεν αποτελεί υπαιτιότητα της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία επ’ αυτών δεν βαρύνεται με την ανάλογη ευθύνη ούτε την έκφραση άποψης, καθώς και σε αυτή την περίπτωση αφορά αποφάσεις Δημάρχου.


ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

We are happy to to join the conversation. It's so meaningful. Jasa SEO

This comment was minimized by the moderator on the site

Κ. Σκεπτομενε ο Αντιδημαρχος οικονομικων κ η αψογη σε λειτουργια επιτροπη του γιναν σημειο αναφορας για την "κοινη γνωμη" εφημεριδα που καθημερινα διαβαζουν το πολυ 20 ανθρωποι στο νησι της ανδρου, για αυτο το λογο σημετα γινεται αναδημοσιευση μετα απο 1 μηνα, δεν δουλεψε το μαγαζι κ ηθελε χορηγια!!!!ξερουμε πως γινονται οι δουλειες κανουμε μια χορηγια στην εφημεριδα αφανης παντα ως αφανεις ευεργετες που ειμαστε "εχει εμπειρια ο Χ.Β σε αυτες τις χορηγιες..." αλλωστε αυτες τον τιμησαν με το χρυσο σταυρο της μητροπολεως προσφατως απο τον εκπροσωπο του θεου στο νομο κυκλαδων... αφανης κ επιφανης ο αντιδημαρχος λοιπον!!!! Κ θα τον ενδιαφερουν οι ακυρωμενες αποφασεις του δημαρχου ???

This comment was minimized by the moderator on the site

Η Απάντηση του Αντιδημάρχου κ. Χρήστου Βουραζέρη
Κυρίες και Κύριοι, Ως Πρόεδρος της Οικονοµικής Επιτροπής βρίσκοµαι στην δυσάρεστη θέση να σας ενηµερώσω ότι: Μετά από την έγγραφη παραίτηση των µελών (τακτικών και αναπληρωµατικών) της µείζονος πλειοψηφίας, την οποίαν υπέβαλαν την 27/11/2015 (αριθµ.Πρωτ. 10711) στην Οικονοµική Επιτροπή και εν συνεχεία την 14/12/2015 (αριθµ.Πρωτ. 11059) στο ∆ηµοτικό Συµβούλιο και µετά από ανυπόστατες καταγγελίες που επίσης υπέβαλαν και στις Αρχές (Αποκεντρωµένη ∆ιοίκηση Αιγαίου,Υπηρεσία Ελεγκτών ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης)και στον Εισαγγελέα Σύρου, η Οικονοµική Επιτροπή του ∆ήµου µας βρίσκεται σε αδυναµία να λειτουργήσει καθότι δεν έχει την προβλεπόµενη από τον νόµο σύνθεση και πρέπει άµεσα σήµερα να αποκαταστήσουµε τη σύνθεση της για να λειτουργήσει. Α)Πρώτα θέλω να σας ενηµερώσω,σε γενικές γραµµές,για τη µέχρι τώρα λειτουργία της Οικονοµικής Επιτροπής.
Η Οικονοµική Επιτροπή στην οποία µε τίµησε η πλειοψηφία-∆ιοίκηση να προΐσταµαι, είναι το κυρίαρχο όργανο του ∆ήµου που παρακολουθεί και ελέγχει την οικονοµική λειτουργία του και ασκεί καθηµερινά βάσει νόµου την οικονοµική διαχείριση των πεπραγµένων του ∆ήµου µας. Η Οικονοµική Επιτροπή λειτουργεί σύµφωνα µε την κείµενη νοµοθεσία. 
Τηρεί διαδικασίες.• Τακτές συνεδριάσεις• Νόµιµη απαρτία
• Ενηµέρωση επί των θεµάτων που αποφασίζει σύµφωνα µε τη σύνθεση • Αποφάσεις κατά πλειοψηφία, εφόσον υπάρχει απαρτία• Ανοιχτή προς συζήτηση-απόφαση θεµάτων από εισήγηση µελών µειοψηφίας • ∆ιαφάνεια στις αποφάσεις της µε ανάρτηση αυτών στην ∆ιαύγεια  Συνεδριάζει και αποφασίζει επί των οικονοµικών δρώµενων που ορίζει ο νόµος.
• Συντάσσει τον προϋπολογισµό και προβαίνει στην τελική διαµόρφωση του• Προελέγχει τον Προϋπολογισµό
• Προετοιµάζει προς ∆ηµοτικό Συµβούλιο όλες τις Αναµορφώσεις Προϋπολογισµού µετά από αιτήµατα των αρµοδίων• Ελέγχει την υλοποίηση του Προϋπολογισµού
• Προελέγχει τον απολογισµό• Αποφασίζει για την έγκριση των δαπανών και τη διάθεση των πιστώσεων του προϋπολογισµού, εκτός από εκείνες που σύµφωνα µε τις κείµενες διατάξεις αποφασίζει το ∆ηµοτικό Συµβούλιο
• Αποφασίζει αιτιολογηµένα και για τις περιπτώσεις απευθείας ανάθεσης προµηθειών, παροχής υπηρεσιών, εκπόνησης µελετών και εκτέλεσης έργων σε εξαιρετικά επείγουσες περιπτώσεις
• Με ειδικές διαδικασίες, καταρτίζει τους όρους, συντάσσει τη διακήρυξη, διεξάγει και κατακυρώνει όλες τις δηµοπρασίες σύµφωνα µε την κείµενη νοµοθεσία.
• Μελετά την ανάγκη σύναψης δανείων, καταρτίζει τους όρους τους και εισηγείται σχετικά στο ∆ηµοτικό Συµβούλιο
• Εισηγείται προς το ∆ηµοτικό Συµβούλιο την επιβολή τελών, δικαιωµάτων και εισφορών • κ.λ.π.
Στην πορεία λοιπόν του ενός χρόνου περίπου που ανέλαβα ως Πρόεδρος της Οικονοµικής Επιτροπής και µε πλήρη συνείδηση του ρόλου µου, διάβασα, έµαθα, προσπάθησα και σας διαβεβαιώνω σήµερα ότι : 
Η Οικονοµική Επιτροπή του ∆ήµου µας λειτούργησε νόµιµα και ορθολογικά µετά από µεγάλη προσπάθεια και πιστεύω πως έπαιξε και συνεχίζει να παίζει το ρόλο που της είχε ανατεθεί στα οικονοµικά δρώµενα του ∆ήµου µας.
Βέβαια κατανοώ, πως όταν διευθύνεις ένα ∆ιοικητικό όργανο του ∆ήµου µε κανόνες, αρχές και νόµους είναι δύσκολο να ακολουθηθεί από το σύνολο των µελών της. 
Γιατί απαιτεί συνέπεια, προετοιµασία, γνώσεις και στάση αυτοδιοικητική για να µπορέσεις να ανταποκριθείς. Πολύ περισσότερο όταν αυτές οι έννοιες δεν έχουν ακουστεί και δεν έτυχαν εφαρµογής από την προηγούµενη ∆ιοίκηση του ∆ήµου. Περισσότερο όµως απ’όλα µε λυπεί η στάση των µελών της µείζονος αντιπολίτευσης. Η λύπη µου δεν είναι προσωπική, είναι απέναντι στους ∆ηµότες µας για λογαριασµό τους. Γιατί για άλλη µια φορά έπεσαν έξω-προδόθηκαν 
Τα µέλη που έστειλαν στην αντιπολίτευση • ∆εν µπόρεσαν
• ∆εν προσπάθησαν• ∆εν άντεξαν
− Να συµµετέχουν µε συνέπεια σ’ αυτό το σηµαντικό όργανο, την Οικονοµική Επιτροπή του ∆ήµου.
− Να φέρουν προτάσεις και θέµατα που τους απασχολούν για συζήτηση και λύση.
− Να µάθουν τους νόµους και να τους κατοχυρώσουν.
− Να ελέγχουν, όπως τους έταξαν, την πλειοψηφία- τη ∆ιοίκηση. Βρήκαν δυστυχώς την εύκολη, µικροπολιτική-αντιαυτοδιοικητική και καταγγελτική- συκοφαντική λύση της φυγής.
Κατήγγειλαν• Στην Αποκεντρωµένη ∆ιοίκηση Αιγαίου
• Στην Υπηρεσία Ελεγκτών ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης
• Στον Εισαγγελέα Σύρου Με ψέµατα και συκοφαντίες και έφυγαν-παραιτήθηκαν.
Ο ∆ήµος µας δεν θα σταµατήσει  ∆εν πιάνουν οι καταγγελίες, οι ανακρίβειες και οι συκοφαντίες γιατί είναι ψέµατα και έχουν µικρά ποδάρια
Β) Θέλω να απαντήσω µε γνώση για κάθε ψέµα, ανακρίβεια και συκοφαντία ξεχωριστά.
1ο ΨΕΜΑ-ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΑ
Αναφέρουν ότι στις 17/11/2015 (απόφαση 181/2015) η Οικονοµική Επιτροπή προχώρησε σε αναµόρφωση του προυπολογισµού ενώ εκκρεµούσαν ήδη οι προηγούµενες δύο αναµορφώσεις από 14/09/2015(απόφαση 122/2015) και 27/10/2015(απόφαση 157/2015) που δεν είχαν εγκριθεί από την Αποκεντρωµένη ∆ιοίκηση Αιγαίου.
Απάντηση µε γνώση
Καµία απόφαση της Οικονοµικής Επιτροπής για αναµόρφωση προϋπολογισµού δεν πηγαίνει στην Αποκεντρωµένη ∆ιοίκηση Αιγαίου και καµία έγκριση δεν χρειάζεται να περιµένουµε για να προχωρήσουµε σε επόµενη αναµόρφωση.
Ακόµα και αν αυτό γίνονταν,(όπως οι αποφάσεις περί αναµόρφωσης προϋπολογισµού από το ∆.Σ.) στην κείµενη νοµοθεσία περί ∆ήµων και Κοινοτήτων δεν προβλέπεται ότι πρέπει να περιµένεις την αναµόρφωση ενός προϋπολογισµού για να προχωρήσεις σε επόµενη αναµόρφωση και ειδικά όταν ΚΑ που αυξοµειώνονται στην µία, δεν αντιστρέφεται η αυξοµείωση τους σε επόµενη.
Συνεχίζοντας τα ψέµατα και τις ανακρίβειες αναφέρουν ότι για το λόγο αυτό, δηλαδή το ότι δεν περιµέναµε την έγκριση της προηγούµενης αναµόρφωσης και προχωρήσαµε σε νέα 6 αναµόρφωση υλοποιήθηκαν κάποιες δαπάνες που στην συνέχεια απορρίφθηκαν από την Αποκεντρωµένη ∆ιοίκηση Αιγαίου αναφέροντας χαρακτηριστικά τους ΚΑ 10.6117.0001(έξοδα αποµαγνητοφώνησης πρακτικών του ∆.Σ) και ΚΑ 30.6662.0008(προµήθεια ασφαλτοµίγµατος για την επισκευή και συντήρηση του ασφαλτικού οδικού δικτύου της ∆.Ε.Υδρούσας)
Απάντηση µε γνώση
Οι παραπάνω ΚΑ αναµορφωθήκαν στις 23/04/2015(αριθµός απόφασης 32/2015) και ψηφίστηκαν στις 19/08/2015 ο πρώτος και στις 12/05/2015 και 04/08/2015 ο δεύτερος.
Εδώ το έργο της Οικονοµικής Επιτροπής τελείωσε. Το εάν,πότε και σε ποιους έγιναν οι αναθέσεις µε απόφαση ∆ηµάρχου και αν για τυπικούς καθαρά λόγους(λάθος διατύπωση του περιεχοµένου της Απόφασης) ακυρώθηκαν από την Αποκεντρωµένη ∆ιοίκηση Αιγαίου σε καµία περίπτωση δεν αφορά την λειτουργία της Οικονοµικής Επιτροπής.
2ο ΨΕΜΑ-ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΑ
Αναφέρουν ότι:
α)εγγράφηκαν στα έσοδα ποσά που δεν εισπράχθηκαν µέσα στη χρήση (αναφέροντας ποσό 270.000,00€ για το πρόγραµµα LIFE το οποίο επειδή πήρε παράταση δεν θα εισπραχθεί το 2015 αλλά το 2017),
β) ότι δεν εγγράφτηκαν δαπάνες οι οποίες έπρεπε να εγγραφούν(αναφέροντας την µη επιστροφή του υπόλοιπου του δανείου του πρώην ∆ήµου Κορθίου ποσού 270.000,00€για το οποίο είχε ληφθεί απόφαση από το ∆.Σ το Νοέµβριο του 2014,µη εφαρµόζοντας την απόφαση του ∆.Σ. και
γ)ότι δεν συµµορφωνόµαστε όσον αφορά τα ανταποδοτικά τέλη και κάνουµε περισσότερα έξοδα από έσοδα.
Απάντηση µε γνώση
Όσον αφορά το πρόγραµµα Life
Οι ΚΑ του προγράµµατος Life είναι ισοσκελισµένοι (270.000,00 ΕΣΟ∆Α-270.000,00 ΕΞΟ∆Α) Αυτό σηµαίνει ότι αν το πρόγραµµα πήρε παράταση και το ποσό αυτό δεν εισπράχθηκε το 2015 αντίστοιχα δεν έγιναν και τα έξοδα που είχαν προϋπολογιστεί να γίνουν το 2015,άρα κανένα πρόβληµα δεν υφίσταται, άλλωστε καµία ενηµέρωση δεν υπήρξε προς την Οικονοµική Υπηρεσία ή την Οικονοµική Επιτροπή για το θέµα αυτό (της είσπραξης ή µη του παραπάνω ποσού µέσα στο 2015)από την ∆ιαχειριστική Επιτροπή του Life.
Όσον αφορά την επιστροφή του ∆ανείου.
Θα σας θυµίσουµε κυρίες και κύριοι της µείζονος Αντιπολίτευσης ότι το θέµα µε το αδιάθετο υπόλοιπο του ∆ανείου, εµείς µετά από έλεγχο που κάναµε στο ταµείο το εντοπίσαµε και το φέραµε στην επιφάνεια και όντως εµείς προκαλέσαµε την απόφαση 114(21/11/2014) του ∆ηµοτικού Συµβουλίου. ∆εν αναφέρεται όµως πουθενά στην απόφαση αυτή ο χρόνος και ο τρόπος επιστροφής του ∆ανείου παρά µόνο η επιστροφή του. ∆εν είναι δυνατόν να επιστραφεί σε µία χρήση το ποσό των 270.000,00€ όταν µάλιστα από το υπόλοιπο του ∆ανείου θα πληρωθούν δικαστικές αποφάσεις που δικαιώνουν προµηθευτές του ∆ήµου µας και οι όποιοι είχαν συµπεριληφθεί στις λίστες που στάλθηκαν στο Παρακαταθηκών και ∆ανείων ως ληξιπρόθεσµες οφειλές προκειµένου να συναφθεί το παραπάνω δάνειο. Είναι πλέον σε όλους γνωστό ότι τµήµα του ∆ανείου αυτού είναι ήδη προϋπολογισµένο να επιστραφεί µέσα στην χρήση 2016, όπου έχουν εκκαθαριστεί και υποχρεώσεις που πρέπει να καλύψει.
Όσον αφορά τα έσοδα και έξοδα των υπηρεσιών µε ανταποδοτικά τέλη.
Αυτά αφορούν τις υπηρεσίες καθαριότητας και ηλεκτροφωτισµού,ύδρευσης και αποχέτευσης και πραγµατικά εκπλήσσοµαι γιατί µάλλον βρίσκεστε στην εποχή που εσείς διοικούσατε τον ∆ήµο,διότι εµένα η Οικονοµική Υπηρεσία (κατά την ηµεροµηνία της αίτησης σας 27/11/2015) µε επιστολή της µε διαβεβαιώνει όχι µόνο ότι δεν συµβαίνει αυτό που αναφέρετε αλλά αντιθέτως περιµένουµε να δούµε τα Π.Ο.Ε. στις 31/12/2015 διότι έχουµε και παραπάνω έσοδα από τα έξοδα σε κάποιες από τις υπηρεσίες αυτές.
3ο ΨΕΜΑ-ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΑ
Αναφέρεστε κυρίες και κύριοι της µείζονος Αντιπολίτευσης για «φωτογραφικές» δηµοπρασίες, πρόχειρους διαγωνισµούς και αναθέσεις σε αναδόχους αναφέροντας ως παράδειγµα τους διαγωνισµούς καθαριότητας των τριών ∆ηµοτικών Ενοτήτων εξαιτίας του όρου που υπήρχε ότι θέλουµε ανάδοχο που να ασχολείται αποκλειστικά µε την καθαριότητα και να µην ασκεί άλλο επάγγελµα χαρακτηρίζοντας τον όρο ως αντισυνταγµατικό και ότι µπήκε για να επιλεγεί ορισµένος εργολάβος.
Απάντηση µε γνώση
θα ξεκινήσω µε την παροιµία «Στο σπίτι του κρεµασµένου δεν µιλάνε για σκοινί»…. Και θα συνεχίσωµε το ότι, Όλα όσα αναφέρεται είναι παντελώς ψευδή, ανακριβή και αβάσιµα. Καθότι, Η Αποκεντρωµένη ∆ιοίκηση Αιγαίου επικύρωσε την νοµιµότητα των αποφάσεων της Οικονοµικής Επιτροπής σχετικά µε τους παραπάνω διαγωνισµούς και µάλιστα κανείς δεν προχώρησε σε προσφυγή αν και θα µπορούσε να το πράξει µέσα σε ένα µήνα.
Για την ιστορία και µόνο αναφέρω ότι:α)οι όροι του διαγωνισµού αναρτήθηκαν και ήταν στη διάθεση των υποψήφιων αναδόχων στις 12/08/2015 µε ηµεροµηνία διαγωνισµού 10/09/2015(έναν ολόκληρο µήνα πριν),
β)Ο διαγωνισµός δεν ζητούσε προηγούµενη εµπειρία, θεωρώντας ορθά ότι η εργολαβία καθαριότητας χρειάζεται ανάδοχο που θα ασχολείται µόνο µε την καθαριότητα σε καθηµερινή βάση και µισθωτούς ανειδίκευτους εργάτες και τίποτα άλλο,σε αντίθεση βέβαια µε εσάς που ζητήσατε πτυχιούχο τριτοβάθµιας εκπαίδευσης µε προϋπηρεσία για να µαζεύει σκουπίδια.
Από τα παραπάνω καθένας λογικός άνθρωπος µπορεί να καταλάβει ότι όχι µόνο οι διαγωνισµοί αυτοί έγιναν µε αυτούς τους όρους για να εξυπηρετήσουν ώστε να επιλεγεί ορισµένος εργολάβος,αλλά αντιθέτως άνοιξαν τον δρόµο προς πολλούς υποψήφιους αναδόχους για µεγαλύτερη διαφάνεια και καλύτερο οικονοµικό αποτέλεσµα για τον ∆ήµο µας,µιας και θα µπορούσαν πολλοί να συµµετάσχουν στους διαγωνισµούς αυτούς. Χωρίς να απαιτούµε προϋπηρεσία κυρίες και κύριοι της µείζονος Αντιπολίτευσης µέσα σε ένα µήνα θα µπορούσε να κάνει έναρξη στην ∆.Ο.Υ. µε µοναδική δραστηριότητα «Υπηρεσίες εργολάβου καθαριότητας» όχι ένας αλλά δέκα υποψήφιοι ανάδοχοι είτε φυσικά είτε νοµικά πρόσωπα.
4ο ΨΕΜΑ-ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΑ
Αναφέρεστε σε µη νόµιµες αναθέσεις για τις οποίες εκδίδονται σχετικά παραστατικά.
Απάντηση µε γνώση
Ουδεµία ευθύνη,γνώση,γνώµη και άποψη φέρει η Οικονοµική Επιτροπή για τις αναθέσεις ∆ηµάρχου είτε για το πότε είτε σε ποιον γίνονται.Όταν και όπου χρειαστεί θα τοποθετηθώ ως Αντιδήµαρχος Οικονοµικών και φέροντας την όποια ευθύνη ως υπογράφων τα εντάλµατα πληρωµής αυτών των δαπανών.
Κύριοι, Μετά τα παραπάνω και επειδή πιστεύω σ’ αυτό το ∆ήµο και ότι ήρθαµε εδώ για να δουλέψουµε για τους ∆ηµότες, Οφείλουµε,
Να οργανώσουµε το ∆ήµο µας, που τον παραλάβαµε ξέφραγο αµπέλι Να εξορθολογήσουµε τα οικονοµικά του και να βάλουµε τις βάσεις για έναν γερό και αυτοδύναµο οικονοµικά ∆ήµο, που τον παραλάβαµε φτωχό και αδύναµο
Να βάλουµε κανόνες λειτουργίας για την αποτελεσµατικότητα της ∆ιοίκησης που παραλάβαµεένα ∆ήµο χωρίς κανόνες και λειτουργία νόµιµη
Να κρατάµε όπως το «άγιο δισκοπότηρο» τη διαφάνειαστα οικονοµικά δρώµενα του ∆ήµου γιατί το απαιτούν οι νόµοι αλλά και το πιστεύουµε.
Να µη επαναληφθεί το προηγούµενο έργο που παιζόταν στο ∆ήµο µας.
Γι’ αυτό σήµερα, καθότι δεν προλάβαµε να διαφυλάξουµε τα συγκεκριµένα µέλη της µείζονος Αντιπολίτευσης, ζητάµε να ενεργοποιηθεί ο νόµος για εκλογή νέων µελών, όπως προβλέπεται, ώστε να συντεθεί νόµιµα η Οικονοµική Επιτροπή του ∆ήµου µας και να συνεχίσει το έργο της που τόσο ανάγκη έχει ο ∆ήµος µας.

ΤΟΝ ΘΕΛΩ ΔΗΜΑΡΧΟ ΑΝΔΡΟΥ ΤΟ 2019, ΤΟ ΑΞΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΙΚΟΚΥΡΕΜΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ!!!!
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΚΥΡΙΕ Χ. ΒΟΥΡΑΖΕΡΗ!!!!!

This comment was minimized by the moderator on the site

Αν δεν είχαμε καμιά σχέση και γνώμη για τα τεκτεινόμενα στο Δήμο θα λέγαμε να και ένας προσωπικός ύμνος προς τον Χ.Β. από κάποιον έγκριτο δημοσιογράφο. Όμως στο άρθρο της Κοινής Γνώμης φαίνεται για άλλη μια φορά ότι η κ. Βαρλάμη δεν μπήκε καν στον κόπο να κατανοήσει τα όσα της υπέβαλλε είτε τηλεφωνικά είτε γραπτά ο Χ.Β. Δε νομίζω ότι χρειάζεται περισσότερη ανάλυση το θέμα. Πράγματα χιλιοειπωμένα που ο χρόνος θα ξεδιαλύνει.
Η ερώτηση μου είναι ο Δήμαρχος καταλαβαίνει τι γράφει το άρθρο? Προς διευκόλυνση της κατανόησης αντιγράφω μέρος του άρθρου.
((Παράλληλα γίνεται αναφορά σε υλοποίηση δαπανών, οι οποίες έτυχαν απόρριψης από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου, οι οποίες όμως δεν αφορούν στη λειτουργία της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία έκανε τις αναμορφώσεις των σχετικών κωδικών, όμως πρόκειται για απόφαση του Δημάρχου για τις αναθέσεις έργου, οι οποίες και εξετάζονται από την Αποκεντρωμένη)).
Τι μας λέει ο ποιητής? Η οικονομική επιτροπή (βλέπε Χ.Β.) άψογη. Ε τι να κάνουμε όμως έχουμε και έναν Θ.Σ. (πρόσκαιρος Δήμαρχος σύμφωνα με τον Χ.Β.) ο οποίος ελέγχεται από την Αποκεντρωμένη.
Ελπίζω να βοήθησα κάπως στην αποδελτίωση του άρθρου.