Ένα Life/ζωή τελειώνει, ένα Life/ζωή δεν άρχισε…

Του Διαμαντή Μπασαντή

 

Θαλασσοκόρακας, σαν άγαλμα, στο Στενό...

Το ευρωπαϊκό περιβαλλοντικό πρόγραμμα Life ολοκληρώνεται σε τρεις μήνες. Πόσοι στην Άνδρο ξέρουν τι συνεισέφερε στα 5 χρόνια της διάρκειας του; Πόσοι ξέρουν τι συνεισέφερε σε σχέδια, εφαρμογές και μελέτες για το περιβάλλον; Πόσοι ξέρουν πόσα χρήματα εισερεύσαν στην Άνδρο, αλλά και πόσο κόστισε στον Δήμο Άνδρου; Πόσοι ξέρουν ότι κατατέθηκε και νέο πρόγραμμα Life, το οποίο κόπηκε στις λεπτομέρειες; Πόσοι ξέρουν πως πριν κοπεί στις λεπτομέρειες το επόμενο Life είχε απαξιωθεί πολιτικά, όπως και το σημερινό, από τον "ισχυρό άνδρα" της σημερινής διοίκησης;

 

Φωλιές σπιζαετών στον Καμπανό...

Ερωτήσεις χωρίς απαντήσεις. Υπάρχει άραγε κάποιος αρμόδιος που πρέπει να απαντά στα πολλά ερωτήματα που έχουν θέσει οι αναγνωστες μας για το Life στο site μας εδώ και καιρό; Υπάρχει κάποιος να μαζεύει ερωτήσεις και τις παρατηρήσεις των κατοίκων της Άνδρου, που γράφουν εδώ και καιρό για το Life και να απαντά σε αυτές ώστε να ξεκαθαρίσουν μερικά πράγματα; Απ' ότι βλέπουμε μάλλον όχι. Κάπως έτσι η πληροφόρηση μπλέκει με την παραπληροφόρηση και το περιβάλλον με την αδιαφορία μας. 

Ας κάνουμε τον κόπο να πούμε εμείς μερικά πράγματα για το Life μιας και το πρόγραμμα είναι χρόνια τώρα "ορφανό" από κάποιον που θα πληροφορεί συστηματικά τους πολίτες. Το Life έχει συνολική ευρωπαϊκή επιχορήγηση στην 5ετία 2011-2016 1.350.000 €! Αυτά τα χρήματα θα δοθούν στους εταίρους του προγράμματος ως εξής: ο Δήμος Άνδρου παίρνει 660.000 €, η εταιρεία μελετών περιβάλλοντος NCC 530.000 € και η Ορνιθολογική Εταιρεία 160.000 €. Οι δύο παραπάνω εταίροι θα συνεισφέρουν μαζί στο πρόγραμμα 80.000 € στην 5ετία. Και ο Δήμος Άνδρου στην 5ετία θα συνεισφέρει 375.000 €!

Η συμμετοχή του Δήμου Άνδρου όμως είναι λίγο θεωρητική αν την αναλύσουμε σε επιμέρους συνεισφορές. Κάναμε τον κόπο και ψάξαμε και βρήκαμε πως για τον Δήμο Άνδρου συνεισφέρουν κι άλλοι. Συνεσφέρει το Πράσινο Ταμείο του κράτους 175.000 €. Ο Δήμος "θεωρεί" συνεισφορά του την μισθοδοσία δύο μονίμων υπαλλήλων του! Η μισθοδοσία αυτή στην 5ετία ανέρχεται σε 120.000 €! Υπάρχει επιπλέον ένα ταμείο γενικών εξόδων που δεν αφορά τον Δήμο και δίνει 60.000 €. Έτσι ο Δήμος Άνδρου βάζει πραγματικά χρήματα μόνο 20.000 €! Δηλαδή, ο Δήμος Άνδρου με 20.000 ευρώ «τρέχει» ένα επιστημονικό πρόγραμμα με 25 περιβαλλοντικές δράσεις για 5 χρόνια, το οποίο αφήνει πίσω του "προίκα¨στο νησί πολλά πράγματα!

Το παλιό ναυάγιο του Σεμίραμις στην βόρεια Άνδρο. Ύφαλος που αναπαράγει τη θαλάσσια ζωή...

Οι δράσεις του προγραμματος αναφέρονται και στα βουνά και στην θάλασσα και αποτελούν οδηγό για όλες τις ενέργειες που θα γίνουν στο μέλλον για την διάσωση και την αναβάθμιση του περιβάλλοντος, ενώ συγχρόνως αποτελούν ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τα επόμενα βήματα της Άνδρου! Πρακτικά είναι ένας μπούσουλας για την περιβαλλοντική ανάπτυξη. Και με τον τρόπο αυτό συνεισφέρει βεβαίως και στον τουρισμό του νησιού.

Ο επίσημος επιχειρησιακός χάρτης του Life. Πόσοι τον έχουν δει; Και πόσοι τον μελέτησαν; 

Μερικά ενδεικτικά στοιχεία του προγράμματος: σχεδιάζει τη διάσωση τεσσάρων ειδών σπάνιων πουλιών. Βοηθά στην διατήρηση θαλάσσιων ειδών όπως π.χ. η μεσογειακή φώκια. Συμβάλει στη διάδοση νέων καλλιέργειων με παραδοσιακούς σπόρους με στόχο την ανάπτυξη στην Άνδρο οικολογικών καλλιεργειών. Ανακατασκεύασε και επαναλειτούργησε τρεις περιστερώνες, κατασκεύασε αρκετά αγκυροβόλια μικρών σκαφών. Για τις δράσεις του αγόρασε ένα σκάφος παντός καιρού, ένα αυτοκίνητο 4Χ4, ένα τρακτέρ, υλικά κλπ. που όλα μένουν στον Δήμο Άνδρου. Τέλος από όλο τον όλο σχεδιασμό μένουν στο νησί ως "προίκα" μια σειρά σημαντικές μελέτες και εφαρμογές.

Όλα αυτά με ευρωπαϊκά χρήματα που για να δοθούν πέρασαν αυστηρούς ελέγχους μέσα από διαγωνισμούς εγκεκριμένους και με συνεχή επίβλεψη από τις αρμόδιες αρχές και την Ε.Ε. Όσοι κατά καιρούς (2011-2016) έγραψαν για σπατάλες ή για κόστος στον Δήμο ή ότι άλλο, θα πρέπει να γίνουν πιο συγκεκριμένοι και να λάβουν υπόψη και τους συνεχείς ελέγχους και αξιολογήσεις του προγράμματος. Δεν είμαστε ειδικοί στο θέμα, αλλά ρωτήσαμε και μάθαμε πως, εκτός από την κατά καιρούς γενική πολιτική ευθύνη του προγράμματος των εκάστοτε διοικήσεων, το πρόγραμμα το "τρέχουν" υπάλληλοι με συγκεκριμένες ειδικεύσεις του Δήμου και επιπλέον υπάρχουν διπλοί έλεγχοι για κάθε ενέργεια τους. Αυτό θα πρέπει να κάνει όλους πιο προσεκτικούς στις καταγγελίες.

 

Υδροβιότοπος στο Στενό...

Αυτό ήταν με δύο λόγια το Life που τελειώνει. Μαθαίνουμε πως θα ζητηθεί επιπλέον εξάμηνη παράταση (έχει ήδη πάρει μια παράταση). Και υπήρξε και μια πρόταση για ένα επόμενο Life. Η πρόταση δεν εγκρίθηκε για την ώρα. Κόπηκε για μερικές τεχνικές παρατηρήσεις, αλλά και ίσως γιατί πρακτικά απαξιώθηκε κι αυτό όπως και το τρέχον πρόγραμμα, με πολλούς τρόπους, από τον αντιδήμαρχο οικονομικών. Να σημειώσουμε εδώ πως υπάρχει διαχρονικά αρνητική θέση του αντιδημάχου έναντι του Life και για τον λόγο αυτό έχει μόνιμη τριβή με την κ. Λένα Πολίτου, η οποία ήταν η μόνη από την σημερινή διοίκηση που έκανε προσπάθεια για να διασώσει το πρόγραμμα. Όμως κανείς άλλος από την σημερινή διοίκηση δεν ενδιαφέρθηκε. 

Θαλασσοκόρακας στο Στενό...

Η επικοινωνιακή και πολιτική αποτυχία του προγράμματος

Μέχρι σήμερα όλα αυτά τα χρόνια ελάχιστα έγιναν γνωστά στην κοινωνία της Άνδρου. Παλιότερα κάτι σκόρπιες ημερίδες χωρίς συνέχεια και σήμερα κάτι ξέμπαρκα και κουρασμένα δελτία τύπου, που μιλούν για κάποιες αποσπασματικές δράσεις. Κι όποιος κατάλαβε-κατάλαβε. Έτσι, η μεν προηγούμενη διοίκηση, που έφερε το Life στην Άνδρο, δεν το κοινοποίησε ποτέ, η δε σημερινή που το κληρονόμησε δεν το γνωστοποίησε ιδιαίτερα. Άλλωστε η σημερινή διοίκηση ως αντιπολίτευση στοχοποίησε το Life (ορνιθοτουρισμός κλπ). Και έτσι το πρόγραμμα έμπλεξε ανάμεσα στις πολιτικές αντιθέσεις και στην επικοινωνιακή ανεπάρκεια και δεν έγινε γνωστό παρά μόνο για εκατέρωθεν καταγγελίες στην κοινωνία της Άνδρου.

Κι όμως υπήρχαν όλες οι προϋποθέσεις το Life ως περιβαλλοντικό πρόγραμμα να έρθει κοντά στους ανθρώπους της Άνδρου. Να το καταλάβουν και να το αγαπήσουν οι ανδριώτες. Να δουν σε τι βοηθά το μοναδικό περιβάλλον της Άνδρου. Να κάνουν κτήμα τους κάποιες από τις σημαντικές δράσεις του. Και να αναπτύξει την οικολογική ευαισθησία στην κοινωνία μας όταν θα ολοκληρωνόταν.

Ο σπουδαίος υδροβιότοπος στα Άχλα...

Όμως κανείς δεν βρέθηκε να πάρει την ευθύνη και να πάει να μιλήσει στις ενδιαφερόμενες κοινωνικές ομάδες της Άνδρου για το πως θα μπορούσε να τις βοηθήσει. Λογική κατάληξη η επικοινωνιακή αποτυχία του. Αυτό διαπιστώνεται από το ότι οι εκάστοτε υπεύθυνοι του γραφείου τύπου του προγράμματος δεν βγήκαν από το γραφείο τους να πάνε να δουν κάτι από αυτά που θεωρητικά πρόβαλαν!...

 

Ο εντυπωσιακός βράχος κάτω από τα Τρομάρχια

Ποιος, λοιπόν, θα αγκάλιαζε ένα φιλόδοξο περιβαλλοντικό πρόγραμμα χωρίς γνώση και πληροφόρηση; Μόνο τα σπάνια πουλιά (που δεν ψηφίζουν)! Και οι απασχολούμενοι με αυτό (που είναι ελάχιστοι ότι και να ψηφίζουν)! Η πλειοψηφία των ανδριωτών (που ψηφίζουν) δεν ξέρει για το Life παρά μόνο όσα αρνητικά διέδωσε η αντιπολίτευση της περιόδου 2011-2014 μιας και η τότε διοίκηση (αν και δικό της δημιούργημα) ουδέποτε υπερασπίστηκε σοβαρά το πρόγραμμα. 

Η περίφημη μαγική "τρύπα" στο Στενό...

Η σημερινή διοίκηση δεν κατανόησε ποτέ το πρόγραμμα. Αντιτάχθηκε για πολιτικους λόγους από την αρχή σε αυτό. Το θεώρησε σπατάλη και "ελεγχόμενο" από τους αντιπάλους της που το έστησαν! Όταν ανέλαβε κόντεψε να το τινάξει στον αέρα. Αν είχε συμβεί θα έπρεπε ο Δήμος Άνδρου να επιστρέψει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ στα ευρωαπαϊκά ταμεία, τα οποία είχαν εισπραχθεί και είχαν ξοδευτεί σε δεκάδες δράσεις (μελέτες, εφαρμογές, κλπ) επί 3,5 χρόνια! Το πρόγραμμα διασώθηκε τότε, αλλά παρέμειναν πάντα οι εσωτερικές αντιθέσεις ως προς αυτό της σημερινής διοίκησης.

Τι θα γίνει από εδώ και πέρα;

Για το Life 1, μάθαμε, θα ζητηθεί εξάμηνη παράταση. Και για το Life 2, ακουσαμε, θα γίνει επανακατάθεση μετά τις σχετικές τεχνικές διορθώσεις. Ας ελπίσουμε πως θα βρεθούν κάποιοι να το στηρίξουν πολιτικά. Γιατί το περιβάλλον είναι βασική συνιστώσα ανάπτυξης για το νησί μας. Ας μην το εγκαταλείψουμε. Γιατί θα μας εγκαταλείψει κι αυτό με όλες τις συνέπειες που θα επακολουθήσουν... 

Ταξιδεύοντας με το σκάφος (παντός καιρού) του Life...(φωτο: Εν Άνδρω).

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Το Life δεν πέρασε στην κοινωνία της Άνδρου. Έπεσε θύμα διαχρονικών πολιτικών αντιδικιών, ενώ δεν είχε ποτέ επικοινωνιακή στόχευση. Δυστυχώς οι πολιτικές για το περιβάλλον στην Άνδρο αποτελούν "παρλαπίπα" για μπροστά στις κάμερες. Αδιάφοροι διοικούντες και πολίτες με μειωμένη οικολογική συνείδηση έχουν οδηγήσει το περιβάλλον του νησιού συχνά σε υποβάθμιση. Ας αναλογιστούμε τα περίφημα μονοπάτια του νησιού μας. Γι' αυτά δούλεψαν, από την αρχή μέχρι το τέλος ιδιώτες! Αυτοί τα συντήρησαν, τα αξιοποίησαν, τα σηματόδότησαν! Αυτοί πήραν την διεθνή πιστοποίηση. Και τα οποία σήμερα συνεισφέρουν στον τουρισμό του νησιού. Οι αρμόδιοι απλώς πήγαν μόνο για τα φωτογραφικά ενσταντανέ...

Σημείωση: Όλες οι φωτογραφίες είναι copyright του Εν Άνδρω.

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Κε Μπασαντή, σε σχέση με τις απαντήσεις σας:
Την (α) την αποδέχομαι
Την (β) δεν την αποδέχομαι γιατί ΔΕΝ ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ. Άμα ρωτήστε ειδικούς στην μελέτη και διαχείριση της άγριας ζωής, θα σας πουν ότι οι ζώνες απόλυτης προστασίας των πυρήνων και οι απαιτούμενες ανά είδος περιφερειακές ζώνες τους είναι πολύ μεγαλύτερες των 100 ή 200μ
Την (γ) δεν την αποδέχομαι, γιατί το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα LIFE ΔΕΝ εγκρίνεται βάσει των γεωγραφικών ορίων των δήμων, αλλά βάσει της προστατευόμενης περιοχής, η οποία είναι ενιαία και δεν επιδέχεται κατακερματιισμό .
Ισχύει αυτό που σας έχω αναφέρει ότι δηλ η αρχική πρόταση του πρώην δήμου Κορθίου για το πρόγραμμα LIFE της νότιας περιοχής είχε ΑΠΟΡΙΦΘΕΙ από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εγκρίθηκε και χρηματοδοτήθηκε ΜΟΝΟ όταν προστέθηκε και η βόρεια περιοχή, γεγονός που καταδεικνύει την σπουδαιότητά της.
Τέλος για την (δ) απάντησή σας, το θέμα του Προεδρικού Διατάγματος με περιορισμούς και απαγορεύσεις για όλη την προστατευόμενη περιοχή δεν αποτελεί θέμα έρευνας, γιατί αποτελεί πραγματικότητα που είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα του LIFE στο τελευταίο κεφάλαιο του Διαχειριστικού Σχεδίου που συντάχθηκε από το πρόγραμμα και αποτελεί δέσμευση υλοποίησης της χώρας μας προς την ΕΕ
Η αναφορά στο σχόλιό μου αφορούσε δημοσιογραφική έρευνα για την πολιτική διάσταση του θέματος.

Ευχαριστώ και πάλι για την φιλοξενία σας….
ΑΠΑΝΤΗΣΗ Δ. ΜΠΑΣΑΝΤΗ
Είτε αποδέχεστε είτε όχι τις παρατηρήσεις μου ότι έκανα εγώ το έκαναν και αρκετοί ξένοι περιηγητές που σε δύο περιτπωσεις με ιδιωτικό σκάφος παρατηρούσαν ήσυχοι και με προσοχή από μακριά τα πουλιά, τα φωτογράφιζαν και άκουγαν ομιλία σχετική με τα προστευόμενα είδη της Άνδρου!!!
Κατά την γνώμη σας θα έπρεπε η ακτοφυλακή να τους έδιωχνε; Να τους ζητούσε άδεια του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης; Ή, κάτι άλλο; ΔΕν σκοπέυουμε να κάνουμε την έρευνα που μας ζητάτε; Είναι πολυ καλύτερο μιας και εσείς ξέρετε τόσο καλά το LIFE να μας γράψετε εσείς μιας και εμείς ούτε ειδικοί δηλώσαμε και κάνουμε την δουλειά εθελοντικά μιας και δεν την έκαναν ποτέ οι επαγγελματίες για την επικοινωνια του LIFE όλα αυτά τα χρόνια. Ευχαριστούμε και περιμένουμε την δική σας συνεισφορά για την καλύτερη ενημέρωση της Άνδρου.

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 7 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Διαβάζοντας το σχόλιο του ''Ενεργός Πολίτης''είδα ότι καλώς έκανα και έβαλα τα ερωτήματα μου σχετικώς με το σκάφος του life.Βλέπω και τον Κο να αναρωτιέται τελικώς με ποιες προδιαγραφές και με ποιο κόστος αγοράστηκε αυτό το πλεούμενο.Είδα επίσης να αναφέρει ότι ο Κος που το κυβερνά είναι υπάλληλος του Δήμου κάποιος μάλιστα σχολιαστής είχε αναφέρει και το όνομά του,κατέχει δε και άλλη θέση στο Δήμο και μάλιστα προισταμένου για την οποία και αμείβεται κανονικώς;;;και αναρωτιέμαι πέρα από το εάν αμείβεται από το life και με πόσα,επιτρέπεται από τον κώδικα δημοτικών υπαλλήλων,να κατέχει και αυτή την θέση και επ αμοιβή;;;;και με τι δίπλωμα κυβερνά το σκάφος;;αλήθεια είναι νηολογημένο;;και ο κυβερνήτης είναι το μοναδικό μέλος του πληρώματος;;για το συγκεκριμένο σκάφος δεν προβλέπεται σύνθεση πληρώματος;;καλά αυτά που ανέφερε κάποιος για την μεταφορά τραυματιών είναι ανέκδοτα.Και αναρωτιέσαι ''ενεργός πολίτης''τι θα κάνει ο Δήμος το σκάφος το τρακτέρ αλλά και το αυτοκίνητο;;;Αλλά εκείνο που μου έκανε εντύπωση είναι αυτό που γράφετε ότι δεν μπορεί κάποιος να επισκεφθεί τις φωλιές των πουλιών.Ε τότε τι νόημα έχει όλο αυτό το πρόγραμμα ;;μόνο και μόνο η αναπαραγωγή τους;;και που θα τα βλέπει κανείς τα πουλιά;;εδώ μας έχουν υποσχεθεί ότι θα αυξηθεί ο τουρισμός με το life,πράγμα που δεν το είδαμε εδώ και 5 χρόνια.Εκείνο που βλέπουμε είναι να τρώνε οι πετρίτες τα περιστέρια χα χα χα...Τελειώνοντας θα ήθελα να πω τούτο.Πιστεύω ότι κάποιοι που έχουν σχέση με το πρόγραμμα θα διαβάζουν τα γραφόμενα εδώ .Γιατί δεν μπαίνουν στο κόπο να απαντήσουν αναλυτικώς;;Δεν νομίζω ότι αποτελούν μυστικά,έχουν δικαίωμα οι πολίτες να μάθουν δεν νομίζετε Κύριοι;;;;;;;;;;;;;;;

This comment was minimized by the moderator on the site

Κε Μπασαντή, σας ευχαριστούμε για το άρθρο σας, γιατί μας δίνει την δυνατότητα να διατυπώσουμε και εμείς οι πολίτες τις απόψεις μας.

Καταρχάς βλέπω στις φωτογραφίες που δημοσιεύετε ότι τα πνευματικά τους δικαιώματα ανήκουν στο ΕΝΑΝΔΡΩ, που σημαίνει ότι φωτογράφος της ιστοσελίδας σας επισκέφτηκε φωλιές αναπαραγωγής της ορνιθοπανίδας, καθώς και προστατευόμενα είδη σε πολύ μικρή απόσταση.

Θα πρέπει λοιπόν να γνωρίζετε ότι ΔΕΝ επιτρέπεται η επίσκεψη του κοινού στους πυρήνες της προστατευόμενης περιοχής, παρά μόνο από ειδικούς με σκοπό την επιστημονική έρευνα. Η επισκεψιμότητα ανάλογα με την εποχή και την περίοδο φωλεασμού του κάθε είδους, μπορεί να δημιουργήσει όχληση και να καταστρέψει την αναπαραγωγή.

Θεωρώ ότι κάποιοι "ειδικοί" σας υπέδειξαν τις φωλιές προκειμένου να δημοσιεύσετε στοιχεία. Εσείς βέβαια ως δημοσιογράφος, δεν είστε ειδικός στην διαχείριση της άγριας ζωής, οι «ειδικοί» όμως που σας ξενάγησαν με το σκάφος του προγράμματος ,(όπως είχε αναρτηθεί παλαιότερα στην ιστοσελίδα σας), θα έπρεπε να γνωρίζουν και να σας ενημερώσουν ότι για την φωτογράφηση, βιντεοσκόπηση κλπ πυρήνων προστατευόμενων περιοχών (στις οποίες εμπίπτουν οι ζώνες φωλεασμού της ορνιθοπανίδας βάσει της Οδηγίας 79/409 ΕΕ) απαιτείται ειδική άδεια από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.
Επίσης, όλες οι φωτογραφίες σας είναι μόνο από την νότια Άνδρο, ενώ εάν παρατηρήσει κάποιος το χάρτη του προγράμματος που υπάρχει και στο άρθρο σας, θα διαπιστώσει ότι η προστατευόμενη περιοχή εκτείνεται σε όλη την Άνδρο.

Ως εκ τούτου οι «ειδικοί» υπάλληλοι του Δήμου ή και οι δύο εταρείες-εταίροι του προγράμματος που «τρέχουν το πρόγραμμα», δεν λειτούργησαν με τον δέοντα τρόπο που απαιτείται για την διαχείριση άγριας ζωής .
Παρεμπιπτόντως, δεν έχουν ποτέ ανακοινωθεί τα ονόματα των υπαλλήλων του δήμου αλλά και των άλλων προσώπων με συμβάσεις έργου, οι ειδικότητές τους, το έργο που προσέφεραν και οι αμοιβές τους στο πλαίσιο του προγράμματος.

Η αναφορά σε σχόλιο του «Σκεπτόμενου» ότι το σκάφος δεν έχει προσωπικό και παριστάνει τον καπετάνιο κάποιος υπάλληλος είναι αστεία. Δηλαδή, προσπαθούν να μας πείσουν ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκρινε μία τόσο μεγάλη δαπάνη για να αγοραστεί ένα σκάφος που θα το χειρίζεται ένας ανειδίκευτος για καπετάνιος υπάλληλος. Ακόμα πιο αστεία είναι η αναφορά-καραμέλα ότι θα μεταφέρει ασθενείς !!! Και εάν ο υπάλληλος-«καπετάνιος» έχει άδεια; Εάν λείπει από την Άνδρο;; Εάν είναι άρρωστος;; Σταματάει το πρόγραμμα και οι περιπολίες και οι ασθένειες και περιμένουν να γυρίσει ο συγκεκριμένος υπάλληλος, ο οποίος παρεμπιπτόντως είναι και προϊστάμενος σε υπηρεσία του δήμου και αμείβεται επιπλέον με το επίδομα προϊσταμένου για την εξυπηρέτηση των πολιτών…..οδηγώντας το σκάφος;;….Αυτά είναι αστεία πράγματα!!
Ακόμη και για τα κρατικά αυτοκίνητα υπάρχουν περιορισμοί και διαδικασίες τόσο για τον οδηγό τους που ορίζεται με διοικητική πράξη, όσο και για τους επιβαίνοντες, πόσο μάλλον για σκάφος…

Δεν έχει εξεταστεί η χρησιμότητα μέρους του εξοπλισμού του προγράμματος που θα παραχωρηθεί στο Δήμο με την λήξη του, καθώς επίσης δεν υπάρχει οικονομοτεχνική μελέτη στην οποία να παρουσιάζονται και τα έξοδα λειτουργίας των υποδομών (πχ τι θα το κάνει ο Δήμος το τρακτέρ;; τι θα το κάνει το σκάφος;; θα προσλάβει στο δήμο καπετάνιο και χειριστή τρακτέρ;; μπορεί να ασκεί ο δήμος γεωργική δραστηριότητα;; )

Ο ορισμός της λέξης «υγροβιότοπος» καθορίζεται από διεθνείς συμβάσεις και δεν είναι απλώς ένα ωραίο φυσικό τοπίο με κάποια βλάστηση ή και παρουσία κάποιων ειδών. Θα πρέπει να υπάρχουν ορισμένα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και να πληρούνται καθορισμένα κριτήρια. Ως εκ τούτου οι περιοχές όπως τουλάχιστον τις έχετε αποθανατίσει με τον φωτογραφικό σας φακό και συνοδεύουν το άρθρο σας, δεν έχουν οπτικά τα στοιχεία εκείνα που αρκούν για τον χαρακτηρισμό τους «ως υγροβιότοπος».

Έχετε απαντήσει αγαπητό ΕΝΑΝΔΡΩ σε σχόλια επισκεπτών σας ότι το συγκεκριμένο άρθρο σας αφορά το LIFE και όχι την Πλούσκα και άλλες περιοχές της βόρειας Άνδρου.
Θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσω κάθετα μαζί σας, διότι η προστατευόμενη περιοχή είναι ενιαία και δεν διαχωρίζεται σε βόρεια και νότια. Επιπλέον, θα πρέπει να ξέρετε ότι η αρχική πρόταση για το πρόγραμμα LIFE της νότιας περιοχής είχε ΑΠΟΡΙΦΘΕΙ από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εγκρίθηκε και χρηματοδοτήθηκε ΜΟΝΟ όταν προστέθηκε και η βόρεια περιοχή, γεγονός που καταδεικνύει την σπουδαιότητά της.
Οι απαντήσεις σας ΕΝΑΝΔΡΩ σε σχόλια επισκεπτών ότι ο πρώην δήμαρχος Κορθίου Κος Γλυνός ήταν δραστήριος και ενδιαφερόταν για την περιοχή του, σε αντίθεση με τον πρώην δήμαρχο Υδρούσας Κο Θωμά, δεν σημαίνει ότι οι πολίτες της Υδρούσας είναι καταδικασμένοι δια παντός και θα πρέπει να πληρώνουν τις συνέπειες των πράξεών του συνέχεια. Ο δήμος είναι ενιαίος εδώ και πολλά χρόνια, και θα έπρεπε ο Κος Γλυνός ως δήμαρχος του ενιαίου δήμου να είχε προσπαθήσει να εξισορροπήσει την αδικία –αδιαφορία- αμέλεια –ανεπάρκεια κλπ κλπ….δημοτικών αρχόντων που δεν έφεραν τα επιθυμητά αποτελέσματα και οποσθοδρόμισαν τον τόπο τους , γεγονός που κατά την ταπεινή μου άποψη δεν έγινε ούτε επί των ημερών του Κου Γλυνού αλλά ούτε και επί των ημερών του Κου Σουσούδη με αποτέλεσμα αντί για σύγκλιση να έχουμε απόκλιση που δυστυχώς διαρκώς μεγαλώνει.

Αγαπητό ΕΝΑΝΔΡΩ, η οικολογική συνείδηση και ευαισθησία χτίζονται με ενέργειες βραχυπρόθεσμες που έχουν αποτελέσματα μεσο και μακροπρόθεσμα . Δυστυχώς για το νησί μας ο προγραμματισμός και η μεθοδικότητα είναι λέξεις άγνωστες. Εκ του αποτελέσματος προκύπτει ότι οι διαχρονικά δημοτικοί μας άρχοντες δρουν ευκαιριακά, τοπικιστικά και αποσπασματικά και το χειρότερο για τους ίδιους είναι ότι έχουν απαξιωθεί τελείως στις συνειδήσεις των δημοτών τους.

Τέλος, θα σας αναφέρω ότι στις υποχρεώσεις του προγράμματος LIFE είναι η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος με περιορισμούς και απαγορεύσεις για όλη την προστατευόμενη περιοχή που είναι πολύ μεγάλη όπως παρουσιάζει και το ΕΝΑΝΔΡΩ στο χάρτη του άρθρου του.
Θα σας παραπέμψω να ανατρέξετε στην επίσημα ιστοσελίδα του προγράμματος και να μελετήσετε το Διαχειριστικό Σχέδιο που καταλήγει σε Προεδρικό Διάταγμα πανομοιότυπο με το περιβόητο Περιφερειακό Πάρκο του Παν/μίου Θεσσαλίας επί δημαρχίας Γλυνού, για το οποίο τότε ο συνδυασμός Σουσούδη διερρήγνυε τα ιμάτιά του….
Το θέμα αυτό των απαγορεύσεων το αποκρύπτουν επιμελώς και θα σας παρακαλούσα να το ερευνήσετε με το έγκριτο και αναγνωρισμένο από όλους τους ανδριώτες δημοσιογραφικό σας ταλέντο.

Ευχαριστώ για την φιλοξενία σας….

ΥΓ Θα σας παρακαλούσα να επανεξετάσετε τα λογιστικά στοιχεία που δημοσιεύετε, διότι ο αρχικός προϋπολογισμός είναι μεγαλύτερος, αλλά και η επέκταση του προγράμματος κατά ένα εξάμηνο αφορά σε επέκταση μόνο του φυσικού αντικειμένου του έργου;; χωρίς επέκταση του οικονομικού αντικειμένου;;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ Δ. ΜΠΑΣΑΝΤΗ
Βγάζετε συμπεράσματα χωρίς να ξέρετε τα γεγονότα. Και προτρέχετε χωρίς να ρωτάτε. ΚΑΝΕΤΕ ΛΑΘΟΣ!
(α) Υπάρχουν εξίσου πολλές φωτογραφιες γα την Βόρεια Άνδρο. Δυστυχώς 2-3 καλές χρειάζονται υδατόγραμμα και άλλες δεν βγήκαν εξίσου καλές με τα πουλιά στο Στενό. Δυστυχώς αυτό έχει να κάνει με τα πουλιά κι όχι με το πιο μέρος της Άνδρου φωτογραφίζει κανείς.
(β) Δεν προσεγγίσαμε φωλιές κλπ, αλλά με τηλεφακό από 100 ή 200 μέτρα απόσταση πάρθηκνα όλες οι φωτογραφίες. Ακόμα και του θαλασσοκόρακα στο Στενό. Άρα όσα λέτε είναι ΛΑΘΟΣ!
(γ) Ο Δήμος είναι εννιαίος εδώ και 51/2 χρόνια. και το LIFE σχεδιάστηκε εδώ και 7-8 χρόνια. Αρχικά για το Κόρθι. Το 2011 επεκτάθηκε και στην Β. Άνδρο.
(δ) Μας ζητάτε να κάνουμε μια έρευνα. Σας βρίσκουμε πρόθυμο να μοιρασετε δουλειά σε άλλους. Γιατί δεν κάνετε εσείς την έρευνα που ζητάτε από εμάς και να σας την δημοσιεύσουμε;
Σας ευχαριστώ για το εκτενέστατο σχόλιο σας. Με χαρά μας θα δημοσιεύσουμε άρθρο σας ή σχετική έρευνα σας για το θέμα .

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 7 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

κυριε σκεπτομενε σιγουρα το σκαφος δεν είναι η πεπτουσια του προγράμματος αλλα μπορει να εισαστε σκεπτόμενος αλλα και λιγουλάκι ασχετος εάν θυμούμαι καλα το σκαφος επρεπε να είναι παντος καιρου[ σωστα η όχι ] ετσι τουλάχιστον ελεγε η προκυρηξη .το σκαφος λοιπον είναι κατηγορια β και όχι α όπως επρεπε να είναι [σοβαροτατο θεμα] κατι που το ειχε επισημανει τοτε η αντιπολιτευση. Η μεταφορα του ασθενους που λετε ναι είναι πολύ σημαντικη αλλα όχι με αυτό το σκαφος [φθηνη δικαιολογεια] εάν μεταφερθεί ασθενης με πανω από 6 μποφορ με το σκαφος αυτό μαλλον δεν θα φτασει ποτε .Χρησιμο είναι ο χωρος σε περιπτωση ναυαγειου [σκατα στο στομα μου] να βοηθησει αλλα με καταλληλους εκπαιδευμενους χειρηστες .Στην αγορα υπαρχουν καταλληλοτερα σκαφη δειτε το λιφε κυκλαδων τι πηρε για αυτή την δουλεια και θα καταλάβετε.Επισης το δικο μας είναι πολύ καλο και για θαλασσιες εκδρομες με μπονατσα βεβαια κατι που από ότι εχουμε καταλαβει το κανει και τωρα

This comment was minimized by the moderator on the site

Καλημέρα σας. Για τον ''Σκεπτόμενο''.Κύριε επειδή απευθυνθήκατε σ εμένα θέλω να σας πω ότι αυτά που γράφετε δεν απαντούν στα ερωτήματα μου.Λέτε , ότι γνωρίζετε τα ξέρετε από την παρούσα σελίδα.Τότε αφού δεν ξέρετε τι απαντάτε;;;Τι σας έκανε να απαντήσετε χωρίς βέβαια να δώσετε ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ..........

This comment was minimized by the moderator on the site

Μερικοί νομίζουν ότι με το να γράφουν εμφανή ψέματα και ψευδή υπονοούμενα θα περάσουν την ανώνυμη λάσπη τους προς τους άλλους (κανείς δεν έχει ράματα για την γούνα κανενός σε αυτό το SITE και κανείς δεν αποδεικνύει σε ανώνυμους ότι λένε εμφανή ψέματα εδώ μεσα).. Έχουμε ξαναγράψει τέτοια σχόλια δεν μπαίνουν. Κάντε μια προσπάθεια να πείτε κάτι πολιτικό. Ή, κάτι ενυπόγραφο. Κανείς δεν απαντά σε ανώνυμα υπονοούμενα. Ο λόγος για δύο σχόλια που κόπηκαν γιατί διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα. Καλημέρα σας.

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 7 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Προς κ. No Name
Το ακάφος είναι ένα εργαλείο και όχι η πεμπτουσία του προγράμματος. Αγοράστηκε για να κάνει περιπολίες για το πρόγραμμα. Αν χρειαστεί χωράει άνετα φορείο για μεταφορά ασθενούς και από αυτό το σημείο άρχισε ο σχεδιασμός. Δεν έχει πλήρωμα και όταν χρειαστεί το οδηγεί ο κ. Νικολάου δημοτικός υπάλληλος.
Νομοθεσία προμηθειών για τους Δήμους.
Προμήθειες μέχρι 15000€ απευθείας ανάθεση.
15000 - 60000 πρόχειρος διαγωνισμός , 60000-200000 ανοιχτός διαγωνισμός (έτσι αγοράστηκε το σκάφος) και 200000 και άνω διεθνής διαγωνισμός.
Ελέγχθηκε από σύσσωμη την τότε αντιπολίτευση και νυν δημοτική αρχή, από τον επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, πάνω από τρεις φορές από την Ευρωπαική Επιτροπή και τώρα πάλι από το Ελεγκτικό Συνέδριο γιατί μια γνωστή δικηγόρος εξ Αθηνών ενεργώντας για λογαριασμό των Πολιτών Άνδρου (άγνωστοι) που συνέχισε να έχει απορίες προσέφυγε στον Εισαγγελέα.
Δεν ξέρω αν έχετε άλλες απορίες. Σε κάθε περίπτωση μη διστάζετε να ρωτήσετε. Θα φροντίσω να σας ενημερώνω με όσα βέβαια γνωρίζω και με όσα μαθαίνω κυρίως από αυτή την ιστοσελίδα που έχει ξαναγράψει για το LIFE, αλλά και την ιστοσελίδα του προγράμματος.

This comment was minimized by the moderator on the site

Οι Μισθοί του Δήμου από ποιους κωδικούς του LIFE βγαίνουν; Ξέρει κανείς; Δημοσιοποιούνται αυτά τα στοιχεία;

This comment was minimized by the moderator on the site

Αυτός ο κος Μηνδρινός που αναφέρετε συνέχεια, τελικά τί είναι? Υπεύθυνος Γραφείου Τύπου του Δημάρχου? Υπεύθυνος και Γραφείου Τύπου του Life? Και στα δυό? Τώρα βέβαια αν είναι διπλοθεσίτης ή πολυθεσίτης λόγος δεν μου πέφτει, ας νοιαστούν τίποτε άνεργοι δημοσιογράφοι, πάντως ερημοσπίτης που λέει και η παροιμία μου φαίνεται ότι είναι σίγουρα αν κρίνω από την ποιότητα της ενημέρωσης από Δήμο και Life μεριά: "πλίνθοι και κέραμοι ατάκτως εριμμένοι".Μπορεί και να μην φταίει ο άνθρωπος, νάναι ελαττωματική η πρώτη ύλη και να μην επιδέχεται ρετουσάρισμα.!!!

This comment was minimized by the moderator on the site

Κύριε Μπασαντή ΔΕΝ ΞΕΡΩ και γι αυτό ρωτάω,αν ήξερα θα ρωτούσα;;;;;;;λογικό νομίζω.Αφού λοιπόν εσείς ξέρετε ότι κάποιος Κος Μηνδρινός γνωρίζει γιατί δεν παίρνετε τα στοιχεία να τα δημοσιεύσετε;;;Αυτός δεν είναι ο σκοπός της δημοσιογραφίας;; Ευχαριστώ θερμώς.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ Δ> ΜΠΑΣΑΝΤΗ
Ο κ. Μηνδρινός ως επαγγελματίας θα έπρεπε κανονικά να είχε γράψει κάτι σαν το παραπάνω άρθρο ως απολογισμό του LIFE που τελειώνει. ΔΕν το έκανε παρά τις τόσες ερωτήσεις που έχουν τεθεί στο SITE εδώ και ένα μηνα με αφορμή άλλα θεματα. Τώρα βάζετε εσείς ερωτήματα. Τα προσυπογράφω και περιμένω μαζί με εσάς κάποια απάντηση. Ελπίζω να κάνει τον κόπο να τα διαβάσει και να απαντήσει μιας και τα ερωτήματα αφορούν την λειτουργία του LIFE και αυτός είναι οαρμόδιος να απαντά. Σας ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις σας.

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 7 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro
Περισσότερα