Η χαμένη ευκαιρία της Άνδρου: η "αγορά" της Β. Ελλάδος...

 

Το Πήγασος της Hellenic Seaways

Δικαιολογίες δεν υπάρχουν για την χαμένη (μέχρι σήμερα) ευκαιρία ν' ανοίξει η Άνδρος ένα πελώριο παράθυρο στην μεγάλη αγορά της Βορείου Ελλάδος και να συνδεθεί τους θερινούς μήνες με δυο ακόμα δημοφιλή τουριστικά νησιά του Αιγαίου.

Εδώ και τρία χρόνια, τρεις φορές την εβδομάδα περνάει έξω από το Γαυριο το πλοίο «Πήγασος» της Hellenic Seaways, που εκτελεί την άγονη γραμμή Λαύριο-Χίος-Άγιος Ευστράτιος-Λήμνος-Καβάλα. Μεταφέρει τους νησιώτες, εμπορεύματα και το καλοκαίρι τουρίστες συνδέοντας την ανατολική Μακεδονία και Θράκη με τα νησιά του Αρχιπελάγους. Το εισιτήριο είναι φθηνό, επειδή  το δρομολόγιο είναι επιδοτούμενο.

Κάνεις από τους ταγούς (πολιτικοί και επιχειρηματικοί παράγοντες) του νησιού δεν είχε την ιδέα ή το όραμα, να εκμεταλλευτούν την μοναδική αυτή ευκαιρία και να ζητήσουν επίσημα από το υπουργείο Ναυτιλίας, να προσεγγίζει το πλοίο και στην Άνδρο κάνοντας ουσιαστικά μια μικρή παράκαμψη αφού ανεβοκατεβαίνει τον Κάβο Ντόρο.

Τα οφέλη θα ήταν προφανή. Σύνδεση της Άνδρου με τρία ακόμα νησιά, και το κυριότερο όσοι Έλληνες και ξένοι επιθυμούσαν να την γνωρίσουν,(που είναι πάρα πολλοί), θα το πραγματοποιούσαν χωρίς ταλαιπωρία.

Άλλωστε οι βορειοελλαδίτες ζητούν διακαώς τρόπο να φτάσουν με ευκολία στις Κυκλάδες που οι πιο πολλοί δεν γνωρίζουν λόγω προβληματικής συγκοινωνίας με την Θεσσαλονίκη, την Καβάλα και την Αλεξανδρούπολη.

Η εσωστρέφεια, η έλλειψη φαντασίας, η προχειρότητα και η πλημμελής τουριστική συνείδηση που χαρακτηρίζει το «πολιτικό προσωπικό» της Άνδρου, στέρησε μια ακόμα «χρυσή ευκαιρία» από το νησί.

Σήμερα (23.10) στη Σύρο, διεξάγεται συνέδριο για την βελτίωση της σύνδεσης των νησιών μεταξύ τους. Παρόντες η ηγεσία του ΥΕΝ και όλοι οι εκπρόσωποι της ακτοπλοΐας. Είναι η τελευταία ευκαιρία να τεθεί το θέμα από όποιον έχει πάει και εκπροσωπεί την Άνδρο. Ο τόπος δεν αντέχει άλλα λάθη, και όποιοι τα κάνουν κάποια στιγμή θα τα πληρώσουν ακριβά!

Χ. 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Προ τριετιας περιπου ειχε ζητησει απο το ΣΑΣ η συγκεκριμένη εταιρείια που πραγματοποιεί το δρομολόγιο της γραμμής απο Λαύριο, άδεια για πλοίο από Ραφήνα, Ανδρο, Χιο, Ψαρα και επιστροφή, χωρίς να προχωρήσει στο επόμενο στάδιο όμως έγκρισης και υλοποίησης. Ετσι κι αλλιώς η γραμμή του βορείου Αιγαίου είναι μια ευκαιρία για την Ανδρο, την οποία αν αξιοποιήσει θα απεμπλακεί πρώτον απο τις καταστάσεις που ζήσαμε εφέτος με τις ανα δεκαλεπτο αφιξεις πλοίων στο Γαύριο τα πρωινα και αντίστοιχα τα απογεύματα, αλλα το κυριώτερο θα ανοιχτεί σε περιοχές που δεν υπήρξε ποτέ επικοινωνία στο παρελθον. Για παραδειγμα η Λήμνος εχει πάρα πολλά προϊοντα τα οποία διατίθενται στην ευρύτερη Ελληνική αγορα και αντί να τα προμηθεύεται κανεις μεσω Αθηνων (οπως γίνεται σήμερα), θα μπορούσαν να ερχοντια απευθείας με το πλοίο που θα μας συνδέει. Το ίδιο συμβαίνει και με τη Χίο. Οσον αφορα τη μετακίνηση επιβατών, θα μπορούσαμε να προσελκύσουμε Εληνες απο τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, αλλα και την Βορεια Ελλάδα. Επιπλέον τουρίστες οι οποίοι επισκέπτονται καποια περιοχή στα βόρεια της χώρας μας (Βλπεπε Αλεξανδρούπολη, Ορεστιάδα ή Καβάλα για παραδειγμα) και δεν έχουν τρόπο μετάβασης στα νησια των Κυκλάδων. Οι Σποράδες το κατάφεραν με το να συνδεθουν και με ταχύπλοο τους θερινούς μήνες εκτός από αεροπορικώς. Εμείς γιατί οχι? Το επαρχείο σε συνεργασία με το Δήμο ως οι πολιτικοί φορείς του νησιού σε συνεργασία με τους εμπορικούς συλλόγους της Ανδρου, μπορούν να κάνουν αίτημα στην πλοικτήτρια εταιρεία, ώστε να πετύχουμε τη συνδεση της Άνδρου με τα αναφερόμενα νησιά στο άρθρο, αλλά και τη βόρεια Ελλάδα. Στο χέρι μας είναι να ανοιχτούμε σε "αγορές" επισκεπτών και πιθανών επενδυτών στην Ανδρο, από τις οποίες δεν είχαμε μέχρι σήμερα μερίδιο της πίτας. ο περσινος Σεπτέμβρης και ο φετινός που πήγε καλά εξάλλου απο πλευράς κίνησης επισκεπτών στο νησί δείχνει οτι η Ανδρος έχει περιθώρια εξέλιξης και ανάπτυξης.