Μια διαφορετική παρέλαση: αντιφάσεις και ερωτήματα…

Πάντα παρούσα η φιλαρμονική. Παρούσα και σήμερα μέρα εθνικής επετείου στην παρέλαση της Χώρας (φωτ. Μανώλης Μακρογκίκας)

Σήμερα τα παιδιά παρέλασαν στην Χώρα, σε όλη την Άνδρο και σε όλη την Ελλάδα. Με την παρέλαση οι μικροί και οι μεγαλύτεροι μαθητές τίμησαν εκείνους που έδωσαν τον εαυτό τους σε μια ευρλυτερη συλλογική υπόθεση που υπερέβαινε το απλο προσωπικό συμφέρον. Η σημαία στην παρέλαση συμβόλιζε αυτή την ευρύτερη συλλογική υπόθεση σε εθνικό επίπεδο.

Το δημοτικό σχολείο Χώρας παρελαυνει στη σημερινή παρέλαση. Τα παιδιά χαμογελούν χαρούμενα. Εμείς ομως τι τους διδάσκουμε ως κοινωνία για τα σύμβολα; (φωτογραφία Μανώλη Μακρογκίκα) 

Το ότι τα παιδιά του δημοτικού παρέλασαν παίζοντας στην λοταρία το ποιος θα κρατά το εθνικό σύμβολο είναι ο πιο λάθος συμβολισμός που μπορούσε να υπάρξει μια τέτοια μέρα. Σε κανένα μέρος του κόσμου οι όποιοι σημαιοφόροι δεν βγαίνουν με κλήρωση. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να οριστούν οι σημαιοφόροι, αλλά η κλήρωση είναι ο χειρότερος. Κάθε χώρα έχει εθνικά σύμβολα. Κάθε θρησκεία έχει θρησκευτικά σύμβολα. Κάθε περιοχή έχει ένα σύμβολο. Κανείς ποτέ δεν σκέφτηκε την προβολή τους με… κλήρωση! Εμείς μόνο το σκεφτήκαμε!!!

Από την παρέλαση της μέσης εκπαίδευσης στη Χώρα της Άνδρου. Ευτυχώς η λοταρία της σημαίας δεν προχώρησε στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο. (φωτ. Μανώλης Μακρογκίκας). 

Ποιος αλήθεια σκέφτηκε να βάλει το εθνικό σύμβολο σε λοταρία; Αυτοί που μέχρι πρόπερσι ζητούσαν να καταργηθούν οι παρελάσεις! Και προχτές στην Θεσσαλονίκη ήταν αυτοί που έκαναν την μεγαλύτερη και πλέον πολυέξοδη παρέλαση όλων των εποχών!!!

Παρέλασε και το νηπιαγωγείο της Χώρας, Ευτυχώς εδώ οι "σημαιοφόροι" δεν έχουν πριβλήματα ορισμού τους με λοταρία. Τα ορίζουν οι δασκάλες ανάλογα με το πως το κρίνουν. Τουλάχιστον οι μικροί γλύτωσαν από τις αντιφάσεις των μεγάλων (φωτ.Μανώλης Μακρογκίκας).

Γιατί άλλα έλεγαν και άλλα κάνουν; Πως αντιλαμβάνονται την έννοια του έθνους ως συλλογικό υποκείμενο; Τι συλλογικότητες θέλουν να σφυρηλατήσουν; Αλήθεια πότε οι σημερινοί κυβερνώντες συζήτησαν τα παραπάνω θέματα μεταξύ τους μεταξύ τους; Και πότε με τους πολίτες τους οποίους λένε πως εκπροσωπούν; Τι άραγε εκπροσωπούν την λοταρία του εθνικού συμβόλου στο δημοτικό και την κατάργηση των παρελάσεων; Ή, μήπως εκπροσωπούν την πλέον μεγάλη και πολυέξοδη παρέλαση όλων των εποχών με τις περισσότερες σημαίες και τα περισσότερες στρατιωτικές επιδείξεις;

Από την σημερπινη κατάθεση στεφάνων στο μνημείο της Χώρας. Εδώ η κατάθεση της πυροσβεστικής. Πάλι καλά που δεν συζητάμε και για κατάργηση της κατάθεσης των στεφάνων. Ίσως γιατί στεφάνια μνήμης καταθέτουν όλοι... (φωτ. Μανώλης Μακρογκίκας)

Τελικά το θέμα της σημαίας που οι γονείς του δημοτικού σχολείου της Χώρας έθεσαν με mail τους στο Εν Άνδρω ανέδειξε τις αντιφάσεις της κυβέρνησης και τα ερωτηματικά μας ως κοινωνία. Αντιφάσεις (και κολοτούμπες) των ημερινών κυβερνώντων. Αλλά και ερωτήματα μιας κοινωνίας που αδυνατεί από ένα σημείο και μετά να παρακολουθήσει τις αντιφάσεις των κυβερνώντων και να δεχτεί αδιαμαρτυρητα τους αυτοσχεδιασμούς τους…

«Εν Άνδρω»

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Δηλαδή για να καταλάβω υποστηρίζετε ότι οι άριστοι μαθητές πρέπει στις μαθητικές παρελάσεις να βαστούν την Ελληνική σημαία.
Αν είναι όμως είναι Αφγανοί Αλβανοί Πακιστανοί άριστοι μαθητές συμφωνείτε να σηκώνουν Ελληνικές σημαίες;

Μητέρα αριστούχου

This comment was minimized by the moderator on the site

Αν κάνεις σχέδια για 1 χρόνο
φύτεψε ρύζι.
Αν κάνεις σχέδια για 10 χρόνια
φύτεψε δέντρα.
Αν κάνεις σχέδια για 100 χρόνια
εκπαίδευσε παιδιά να γίνουν άνθρωποι
"Κομφούκιος"

This comment was minimized by the moderator on the site

Σε ποιά μέρη του κόσμου γίνονται παρελάσεις;; Μήπως μπορείτε να μας αναφέρετε παρακαλώ; Και εννοώ μαθητικές παρελάσεις φυσικά.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Ειδικά σε εσάς που μας έχετε περιυβρύσει χυδαία και ασύστολα τόσες φορές στα προφίλ της λάσπης (τελευταία φορά μόλις πριν λίγους μήνες) δεν έχουμε πλέον να απαντήσουμε τίποτα. Διάλογος μόνο με ανθρώπους που δεν βρίζουν. Τέλος.

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 6 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Πριν υποδείξεις σε οποιονδήποτε την στάση που θα κρατήσει στην ζωή του ΒΡΕΣ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΙΣ ΤΑ ΚΟΜΠΛΕΞ ΣΟΥ!
Να είσαι σίγουρος ότι ποτέ μα ποτέ δεν πρόκειται να κάνουμε στην άκρη για να περάσει μπροστά μας με το έτσι θέλω οποιοσδήποτε λιγότερο άξιος στον χώρο που κρινόμαστε-ανταγωνιζόμαστε.... αν δεν το αντέχεις, ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΟΥ! Σιγά που θα φορτωθούμε ενοχές επειδή διεκδικούμε ό,τι κερδίζουμε με κόπο ή θα μάθουμε στα παιδιά μας να ανέχονται τον κάθε εξυπνάκια να τους αρπάζει ό,τι θέλει για να νιώσει καλύτερα!

This comment was minimized by the moderator on the site

Στην κατασκευή φράχτη γύρω από το δημαρχείο προσανατολίζεται ο σουσουδικός κόσμος ώστε ν' αποτρέψει την κατάληψη του από βουραζερικούς μετά τις 3 Νοεμβρίου.

This comment was minimized by the moderator on the site

Σημαιοφόροι, Σημαία, η κλήρωση, οι τύπου ΝΤΟΡΤΙΑ Ή ΕΞΑΡΕΣ; που ζητά σεβασμό στην αριστεία και..πάρε ένα μάθημα τι σημαίνει αριστεία.

"Θέλεις λοιπόν να είναι άριστο το παιδί σου και να του το αναγνωρίζουν;
Μάθε του λοιπόν να σέβεται τη ζωή και την αξιοπρέπεια όλων των ανθρώπων, απ' όπου κι αν προέρχονται, μάθε του να έχει πάντα ένα πιάτο φαγητό για τον κατατρεγμένο και τον φτωχό. Μάθε του επίσης να θεωρεί επιβράβευση την ίδια του την πράξη.
Μάθε του να μην θεωρεί τον εαυτό του το κέντρο του σύμπαντος, μάθε του να απλώνει το χέρι σ' αυτόν που είναι πιο αδύναμος, μάθε του να μοιράζεται και όχι να κυριαρχεί.
Μάθε του να μην αξιολογεί τους ανθρώπους ανάλογα με τον πλούτο τους, μάθε του ότι η σοφία μπορεί να κρύβεται ακόμα και στα λόγια ενός ανθρώπου που δεν πήγε ποτέ σχολείο.
Μάθε του να είναι καλός στο παιχνίδι, μάθε του να χάνει στο παιχνίδι, μάθε του ότι να μην είναι ένα άλογο κούρσας, που προορισμός του είναι να κάνει περήφανους αυτούς που το γέννησαν.
Μάθε του να λέει "όχι", όταν το πιστεύει, μάθε του να ξέρει να το δικαιολογεί.
Μάθε του να είναι μια αυτόνομη προσωπικότητα, μάθε του να βγει αύριο- μεθαύριο στη ζωή χωρίς σηκωμένο φρύδι.
Μάθε του όλα αυτά και θα είναι άριστος. Και θα του το αναγνωρίσουν γιατί θα είναι αυθεντικός.
Μέχρι τότε άσε τις μπουρδολογίες για τις σημαίες και τις αριστείες, γιατί το σημαντικό είναι το πώς θα βηματίσει στη ζωή και όχι αν θα μάθει βήμα στις παρελάσεις. Ξέρεις, μερικά από τα πιο λαμπρά μυαλά ήταν οι πιο ατσούμπαλοι στις παρελάσεις. Κάποιοι από τους πιο ευφυείς ανθρώπους ήταν οι τελευταίοι "κοντοί". Κάποιοι ήρωες ήταν μαθητές της βάσης.

Μάθε του τέλος και μάθε κι εσύ κάτι πολύ σύντομο που ανήκει στον Αντρέ Μπρετόν: "Ο Άνθρωπος είναι η απάντηση, όποια κι αν είναι η ερώτηση..."

This comment was minimized by the moderator on the site

Στην ΣΗΜΑΙΑ αξίζει να την σηκώνει ο ΑΡΙΣΤΟΣ, οι υπόλοιποι που θεωρούν εαυτούς αδικημένους και κοινωνικά αποκλεισμένους καλά θα κάνουν να στρώσουν τον ποπό τους στο διάβασμα, στην συνέχεια της ζωής του στην εργασία, στην φιλότιμη προσπάθεια, στην αυταπάρνηση για την επιτυχία του εκάστοτε στόχου. Και οι ίδιοι και η κοινωνία έχουν μόνο όφελος από τέτοια νοοτροπία και όχι να μαθαίνουμε να τζογάρουμε τα πάντα και να τεμπελιάζουμε μετά μανίας.

This comment was minimized by the moderator on the site

Εγώ πάλι είδα πόσο περήφανα δήλωσαν τα παιδιά που είχαν την τύχη να σηκώσουν την σημαία και να την τιμήσουν αντίστοιχα. Η σημαία ανήκει σε όλους και αποτελεί σύμβολο ένωσης χωρίς μισαλλοδοξία και κοινωνικό αποκλεισμό.

This comment was minimized by the moderator on the site

@ενας απο την Ανδρο. Πολυ ωραία τα γράφετε. Έτσι είναι ακριβώς. Όμως ποιός τους έφερε; Ο λαός φυσικά με την ψήφο η με το γεγονός οτι δεν πηγε να ψηφίσει, νομίζοντας ότι έτσι τάχατες τιμωρούσε τους προηγούμενους κυβερνήτες. Τελικά τον εαυτό του τιμώρησε πολύ σκληρά.

This comment was minimized by the moderator on the site

Βρε ουστ. Αν δεν πήγαινε, τι θα σκούζατε;

Περισσότερα