Τα πρώτα βήματα της νέας διοίκησης στα οικονομικά του Δήμου Άνδρου
Τυχαίο πως οι υπεύθυνοι για την οικονομική πορεία του Δήμου Άνδρου εδώ και χρόνια απουσιάζαν στο Δημοτικό Συμβούλιο της 10ης Οκτωβρίου 2014 όπου πρώτο θέμα ήταν "η οικονομική κατάσταση του Δήμου"; Δεν νομίζω. Ήξεραν τι θα άκουγαν και δεν πήγαν. Ή, μπορεί και να είχαν διαβάσει κάποιες αναφορές στο "εν Άνδρω" νωρίτερα την ίδια μέρα. Και την έκαναν με ...μικρά πηδηματάκια! Βρε πως αλλάζουν οι καιροί αυτοί που χοροπήδησαν χρόνια ένα νησί τώρα την ...κάνουν με μικρά πηδηματάκια! Όμως εμείς είμαστε πάντα εδώ για να παρουσιάσουμε τις πρώτες κινήσεις της νέας διοίκησης στα οικονομικά. Για να μαθαίνουν οι ...απόντες σύμβουλοι και να ενημερώνονται οι αδημονούντες αναγνώστες.
Από την σύντομη εισήγηση του δημάρχου που εγκρίθηκε παραθέτουμε λίγα στοιχεία:
1) Για την τήρηση του διπλογραφικού λογιστικού συστήματος και την σύνταξη των οικονομικών καταστάσεων των οικονομικών ετών 2011, 2012, 2013 και 2014 ο Δήμος Άνδρου απευθύνθηκε στο μεγάλο και εξειδικευμένο στην τοπική αυτοδιοίκηση λογιστικό γραφείο του Στέλιου Καραγιλάνη. Κι αυτό γιατί πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα το υφιστάμενο κενό των οικονομικών καταστάσεων για όλα προηγούμενα χρόνια. Όλα αυτά θα έρθουν σύντομα για έλεγχο και έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο.
(Κάποιος πρέπει να βάλει σε τάξη το χάος...)
2) Για τον έλεγχο του λογαριασμού διαχείρισης του Δήμου που αφορά τον Ταμιακό Απολογισμό Εσόδων-Εξόδων, τον Ισολογισμό, τα Αποτελέσματα Χρήσης και το Προσάρτημα των ανωτέρω οικονομικών καταστάσεων, των οικονομικών ετών 2011, 2012, 2013 και 2014 και με ιδιαίτερη αναφορά στον έλεγχο των οικονομικών πεπραγμένων του Δήμου από 1/1/2014 μέχρι και 31/8/2014 δόθηκε εντολή στην ελεγκτική εταιρεία Grant Thornton στις 2/10/2014.
Η Grant Thornton επιλέγη μετά από έρευνα και αξιολόγηση. Άλλωστε ήταν η εταιρεία που είχε συνεργασθεί και πάλι με τον Δήμο κατά την απογραφή έναρξης του νέου Καλλικρατικού Δήμου Άνδρου (που προέκυψε από τη συνένωση των πρώην Καποδιστριακών Άνδρου, Υδρούσας και Κορθίου). Και φυσικά είναι μία από τις μεγαλύτερες ελεγκτικές εταιρείες της χώρας και με μεγάλη εμπειρία στο χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Λογιστές και ορκωτοί θα συνδράμουν τις οικονομικές υπηρεσίες του Δήμου Άνδρου ώστε να γίνει η τήρηση των οικονομικών πεπραγμένων του με νόμιμο, ασφαλή και ολοκληρωμένο τρόπο. Και μέσα στον προβλεπόμενο χρόνο, όπως ορίζει ο νόμος. Τα στοιχεία θα είναι στη διάθεση κάθε αρμόδιου και εποπτεύοντα φορέα των ΟΤΑ.
(Κάποιος ορκωτός έπρεπε να βγάλει έναν απολογισμό ώστε να μην λέγονται κουβέντες από εδώ και από εκεί όπως συνέβη το 2010 που βγήκε πόρισμα και το οποίο δεν δημοσιοποιήθηκε γιατί έτσι μπορούσε η διοίκηση του κ. Γλυνού να κάνει "παιχνίδι" λέγοντας ότι την συνέφερε. Αυτή την φορά το πόρισμα θα δημοσιοποιηθεί όπως προβλέπει ο νόμος. Για να πληροφορηθούν όλοι - ακόμα και οι πρώην διοικούντες πως διοικήθηκε η Άνδρος!).
Από τα παραπάνω είναι προφανές πως σύντομα θα έχουμε και άλλες ανακοινώσεις για τα οικονομικά του Δήμου Άνδρου την αμέσως προσεχή περίοδο με την πρόοδο του ελέγχου.
(Ήδη ο έλεγχος έχει ξεκινήσει και από την ίδια την οικονομική υπηρεσία του Δήμου. Υπάρχει μια πολυσέλιδη εισήγηση του αντιδήμαρχου Οικονομικών Χ. Βουραζέρη μαζί με την εισήγηση του δημάρχου προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου. Στόχος να αποφύγει ο Δημος Άνδρου αυτή τη στιγμή να τεθεί υπό επιτήρηση).
Αναμένουμε λοιπόν με ενδιαφέρον τα επόμενα βήματα. Και με ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον αναμένουμε το τι θα κάνει από εδώ και πέρα η νέα διοίκηση, αλλά και το πως θα αντιμετωπίσει όλα όσα συνέβησαν μέχρι σήμερα για να μην ξαναγίνουν στο μέλλον. Μόνο έτσι θα γίνει κατανοητό σε όλους πως η Άνδρος άλλαξε σελίδα...
"εν Άνδρω"