Νάτα και τα πρόστιμα!!!
Η αθλιότητα της Σταυροπέδας επιφέρει πρόστιμα και στην Άνδρο
Νάτα και τα πρόστιμα για τις παράνομες χωματερές που ανακοινώνονται από τις 2 Δεκεμβρίου 2014 από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Αυτά για όσους νόμιζαν πως θα μείνουν τα πράγματα ως έχουν σήμερα και στην Άνδρο. Για όσους καλλιεργούσαν αυταπάτες γύρω από την Σταυροπέδα. Και φυσικά τα πρόστιμα θα περάσουν από την κεντρική διοίκηση στους Δήμους που έχουν τις παράνομες χωματερές. Αυτοί φυσικά με την σειρά τους θα αυξήσουν τα δημοτικά τέλη. Αυτά για την Ελλάδα! Αυτά για τις Κυκλάδες! Αυτά και για την Άνδρο! Ο χρόνος έκλεισε τον κύκλο του. Ή, κάνουμε κάτι τώρα, τελευταία στιγμή, ή σύντομα θα πληρώνουμε και θα ξαναπληρώνουμε και θα ξανα-ξαναπληρώνουμε! Κάθε μέρα θα πληρώνουμε!
Περίεργο πράγμα μας δίνουν έναν σκασμό λεφτά από την Ευρώπη για να κλείσουμε τις χωματερές μας και να κάνουμε οργανωμένους ΧΥΤΥ κι εμείς εκεί ως κοινωνία να μην μας καίγεται καρφάκι και... πληρώνουμε από αυτά που δεν έχουμε! Και τραγουδάμε αμέριμνοι το σουξεδιάρικο: «παράνομη χωματερή, παράνομη αγάπη μου». Βίτσιο κι αυτό ε;
«εν Άνδρω»
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ (αναδημοσίευση):
«Στις 2 Δεκεμβρίου, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο θα ανακοινώσει την επιβολή χρηματικής ποινής στην Ελλάδα για τη λειτουργία δεκάδων παράνομων χωματερών, οι οποίες από το υπουργείο Περιβάλλοντος υπολογίζονται σε 49.
Σύμφωνα με την πρόταση της εισαγγελέως, που δημοσιεύει η εφημερίδα «Καθημερινή», η χώρα θα κληθεί να καταβάλει άμεσα 22 εκατομμύρια ευρώ και επιπλέον 54.450 ευρώ για κάθε ημέρα μέχρι το κλείσιμο και την αποκατάσταση και της τελευταίας χωματερής.
Μην έχοντας άλλη επιλογή, το υπουργείο Περιβάλλοντος έχει εστιάσει τους τελευταίους μήνες στην ελαχιστοποίηση των δυσμενών επιπτώσεων, επιβάλλοντας τη μεταφορά σκουπιδιών σε όποια περιοχή διαθέτει στοιχειώδεις συνθήκες διαχείρισης.
Το χρονικών των καταδικαστικών αποφάσεων
Η Ελλάδα καταδικάστηκε για πρώτη φορά το 2005 για τη λειτουργία 1.125 παράνομων χωματερών.
Το 2009 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κίνησε και πάλι την προδικαστική διαδικασία, καθώς η χώρα μας δεν είχε συμμορφωθεί, και τον περασμένο Ιούνιο η υπόθεση κατέληξε και πάλι στο Δικαστήριο.
Η Ελλάδα θα τιμωρηθεί για την ύπαρξη (τον Ιούνιο, οπότε και εκδικάστηκε η υπόθεση) 70 ενεργών χωματερών και ακόμα 223 κλειστών που δεν είχαν αποκατασταθεί. Με δεδομένο όμως ότι το πρόστιμο θα μειώνεται κατά 150 ευρώ ημερησίως για κάθε χωματερή που κλείνει ή/και αποκαθίσταται, η ελληνική πλευρά εξαντλεί τους τελευταίους μήνες όλα τα περιθώρια ελιγμών ώστε η δημοσιοποίηση της απόφασης να βρει τη χώρα με όσο το δυνατόν λιγότερες χωματερές.
Στο πλαίσιο αυτό, τις προηγούμενες εβδομάδες αποφασίστηκε το άμεσο κλείσιμο των παράνομων χωματερών στη Στερεά Ελλάδα (6) και στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (5), και η διάθεση των απορριμμάτων σε υφιστάμενους ΧΥΤΑ που λειτουργούν στην ευρύτερη περιοχή. Ανάλογες αποφάσεις πρόκειται να εκδοθούν μέσα στις επόμενες ημέρες και για άλλες περιοχές.
Σύμφωνα, πάντως, με τα τελευταία στοιχεία του υπουργείου Περιβάλλοντος, σε όλη τη χώρα λειτουργούν 49 χωματερές: 18 στην Πελοπόννησο, 16 σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα, 4 στο Βόρειο Αιγαίο, 4 στην Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας και οι υπόλοιπες διάσπαρτες σε όλη τη χώρα. Μέσα στις επόμενες ημέρες ο αριθμός των χωματερών στην Πελοπόννησο θα μειωθεί κι άλλο, αφότου ελεγχθούν από το υπουργείο χωματερές που δηλώθηκαν ως άρτι σφραγισθείσες.
Παράλληλα, όλες οι χωματερές, είτε έχουν κλείσει είτε λειτουργούν, έχουν ενταχθεί σε κοινοτικά χρηματοδοτικά προγράμματα προς αποκατάσταση (ΕΠΠΕΡΑΑ ή ΠΕΠ), ενώ από τον Ιούνιο έως τον Νοέμβριο ολοκληρώθηκε η αποκατάσταση 49 κλειστών χωματερών».