Ποιος μένει "ακάλυπτος" τώρα;

 

Καγκελάκι δεκαετίας 1950! Σιδεροσωλήνες με μουσαμαδένιο σκιάστρο (!) για πέργολα! Μικρή καντίνα και καθίσματα καλοκαιρινού σινεμά δεκαετίας 1980! Αυτή είναι η οικία Θεόφιλου Καΐρη (του 18ου αιώνος πaρακαλώ) μετά την ανακατασκευή της το 2014 από τον εργολάβο κ. Βαγγέλη Λουκίσα.  

 Μια απάντηση για το καμπαναριό της Μονής Παναχράντου. Αλλά και μια απάντηση για όσους δεν "καλύφθηκαν" από την απάντηση του γέροντα-Ευδόκιμου. To καμπαναριό της Μονής Παναχράντου ήταν κατασκευή ήσσονος σημασίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες χτίστηκε με τσιμέντο και από υπολοίματα υλικών που είχαν απομείνει από επισκευή της Μονής το 1938. Εδώ και δεκάδες χρόνια, λόγω στατικής ανεπάρκειας δεν ήταν σε χρήση. 

Όμως έχουμε και εμείς ερωτήματα προς τους "ακάλυπτους". Το ξέρετε πως η οικία του Θεόφιλου Καΐρη ήταν και είναι ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΕΝΟ ΜΝΗΜΕΙΟ εδώ και πολλές δεκαετίες; Το ξέρετε πως η οικία παρότι ήταν ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΕΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ μετατράπηκε πριν ένα χρόνο σε "ψηφιακό μουσείο", χωρίς άδεια και χωρίς εγκεκριμένα σχέδια: Άλλαξε "θαυμαστά" απ' έξω (χάλασε ο κήπος, μπήκαν σιδεροσωλήνες με πέργολες, καγκελάκια, προστέθηκε μικρή καντίνα (!) κλπ) από τον κ. Β. Λουκίσα!!! Και εσωτερικά αλλιώθηκε εντελώς με μεγάλες παρεμβάσεις (μοντέρνα χρώματα, μηχανήματα, μεγάλη οθόνη προβολής έξω από την κλίμακα και το πνεύμα του κτηρίου).

Τότε μόνο η κ. Βασιλική Λινού (πρόεδρος του Συνδέσμου Ανδρίων Πειραιώς), ο ακαδημαϊκός και καθηγητής Μιχάλης Τιβέριος και εμείς διαμαρτυρηθήκαμε. ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ! Καμιά ευαισθητοποίηση των ειδικών για τις αυθαίρετες παρεμβάσεις που έκανε μόνος του ο εργολάβος κ. Βαγγέλης Λουκίσας ΧΩΡΙΣ ΑΔΕΙΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΣΧΕΔΙΟ ΣΕ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΕΝΟ ΜΝΗΜΕΙΟ!

Από τα παραπάνω είναι προφανές πως δεν ήταν η ευαισθησία ή η νομιμότητα για το τσιμεντένιο καμπαναριό που πειραξε τον κ. Βαγγέλη Λουκίσα και ορισμένους φίλους του και στράφηκαν εναντίον της Μονής Παναχράντου και των μοναχών της. Άλλα ειναι τα αίτια και είναι οπωσδήποτε ενδιαφέρον να τα αναζητήσετε...

"εν Άνδρω"

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Κυρία Κορρέ σας ευχαριστώ πολύ για το κατατοπιστικό κι ευγενικό σχόλιο σας. Δεν διαφωνώ σε όσα πολύ σωστά λέτε για την οικία Καΐρη και για τις Μονές. Όμως η όλη συζήτηση δεν είναι μια λάθος λέξη. Αυτή κανείς την αντιπαρέρχεται. Προέκυψε θέμα για την όλη διαπραγμάτευση ενός σοβαρού ζητήματος που είναι η παρουσία της Μονής Παναχράντου και ο "διαχωρισμός" των ανθρώπων της. Με αφορμή το νομότυπο και το αναγκαίο μιας ενέργειας (παλιό καμπαναριό) υπήρξε μια απροσδόκητη κλιμάκωση και μπήκαν ζητήματα για την στάση όλων των προσώπων της Μονής (σε διαφορετική κλίμακα για καθένα εξ αυτών - - άλλοι πονηροί άλλοι αφελείς), με απαξιωτικό τρόπο τέθηκαν ζητήματα για την όλη δράση της Μονής (επιστημονική ημερίδα, πινάκια μακαρονάδας, κλπ).. Αμφισβητήθηκαν όλων προθέσεις και ενέργειες. Και επί πλέον διαχωρίστηκαν εμμέσως, αλλά με τρόπο λίαν απαξιωτικό οι ανδριώτες (¨"εμείς" - μπορούμε να τρώμε!) από τους μη ανδριώτες ("άλλους" - που δεν πρέπει να τρώνε μακαρόνια!!!). ;Oταν τρώμε "εμείς" (σύλλογοι κλπ) είναι "έθιμο", Όταν τρωνε οι "άλλοι" (επιστημονικές ημερίδες,κλπ) είναι τρατορία!!!! Μια τέτοια λογική δεν οδηγεί πουθενά. Ή, μάλλον οδηγεί στην απαξίωση της Μονής και σε μια Άνδρο εσωστρεφή και μιζερη. Το παράδοξο είναι πως η αφορμή (παλιό καμπαναριό) αναιρείται αυτομάτως όταν κανείς δει την δράση σε αντίστοιχο θέμα του "δημόσιου κατήγορου" της Μονής. Ακόμα μια φορά σας ευχαριστώ για τις προσεκτικές επισημάνσεις σας και εκφράζω χαρά για το επώνυμο σχόλιο σας.

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 9 χρόνια πριν από το χρήστη Διαμαντής Μπασαντής
This comment was minimized by the moderator on the site

Κύριε Μπασαντή χρόνια πολλά για τις μέρες που έρχονται.Επειδή και εγώ διαφωνώ με την λέξη ΤΡΑΤΟΡΙΑ δεν σημαίνει ότι συμφωνώ με τις παρεμβάσεις που έχουν γίνει στις Μονές.
Σέβομαι και αγαπώ τον Πατέρα Ευδόκιμο και ταπεινά υποκλίνομαι στη Μονή .
Ωστόσο φαντάζομαι κατανοείται ότι εάν οι παρεμβάσεις στην οικία Καιρη είναι παράνομες μια και το σπίτι είναι χαρακτηρισμένο μνημείο για τιμητικούς λόγους στο πρρόσωπο ενός σπουδαίου άνδρα φιλοσόφου,μεγάλου διδάσκαλου,και όχι για την παλαιότητα του κτιρίου,τόσο και οι μονές είναι χαρακτηρισμένα μνημεία όχι για τα πρόσωπα που φιλοξένησαν αλλά για τα αρχιτεκτονικά στοιχεία της εποχής που δομήθηκαν. Οσο για τον κήπο της οικίας Καίρη θα σας θυμήσω ότι με πρωτοβουλία της Μαρίας Μπασιμακοπούλου και εγώ πριν 5 χρόνια πήγαμε και καθαρίσαμε αυτό που δεν το λες κήπο όταν μέσα υπήρχαν από λεκάνες τουαλέτας μέχρι βρόμια ψάρια ντουλάπια ψυγείο και άλλα.Με την μεσολάβηση της Μαρίας της Βενετίκη που έστειλε φορτηγό του Δήμου και τα πήρε γιατί κάποιος σύμβουλος του τότε δημάρχου Βάμβουκα μας έβρισε άσχημα μια που καθαρίσαμε τον κήπο Καιρη και δημιουργήσαμε υποχρέωση στο Δήμο να αποκομίσει τα διάφορα.Ευχαριστώ για την φιλοξενία.

This comment was minimized by the moderator on the site

Ρε συ Παρατηρητή δεν ξέρω αν ήθελες να γράψεις κάτι άλλο και δεν σου βγήκε αλλά αυτό που έγραψες ήταν χωρίς πλάκα πολύ καλό.... όντως άλλαξε η εξουσία αλλά από την άλλη βλέπουμε και τι δεν άλλαξε ..... ο Διαμαντής ασκεί κριτική στην εκάστοτε εξουσία ..... ο δε Βαγγέλης στηρίζει την εκάστοτε εξουσία ......
Τα συμπεράσματα δικά σας περί αντικειμενικότητας στην δημοσιογραφία.....
Παρατηρητή και πάλι χωρίς διάθεση επίκρισης σε αυτό που έγραψες... απλά αυτό κατάλαβα ..... !!!!!

This comment was minimized by the moderator on the site

Τι ΠΡΟΤΑΣΗ; Τέσσερα χρόνια ο μεν Διαμαντής ασκούσε κριτική στην εξουσία ο δε Βαγγέλης την στήριζε. Τώρα αντιστράφηκαν οι ρόλοι, ο μεν Διαμαντής ασκεί κριτικη στην εξουσία ο δε Βαγγέλης την στηρίζει. Τι άλλαξε; Μόνο αυτοί που ασκούν την εξουσία.

This comment was minimized by the moderator on the site

Κανω εκληση στο κ θεολογου να μπει στη μεση ωστε να τα βρουν διαμαντης με βαγγελη. Αλλωστε ειναι και των δυο κολλητος φιλος...

This comment was minimized by the moderator on the site

Δεν απαντας. Τι φοβασαι?

This comment was minimized by the moderator on the site

Και εσύ "ακάλυπτος" σαν τον φίλο σου; Προσοχή στις "επικαλύψεις" παιδιά...

This comment was minimized by the moderator on the site

ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΠΑΝΤΑΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗ. ΕΒΑΛΑ ΚΑΠΟΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

This comment was minimized by the moderator on the site

Καιρος.... ευχαριστώ που συγκρίνεις τα γραφόμενά μου με αυτά ενός δημοσιογράφου σαν τον Μπασαντή και τα βρίσκεις και ίδια .....με τιμά. Όσον αναφορά το μοναστήρι ..... σου είπε κανένας ότι αν για ένα διάστημα ανοίγεις ένα θέμα χωρίς εμπεριστατωμένη έρευνα και βάλλεσαι κατά των ιερών και όσιων ..... και μετά απλά σταματήσεις αυτό σου δίνει άφεση αγόρι μου.
Ο Γέροντας δεν έχει την ανάγκη κανενός γιατί έχει πολύ αγάπη στην καρδιά του για να ασχοληθεί με σένα και τους ομοίους σου.... ο δε Μπασαντής αν και δεν έχει ανάγκη "δικηγόρου" .... όπως φαίνεται και από τα γραφόμενά του αρκεί το έργο του και η εμπειρία του στον κλάδο του για να σε κάνει να φαίνεσαι τελειόφοιτος νηπιαγωγείου... που μεταξύ μας τώρα με αυτά που γράφεις δεν νομίζω να απέχεις και πολύ .....
και κάτι τελευταίο... παλικάρι επειδή το είπες για δεύτερη φορά για τον Β.Λ ...εδώ δεν είναι διαγωνισμός λεβέντη μου για το ποιος την έχει "μεγαλύτερη".... την εμπειρία του.!!!!
Άντε και Καλό Πάσχα ....όπου κι αν πιστεύεις γιατί Χριστιανός και να φέρεσαι κατά Ιερέων δεν θα το έπαιζα ότι είσαι ......

This comment was minimized by the moderator on the site

Είναι προφανές πως είσαι άγραμματος φίλε μου. Μα εντελώς αγράμματος. Για όποιον ξέρει γράμματα βλέπει τις διαφορές στην γραφή, στο ύφος, στο στιλ. Όποιος δεν ξέρει λέει ότι θέλει. Ας σου απαντήσουν οι άλλοι αν δουν τις ανοησίες σου. Απλώς για να ξέρεις υπάρχουν και δεκάδες επώνυμα like στο F/B αλλά και 700 αναγνώστες σε μια ανάρτηση που διαβάζει τώρα όλη η Άνδρος. Όμως συμφωνώ μαζί σου πως ΔΕΝ χρειάζεται να τα βάλω με τον Βαγγέλη. Κατεδαφίζει μόνος του μια χαρά τον εαυτό του!!!

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 9 χρόνια πριν από το χρήστη Διαμαντής Μπασαντής
Περισσότερα