Ένα βήμα πιο κοντά στο Πολιτιστικό Κέντρο Γαυρίου - Παρέμβαση πολιτών

 

Περίπου 800 άτομα παρακολούθησαν την συναυλία του Φιλοπρόοδου Ομίλου μα τον Μίλτο Πασχαλίδη καθισμένα στις κερκίδες και στον προαύλιο χώρο του παλαιού δημοτικού στο Γαύριο. Χωρ'ις τον χώρο αυτόν δεν θα είχε γίνει ποτέ η συναυλία στο Γαύριο. Όπως φαίνεται και στην φωτογραφία το παλιό κοντέινερ με τον όγκο του στο προαύλιο εμποδίζει την εκδήλωση...

Το κτίριο του παλιού δημοτικού στο Γαύριο, όπως όλα δείχνουν,  μπορεί να γίνει πολιτιστικό κέντρο. Σε αυτή την απόφαση συνέκλιναν οι συσκεπτόμενοι στην Τοπική Κοινότητα την Τρίτη 10/5. Αυτό φάνηκε σε μια ευρεία σύσκεψη στο Γαύριο όπου συμμετείχαν ο πρόεδρος και τα μέλη της ΤΚ Γαυρίου, τέσσερις δημοτικοί σύμβουλοι της περιοχής (Βόσσος, Μαμάη, Βολίκα, Ψωμάς), οι πρόεδροι του Φελλού και του Μακροταντάλου και ο δήμαρχος. Όπως μάθαμε δεν ενεφανίσθη η Λένα Πολίτου και απουσίαζε στο εξωτερικό η Νίκη Μαμαή.

Μετά από πολύωρη συζήτηση (που κάλυψε και άλλα θέματα) συμφώνησαν πως η πρόταση για πολιτιστικό κέντρο όπως έχει διατυπωθεί από τον Φιλοπρόοδο Όμιλο είναι και λογική και οικονομικά συμφέρουσα. Γιατί αναλαμβάνει και το κόστος συντήρησης του κτιρίου, καθώς και της τελικής διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου έτσι ώστε να φιλοξενεί παραστάσεις και συναυλίες. Αναμένουν όλοι το επόμενο βήμα του Φιλοπρόοδου με την διατύπωση της τελικής πρότασης ώστε να υπάρξει μια συμφωνία.

Το πρόβλημα είναι πως στην συνάντηση που πάρθηκε αυτή η απόφαση δεν ήταν παρούσα η πλευρά της εκκλησίας που διεκδικεί τον προαύλιο χώρο για άλλη χρήση. Είναι γνωστό από τον πρώτο γύρο αντιδικιών για το θέμα πως ο ιερέας του Αγίου Νικολάου π. Καλλίνικος έχει εκφράσει αντιρρήσεις τόσο για την αποξήλωση του παλιού κοντέινερ που χρησιμοποιήθηκε για αίθουσα διδασκαλίας όσο και για την χρήση του προαύλιου χώρου.

Μερικοί μάλιστα προχώρησαν ένα βήμα παρακάτω λέγοντας πως υπάρχει πρόβλημα και με τις κερκίδες που τις χαρακτήρισαν παράνομες μιας και δεν υπάρχει πολεοδομική άδεια. Οι κερκίδες είχαν φτιαχτεί επί προεδρίας της Τασούλας Μαμάη και μέχρι σήμερα είναι ο μόνος χώρος σε όλη την Υδρούσα που διατίθεται για πολιτιστικές εκδηλώσεις. Και αυτό γίνεται φανερό και από το γεγονός πως το Φεστιβάλ Άνδρου αποδεχόμενο προτάσεις πονα συμπεριλάβει στις εκδηλώσεις του και το Γαύριο αναμένεται να ανακοινώσει στην συνέντευξη που έχει προγραμματιστεί στις 19 Μαΐου και αυτόν τον χώρο.

Από τα παραπάνω είναι προφανές πως ναι μεν το θέμα άνοιξε αυτή τη φορά σωστά με την ευρεία σύσκεψη του Τοπικού (όχι όπως την πρώτη φορά που πάρθηκε μια αυθαίρετη απόφαση του ΔΣ) όμως πρακτικά η όλη συζήτηση δεν έχει μπει ακόμα στο αυλάκι καθώς η εκκλησία δεν έχει επισήμως τοποθετηθεί επί των μέχρι σήμερα απαιτήσεων της. Πριν κανείς πει περισσότερα πρέπει να περιμένουμε και την τοποθέτηση και της εκκλησίας ώστε να σχηματιστεί η τελική άποψη για το τι θα γίνει οριστικά με το νεοκλασικό κτίριο και τον προαύλιο χώρο του.

Πάντως η πλέον λογική πρόταση είναι να γίνει Πολιτιστικό Κέντρο όλος ο χωρος (κτίριο και προαύλιο) γιατί όπως είπε ένας από τουα παρισταμένους:  «το Γαύριο δεν έχει σήμερα πολλές διεξόδους για τους νέους, ένα πολιτιστικό κέντρο την ευθύνη συντήρησης και διοίκησης του οποίου θα έχει ένας σύλογος είναι μια σημαντική διέξοδος για την νεολαία και μια σημαντική βοήθεια προς τον Δήμο…»

«Εν Άνδρω»

Υπάρχει μια παράκληση από αναγνώστες ένα σχόλιο να περάσει στην κεντρική αρθρογραφία του Εν Άνδρω. Ανταποκρινόμαστε στην πρόταση και αναδημοσιεύουμε το σχόλιο κάτω από το ρεπορτάζ για το Πολιτιστικό Κέντρο Γαυρίου.

Λαός και κλήρος ενωμένοι και όχι διχασμένοι

Κρίμα, πολύ κρίμα για τον αξιοσέβαστο πάτερα Καλλίνικο εδώ στο Γαύριο, που στην σπουδή να δημιουργεί, έχει διχάσει μέσα και έξω από την εκκλησία μας τους συγχωριανούς μας, με μια λάθος του επιμονή.
Μία επιμονή που φαίνεται ότι δεν θέλει να ακούσει αυτό που όλοι του λένε, ότι κακώς επιβουλεύεται το προαύλιο του σχολείου για δήθεν ανάγκες της εκκλησίας και με μανδύα αυτή του την επιμονή, ακυρώνει την ομολογουμένως πετυχημένη του πορεία στο τόπο μας.
Ας κατανοήσει έστω και τώρα ότι τον ιερέα μας τον θέλουμε, ως υποστηρικτής των συνανθρώπων στον πνευματικό και ηθικό αγώνα, πολύ περισσότερο μάλιστα τούτες τις δύσκολες εποχές και όχι διασπαστή της κοινωνικής μας συνοχής μικρής ή μεγάλης δεν έχει σημασία.
Ας κατανοήσει και κάτι ακόμα ότι ο ιερέας δεν έχει μόνη αποστολή την τέλεση των ιερών μυστηρίων, αλλά και την υποστήριξη των ανθρώπων, όχι την διαίρεση τους, ώστε να μπορέσουν, αν θέλουν, να πλησιάσουν το Θεό και να ενωθούν με αυτόν.
Μην ξεχνάει κανείς μας λοιπόν ότι την υποστήριξη αυτή ο ιερέας την πραγματοποιεί κυρίως με τρεις τρόπους: με την προσευχή του υπέρ όλου του λαού, με την επεξήγηση και την διδασκαλία του ορθόδοξου πνευματικού δρόμου – ώστε να τον γνωρίσει κάθε άνθρωπος και να μπορεί να επιλέξει αν θέλει να τον ακολουθήσει – και με το μυστήριο της εξομολόγησης.
Ας μην λοιπόν συνεχιστεί άλλο αυτό το σκηνικό στο τόπο μας και σίγουρα μέσα από την ομόνοια και την συνεργασία όλων μας, το Γαύριο, μα και ολόκληρη η περιοχή της Υδρούσας, να αποκτήσει έναν χώρο για εκδηλώσεις χειμώνα και καλοκαίρι.
Και από την στιγμή μάλιστα, που ο προαύλιος χώρος σε μεγάλες εορταστικές θρησκευτικές και εθνικές εκδηλώσεις θα παραμένει ανοικτός για τις ανάγκες της ώρας λειτουργίας της εκκλησίας μας, που στην ουσία τότε και μόνον τότε, θα χρειαστεί ο ιερός ναός μας.

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Οι δύο τοπικοί συμβουλοι Κώστας Μούλας και Ζαννάκη-Μαλταμπέ , για να τα έχουν καλά με τον παπά-Καλλίνικο,πάνε κόντρα στους συμπολίτες τους. Αν είχαν παιδιά να μεγάλωναν στο Γαύριο, ίσως να είχαν αντίθετη άποψη ! ! Καταλαβέτε το και πολύ σας πάει επιτέλους κύριε και κυρία,να σας ρωτάνε, όταν ο ίδιος ο Δήμαρχος έχει δεσμευτεί δημοσίως ότι θεωρεί σωστό να παραχωρηθεί στον Τοπικό Σύλλογο ο οποίος θα χρηματοδοτήσει την συντήρηση του σε βάθος χρόνου και θα δημιουργήσει χειμώνα και καλοκαίρι, ένα πολιτιστικό κύτταρο κυρίως για τα παιδιά που μεγαλώνουμε με προφανή τα οφέλη για όλους μας.
Κύριε Μιλτιάδη Κάρλο σας χάσαμε ? εσείς προσωπικά τι κάνετε με το θέμα αυτό ? αν δεν το θεωρείται σοβαρό για τον τόπο μας, σας θυμίζουμε εσάς και στον κύριο Μούλα και την κυρία Ζαννάκη, ότι δεν χρειάζεται και να πάρετε και κάποια σχετική σας απόφαση.
Γιατί όπως ίσως θα γνωρίζετε απο τον Δημοτικό Κώδικα ,συμβουλευτικό μόνον χαρακτήρα έχει η όποια σας απόφαση, πόσο μάλλον να πάτε και κόντρα σε αυτό που γνωρίζει και θέλει η συντριπτική πλειοψηφία των συμπολιτών μας για την δημιουργία ενός πολιτιστικού κέντρου στο Γαύριο και για όλη την Υδρούσα κια πάνω απ' όλα, με χωρίς δημοτική χρηματοδότηση,αφού θα πρόκειται για προσφορά- δωρεά συμπολίτη μας.

This comment was minimized by the moderator on the site

Αγαπητό ΕΝΑΝΔΡΩ, Ευχαριστώ για την απάντησή σας.
Συμφωνώ με τα γραφόμενά σας για το ότι η Μονή Παναχράντου παρουσιάζει την συγκεκριμένη κοινωνική δράση.
Διαφωνώ όμως προσωπικά εγώ αλλά και άλλοι συντοπίτες μας, για το εάν αυτή η κατά τα άλλα αξιοθαύμαστη κοινωνική δράση συνάδει με τους κανόνες λειτουργίας μοναστηριού και με τα μοναστικά καθήκοντα μοναχών ή αποτελεί αντικείμενο ενός πολύ δραστήριου και καταξιωμένου πολιτιστικού συλλόγου.
ΥΓ Δεν με πείσατε με την απάντησή σας για την «εκ παραδρομής» γραφή της λέξης «ανεξίθρησκος» σε σχόλιό σας, γιατί έχετε καταπληκτική γραφή.
Ένας από τους λόγους που είμαι φανατικός αναγνώστης σας είναι τα υπέροχα και ασυναγώνιστα κείμενά σας!!! ( Ο άλλος είναι η σφαιρική ενημέρωση για την επικαιρότητα στο νησί μας).
Σας ευχαριστώ για την φιλοξενία σας.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Χαίρομαι τη συζήτηση μαζί σας. Η παρατήρηση για την λέξη σας είπα και πριν είναι σωστή. Την χρησιμοποίησα επίτηδες λάθος. Δεν θέλω να πω περισσότερα. Αν θέλετε μπορώ όμως να σας εξηγήσω σε μια συζήτηση (τηλέφωνο ή mail θα βρείτε στο site). Τώρα για τον ρόλο των μοναστηριών στην σύγχρονη κοινωνία υπάρχουν αρκετές απόψεις. Έχω μια μικτή προσέγγιση. Αν δειτε στο παρελθόν τα μοναστήρια υπήρξαν σημαντικές πνευματικές εστίες με την πολιτισμική έννοια και όχι μόνο με την θεολογική. Με ενδιαφέρει λοιπόν ιδιαίτερα και αυτή η προσέγγιση.
Σας ευχαριστώ για την παρέμβαση σας και για την εξαιρετική στόχευση σε ότι λέτε.

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 8 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

EΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΜΙΛΗΣΕ ΟΤΙ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ- ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΑΜΕΣΑ ΝΑ ΜΕΤΑΤΕΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΓΑΥΡΙΟ ! ! ! !ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΝ ΕΧΕΙ ΤΩΡΑ Ο ΔΕΣΠΟΤΗΣ, ΠΟΥ ΑΠΛΑ ΤΟΥ ΘΥΜΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΞΕΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΓΝΩΡΙΖΕΙ... '' ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ'' ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΑΛΛΟ ΝΑ ΑΦΗΣΕΙ ΤΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΥ ΣΤΟ ΔΗΘΕΝ... ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΑ (ΟΠΩΣ ΑΡΕΣΚΕΤΕ ΝΑ ΛΕΕΙ )...ΠΟΥ ΚΑΤΑ ΚΟΙΝΗ ΠΑΡΑΔΟΧΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΝΑΝ ΝΕΟ ΜΙΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΚΑΤΙ ΛΕΕΙ ΑΓΑΠΗΤΟΙ .
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΑ ΟΠΟΥ Ο ΙΔΙΟΣ ΑΥΤΟΠΡΟΒΑΛΛΕΤΕ ΚΑΙ ...ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΑΙΝΙΚΟ ΛΟΓΟ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ - ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΣ ΚΑΙ ΝΟΜΙΖΕΙ ΟΤΙ ΕΤΣΙ ΘΑ ΠΑΡΕΜΒΕΙ ΣΤΑ ΚΟΙΝΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ, ΘΕΛΟΝΤΑΣ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΣΤΗ ΜΙΚΡΗ ΜΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΡΙΔΕΣ ΚΑΙ ΚΟΝΤΡΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ. ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΕ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΔΩΡΟΘΕΕ, ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΠΑΡΕΜΒΕΤΕ, ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΠΑΡΘΟΥΝ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΝΩΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΔΙΧΑΖΟΥΝ, ΠΟΣΟ ΜΑΛΛΟΝ ΤΟΥΤΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΟΜΟΝΟΙΑ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ.ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ- ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΥ ΕΧΕΙ ΦΤΑΣΕΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΠΛΑ Ο ΙΔΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΠΟΜΠΩΔΗ ΤΡΟΠΟ.
ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΟ ΓΑΥΡΙΟ. ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΕ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΔΩΡΟΘΕΕ ΠΑΡΤΕ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ !!

This comment was minimized by the moderator on the site

ΠΑΤΕΡΑ- ΚΑΛΛΙΝΙΚΕ, ΚΑΙΡΟΣ ΓΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΣΟΥ ΣΕ ΑΛΛΗ ΕΝΟΡΙΑ ΕΚΤΟΣ ΑΝΔΡΟΥ ...ρε που φτάσαμε ...ο πατέρας Καλλίνικος, να απειλεί με μηνύσεις και αυτός ότι το προαύλιο του Σχολείου ανήκει στην εκκλησία ! ! Ενημερώνει και το ...εκκλησίασμα όπως λέει, αλλά δεν ενημερώνει αυτόν τον ίδιο τον ΔΉΜΟ ΑΝΔΡΟΥ και τον ΦΙΛΟΠΡΟΟΔΟ ΟΜΙΛΟ ΓΑΥΡΙΟΥ που μετά την διαβεβαίωση του Δημάρχου κου Σουσούδη, ο χώρος θα παραχωρηθεί και θα επισκευαστεί απο τον τοπικό σύλλογο, που είναι και ο μόνος που βάζει ευρώπουλα για την συντήρηση και αξιοποίηση του κτιρίου και του προαύλιου χώρου.Ενώ η εκκλησία να πάρει το προαύλιο θέλει και το κτίριο ας γκρεμίσει.
Πατέρα- Καλλίνικε είστε εκτός τόπου και χρόνου και καιρός είναι να πάτε με μετάθεση σε κάποια άλλη ενορία να συνεχίσετε το έργο σας...όποιο και να είναι αυτό...ο θεός θα σας κρίνει και όχι εμείς ως προς το χριστιανικό ορθόδοξο κήρυγμα σας...
Τώρα ως προς το κοινωνικό σας έργο έχετε ήδη κριθεί πολλές φορές και για μια ακόμα φορά τώρα,με τις εμμονές σας και νομίζοντας ότι έχετε μαζί σας το λεγόμενο κκλησίασμα απο 5-10 ανθρώπους σας,ότι θα πάτε κόντρα στην λογική και τον ρεαλισμό σε βάρος μιά ολόκληρης κοινωνίας, που θέλει να αξιοποιηθεί ο χώρος και να γίνει ένα κέντρο πολιτισμού στο Γαύριο για τώρα και για το μέλλον για αυτά τα ίδια τα παιδιά μας.
Εμείς εδώ μεγαλώνουμε παιδιά και θέλουμε να μείνουνε κοντά μας προσφέροντας τους ότι μπορούμε περισσότερο μέσα απο την οικογενεικαή, κοινωνική και εκπαιδευτική τους μόρφωση, μέσα απο τον πολιτισμό και τις δραστηριότητες που κτίζουν γερά τα θεμέλια στα μυαλά των παιδιών μας.
Δύσκολο να το καταλάβετε αυτό πατέρ- Καλλίνικε, και για αυτό λέμε ότι ήρθε η ώρα του Δεσπότη για να σας στείλει κάπου αλλού, σύντομα μάλιστα, πριν μας διχάσετε και άλλο με το λόγο και το έργο σας...

This comment was minimized by the moderator on the site

Αγαπητό ΕΝΑΝΔΡΩ
Σε σχόλιό σου προς σχόλιο αναγνώστη αναφέρεις ότι «…δεν είμαστε αρμόδιοι να απαντήσουμε για τα της θρησκείας» και «…Εμείς είμαστε ανεξίθρησκοι…Θα ξέρετε πως στην Άνδρο οι περισσότεροι είναι Ορθόδοξοι. Αν δεν τους σέβεστε μην τους προσβάλλετε τουλάχιστον.»
Στο Άρθρο σου «Η Αγρυπνία των Μυροφόρων και η κρύπτη του Φωτοδότη 15 May 2016» αναφέρεις ότι «Η Μονή Παναχράντου παρουσιάζει ίσως την μεγαλύτερη κοινωνική δραστηριότητα και πνευματική εγρήγορση στην Άνδρο»
Θα παρακαλούσα να μου επιτρέψεις μερικές επισημάνσεις:
1. Το «ανεξίθρησκος» δεν είναι και δεν ταυτίζεται-προσδιορίζεται απαραιτήτως με τους πιστούς κανενός θρησκεύματος.
2. Πραγματικά στην Άνδρο οι περισσότεροι είμαστε Ορθόδοξοι , που σεβόμαστε αγαπάμε και ενδιαφερόμαστε για όλα τα μοναστήρια μας, τα οποία
αποτελούν προσκυνηματικούς προορισμούς και για πολλούς επισκέπτες του νησιού μας.
3. Κάνεις την παραδοχή ότι «Η Μονή Παναχράντου παρουσιάζει ίσως την μεγαλύτερη κοινωνική δραστηριότητα και πνευματική εγρήγορση στην
Άνδρο»
χωρίς να είσαι ειδικός και αρμόδιος στα θεολογικά και με τον τρόπο αυτό υποβιβάζεις και υποτιμάς το έργο και των υπολοίπων
μοναστηριών της Άνδρου, που το κάθε ένα από αυτά έχει την ιστορία του, την πορεία του και το κοινωνικό και πνευματικό του έργο.
Θεωρώ ότι κάποια πράγματα δεν μπαίνουν σε ζυγαριά , ούτε και σε διαγωνισμό και θα σε παρακαλούσα να σέβεσαι όλους τους πιστούς ορθόδοξους χριστιανούς ανδριώτες, που ο καθένας αναπαύει την ψυχή του σε διαφορετικό λατρευτικό χώρο.
Δεν πρέπει να παραβλέπουμε επίσης το γεγονός, ότι έχουμε την ευλογία στο νησί μας να υπάρχουν ορισμένοι ιερείς σε διάφορα χωριά, με πολύ μεγάλο κοινωνικό και πνευματικό έργο.
Ας μην βλέπουμε λοιπόν τα πράγματα επιλεκτικά ή μονόπλευρα, εξ άλλου αυτά τα θέματα δεν έχουν και δεν πρέπει να έχουν την ανάγκη επικοινωνιακής προβολής στα ΜΜΕ, γιατί τους αρμόζει να επιτελούνται σεμνά, ταπεινά, διακριτικά και αθόρυβα.
Σας ευχαριστώ για την φιλοξενία σας.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αγαπητέ φίλε χαίρομαι γιατί είστε ο πρώτος που παρατηρήσατε πως η λέξη "ανεξίθρησκος" που επίτηδες χρησιμοποίησα είναι αδόκιμη. Ήμουν περίεργος αν θα το καταλάβει κανείς. Δεν θέλω να εξηγήσω περισσότερα. Αποδεκτή η παρατήρηση σας.
Δεύτερον για την Μονή Παναχράντου γράφω πως παρουσιάζει την μεγαλύτερη κοινωνική δραστηριότητα και πνευματική εγρήγορση. Και τα δύο δεν έχουν κατ' ανάγκη θεολογική έννοια. Η κοινωνική δραστηριότητα έχει σχέση με την συνεχή δράση της μέσα στην κοινωνία της Άνδρου. Αυτό δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Η πνευματική εγρήγορση δεν είναι η προσευχή, αλλά η σχέση της με δράσεις σχετιζόμενες με πανεπιστήμια, μουσεία, σχολεία, συγγραφή. επαφές με διανούμενους, συγγραφείς κλπ. Πράγματα σημαντικά, αλλά όχι κατ' ανάγκη θεολογικά. Για να σας το πω απλά: με έχει εντυπωσιάσει η εξωστρέφεια, η δράση και η σχέση των ανθρώπων της Μονής με την κοινωνία της Άνδρου και της Ελλάδας. Αυτό δεν αμφισβητείται...
Ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις σας και την παρατηρητικότητα σας.

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 8 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Για τον ΚΑΤΟΙΚΟΣ ΓΑΥΡΙΟΥ

Θες να πεις ότι ο Χριστός ήταν ΕΚΤΟΣ ΤΟΠΟΥ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΥ που είπε ότι ο ναός πρέπει να είναι χώρος αληθινής λατρείας, προσευχής και διδαχής?

Θες να πεις ότι ο Χριστός ήταν ΕΚΤΟΣ ΤΟΠΟΥ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΥ που είπε αγαπάτε αλλήλους? Και ΟΧΙ διχάζετε αλλήλους?

Θες να πεις ότι ο Χριστός ήταν ΕΚΤΟΣ ΤΟΠΟΥ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΥ που είπε ότι η λατρεία δεν έχει σχέση με χρηματισμούς, εμπόριο και εκμετάλλευση του θρησκευτικού συναισθήματος των πιστών?

Θες να πεις ότι ο Χριστός θα ανταμείψει αυτούς που ψεύδονται?

Εάν πιστεύεις έστω και λίγο, τότε θα ξέρεις ότι μας βλέπει και μας ακούει όλους και στο τέλος όλοι θα κριθούμε αναλόγως των πράξεών μας.

This comment was minimized by the moderator on the site

προς ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Δεν γνωρίζω ούτε ανέφερα ούτε υπαινίχθηκα καμμία "ΤΡΑΤΟΡΙΑ" με το όνομα “ΜΟΝΗ ΠΑΝΑΧΡΑΝΤΟΥ”. Εσείς φαίνεται να γνωρίζετε τέτοιο στέκι (το υπόλοιπο σχόλιο διαγράφεται ως αθλιογράφημα)
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
(α) για την λέξη "τρατορία" ξέσπασε μεγάλη διαμάχη πέρσι στην Άνδρο. έχει συγκεκριμένη φόρτιση, αλλά είστε ο μόνος ...αφελής που δεν το πήρε είδηση. Περαστικά σας...
(β) "Στέκι" είστε ο μόνος στην Άνδρο που χρησιμοποιεί τη λέξη "στέκι" για ένα μοναστήρι. Εμείς είμαστε ανεξίθρησκοι. Όσο αφελής και αν είστε θα ξέρετε πως στην Άνδρο οι περισσότεροι είναι Ορθόδοξοι. Αν δεν τους σέβεστε μην τους προσβάλετε τουλάχιστον.
(γ) Κατά τα άλλα διατηρειτε επάξια τον τίτλο του Θεομπάίχτη...
Καληνύχτα σας....

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 8 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Τι καλα που τα λέτε Guest - JOHN THE GREEK.

Πρό ημερών ο Πάπας (του Βατικανού, το σημείον αναφοράς για τους παπολάγνους ρασοφόρους του νεο-Οικουμενισμού) επισκεπτόμενος την Πορτογαλία (όπως δημοσιεύθηκε στον τύπο) προέβη σε δήλωση ότι τα μοναστήρια που, γιά το κέρδος, οι μοναχοί τα έχουν κάνει ξενοδοχεία και εστιατόρια οφείλουν να πληρώνουν φόρους στο κράτος για τα έσοδά τους. Τι θα κάνουν τώρα εν Ελλάδι συνοδοιπόροι του Πάπα για κάποια μοναστήρια που άλλα γίνανε ξενώνες και ξενοδοχειακές μονάδες και άλλα τραττορίες, θα πληρώνουν φόρους ή θα ξαναγίνουν ΟΡΘΟΔΟΞΕΣ ιερές μονές, τόποι λατρείας, αφιέρωσις στον Θεό, τόποι νηστείας και προσευχής; Θα επιμείνουν να ανταγωνίζονται από θέσεως ισχύος, τους σκληρά μοχθούντες επαγγελματίες του τουρισμού και της σίτισης σε χαλεπούς καιρούς; Αναμένομε απαντήσεις αρμοδίως.
ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Φυσικά και δεν είμαστε αρμόδιοι να απαντήσουμε για τα της θρησκείας. Ίσως γιατί είμαστε ανεξίθρησκοι. Θέλουμε όμως να ρωτήσουμε αναρμοδίως τον σχολιαστή: ΠΟΣΕΣ ΦΟΡΕΣ ΕΣΕΙΣ ΘΕΟΣΕΒΟΥΜΕΝΕ ΠΛΗΡΩΣΑΤΕ ΣΤΗΝ "ΤΡΑΤΟΡΙΑ" (που την βρήκατε αυτή τη λέξη;) ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΠΑΝΑΧΡΑΝΤΟΥ:::: Γιατί όλοι εμείς και όλοι οι άλλοι που ξέρουμε (και είναι πολλοι) ΔΕΝ έχουμε πληρώσει ποτέ τιποτα!!!!
Ξέρετε αγαπητέ μου πολλές φορές η απόσταση μεταξύ θεοσεβούμενου και θεομπαίχτη ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ! Νομίζω πως, μα τω θεώ, εσείς την έχετε ήδη υπερκαλύψει...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 8 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

ΓΙΑ ΤΟΝ JOHN THE GREEK

ΕΙΣΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΕΚΤΟΣ ΤΟΠΟΥ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΥ. (διαγράφεται το υπόλοιπο σχόλιο)

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 8 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Αφιερωμένο στους επιχειρηματίες κληρικούς
και τους θεωρητικά Πιστούς!

Ο Ιησούς εκδιώκει τους εμπόρους από το Ναό

β' Μκ 11, 15: Όταν ήρθαν πάλι στα Ιεροσόλυμα (την επόμενη μέρα), μπήκε ο Ιησούς στον Ναό… Ιω 2, 14: Μέσα στον περίβολο του ιερού (Ναού) βρήκε αυτούς που πουλούσαν βόδια, πρόβατα και περιστέρια για τις θυσίες, και τους αργυραμοιβούς καθιστούς πίσω από τους πάγκους. Τότε έφτιαξε ένα μαστίγιο από σχοινιά και τους έβγαλε όλους έξω από τον περίβολο του Ναού, μαζί και τα πρόβατα και τα βόδια, και έριξε καταγής τα νομίσματα των αργυραμοιβών, και αναποδογύρισε τους πάγκους. Και είπε σε αυτούς που πουλούσαν τα περιστέρια: "Πάρτε τα αυτά από εδώ, μην κάνετε εμπορικό κατάστημα το σπίτι του Πατέρα μου. Μτ 21, 13: …Η Γραφή λέει: Ο οίκος μου πρέπει να είναι οίκος προσευχής (Ησαΐας 56, 7), εσείς όμως τον κάνατε σπήλαιο ληστών". (Ιερεμίας 7, 11) Εκεί στον Ναό τον πλησίασαν κουτσοί και τυφλοί, και τους θεράπευσε. Όταν είδαν οι αρχιερείς και οι γραμματείς τα θαύματα που έκανε, και τα παιδιά να φωνάζουν μέσα στον Ναό και να λένε "Δόξα στον Υιό του Δαβίδ", αγανάκτησαν και του είπαν: "Δεν ακούς τι λένε αυτοί; " Και ο Ιησούς τους λέει: "Και βέβαια τα άκουσα. Αλλά και εσείς δεν διαβάσατε ποτέ στην Γραφή, πως από το στόμα νηπίων και βρεφών έκανες να βγει τέλειος ύμνος;" (Ψαλμός 8, 3) Τους άφησε και βγήκε έξω από την πόλη, στη Βηθανία, και διανυκτέρευσε εκεί. Μκ 11, 18: Τα πληροφορήθηκαν αυτά οι γραμματείς και οι Φαρισαίοι και οι αρχιερείς, και αναζητούσαν τρόπο να τον εξοντώσουν. Τον φοβούνταν όμως, γιατί ο λαός εντυπωσιαζόταν με τη διδασκαλία του.


Ένα μικρό σχόλιο...

Ο Χριστός καταγγέλλει με το δικό του τρόπο την εμπορευματοποίηση της λατρείας, που γινόταν με την ανοχή και την άδεια της θρησκευτικής ηγεσίας αποφέροντας μεγάλα κέρδη στον αρχιερέα τους ιερείς και τους άλλους παράγοντες του Ναού. Απαιτεί να ξαναγίνει ο Ναός χώρος αληθινής λατρείας, προσευχής και διδαχής. Ζητάει να επανέλθει η αυθεντική πνευματικότητα στο "σπίτι του Πατέρα Του". Στον καινούριο κόσμο της Βασιλείας του Θεού, η λατρεία δεν έχει σχέση με χρηματισμούς ,εμπόριο και εκμετάλλευση του θρησκευτικού συναισθήματος των πιστών.

Περισσότερα