Η πρώτη (άγνωστη) καλοκαιρινή διαφήμιση της Άνδρου! Πόστερ συλλεκτικής αξίας…

 

Η πρώτη διαφημιστική αφίσα της Άνδρου μετά τον πόλεμο. Κυριαρχεί το αγροτικό τοπίο: το λευκό των νησιώτικων σπιτιών της, το πράσινο των χαρακτηριστικών δέντρων της και το κίτρινο του ελληνικού καλοκαιριού. Μερικά χαρακτηριστικά σημεία-αναφορές της σημερινής Άνδρου δεν υπήρχαν τότε. Ο Τουρλίτης ήταν κατεστραμμένος από τους Γερμανούς, όπως και τα Εμπειρικαίϊκα στη Ρίβα. Η πλατεία και ο Αφανής Ναύτης έγιναν αργότερα. Η Αγία Θαλασσινή είχε δίπλα κτίσμα των παλιών σφαγείων. Και το Μπατσί δεν είχε ανακαλυφθεί. Άπόμενε η όμορφη αγροτική ενδοχώρα του νησιού. Αυτή που είχε απεικονίσει και ο σημαντικός ανδριώτης ζωγράφος Σεργουλόπουλος...

Βρισκόμαστε στα τέλη της δεκαετίας του ‘40. Ο πόλεμος έχει τελειώσει, η Ευρώπη ανασυγκροτείται και η μικρή Ελλάδα, μαζεύει τα συντρίμμια της και προσπαθεί να ξαναβρεί τον δρόμο της. Ο κόσμος θέλει να λησμονήσει την συμφορά και τον πόνο των τελευταίων ετών, να ξαναβρεί το χαμένο του κέφι και την προπολεμική ανεμελιά.

Η πρώτη διαφημιστική αφίσα της Μυκόνου την ίδια εποχή. Από τότε η αναφορά στους μύλους (σταθερή διαχρονική τουριστική αξία) και στη θάλασσα.

Εκείνη την εποχή ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού, ξεκινά μια καμπάνια προκείμενου να διαφημίσει τις ομορφιές της χώρας. Να προσελκύσει τους Έλληνες και ξένους περιηγητές να ταξιδέψουν άφοβα και να αφήσουν χρήματα στις ρημαγμένες από τις καταστροφές περιοχές.

Και Καστέλα  με το Μικρολίμανο στην διαφήμιση!!! Ας μην ξεχνάμε πως εκεί γυρίζονταν όλες οι παλιές ελληνικές ταινίες...

Η Κέρκυρα με το Ποντικονήσι... Σταθερή τουριστική αξία από τότε κι αυτό...

Καλεί τους κορυφαίους καλλιτέχνες της εποχής να απεικονίσουν, ότι καλύτερο διαθέτει ο τόπος για να προβληθούν παντού.

Άθως, το απόκοσμο μοναστηριακό τοπίο...

Από τις πρώτες αφίσες που κυκλοφόρησαν και αυτή της Άνδρου! Του νησιού με την ξεχωριστή αρχοντιά και την μοναδική ναυτική ιστορία. Με χρώματα ζωντανά, λουσμένη στο απαράμιλλο κυκλαδίτικο καλοκαιρινό φως, εντυπωσιάζει. Γίνεται πόστερ και συζητείται. Με άλλα λόγια κάνει θραύση! Πρόκειται για την πρώτη ουσιαστικά διαφήμιση του νησιού και γι αυτό είναι συλλεκτικής αξίας…

Η Αίδηψός, κλασικός αθηναϊκός προορισμός διακοπών που διαφημίζεται και στο εξωτερικό...

Όπως και το Λουτράκι. Κι αυτός κλασικός αθηναϊκός προορισμός που διαφημίζεται και στο εξωτερικό...

Από το 1930και μέχρι το τέλος της δεκαετίας του'70οι τουριστικές αφίσες της χώρας αφήνονται στα έμπειρα χέρια μεγάλων ονομάτων:Μόραλης, Τέτσης, Μυταράς, Φασιανός, Τσόκλης, Takis, Βασιλείου, Βακιρτζής, Βυζαντίου, Ορφανού, Βήττου, Περράκη, Κωστόπουλος, Λιάσκας, είναι μόνο μερικοί από τους μεγάλους καλλιτέχνες που δέχονται την πρό(σ)κληση του ΕΟΤ να απεικονίσουν την Ελλάδα του ατελείωτου καλοκαιριού, του φωτός, της θάλασσας και του λαϊκού πολιτισμού.

Μια γενική απεικόνιση ελληνικού τοπίου της εποχής πλάϊ στη θάλασσα. Κλασική διαχρονική αξία κι αυτή στα τουριστικά ελληνικά στερεότυπα...

Το αποτέλεσμα εντυπωσιάζει και συγκινεί τόσο εντός όσο και εκτός των συνόρων, με τις αφίσες να δίνουν -μεταξύ άλλων- το καλλιτεχνικό στίγμα της κάθε εποχής. Μάλιστα από το 1959 μέχρι και το 1967,οι Μιχάλης Κατζουράκης και Φρέντυ Κάραμποτ  υπήρξαν καλλιτεχνικοί σύμβουλοι του ΕΟΤ ως ειδικοί στην οπτική επικοινωνία και οι αφίσες που φιλοτεχνήθηκαν υπό τη καθοδήγησή τους έφεραν πληθώρα βραβείων στο θεσμό από διαγωνισμούς του εξωτερικού.

Και η κλασική φολκλόρ νησιώτικη απεικόνιση της εποχής...

Εκτός από την αφίσα της Άνδρου, σώζονται ακόμα και άλλες αυθεντικές αφίσες που αποτελούν τον προπομπό της διαφημιστικης εκστρατείας που ακολούθησε τα επόμενα χρόνια και απλώθηκε σε όλο τον κόσμο.

Πρόκειται για εικαστικά αριστουργήματα…

"Εν Άνδρω"

 

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet