ΙΔΡΥΜΑ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ: Στιγμιότυπα από τα εγκαίνια της έκθεσης Ν. Βυζάντιου...
Ήταν ένα διαφορετικός Έλληνας. Ταξίδεψε νέος το 1945 μακριά από την Ελλάδα του εμφυλίου. Έζησε και δημιούργησε στο Παρίσι όπου και διακρίθηκε. Δεν γνώρισε την Ελλάδα της μεταπολεμικής δύσκολης ανόρθωσης. Και "επιστρέφει" τώρα μέσα από το έργο του - μετά το τέλος του βίου του - στον γενέθλιο τόπο με την ελπίδα να γνωρίσουν οι επόμενες γενιές τις "βυζαντινές πινελιές" του σε ένα μακρινό, απρόσωπο κι απόμακρο αστικό τοπίο στην έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή. Ο λόγος για τον Ντίκο Βυζάντιο, που απεικονίζεται παραπάνω στην φωτογραφία της έκθεσης.
Για τον Ντίκο Βυζάντιο και το έργο του μίλησε ο Κυριάκος Κουτσομάλης με λόγια θερμά μιας και η προσωπική γνωριμία τους, αλλά και η γνωριμία με το έργο του, βοήθαγε να πει και για την προσωπικότητα και για την ζωγραφική κληρονομιά του...
Επιρροές από τον Τζιακομπέτι και το Βυζάντιο στο έργο του ζωγράφου. Όπως σε αυτόν εδώ τον πίνακα. Όμως η παρουσία της Ν. Καραδόντη "μπερδεύει" τα πράγματα. Μοιάζει σαν φιγούρα που ξέφυγε από τον πίνακα. Ή, σαν φιγούρα που εντάσσεται στις μορφές του πίνακα...
Πολλοί οι προσκεκλημένοι στα εγκαίνια χτες βράδυ στον χώρο της έκθεσης...
Ανάμεσα τους ο ανιψιός του ζωγράφου Αλέξανδρος Λιαρόπουλος με υδραίικες αναφορές. Εδώ με την γυναίκα του. Από την Ύδρα στην Άνδρο μεταφέρθηκε μέρος του έργου του Βυζάντιου...
Στους προσκεκλημένους και ο παλιός γνώριμος Γιώργος Δάμπααης που δεν περνά απαρατήρητος και δημιουργεί μια μικρή αναστάτωση στο πέρασμα του. Εδώ με την κ. Κουτσομάλη.
Οι νέες αρχές. Ο νέος δήμαρχος Άνδρου και ο νέος αντιδήμαρχος Χώρας Άνδρου. Αναλαμβάνουν τον Σεπτέμβριο φορτωμένοι με ελπίδες, τις οποίες καλούνται να μην διαψεύσουν όπως οι προηγούμενοι.
Η κλασική "οικογενειακή φωτογραφία" της διοίκησης του Ιδρύματος με τους απόγονους του ζωγράφου που συνέβαλαν στην πραγματοποίηση της έκθεσης.
Στους χώρους της έκθεσης μετά την σύντομη ομιλία αναφορά στον Βυζάντιο. Ο κόσμος περιδιαβαίνει συζητώντας.
Ένα γρήγορο κέρασμα στην ταράτσα στο δώμα του Μουσείου που δεσπόζει στον Νειμποριό.
Και μια τελευταία εικόνα από τους παραβρισκόμενους στην βραδιά των εγκαινίων...
"ΕΝ ΑΝΔΡΩ"