ΕΚΘΕΣΗ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ: Γιώργος Ρόρρης. η ευγένεια του απέριττου...
Γιώργος Ρόρρης: Πορτραίτο Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή. 2017-2018. Συλλογή Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή. Photo credits @ Χριστόφορος Δουλγέρης.
Η έκθεση του Γιώργου Ρόρρη είχε σχεδιαστεί για το καλοκαίρι του 2020. Η σκιά της πανδημίας όμως οδήγησε τον Κυριάκο Κουτσομάλη να την αναβάλει για να μην «πνιγεί» μια παρουσίαση ενός ζωγράφου που τόσο πολύ εκτιμούσε από τις απαγορεύσεις του περσινού καλοκαιριού. Έτσι αντί του έργου του Γιώργου Ρόρρη έγινε η έκθεση των μεγάλων Ελλήνων εικαστικών που έκαναν καριέρα στο εξωτερικό και σημαντικά έργα τους παρουσιάζονται στις μόνιμες συλλογές του «αδελφού μουσείου» Μοντέρνας Τέχνης στην Αθήνα.
Γιώργος Ρόρρης: Γιαπί κάτω από το φως του ήλιου. 1996. Συλλογή Πινακοθήκης Κουβουτσάκη. Photo credits @ Χριστόφορος Δουλγέρης.
Η περσινή, λοιπόν, έκθεση ήταν ένας μικρός αυτοσχεδιασμός που όμως οδήγησε σε μια μεγάλη αποτύπωση, της σχέσης των δύο σημαντικότατων εκθεσιακών κέντρων του Ιδρύματος Γουλανδή: στην Αθήνα και στην Άνδρο. Η περσινή συζήτηση μας με τον Κυριάκο Κουτσομάλη και η παρουσίαση στο Εν Άνδρω αυτής της ειδικής σχέσης κίνησε το ενδιαφέρον και προσέλκυσε κοντά 47.000 αναγνώστες της τότε δημοσίευσης μας μέχρι σήμερα!
Κάπως έτσι πέρασε η περσινή πανδημία για να φτάσουμε στη εφετινή που μετά τους εμβολιασμούς νοιώσαμε όλοι καλύτερα και ήρθε η ώρα του Γιώργου Ρόρρη να παρουσιαστεί στην Άνδρο. Τίτλος της έκθεσης: Η ευγένεια του απέριττου…
Γιώργος Ρόρρης: Γυναίκα ξαπλωμένη στο χώμα. 2018. Συλλογή Μπάμπη Ηλιόπουλου. Photo credits @ Χριστόφορος Δουλγέρης.
Όπως μας πληροφορεί στο περιεκτικό δελτίο τύπου που μας έστειλε η Μαρία Τσολάκη εκ μέρους του Ιδρύματος ο Γιώργος Ρόρρης (1963) «διακρίνεται πλέον ως ένας από τους σπουδαιότερους εικαστικούς δημιουργούς της γενιάς του. Συλλέκτες και πολιτιστικοί οργανισμοί αποδέχτηκαν την πρόσκληση του Ιδρύματος, με αποτέλεσμα να συγκεντρωθούν τα πιο σημαντικά έργα του ζωγράφου, από τα πρώτα του βήματα έως σήμερα.
Γιώργος Ρόρρης: Πορτραίτο του Τάκη Πιτσελά με πορτοκαλί γραβάτα. 2005. Ιδιωτική συλλογή. Photo credits @ Χριστόφορος Δουλγέρης.
Η έκθεση ακολουθεί μια αναδρομική προσέγγιση του έργου του καλλιτέχνη. Περιλαμβάνοντας σχεδόν 60 πίνακες και σχέδια, επιχειρεί να ανιχνεύσει την καλλιτεχνική του εξέλιξη μέσα από τρεις ενότητες: τη σχέση του ζωγράφου με το ατελιέ του, τις επιδράσεις που δέχτηκε από τους δασκάλους του και την αδιάκοπη εξερεύνηση του σώματος, φτιαγμένου «από σάρκα και οστά».
Η συμβολή του Γιώργου Ρόρρη στην ετοιμασία της έκθεσης υπήρξε καθοριστική. Η βοήθειά του στην επιλογή των έργων, οι κατευθύνσεις του σχετικά με τη σκηνογραφία και το στήσιμο των πινάκων, οι συνεντεύξεις που παραχώρησε για τη σύνταξη του «Χρονολόγιου» της συνοδευτικής έκδοσης δίνουν την ευκαιρία στον θεατή να καταδυθεί ακόμη πιο απολαυστικά στη δουλειά του. Η έκθεση συνοδεύεται από τρίγλωσση έκδοση (ελληνικά, αγγλικά, γαλλικά), που ετοίμασε η επιμελήτρια της έκθεσης Μαρία Κουτσομάλλη-Μορώ.»
Η διάρκεια της έκθεσης είναι από 4 Ιουλίου μέχρι 3 Οκτωβρίου 2021. Και οι ώρες λειτουργίας: Καθημερινά 11.00-15.00 και 18.00-21.00, Δευτέρα 11.00-15.00. Δευτέρα απόγευμα - Τρίτη κλειστά.
«ΕΝ ΑΝΔΡΩ»