ΙΔΡΥΜΑ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ: Χρόνης Μπότσογλου, η ειλικρίνεια του συναισθήματος

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗΣ ΧΡΟΝΗ ΜΠΟΤΣΟΓΛΟΥ ΣΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ

Εντυπωσιακή η σκηνοθεσία του χώρου στην πρώτη ενότητα της έκθεσης για τον Χρόνη Μπότσογλου του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο. Από την λεπτομέρεια ενός μικρού πίνακας αυτοπροσωπογραφίας του μοιάζει σαν ο ίδιος ο Χρόνης Μπότσογλου να υποδέχεται τους επισκέπτες της εφετινής έκθεσης του. Δίπλα η κ. Καραδόντη και η κ. Κουτσομάλη επί της υποδοχής και αυτές...

ΕΝΟΤΗΤΑ "ΤΟΠΙΑ"

Τα τοπία είναι μια από τις τελευταίες ενότητες που επεξεργάστηκε ο καλλιτέχνης στη ζωή του. Όλα είναι από την Λέσβο. Αποτυπώνουν τα βουνά,  που στάθηκε μια από τις κορυφές που προσπάθησε να κατακτήσει ζωγραφικά. Στους πίνακες αυτής της ενότητας οι αναφορές στον Σεζάν είναι χαρακτηριστικές...

ΕΝΟΤΗΤΑ "ΝΕΟΡΕΑΛΙΣΜΟΣ"

Ανάμεσα σε αρκετού και διαφορετικούς πίνακες νεορεαλιστικής τεχνοτροπίας της έκθεσης το "Μετρό"  εντυπωσιάζει με τις συμμετρίες και τις προοπτικές του.

ΕΝΟΤΗΤΑ "ΛΙΟΤΡΒΙ" 

Η ενότητα Λιοτρίβι αποτυπώνει την εσωστρέφεια του ζωγράφου μετά την περιπέτεια της ενασχόλησης του με την πολιτική. Μπροστά από τους πίνακες ο διευθυντής του Ιδρύματος Γουλανδρή Κυριάκος Κουτσομάλης και επισκέπτες. 

ΕΝΟΤΗΤΑ "ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ" 

Η επιμελήτρια της έκθεσης Μαρία Κουτσομάλη στην ενότητα οικογένεια μιλά για τον Μπότσογλου και τα έργα του. Πίσω της προσωπογραφία του Χρόνη Μπότσογλου, πίνακας με την μητέρα του, και δεξιά νεανικό σκίτσο με το πατρικό σπίτι του όταν ήταν μικρός.

Πίνακας της πατρικής οικογένειας του. Μια πινακοθήκη αναμνήσεων ο πίνακας που αποτυπώνει στιγμές και εικόνες της εποχής με εξαιρετική ειλικρίνεια και συναίσθημα. 

Η δική του οικογένεια. Αριστερά οι δίδυμες κόρες του. Δίπλα η γυναίκα του που διαβάζει. Και δεξιά αυτός που ζωγραφίζει.

 ΕΝΟΤΗΤΑ "ΕΡΩΤΙΚΑ"

Από κάποιο σημείο και μετά ο Μπότσογλου νοιώθει να ελευθερώνεται από τις συμβάσεις και αποτυπώνει ερωτικές στιγμές με την παλέτα του...

Αποτυπώνει και ερωτικές στιγμές με τα γλυπτά του...

Ερωτικές στιγμές που περιλαμβάνουν το γυμνό ανδρικό σώμα στην εξέλιξη του χρόνου (δεξιά), τον εαυτό του και την γυναίκα του (στο κέντρο) και την μητέρα του νέα (στο γλυπτό), που δείχνει και τις επιρροές του από τον Τζιακομπέτι. Εντυπωσιακή κι εδώ η εξαιρετική σκηνογραφία της έκθεσης. 

ΕΝΟΤΗΤΑ ΝΕΚΥΑ

Η Νέκυα υπήρξε η σειρά 26 έργων του που έχουν το πιο σκοτεινό και υπαρξιακό στοιχείο από όλα τα έργα του. Στην έκθεση παρουσιάζονται 13 από τα 26. Υπήρξε έργο ζωής του.  

ΕΝΟΤΗΤΑ "ΑΝΑΦΟΡΕΣ"

Πολλές οι "αναφορές" του Μπότσογλου σε καλλιτέχνες που τον άγγιξαν και τον ενέπνευσαν. Ο Χαλεπάς και η "Ωραία Κοιμωμένη" ήταν η πρώτη. Στην φωτογραφία λεπτομέρεια του Μπότσογλου από την προσωπογραφία του Χαλεπά.

Ο Μπουζιάνης ήταν ένας ακόμα καλλιτέχνης που τον σημάδεψε. Με το πορτραίτο του που ζωγράφησε απεικόνισε την αναφορά του και σε αυτόν...

Ανάμεσα σε αρκετούς μεγάλους διεθνείς ζωγράφους ξεχώρισε και αναφέρθηκε στον Βαν Γκονγκ. Και εδώ η προσωπογραφία του που ζωγράφησε είναι μια αναφορά και σε αυτόν.

Στη σειρά των επιρροών/αναφορών του Μπότσογλου ο Τζιανκομπέτι έχει ιδιαίτερη θέση. Και το ομολογεί με ένα εξαιρετικό πορτρέτο με το οποίο μιλά γι΄ αυτήν...

"ΕΝ ΑΝΔΡΩ" 

 

 

 

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet