Πως "χτίζεται" το νέο Super Ferry στο Πέραμα.
Πανοραμική εικόνα του νέου Super Ferry στο Πέραμα. Όταν βαφτούν οι λαμαρίνες που έχουν μπει θα δείξει την κοψιά του.
Η συνάντηση με τον Γιώργο και τον Δημήτρη Στεφάνου ήταν το Σάββατο απομεσήμερο στη ζώνη του Περάματος. Να δούμε από κοντά την πρόοδο του νέου SuperFerry και να περιμένουμε παρέα ένα ακόμα πλοίο των Στεφάνου, το νεότευκτο “AgapiS” που θα ερχόταν για επισκευή στην Ελλάδα. Με το που μας είδε ο Γιώργος σηκώθηκε και άρχισε να μας γυρνάει γύρω και μέσα στο βαπόρι. Σαν μικρό παιδί να δείχνει με περηφάνια την προόδο των εργασιών και την αγάπη του για την Άνδρο που στην γραμμή της θέλει να το βάλει. Και αγάπη για τον τόπο του:
- Όλη η δουλειά, αξίας πολλών εκτομμύριών ευρώ, γίνεται στην Ελλάδα. Να μείνουν τα χρήματα μας εδώ! Να μην πάνε απέναντι!
Με παιδικό ενθουσιασμό με ξενάγησε ο ίδιος στο νέο SuperFerry που «χτίζεται» καθημερινά τώρα στο Πέραμα. Με γύρισε ολόγυρα να το δω. Μου εξήγησε για τις μεγάλες μετατροπές: στην πλώρη, στην πρύμη, στα σαλόνια, στις σκάλες, στις νέες εισόδους για τους επιβάτες, στις νέες μεθόδους διάσωσης. Το πλοίο δεν θα έχει βάρκες!!! Θα έχει πλατφόρμες διάσωσης!!! Θα μπορεί σε περίπτωση κινδύνου μέσα σε 30 λεπτά της ώρας να κατεβάζει 2000 επιβάτες στην θάλασσα με πλήρη ασφάλεια!!!
Από το πλάι και από πίσω. Διακρίνεται το νέο κατάστρωμα, που έχει προστεθεί πίσω από την τσιμινιέρα, οι δύο νέες πόρτες και οι καταπέλτες επιβατών που έχουν τελειώσει. Και ο κεντρικός καταπέλτης που κι αυτός έχει μεγαλώσει (το γκρίζο τμήμα είναι καινούριο). Μόλις βαφτούν οι λαμαρίνες θα αναδειχτεί το πλοίο.
Από κοντά και ο καπετάν-Κώστας Τζώρτζης. Γενικός δερβέναγας των εργασιών που μας δίνει το ραπόρτο:
- - Η λαμαρινοδουλειά τελειώνει τέλος Οκτώβρη. Ήδη έχει ξεκινήσει η ξενοδοχειακή δουλειά στα σαλόνια. Αυτή τη στιγμή εργάζονται 300 άτομα πάνω στο πλοίο! Από το τέλος του μήνα μπαίνουν μέσα φουλ-τάιμ αυτοί που θα το κάνουν ξενοδοχείο! Είναι πολύ σημαντικό για την Ελλάδα πως για μερικούς μήνες όλος αυτός ο κόσμος θα δουλέψει εδώ. Μέχρι τον Μάρτη το πλοίο θα είναι έτοιμο. Μετά θέλει ένα-δύο μήνες επιθεωρήσεις, χαρτιά κλπ. Στο τέλος της άνοιξης ξεκινά δρομολόγια στην γραμμή Άνδρο-Τήνο-Μύκονο.
Μετά τις εξηγήσεις του καπετάν-Κώστα Τζώρτζη προχωράμε ανεβαίνοντας καταστρώματα με τον Γιώργο, που ακούραστος μας τραβάει από την πλώρη, στα νέα καταστρώματα και στη γέφυρα. Μας πάει μέχρι και στα διαμερίσματα του πληρώματος!! Και μας εξηγεί τα πάντα! Ο ενθουσιασμός του μεγάλος!
Ακούραστος κι ενθουσιώδης ο Γιώργος μας "τραβάει" στην γέφυρα...
- Γιώργο προσδοκάς κέρδη από όλη αυτή την επιχείρηση, ρωτάμε εντυπωσιασμένοι κάποια στιγμη.
Και η απάντηση:
- Τι να σου πω τώρα με την κρίση; Απλώς με τον αδελφό μου είχαμε μεγάλο μεράκι για ένα ανδριώτικο πλοίο στην γραμμή. Με τη νέα κίνηση μας μάλλον το πήραμε προσωπικά. Αγαπάμε την Άνδρο και ελπίζουμε στον τουρισμό. Πάντως σε αυτές τις περιπτώσεις χρειάζεται και λίγη τρέλα. Τίποτα δεν γίνεται χωρίς ρίσκο...
Το συνεργείο που εργάζεται για τον γαλλικό κινηματογράφο εν δράσει...
Ξάφνου πέφτουμε πάνω σε ένα κινηματογραφικό συνεργείο που δουλεύει σε ένα ντοκιμαντέρ για τον γαλλικό κινηματογράφο και τηλεόραση με θέμα «χτίζοντας ένα πλοίο»! Γελάνε χαρούμενοι καθώς τους παίρνουμε φωτογραφία! Γύρω μας οι φιλιπινέζοι του παλιού πληρώματος, που το έφερε από την Ιαπωνία, καθαρίζουν για να μπουν την επομένη πάλι τα συνεργεία...
Ο φιλιπινέζος καπετάνιος που έφερε το πλοίο από την Ιαπωνία και ένας εργαζόμενος. Στη μέση ο καπετάν-Κώστας και ο Γιώργος Στεφάνου.
Συνεχίζουμε την βόλτα. Εντυπωσιακή η κοψιά του νέου καραβιού: σαν κότερο μπροστά, μεγάλες και ωραίες σκάλες παντού, κυλιόμενες σε πολλά σημεία, σαλόνια πολύ μεγάλα, καταστρώματα τρία. Και θέσεις τρεις: οικονομική, πρώτη, prive.
Η γιαπωνέζικη σκάλα βρήκε τώρα νέα θέση μέσα στο πλοίο.
Οι σταθερές σκάλες για το κοινό στην δεύτερη πόρτα των επιβατών.
Το συνολικό κόστος μετασκευής μεγάλο! Μόνο τα νέα σωστικά μέσα κοστίζουν ένα εκατομμύριο ευρώ! Και για να μην ανησυχείτε για τον Κάβο Ντόρο: έχει νέα συστήματα για να μην κουνάει!!! Τα παράθυρα μεγάλα και άνετα. Ενώ είσαι μέσα είναι σαν να είσαι έξω. Η θάλασσα τρέχει δίπλα χαμηλά σου. Κι εσύ πάνω της να ατενίζεις το πέλεγος. Μια υπέροχη αίσθηση να βλέπεις από μέσα προς τα έξω. Τα σαλόνια, όπως γράψαμε, μεγάλα ενιαία. Δίνουν την αίσθηση μιας πολύ μεγάλης αίθουσας συνεχιζόμενης από την πρύμη που μπαίνει μέχρι την πλώρη.
Σαν να είσαι έξω μέσα από αυτά τα τεράστια παράθυρα!
Το νέο κατάστρωμα που προστέθηκε με την μετασκευή.
Ολοκληρώνουμε την διαδρομή με μερικές φωτογραφίες και εξηγήσεις για τις σκάλες και τις εισόδους. Το νέο Super Ferry προϊόν υψηλής ιαπωνικής τεχνολογίας (αυτοματοποιημένα συστήματα, γέφυρα κοινή για καπετάνιο και μηχανικούς, μηχανοστάσιο χωρίς ανθρώπους, κλπ) βάζει την ακροπλοΐα σε μια νέα εποχή. Και μειώνει τους χρόνους. Γύρω στη μια ώρα και 40 λεπτά, υπολογίζει ο έμπειρος καπετάν-Κώστας, πως θα είναι η διαδρομή Ραφήνα-Άνδρος!!! Και τα συστήματα ευστάθειας είναι τέτοια που θα κουνά πολύ λίγο στον Κάβο Ντόρο! Η Άνδρος αρχίζει να έρχεται ολοένα και κντύτερα στην Αττική...
Και το "Andros" εκεί για την μικρή και σύντομη επισκευή του μετά το ατύχημα στην προβλήτα της Μυκόνου.
Κατεβαίνουμε και βολτάρουμε στην προβλήτα. Σε μια άκρη βλέπουμε και το "Andros" που μετά το μικρό ατύχημα του επισκεύασε την λαμαρίνα του στο Πέραμα και γυρνά στην γραμμή μας. Με τόσα πλοία νέα και καλοσυντηρημένα η γραμμή μας είναι από τις καλύτερες στο Αιγαίο. Τουλάχιστον σε αυτό τον τομέα είμαστε τυχεροί...
"εν Άνδρω"