Ευτυχώς προλάβαμε και δεν αποκλειστήκαμε!...

Ραφήνα, Σάββατο απόγευμα, 28 Δεκεμβρίου 2019. Καλοκαιρινές ουρές με χιονόνερο και βοριά!...

Γράψαμε εκτενώς πως κόσμος έφυγε για Χριστούγεννα από την Άνδρο - και τα άλλα νησιά - για "εξωτικούς προορισμούς". Γράψαμε πως όλοι αυτοί θα επιστρέψουν σταδιακά μέχρι την πρωτοχρονιά και των Φώτων. Αυτό που δεν γράψαμε γιατί δεν ξέραμε ήταν η έλευση της "θείας Ζηνοβίας" από τα βορειοανατολικά που θα έφερνε αέρηδες, βρόχες, καταιγίδες και χιονιάδες! Αυτό το έγραψαν οι μετεωρολογικές υπηρεσίες (και το αναμεταδώσαμε χάρη στο πάντα τακτικό στην ενημέρωση Λιμεναρχείο Άνδρου).

Μόλις ακούσαμε τα μαντάτα του καιρού είπαμε να προλάβουμε και να μην αποκλειστούμε... στη στεριά! Και τι θα κάναμε στα λιμάνια κοιτώντας τα δεμένα καράβια και την φουρτουνιασμένη θάλασσα; Δεν αντέχουμε - νησιώτες άνθρωποι - αυτόν τον... αποκλεισμό στη Ραφήνα! Αυξάνει το σύνδρομο της στέρησης του νησιού και της αδυναμίας ολοκλήρωσης του ταξιδιού. Ακόμα θυμόμαστε - πάνε χρόνια - το πρωινό ταξίδι από την βόρεια Αττική στην Ραφήνα με καλή παρέα. Πηγαίναμε ευτυχισμένοι χειμωνιάτικα για Άνδρο. Και στο τέλος την αίσθηση της απελπισίας και του αποκλεισμού που μας έπνιξε στη Ραφήνα, όταν παρά την σχετική ηρεμία της θάλασσας μάθαμε για... απαγορευτικό!!!

Για σκέψου να αποκλειστείς στην πόλη; Και τι να δεις από το παράθυρο ή την μπαλκονόπορτα σου; Τουλάχιστον εδώ ανοίγεις όπως σήμερα το πρωί Κυριακή 29/12 τα μάτια σου κι η ψυχή σου ταξιδεύει στο πέλαγος...

Την πρώτη φορά καθίσαμε επί ώρα δίπλα στο δεμένο καράβι αγναντεύοντας τη θάλασσα και ρωτώντας μήπως το απαγορευτικό "σπάσει" στις 12!!! Δεν έσπασε!!! Σπάσαμε εμείς! Και φύγαμε... ψυχικά ράκη!!! Την δεύτερη φορά δεν καθίσαμε λεπτό. Πήραμε τον δρόμο της επιστροφής εκνευρισμένοι και σε ρίξαμε και μια ταμπέλα (!) σε μια στροφή του δρόμου προς βόρεια Αττική!!! Μπορεί η διαμονή στη Ραφήνα να μάς γλύτωσε τις αποστάσεις... και τις ταμπέλες! Δεν γλυτώσαμε τα απαγορευτικά και τους αποκλεισμούς! Όμως πλέον οργανωθήκαμε και μάθαμε να τα προλαβαίνουμε ώστε να μην αποκλειόμαστε στην Ραφήνα!...

Ευτυχώς προλάβαμε και δεν αποκλειστήκαμε!...

Κάπως έτσι και χτες Σάββατο με την "θεία Ζηνοβία" να μας κυνηγά από πίσω ρίχνοντας χιονόνερο στο δρόμο φτάσαμε πλήρως εξοπλισμένοι στον "θείο Θεολόγο" να προλάβουμε να μην αποκλειστούμε μακριά από το υπέροχο ανταριασμένο πέλαγο στην περίκλειστη Ραφήνα.

Το προλάβαμε είναι όμως μια κουβέντα γιατί ο Θεολόγος έφτασε κατάφορτος λίγο μετά τις 5 το απόγευμα. Και ξεφόρτωνε 120 ΙΧ και 15 νταλίκες και 650 επιβάτες, ενώ τον περιμέναμε 135 ΙΧ και 10 νταλίκες και 700 επιβάτες! Όλα θύμιζαν κάτι από Αύγουστο, αλλά με χιονόνερο και αέρα! Το αξιοπερίεργο ήταν πως το πλοίο έφυγε σχεδόν χωρίς καθυστέρηση. Κάτι που έκανε ιδιαίτερα περήφανο τον αρχιλογιστή Μάκη Στρατηγό (που έχει το προνόμιο να έχει παντρευτεί κορθιανή), ο οποίος μάς έλεγε καμαρώνοντας: "γράψε πως μόνο ο Θεολόγος πετυχαίνει κάτι τέτοια ρεκόρ..."!

Κατά την διαδρομή κάναμε έναν τηλεφωνικό γύρο και μάθαμε πως γενικά είχε αυξημένη κινητικότητα αυτές τις μέρες στα πλοία. Δύο έχουμε ημερησίως και πάνε κι έρχονται ψιλογεμάτα έως γεμάτα! Χτες για παράδειγμα το Superferry έφυγε με 110 ΙΧ και 400 επιβάτες κι επέστρεψε με 120 ΙΧ και 650 επιβάτες. Δηλαδή κόσμος πάει κι έρχεται στα νησιά... της "μοναξιάς"! Κάτι που παλαιότερα ήταν αδιανόητο γι' αυτό και είχαμε ένα καράβι την μέρα που κι αυτό σπάνια γέμιζε.

Και το ερώτημα είναι: Είναι τα πλοία που αύξησαν την κινητικότητα ή είναι η κινητικότητα που αύξησε τα δρομολόγια;

Κι αργότερα ξεκινάς την Κυριακή σου με μια θαλασσογραφία που άλλοι ονειρεύονται κι εσύ είσαι μέρος της. Άντε γειά που λένε στη στεριά..

Γνώμη μας: Είναι η ευκολία μετακίνησης με αξιόπιστα πλοία που αύξησαν την κινητικότητα σε μια εποχή αυξημένης πλέον κινητικότητας όπου ο κόσμος δεν θεωρεί τις αποστάσεις εμπόδιο. Τα πλοία είναι δρόμοι. Όταν υπάρχουν πλοία υπάρχει δρόμος. Κι όταν υπάρχει συνεχώς καλοτάξιδος δρόμος τότε όλοι μετακινούνται προς όλες τις κατευθύνσεις!

Πόσο μάλλον που πλέον - όπως έλεγε κι ο αείμνηστος Γιάννης - "ο φόβος μην αποκλειστείς πια στη Ραφήνα αυξήθηκε πολύ περισσότερο από το μην αποκλειστείς στην Άνδρο"! Πλέον οι προβλέψεις του καιρού έγιναν ασφαλέστερες, τα ταξίδια έγιναν ασφαλέστερα, οι φόβοι της άγνοιας των παλιών που είχαν μάθει διαφορετικά υποχώρησαν. Και πλέον ο κόσμος ξεθάρρεψε. Και τον ξεθάρρεψαν και τα συνεχή, διπλά, καθημερινά δρομολόγια. Πολύ σωστά έλεγε ο Παναγιωτάκης στον Στεφάνου (ήταν Δεκέμβρης του 2018): "η Άνδρος Δημήτρη και η γραμμή μας χρειάζονται πια δύο δρομολόγια την μέρα όλο τον χειμώνα..."

Με αυτά και με αυτά έχοντας χάσει το πρωινό δρομολόγιο του Σαββάτου για Άνδρο προλάβαμε - τελευταίοι στη γραμμή στις 17:15 - το Θεολόγος για Άνδρο. Και μαζί με εμάς το πρόλαβαν και αρκετές εκατοντάδες ανδριώτες που έτρεχαν να προλάβουν μην αποκλειστούν στη Ραφήνα. Ανάμεσα τους και ο Γιάννης Μ. από το Απροβάτου. Ερχόταν από το χιονοδρομικό στα Καλάβρυτα. Όπως έλεγε ήταν στα "κόκκινα" όταν διάβασε στο Εν Άνδρω την ανακοίνωση του Λιμεναρχείου Άνδρου. Κι όταν τον πήραν τηλέφωνο και είπαν πως οι προβλέψεις επιβεβαιώνονταν έκανε τα 250 χιλιόμετρα σβέλτα! Κι έφτασε στον Θεολόγο πολύ πριν από εμάς που είχαμε να κάνουμε μόνο 1,5 χιλιόμετρο!...

Κάπως έτσι προλάβαμε και οι δύο το πλοίο. Και δεν αποκλειστήκαμε στην Ραφήνα. Τώρα από το Απροβάτου αυτός και από το Υψηλού εγώ αγναντεύουμε την ανταριασμένη θάλασσα από ψηλά χαμογελώντας και λέγοντας: "ουφ, ευτυχώς προλάβαμε και δεν αποκλειστήκαμε στη στεριά!!! Ευτυχώς είμαστε στο νησί και συνεχίζουμε να ταξιδεύουμε στο ανταριασμένο Αιγαίο μαζί του...

Διαμαντής Μπασαντής

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet