ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ: Από την έξοδο στις ταβέρνες, πίσω στο τραπέζι του σπιτιού!

Γιώργος Λαμπίρης 

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ The Power Game

 

Το εφετινό φαινόμενο περικοπής της εξόδου για φαγητό κι επιστροφή στο τραπέζι του σπιτιού προκαλεί κρίση στην εστίαση. Η εφετινή στροφή ήταν πιο ξεκάθαρη από κάθε άλλη φορά. Ένας σημαντικός αριθμός τουριστών κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου επέλεξε την κατανάλωση ειδών από το σούπερ μάρκετ και την προετοιμασία τους στο σπίτι.

Σε αυτό βοήθησε και η αξιοποίηση του AirBNB. Πρόκειται για ένα φαινόμενο που φέρει τη διεθνή ονομασία «homing» και εν προκειμένω αποτυπώνει την πρόθεση των καταναλωτών να περιορίσουν τις δαπάνες τους για φαγητό έξω στη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών. Έτσι, από τα «τραπεζάκια έξω» του Διονύση Σαββόπουλου, οδηγούμαστε στο τραπέζι του σπιτιού. Η στροφή αυτή συνδέεται κυρίως με ξένους τουρίστες, που επέλεξαν να μειώσουν τις δαπάνες τους, καταναλώνοντας με εγκράτεια εκτός σπιτιού ή τουριστικού καταλύματος.

Ο Γιάννης Δαβερώνης, πρόεδρος της Ένωσης Εστιατορίων Αττικής και γενικός γραμματέας  της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων, είναι ξεκάθαρος: «Το κέντρο της Αθήνας και νησιά όπως η Μύκονος, η Σαντορίνη και η Κέρκυρα παρουσιάζουν ακόμα κινητικότητα. Ωστόσο, αυτό που διαπιστώσαμε φέτος είναι ότι μία σημαντική μερίδα τουριστών αγόραζε προϊόντα από το σούπερ-μάρκετ και τα κατανάλωνε στο σπίτι»...

Και πρόσθεσε: «Παρά το γεγονός ότι οι Έλληνες μείωσαν τις επισκέψεις τους, όταν έρχονται σε ένα εστιατόριο συνεχίζουν να καταναλώνουν, παραμένοντας καλοί πελάτες για τις επιχειρήσεις του κλάδου. Για παράδειγμα, στο εστιατόριο που διατηρώ στη Ραφήνα διαπιστώνω ότι οι Έλληνες πελάτες όταν θα βγουν από το σπίτι τους για να επισκεφθούν την εστίαση, θα καταναλώσουν ικανοποιητικά. Οι ξένοι, αντιθέτως, περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα, έχοντας φέρει ταυτόχρονα την τάση επιστροφής στο σπίτι». 

Ο επικεφαλής του ομίλου εστιατορίων «Καστελόριζο», Αντώνης Σταύρου, ανέφερε και αυτός με τη σειρά του ότι ο τζίρος «κινήθηκε με άνοδο σε σύγκριση με πέρυσι». Και εξήγησε ότι κατά τους μήνες Ιούνιο και Ιούλιο η άνοδος της επιχείρησης ανήλθε στο επίπεδο του 10%, γεγονός που  οφείλεται και στις αυξήσεις τιμών, μεσοσταθμικά κατά 5% στους καταλόγους μας».

Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι τα καταστήματα που διατηρεί ο όμιλος σε Βάρκιζα, Κηφισιά και Καλλιθέα, τα οποία στηρίζονται κυρίως από Έλληνες πελάτες, κινήθηκαν ικανοποιητικά, στηρίζοντας επί της ουσίας τα καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας, τα οποία κινήθηκαν πτωτικά, δεχόμενα πλήγμα από τον εισερχόμενο τουρισμό. «Έλειψαν σε μεγάλο βαθμό οι Ισραηλινοί τουρίστες, οι οποίοι εισέφεραν σημαντικά έσοδα για τον ελληνικό τουρισμό, λόγω των ευρύτερων συνθηκών, που σχετίζονται με τον πόλεμο και τον περιορισμό των ταξιδιών από πλευράς τους», κατέληξε.

 

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Οι αυξήσεις στα κοστολόγια και ως συνέπεια στις τελικές τιμές των προϊόντων είναι ένα μέρος του ζητήματος για την μείωση της επισκεψιμότητας στους χώρους καφεστίασης το τελευταίο διάστημα. Ο τρόπος διασκέδασης είναι αυτός που έχει αλλάξει τον τελευταίο καιρό και όσοι επαγγελματίες το αντιλήφθηκαν έγκαιρα, έχουν φροντίσει αναλόγως να διαμορφώσουν την επιχείρησή τους. Μπορεί ένα κατάστημα του κλάδου να παρουσιάζει μειωμένη κίνηση στους καθήμενους πελάτες ου, αλλά την ίδια στιγμή ένας ή δύο εργαζόμενοι να πακετάρουν ή να φεύγουν με τις θήκες μεταφοράς ή άλλες τσάντες για διανομή κατ' οίκον (το γνωστό delivery) σε σπίτια, ξενοδοχεία, airbnb, βίλες κ.α. Το homing που αναφέρεται στο κείμενο του άρθρου, έχει ξεκινήσει εδώ και ενάμιση χρόνο περίπου, με αποτέλεσμα όσες επιχειρήσεις εστίασης έχουν τη δυνατότητα διανομής των προϊοντων τους, να δουλεύουν ακόμη αρκετά καλά. Ακόμη και αλκοολούχα ποτά σερβίρονται σε χαρτινο ή πλαστικό ποτήρι και είτε διανέμονται είτε τα παίρνουν απευθείας οι πελάτες για κατανάλωση στο χώρο τους, αντί να καθήσουν στο κατάστημα από το οποίο τα αγοράζουν. Ο τρόπος κατανάλωσης λοιπόν και διασκέδασης διαφοροποιείται εδώ και μικρό διάστημα, με αποτέλεσμα κάποιες επιχειρήσεις που δεν διέθεταν μέχρι σήμερα την υπηρεσία διανομής, να την εντάσσουν πλέον στο μενού τους ως επιλογή. Οσοι δεν έχουν κατανοήσει αυτή την αλλαγή συνήθειας του κόσμου, μένουν πίσω και κοιτούν άδειo ή κατά πολύ μειωμένο το ταμείο τους.

This comment was minimized by the moderator on the site

Όταν η σαλάτα κοστίζει 2 - 3 ευρώ και την χρεώνουν 15, λογικό είναι. Δεν γίνεται να δίνεις το ένα δέκατο του μισθού σου για να φας έξω με την οικογένειά σου.

This comment was minimized by the moderator on the site

ΟΙ ΑΥΞΉΣΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΓΡΆΦΗΚΑΝ ΣΤΟΥΣ ΤΣΙΡΟΥΣ ΣΕ ΔΙΆΦΟΡΑ ΜΈΡΗ ΌΠΩΣ ΛΈΝΕ ΕΊΝΑΙ ΑΝΆΛΟΓΑ ΤΙΣ ΠΕΡΙΟΧΈΣ ΚΑΙ ΑΝΆΛΟΓΑ ΤΑ ΕΙΣΟΔΉΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΕΛΑΤΏΝ ΠΟΥ ΤΑ ΕΠΙΣΚΈΠΤΟΝΤΑΙ. ΌΤΑΝ ΈΝΑΣ ΜΈΣΟΣ ΜΙΣΘΩΤΌΣ Η ΣΥΝΤΑΞΙΟΎΧΟΣ ΜΕ ΑΥΤΆ ΤΑ ΧΡΉΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΠΟΛΑΒΈΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΌΣΕΣ ΥΠΟΧΡΕΏΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΈΣΑ ΣΕ ΛΊΓΑ ΧΡΌΝΙΑ ΈΧΟΥΝ ΑΥΞΗΘΕΊ ΓΎΡΩ ΣΤΟ 30/40% ΠΏΣ ΝΑ ΒΓΕΙ ΈΞΩ ΓΙΑ ΈΝΑ ΤΑΠΕΙΝΌ ΦΑΓΗΤΌ..ΓΙΑ 4 ΆΤΟΜΑ ΕΆΝ ΘΕΣ ΓΎΡΩ ΣΤΑ 80/150 ΕΥΡΏ ΑΝΆΛΟΓΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΣ ΚΑΙ ΤΊ ΦΑΓΗΤΌ ΘΑ ΠΆΡΕΙΣ...ΤΌΤΕ ΘΑ ΈΧΕΙ ΘΈΜΑ ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΌΛΟΙΠΑ ΤΡΈΧΟΝΤΑ ΈΞΟΔΑ ΤΟΥ ΜΉΝΑ. ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΌΛΟΙ ΥΨΙΛΟΜΙΣΘΟΙ ΟΙ ΜΕΓΆΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΉΣ ΕΠΙΦΆΝΕΙΑΣ. ΣΕ ΌΛΑ ΤΑ ΝΗΣΙΆ ΕΊΝΑΙ ΑΚΡΙΒΟ ΤΌ ΦΑΓΗΤΌ ΌΠΩΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΆΝΔΡΟ. ΓΙΑ ΑΥΤΌ ΠΗΓΑΊΝΟΥΝ ΠΟΛΛΟΊ ΣΕ ΣΟΥΒΛΆΚΙΑ ΚΤΛΠ.Η ΑΓΟΡΆΖΟΥΝ ΑΠΌ ΤΑ super market ΚΑΙ ΤΡΏΝΕ ΣΠΊΤΙ ΤΟΎΣ Ή ΣΤΑ ΔΩΜΆΤΙΑ ΠΟΥ ΝΟΙΚΙΆΖΟΥΝ. ΤΌ ΈΞΩ ΓΙΑ ΈΝΑ ΚΑΛΌ ΦΑΓΗΤΌ ΕΊΝΑΙ ΠΟΛΥΤΈΛΕΙΑ ΓΙΑ ΠΌΛΟΥΣ ΕΔΏ ΚΑΙ ΧΡΌΝΙΑ .. ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΜΌΝΟ ΟΙ ΙΣΡΑΗΛΙΝΟΊ ΤΟΥΡΊΣΤΕΣ ΠΟΥ ΜΕΙΏΘΗΚΑΝ ΠΟΛΎ ΦΈΤΟΣ ΣΤΗΝ ΧΏΡΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΝΗΣΙΆ ΜΑΣ ΑΛΛΆ ΚΑΙ ΟΙ ΡΏΣΟΙ ΤΟΥΡΊΣΤΕΣ ΠΟΥ ΉΤΑΝ ΠΕΡΊΠΟΥ 1.600.000 ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΓΝΩΣΤΆ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΓΕΓΟΝΌΤΑ ΜΕ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΌ ΗΡΘΑΝ ΣΤΗΝ ΧΏΡΑ ΜΑΣ ΠΌΛΛΟΙ ΛΊΓΟΙ ΚΑΙ ΠΉΓΑΝ ΣΕ ΆΛΛΟΥΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΎΣ. ΛΥΠΌΥΜΑΣΤΕ ΜΕ ΑΥΤΆ ΠΟΥ ΔΙΑΒΆΖΟΥΜΕ ΣΕ ΔΙΆΦΟΡΑ ΣΆΙΤ ΌΤΙ ΠΉΓΑΝ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΊΑ 8.500.000 ΠΕΡΊΠΟΥ ΡΏΣΟΙ ΦΈΤΟΣ ΓΙΑ ΔΙΑΚΟΠΈΣ.