Η τεράστια συνεισφορά της ελληνικής ναυτιλίας στο ελληνικό ΑΕΠ

 

Πολλοί θεωρούν αφελώς τον κλάδο της ναυτιλίας κάτι που δεν τους αφορά αν δεν εμπλέκονται οι ίδιοι. Το χειρότερο θεωρούν πως από την ύπαρξη της ελληνικής ναυτιλίας επωφελούνται μόνο οι εφοπλιστές. Αρκετοί είναι αυτοί που δεν κατανοούν την σύγχρονη οικονομία. Δυστυχώς προσεγγίζουν την ελληνική ναυτιλία με έναν άκρως επιφανειακό και εντελώς πρόχειρο τρόπο αποδεχόμενοι απλοϊκούς μύθους.

Η ελληνική ναυτιλία είναι τα πλοία, αλλά κυρίως οι ανθρώποι που τα διαχειρίζονται στη στεριά και στη θάλασσα. Είναι οι άνθρωποι που κατασκευάζουν πλοία, δημιουργούν και διοικούν εμπορικούς στόλους στη στεριά και οι άνθρωποι που τους ταξιδεύουν στις θάλασσες. Χωρίς τους πρώτους δεν θα υπάρχουν η κατασκευή, οι τεχνολογίες, οι σχεδιασμοί και η διοίκηση των εμπορικών στόλων. Χωρίς τους δεύτερους δεν θα γίνονταν οι μεταφορές της θάλασσας. Όλοι μαζί συγκροτούν έναν τεράστιο διεθνή οικονομικό κλάδο που επηρρεάζει πλήρως το παγκόσμιο εμπόριο και την παγκόσμια οικονομία.

Όσοι νομίζουν πως αν χαθούν π.χ. τα ελληνόκτητα πλοία θα καταστραφούν μόνο οι εφοπλιστές πλανώνται πλάνη οικτρά. Θα καταστραφεί το ελληνικό ΑΕΠ γύρω στα 12-15 δις δολάρια ετησίως! Πρόκειται για χρήματα που προέρχονται από τη ναυτιλία και εισέρχονται ή ανακυκλώνονται στην ελληνική οικονομία!!! Σήμερα γύρω στους 250 χιλιάδες έλληνες ζουν από τη ναυτιλία και επαγγέλματα που διαμορφώνονται γύρω από αυτήν. Όλοι αυτοί θα βρεθούν στον αέρα συμπαρασύροντας στον κατήφορο αρκετές ακόμα εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους που ζουν από την συνεισφορά όλων αυτών στην ελληνική οικονομία...

Η ελληνική εμπορική ναυτιλία δεν υπάρχει μόνη της, αλλά συναγωνίζεται διεθνώς με άλλα 200 κράτη. Δεν ανταγωνίζεται στο εσωτερικό της χώρας σε ένα παρεμβατικό και ιδιόρρυθμα ελεγχόμενο οικονομικό περιβάλλον όπου έχουν λόγο από δημάρχους μέχρι βουλευτές και υπουργούς και από λιμενάρχες μέχρι λιμεναργάτες. Αντιθέτως το 85% της εμπορικής ναυτιλίας κινείται σε ένα άκρως διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον και σε μια άκρως εξειδικευμένη και τεχνολογικά προηγμένη αγορά, λειτουργωντας μέσα σε πολύπλοκες οικονομικές συνθήκες και διαφορετικά νομικά καθεστώτα.

 

Οι έλληνες πλοικτήτες και τα επιτελικά στελέχη τους - με βάση τις διεθνείς μελέτες που υπάρχουν - έχουν καταφέρει παρά τον αυξημένο ανταγωνισμό από μεγάλες και αναδυόμενες οικονομικές δυνάμεις όπως π.χ. η Κίνα - να πρωτεύσουν "στο "μέγα της θαλάσσης κράτος" όπως αποκάλεσε το ναυτικό ο Θεμιστοκλής. Με βάση τις μελέτες που υπάρχουν το μέλλον τους προβλέπεται πολύ θετικό για τα επόμενα χρόνια. Κάτι που δίνει προοπτικές και στην ελληνική οικονομία στην οποία συνεισφέρει η ναυτιλία κατά ένα πολύ μεγάλο ποσοστό εδώ και 200 χρόνια.

Η Άνδρος είναι ένα από τα σημαντικά ναυτικά νησιά όπου εδώ και 200 χρόνια συνδέθηκε και ακόμα συνδεεται με τη ναυτιλία. Όπου και να κοιτάξουμε γύρω μας βλέπουμε έργα και παρακαταθήκες αυτής της μακράς διαδρομής. Ακόμα και σήμερα υπάρχουν δεκάδες σημαντικές ναυτιλιακές εταιρείες όλων των μεγεθών που συμβάλουν εμμέσως πλην σαφώς στην οικονομία του νησιού με πολλους τρόπους (ναυτικους, εργαζόμενους σε γραφεία, νομικούς, ναυλομεσίτες κλπ). Υπολογίζεται πως από τα 650 ναυτιλιακά γραφεία που υπάρχουν σήμερα στην Ελλάδα 34 περίπου είναι σε ανδριώτες. Και υπάρχουν περίπου άλλες 30 ανδριώτικες εταιρείες (νομικοί, τροφοδοσία, ναυλομεσίτες κλπ) που έχουν σχέση με τη ναυτιλία γύρω τους.

Για την συνολική συνεισφορά της ελληνικής ναυτιλίας στο ελληνικό ΑΕΠ μίλησε με ενδιαφέροντα και κατατοπιστικά στοιχεία στον Ναυτικό Όμιλο Ελλάδας ο Π. Λασκαρίδης. Δείτε μερικά λεπτά από το απόσπασμα της ομιλίας που παραθέτουμε σε βίντεο και θα καταλάβετε. Καιρός να πάψουμε να μιλάμε με συνθήματα και μύθους και να μιλήσουμε με στοιχεία σε αυτόν τον τόπο: 

"Εν Άνδρω"

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet