"Το λιμάνι της αγωνίας" ή "Μια θέση στον ήλιο". Ένα απολαυστικό ρεπορτάζ!

 

«Μια θέση στον ήλιο» είναι ο τίτλος της αμερικανικής ταινίας του 1951, με την Ελίζαμπεθ Ταίηλορ και τον Μοντγκόμερυ Κλιφτ, που σάρωσε τα Οσκαρ. Έρωτες, μίση, πάθη, ανταγωνισμοί, ξετυλίγονται στο φιλμ και καθηλώνουν τον θεατή.

Μια θέση στον ήλιο και το λιμάνι της Ραφήνας, αναζητούν τωρα - 66 χρόνια μετά -, οι τρεις ανταγωνίστριες ακτοπλοϊκές εταιρίες που ενώ είναι 7, τα πλοία τους είναι…10! Eδώ όμως θα ταίριαζε ίσως και το «λιμάνι της αγωνίας» ταινία του 1954 με το Μαρλον Μπραντο που κι αυτός βραβεύτηκε με Οσκαρ…

Τον δυσεπίλυτο αυτό γρίφο, θα πρέπει να λύσει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών στην συνεδρίαση της 25ης Οκτωβρίου, αφού η επεισοδιακή συνεδρίαση της 20ης Οκτωβρίου στον Πειραιά, απέβη άκαρπη.

Το ρεπορτάζ της «Ναυτεμπορικης» από το ΣΑΣ είναι χαρακτηριστικό και απολαυστικό:

«Τα αίματα άναψαν για μία ακόμη φορά στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) που εξέτασε χθες, μεταξύ άλλων, και τα ετήσια δρομολόγια στη γραμμή Ραφήνα-Κυκλάδες, τα οποία θα πρέπει να ξεκινήσουν την 1η Νοεμβρίου. Μέσα σε δυο χρόνια εάν συνεχιστεί η ίδια κατάσταση το υπουργείο Ναυτιλίας θα υποχρεωθεί να εντάξει τις γραμμές της Ραφήνας προς τις Κυκλάδες στις άγονες και να τις επιδοτήσει, προειδοποίησαν οι εκπρόσωποι των πλοιοκτητριών εταιρειών Fast Ferries και Golden Star Ferries που διαθέτουν συμβατικά πλοία, για να απαντήσει ο Μάριος Ηλιόπουλος της Sea Jets, που δραστηριοποιείται αποκλειστικά με ταχύπλοα, ότι σε αυτή την περίπτωση θα καλύψει ο ίδιος όλα τα κενά χωρίς επιδότηση!

Το πρόβλημα δημιουργείται γιατί υπάρχουν τουλάχιστον 10 πλοία για αναχώρηση μέσα σε μία ώρα 7-8 το πρωί, ενώ οι θέσεις στο λιμάνι είναι επτά.

Και μεγαλύτερο λιμάνι να είχαμε, είπε ο κ. Δημήτρης Τσούμας, εκπρόσωπος της Fast Ferries, η οποία δραστηριοποιείται στη συγκεκριμένη γραμμή με τρία συμβατικά πλοία (με δύο πρωινά και ένα απογευματινό δρομολόγιο) πάλι θα υπήρχε συν μία δήλωση δρομολόγησης, θέλοντάς να δείξει τον χωρίς μέτρο ανταγωνισμό. Εκτίμησε ότι ο ανταγωνισμός αυτός θα καταστήσει τη γραμμή άγονη γιατί στο βαθμό που δεν θα υπάρξει στο μέλλον κανένα ενδιαφέρον από συμβατικό πλοίο, αφού η δρομολόγησή του θα είναι ασύμφορη, τότε - όπως ορίζει η νομοθεσία - η γραμμή εντάσσεται σε καθεστώς δημόσιας υπηρεσίας.

Στο ίδιο περίπου μήκος κύματος και ο εκπρόσωπος της Golden Star Ferries ο κ. Γιώργος Στεφάνου (με τρία πλοία, δύο συμβατικά, ένα ταχύπλοο και τρία πρωινά και ένα απογευματινό δρομολόγιο) υποστήριξε ότι η πολιτεία πρέπει να εγκρίνει πρώτα τα δρομολόγια στα συμβατικά που εξυπηρετούν τη γραμμή όλον το χρόνο και στη συνέχεια να εξετάζει τα αιτήματα των ταχυπλόων, που δραστηριοποιούνται τη θερινή περίοδο.

Κ.Π.Κ.

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  • Δεν βρέθηκαν σχόλια