Καθημερινά Άνδρος-Σύρος με ταχύπλοο από Ραφήνα! Η ακτοπλοϊκή σύσκεψη της Συρου, τι είπαν οι δύο εκπρόσωποι της Άνδρου.

Στη φωτογραφία διακρίνεται σε πρώτο πλάνο ο Μάριος Ηλιόπουλος τηε Sea Jets. Δίπλα του ο Γιώργος Στεφάνου της Golden Star Ferries (φωτ. Εν Άνδρω).

Στην μεγάλη ακτοπλοϊκή σύσκεψη που έγινε στη Σύρο στις 23/10 με θέμα την διασύνδεση των Κυκλάδων την παράσταση έκλεψαν οι ακτοπλόοι. Ιδίως ο Μάριος Ηλιόπουλος της Sea Jets που με μια καταιγιστική ομιλία του απάντησε σε όλες τις αιτιάσεις και παρατηρήσεις που τέθηκαν από τα διάφορα νησιά. Για την Άνδρο ιδιαιτερη σημασία είχε η αναφορά του στη σύνδεση με ταχύπλοο καθημερινά Άνδρου με Σύρο από την άνοιξη. Έτσι ώστε η μεν Άνδρος θα έχει σταθερή πρόσβαση τους κρίσιμους καλοκαιρινούς μηνες με το κέντρο των Κυκλάδων, η δε Σύρος με την Ραφήνα, ώστε να αναπτύξει τον τουρισμό της με την Αττική και τα Βόρεια Προάστεια.

Αυτό θα γίνει, όπως εξήγησε ο Μάριος Ηλιόπουλος - από το βήμα της σύσκεψης - με την επέκταση του καθημερινού δρομολογίου μέχρι τη Σύρο του ταχύπλοου που έχει εξαγγείλει για Άνδρο.  Έτσι την κρίσιμη περίοδο από τον Μάϊο μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2018 θα υπάρχει καθημερινή σύνδεση Ραφήνας-Άνδρου-Σύρου. Αυτό με το δεδομένο πως ήδη "άνοιξε" η γραμμή με το δρομολόγιο της Golden Star Ferries υλοποιεί πλέον ένα χρόνιο αίτημα των δύο νησιών. 

Άλλη μια φωτογραφία από τη μεγάλη σύσκεψη στη Σύρο στις 23/10. Σε πρώτο πλάνο ο Γιώργος Στεφάνου. Δίπλα του ο Μάριος Ηλιόπουλος (φωτ. Εν Άνδρω)

Σημαντική όμως ήταν και η παρέμβαση του Γιώργου Στεφάνου - που ακολούθησε - και επιβεβαίωσε την διατήρηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης που ήδη υπάρχει με συμβατικό πλοίο της Golden Star Ferries. Κάτι για το οποίο τον ευχαρίστησε προσωπικά ο δημαρχος Σύρου που υποσχέθηκε και στήριξη. Επιπλέον ο Γ. Στεφάνου ζήτησε να βοηθήσει η πολιτεία μια νέα γραμμή με αφετηρία τη Σύρο που θα διασυνδέσει της πρωτεύουσα των Κυκλάδων με όλα τα γύρω νησιά (και την Άνδρο). Μόνο που θα χρειαστεί το δρομολόγιο μια επιδότηση μόνο για την χειμερινή περίοδο. Κάτι που φάνηκε πως αποδέχτηκε ο παριστάμενος υφυπουργός Ναυτιλίας. 

Κατα τα άλλα στην κατάμεστη αίθουσα του Επιμελητηρίου Κυκλάδων έγινε στις 23/10 η μεγάλη σύσκεψη για την διασύνδεση των Κυκλάδων στην οποία παραβρέθηκαν αρμόδιοι πολιτικοί (υφυπουργος και ΓΓ Ναυτιλίας, οι τέσσερις βουλευτές του νομού Κυκλάδων, ο περιφερειάρχης Ν. Αιγαίου & ο αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων, δεκάδες δήμαρχοι, έπαρχοι), υπηρεσιακοί παράγοντες (λιμενικό κλπ) και οι τέσσερις βασικοί ακτοπλόοι των Κυκλάδων (Blue Star Ferries, Sea Jets, Golden Star Ferries, Fast Ferries),

Ο αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων Γ. Λεονταρίτης και ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γ. Χατζημάρκος (φωτ. Εν Άνδρω).

Οι αντιπεριφερειάρχες Δωδεκανησου και Κυκλάδων μπροστά. Πίσω δεξιά ο πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας και Διευθύνων Σύμβουλος της Blue Star Ferries Μιχάλης Σακέλης εκ των βασικών εισηγητών της σύσκεψης.Πιο πίσω διακρίνεται και ο Β.Αδάμης της Sea Jets.

Μερικά από τα πλέον ενδιαφέροντα που ειπώθηκαν στην μεγάη σύσκεψη ήταν από τον πρόεδρο της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοϊας Μ. Σακέλη και τον περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου Γ. Χατζημάρκο. Ειδικότερα τα στοιχεία που κατέθεσε ο πρώτος και η επιχειρηματολογία του δεύτερου έδωσαν τον τόνο. Όπως είπαν και οι δύο "τα πλοία είναι δρόμοι"!

Και όπως εξήγησε ο Γ. Χατζημάρκος "η πολιτεία δίνει για τους δρόμους δισεκατομμύρια και για τις γραμμές των πλοίων μόνο μερικά εκατομμύρια"! Επιπλέον η πολιτεία χρηματοδοτεί τις συγκοινωνίες στη στερία με 317 εκτ ευρώ και στη θάλασσα μόνο 90 εκατ. Διεκδικούν τα νησιά άλλα 30 εκατ. για να αντεξουν τον χειμώνα. Τέλος όπως τόνισαν και οι δύο το μεγάλο μέρος του ελληνικού ΑΕΠ (35%) παράγεται από τον τουρισμο στο Αιγαίο! Με λιμάνια που δεν είναι λιμάνια και με γραμμές που χρηματοδοτούν μόνο ιδιώτες. Το 95% όλων των δρομολογίων χειμώνα-καλοκαίρι το χρηματοδοτούν οι ιδιώτες και μόνο 5% το κράτος! Το οποίο κράτος έρχεται και εισπράττει και το 30% των εισιτηρίων!!!

Μπροστά ο περιφερειακός διοικητής Κυκλάδων του λιμενικού σώματος Νίκος Σκευαφύλαξ. Πίσω του ο Θεοδωράτος της Blue Star Ferries και ο Δημήτρης Τσούμας της Fast Ferries (φωτ. Εν Άνδρω).

Ενδιαφέροντα και τα στοιχεία που κατέθεσε και ο κ. Θεοδψράκος της Blue Star που μίλησε για 3,4 εκατ. εισιτήρια ετησίως στο Αιγαίο εκ των οποίων το 1,3 είναι μειωμένα! Άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία που ακούστηκαν ήταν τα λιμάνια που υποχρηματοδοτούνται και όλα των Κυκλάδων είναι προβληματικά καθώς δίνονται μόνο 25 εκατ. ετησίως γι΄αυτά!!!

Οι δύο εκπρόσωποι της Άνδρου στη μεγάλη ακτοπλοϊκή σύσκεψη στη Σύρο. Ο μεν δήμαρχος εξέφρασε την ικανοποίηση του για την υπάρχουσα κατάσταση. Ο δε έπαρχος κατέθεσε αιτήματα για υπάρχοντα προβλήματα (δρομολόγια, λιμάνια, εισιτήρια, δρομολόγιο Λαυρίου)... (φωτ. Εν Άνδρω).

Από την μεριά της Άνδρου παραβρέθηκαν και μίλησαν ο δήμαρχος Θ. Σουσούδης και ο έπαρχος Δ. Λοτσάρης. Ο δήμαρχος εξέφρασε την πλήρη ικανοποίηση του για τα τέσσερα δρομολόγια της μέρα που έχουμε από τις δύο εταιρείες το καλοκαίρι και τα δύο που έχουμε τον χειμώνα! Και ζήτησε αυτά τα δύο να συνεχίσουν. Και ζήτησε να παραμείνει το νέο δρομολόγιο για Σύρο. Για τις θέσεις αυτές έβγαλε και δελτίο τύπου το γραφείο του.

Αντιθέτως ο έπαρχος Άνδρου αρχικά είπε πως με την επανάφορά των ενδοκυκλαδικών δρομολογίων στις παλιές τους ώρες επιστρέψαμε στο αυτονόητο και στη συνέχεια κατέθεσε μια σειρά αιτήματα εκ μέρους της Άνδρου. Ζήτησε να διαμορφωθούν καλύτερα οι αναχωρήσεις των πλοίων από Ραφήνα την επόμενη χρονιά. Δεν αντέχουν τα λιμάνια, είπε (Ραφήνας και Άνδρου), τόσα καράβια σε τόσο λίγα λεπτά. Ζήτησε κάτι να γλινει και με τις υπάρχουσες λιμενικές υποδομές που υστερούν. Στήριξε το αίτημα των ακτοπλόων να ανοίξουν τα δρομολόγια από το υπουργείο και το ΣΑΣ από τώρα για την επόμενη χρονιά. Ζήτησε να υπάρξει σταθερό πλαίσιο εισιτηρίων και εκπτώσεις. Και τέλος ζήτησε να μελετηθεί το δρομολόγιο του Λαυρίου για Ανατολικό Αιγαίο και Βόρεια Ελλάδα ώς προς την Άνδρο. 

Στο πάνελ της μεγάλης σύσκεψης ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, ο ΓΓ υπουργείου Ναυτιλίας, ο δήμαρχος Σύρου και ο υφυπουργός Ναυτιλίας.

Το παράδοξο είναι πως μια σύσκεψη με πολύ συγκρατημένους τόνους - κάτι που σχολιάστηκε ευμενώς - κατάφερε ο υφυπουργός Ναυτιλίας στο κλείσιμο με τους κομματικούς τόνους που έδωσε (εμείς κι εσείς) να την μετατρέψει σε μια  κακή εικόνα του ελληνικού κοινοβουλίου που βλέπουμε τακτικά στις μέρες μας. 

Αποστολή: Δ. Μπασαντής

 

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Posting comment as a guest. Sign up or login to your account.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
  1. Βασίλης Πομόνης

Αγαπητέ Διαμαντή. Διάβασα στο κείμενό σου επί λέξει:"....Αυτό θα γίνει, όπως εξήγησε ο Μάριος Ηλιόπουλος ....του ταχύπλοου, που έχει εξαγγείλει για Άνδρο. Έτσι την κρίσιμη περίοδο[] από τον Μάϊο μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2018, θα υπάρχει καθημερινή σύνδεση Ραφήνας - Άνδρου - Σύρου". Κατ' αρχήν και για να μη δημιουργούνται εντυπώσεις, η καθημερινή σύνδεση υπάρχει ήδη με το Super Ferry. Δεύτερον ποιος είναι αυτός που καθορίζει ποια είναι η κρίσιμη περίοδος? Είναι ο εφοπολιστής βάσει της κίνησης και των εισιτηρίων? Είναι οι τουρίστες βάσει της ευκολίας προσέγγισης σε καθέκαστο από τα νησιά? Είναι οι κάτοικοι βάσει της δυνατότητας ή μη να επικοινωνήσουν με τη Σύρο, κυρίως το χειμώνα, όταν μάλιστα σε κάποιες (όχι λίγες) περιπτώσεις είναι υποχρεωμένοι να ταξιδεύουν μόνο το χειμώνα, που είναι ανοικτά τα Δικαστήρια και κινούνται μαζί με μάρτυρες και με μεγάλο κόστος? Ας ξεκαθαρίσουμε λοιπόν ποια είναι τα προβλήματα και μετά να προτείνουμε λύσεις. Και λύσεις όχι όπως αυτές που οι φωτεινοί εγκέφαλοι προέκριναν και έφευγε πλοίο από τη Σύρο και πήγαινε στην Πάρο μέσω Άνδρου - Τήνου - Μυκόνου και επέστρεφε στη Σύρο από την ίδια διαδρομή κουβαλώντας αέρα.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
(α) Η σύνδεση για την ώρα είναι για 50 μέρες. Μετά θα επανεξεταστούν τα πράγματα όπως καταλαβαίνουμε.
(β) Τις αναγκαιότητες ορίζει η πίεση των ενδιαφερομένων. Το καλοκαιρι είναι πολλοί. Το χειμώνα λίγοι. Οι πολιτικοί δεν μπορούν να κάνουν πολιτική με τα χρήματα των ιδιωτών. Ορισμένα δρομολόγια χρειάζονται επιδότηση τον χειμώνα. Το είπε ο Γ. Στεφάνου και έγινε αποδεκτό. Δεν ξέρουμε στην πράξη τι θα γινει. Η Σύρος είχε και έχει πρόβλημα κυρίως το καλοκαίρι. Την ενδιαφέρει όμως η Ραφηνα τον χειμώνα, αλλά για την ώρα δεν μπορεί να την στηρίξει. Θα φανεί στην πορεία.
(γ) Το ενδοκυκλαδικό το έστησαν οι πολιτικοί του υπουργείου Ναυτιλίας και όχι οι ακτοπλόοι

  Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 7 μήνες πριν από το χρήστη enandro enandro
  1. gr

ως συνηθως ο δημαρχος ειναι στον κοσμο του και ο επαρχος προσπαθει να κανει κατι!!!!! απο την αλλη οι κυβερνωντες ειναι βαθια νυχτωμενοι μιλανε την ξυλινη γλωσσα των πολιτικαντηδων και αν σκεφτουμε το πως ειχαν κανει τα δρομολογια το καλοκαιρι καλο θα ηταν να μην τους αφησουν να κανουν τιποτα γιατι οτι και να πιασουν τα κανουν μανταρα!!!