Καπετάν Ισίδωρος: "Εκείνο το τρομερό πρωινό στο Γαύριο…"
Ο καπετάν Ισίδωρος Λιγνός στη γέφυρα του Andros (φωτ. Εν Άνδρω).
Το πρωινό της 31ης Αυγούστου 2017 στο Γαύριο θα το θυμάται για καιρό ο καπετάν Ισίδωρος Λιγνός. Ο Σαντορινιός καπετάνιος του Andros FAST FERRIES μπορεί να ταξιδεύει από 15 χρονών, μπορεί να έχει κάνει απίστευτα ρεμέτζα στην άγονη γραμμή των Κυκλάδων, ρεμέτζα που έγιναν viralσε όλο τον κόσμο. Όμως το να παλεύει με 11άρι μέσα στο κλειστό λιμάνι του Γαυρίου δεν ξεχνιέται.
Όπως δεν ξεχνιέται ο τρομερός πλευρικός άνεμος που ξαφνικά τον χτύπησε από αριστερά και του γύρισε την πλώρη του πλοίου του καταπάνω στο ντοκ του λιμανιού! Και μετά το έφερε μισό μέτρο από το ρυμουλκό που περίμενε stand-by μέσα σε εκείνον τον χαλασμό…
Ο καπετάν Ισίδωρος με το πλήρωμα της γέφυρας στο Andros (φωτ. Εν Άνδρω).
Τον καπετάν Ισίδωρο τον γνώρισα λίγες μέρες μετά από εκείνο το τρομερό συμβάν. Ήταν στη γέφυρα του Andros. Χαιρετηθήκαμε. Και είπε: ώστε εσύ είσαι που στο site σου καταγράφτηκε η περιπέτεια εκείνου του πρωινού; Και η απάντηση: ώστε εσύ είσαι που έζησες την περιπέτεια εκείνου του πρωινού;
Μετά καθίσαμε σαν δύο παλιόφιλοι κι άρχισε να διηγείται με τρόπο απλό και λιτό τι έζησε εκείνο το πρωινό. Το έλεγε τόσο ήσυχα και χαμηλόφωνα. Λες κι αφορούσε κάποιον άλλο:
- Έδεσα με την δεύτερη προσπάθεια στη βόρεια προβλήτα. Ο αέρας ήταν άλλο πράγμα. Κατέβασα τον κεντρικό καταπέλτη και ξεφόρτωσα επιβάτες, φορτηγά και τα αυτοκίνητα που ήταν στο κάτω γκαράζ. Όμως είχα και αυτοκίνητα στο πάνω γκαράζ. Ο αέρας, από τα δεξιά, εμπόδιζε να ρίξω τον μικρό αριστερό καταπέλτη γιατί γύριζε το πλοίο αριστερά και ο καταπέλτης δεν πάταγε καλά.
Έλυσα κάβους κι έκανα μια ακόμα προσπάθεια να δέσω το πλοίο κάθετα για να κατεβάσω και τον αριστερό καταπέλτη. Εκεί με χτύπησε ο σίφουνας από δεξιά και γύρισε το πλοίο ανάποδα. Κράτησα το πλοίο με «όπισθεν ολοταχώς» και με το πλαϊνό προπελάκι να δουλεύει στο φουλ. Απόφυγα την σύγκρουση με το ρυμουλκό. Και βγήκα στο πέλαγος όπου ήμασταν ασφαλείς. Τα υπόλοιπα αυτοκίνητα τα έφερα το απόγευμα στο λιμάνι που τότε ήταν πια χαρά θεού!!!
Εκείνο το τρομερό πρωινό στο Γαύριο (φωτ. Ηλίας Λάμπου).
Εκεί τον ρώτησα γιατί δεν έδεσε κόντρα στον καιρό στην άκρη της νότιας προβλήτας που έδεσε μετά από αυτόν το SuperFerryII:
- Ξέρεις κάθε πλοίο έχει τα δικά του μυστικά. Το SuperFerry II αν και βαρύτερο πλοίο κατά μερικούς χιλιάδες τόνους έχει μικρότερο βύθισμα. Το Andros έχει βύθισμα 5,40, το SuperFerry II έχει 4.40. Η προβλήτα στη γωνία που έδεσε αυτό, κάθετα στον καιρό, είχε βάθος 5,40!!!
Αν πήγαινα εγώ θα έβρισκα από κάτω. Και θα είχαμε άλλο πρόβλημα. Έτσι αναγκάστηκα να δέσω με τον καιρό στο πλάι. Να ξέρεις είναι πιο εύκολο να δένεις μερικές φορές σε μια προβλήτα μπροστά στο ανοικτό φουρτουνιασμένο πέλαγος, όπως είναι τα λιμάνια στην άγονη γραμμή και πιο δύσκολο σε ένα ανεμοδαρμένο κλειστό λιμάνι όπως το Γαύριο. Στην πρώτη περίπτωση λύνεις τους κάβους κι είσαι στο πέλαγος. Στη δεύτερη λύνεις τους κάβους και παλεύεις να μην πέσεις έξω ή να μην πέσεις πάνω στους άλλους…
Η τρομερή μανούβρα του καπετάν Ισίδωρου στις 31/8/2017 που έσωσε το Andros Fast Ferries και το Γαύριο
Τον άκουγα να μιλά με μια απλότητα και χαμογελαστή ηρεμία. Και τον σκεφτόμουνα την ώρα της κρίσης. Να δίνει τη μάχη στην γέφυρα. Σου ενέπνεε μια σιγουριά αυτός ο άνθρωπος…
Τον ξανάδα προχτές στη γέφυρα του Andros. Μέσα Σεπτέμβρη. Χαλαρός. Άνετος. Η θάλασσα μπουνάτσα. Ο Κάβο Ντόρος γαλήνιος. Ούτε που τον πήραμε είδηση. Το Γαύριο μια ατέλειωτη λιακάδα. Το ταξίδι παιχνιδάκι. Κι αυτός πάντα ήρεμος, φιλικός και χαμογελαστός. Να μας λέει πόσο τον ενοχλεί ο αέρας όταν καμιά φορά πάει κι αυτός διακοπές στο σπίτι της γυναίκας του στη Μύκονο!!!…
Διαμ. Μπασαντής