"Νόμος είναι το δίκιο του... οποιουδήποτε μπορεί" ή οι 155 τζαμπατζήδες που αναστάτωσαν την ακτοπλοΐα στη Σύρο!!!
Πόσοι κόβουν σωστά εισιτήρια σε όλα τα δρομολόγια; Είναι ένα ερώτημα που η απάντηση του θέλει πρόσθετες εργατοώρες των πληρωμάτων για να απαντηθεί...
Νόμος είναι το δίκιο του... οποιουδήποτε μπορεί!!!
Επί χρόνια διαβάζουμε λιβέλους κατά ακτοπλοϊκών, κατά καπετάνιων και πληρωμάτων, για κάθε πιθανό ή απίθανο λόγο. Όλοι έχουν πάντα μια κακή κουβέντα έτοιμη για κάθε περίπτωση. Ελάχιστοι έχουν καλές κουβέντες Και κανένας δεν έχει μια κουβέντα κριτικής ή αυτοκριτικής για την συμπεριφορά χιλιάδων επιβατών των πλοίων όσο ακραίες και αντικοινωνικές συμπεριφορές αν έχουν.
Κι όμως υπάρχουν επιβάτες που καταλαμβάνουν με κάθε δικαιολογία όλες τις θέσεις ενός τραπεζιού βάζοντας αποσκευές και ρούχα και λέγοντας πως οι 2 ή 3 άδειες καρέκλες ανήκουν σε παιδιά ή σε ενήλικες που έχουν πάει τουαλέτα ή στο μπαρ. Οι οποίοι φυσικά απόντες δεν εμφανίζονται σε πολλές περιπτώσεις ποτέ. Γιατί δεν υπάρχουν. Υπάρχουν άλλοι πάλι που ξαπλώνουν στους καναπέδες και κοιμούνται κι ας ξεροσταλιάζουν άλλοι συνεπιβάτες όρθιοι ή ας κάθονται στο πάτωμα. Και ας φωνάζει ο καπετάνιος ή το πλήρωμα να μην καταλαμβάνουν οι επιβάτες πάνω από μια θέση. Ακόμα κι όταν αποκαλύπτονται οι παραβάτες η οργή ή οι διαμαρτυρίες, στις περισσότερες των περιπτώσεων, στρέφονται ενάντια των πληρωμάτων και των εταιρειών που «δεν κάνουν σωστά την δουλειά τους»! Ποια δουλειά τους; Να διδάσκουν κοινωνική συμπεριφορά σε αντικοινωνικούς ανθρώπους!!!
Άραγε αυτός είναι ο ρόλος εταιρειών και πληρωμάτων; Ή, μήπως του λιμεναρχείου; Και δεν είναι αυτός ο ρόλος μιας κοινωνίας ως σύνολο που ανέχεται τέτοιες συμπεριφορές; Δεν είναι αυτός ο ρόλος του σχολείου ή της οικογένειας που δεν αποτρέπουν τέτοιες αντικοινωνικές συμπεριφορές; Φυσικά στην χώρα που για όλα φταίνε οι "άλλοι", οι "ιδιώτες" και οι δημόσιες αρχές, η αντικοινωνικότητα των ατόμων και η κατάχρηση των δικαιωμάτων από το κάθε επιμέρους σύνολο επικρατούν ή γίνονται ανεκτά καθώς όπως όλοι ξέρουν «νόμος είναι το δίκιο... του καθενός!» Ο οποίος το βρίσκει όπως μπορεί! Κι όπως το αρπάξει από τους άλλους ή από το κοινωνικό σύνολο! Μια ιδιότητα κτηθείσα από τουρκοκρατίας και ουδέποτε έκτοτε αποβληθείσα…
Οι 155 τζαμπατζήδες που αναστάτωσαν την ακτοπλοΐα
Κάπως έτσι αντικοινωνικά και τζαμπατζίδικα σκέφθηκαν και 155 επιβάτες του πλοίου «Blue Star Μύκονος» που προερχόμενοι από Ικαρία αρνήθηκαν να αποβιβαστούν στη Σύρο, παρότι σύμφωνα με τα εισιτήριά τους είχαν δηλώσει τελικός προορισμός τους ήταν… η Σύρος!!! Όμως, όπως αποκαλύφθηκε, μετά από έρευνα του πληρώματος ο πραγματικός τους προορισμός ήταν ο Πειραιάς, γεγονός που ήρθε στο φως κατά την αποβίβαση και δημιούργησε σοβαρά επιχειρησιακά προβλήματα.
Το πλοίο ήταν γεμάτο, λόγω της αυξημένης εορταστικής κίνησης, και δεν υπήρχε δυνατότητα οι 155 από τους συνολικά 299 που είχαν τελικό προορισμό τη Σύρο, να συνεχίσουν το ταξίδι τους καταβάλλοντας έστω το πρόστιμο – όπως γίνεται σε άλλες, ηπιότερες περιπτώσεις. Ενημερώθηκαν λοιπόν ότι έπρεπε να αποβιβαστούν στη Σύρο, όπως ανέγραφε το εισιτήριό τους.
Πρόκειται για μία παλιά τακτική, που παρατηρείται με επιβάτες να δηλώνουν ενδιάμεσο σταθμό, για να εξασφαλίσουν φθηνότερο εισιτήριο ή απλώς να βρουν θέση. Όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση, οι λογιστές του πλοίου εντόπισαν το φαινόμενο βάσει εσωτερικών οδηγιών από την εταιρεία και ενημέρωσαν το Λιμεναρχείο Σύρου, το οποίο σε συνεργασία με το πλήρωμα και την εταιρεία προχώρησε σε συντονισμένη επιχείρηση αποβίβασης των επιβατών.
«Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε τέτοια περιστατικά. Όταν το πλοίο είναι γεμάτο, όπως συνέβη τώρα με τις γιορτές, δεν υπάρχει περιθώριο για παρατυπίες. Αυτές οι καταχρηστικές συμπεριφορές δημιουργούν επικίνδυνες καταστάσεις», επισημαίνει ο έμπειρος καπετάνιος της ακτοπλοΐας Σιδερής Μαμμίδης.
Η εταιρεία Blue Star Ferries, παρά το γεγονός ότι θα μπορούσε να αφήσει τους επιβάτες στη Σύρο, αποφάσισε λόγω της εορταστικής περιόδου, να προχωρήσει σε έκτακτο δρομολόγιο με το πλοίο “Blue Star Πάρος”, το οποίο κατέπλευσε άδειο από τον Πειραιά στο νησί. Το Ε/Γ-Ο/Γ «Blue Star Πάρος» απέπλευσε από το λιμάνι της Σύρου με 155 επιβάτες, 4 Ι.Χ. και 2 δίκυκλα, με προορισμό τον Πειραιά. Το πλοίο κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά στις 05:15 σήμερα τα ξημερώματα. Μια υπόθεση που αποδεικνύει πως, όταν ζητάμε ποιότητα, ακρίβεια και συνέπεια από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, οφείλουμε και ως επιβάτες να δείχνουμε τον ίδιο σεβασμό και υπευθυνότητα.
Η όλη επιχείρηση όμως δεν ήταν χωρίς κόστος και ταλαιπωρία. Επιβαρύνθηκε επιχειρησιακά και το πλήρωμα του “Blue Star Πάρος”, το οποίο εκτέλεσε και το σημερινό προγραμματισμένο πρωινό δρομολόγιο από Πειραιά, ενώ δημιουργήθηκε αναστάτωση και καθυστερήσεις για τους υπόλοιπους επιβάτες, που περίμεναν να επιβιβαστούν κανονικά από τη Σύρο.
Το συγκεκριμένο περιστατικό αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου φαινομένου που έχει οδηγήσει σε εντατικοποίηση των ελέγχων. Όπως τονίζουν στελέχη της ακτοπλοΐας, γίνονται συστηματικοί έλεγχοι στα εισιτήρια εντός των πλοίων, διότι αρκετοί επιβάτες κόβουν εισιτήριο για ενδιάμεσο σταθμό αλλά παραμένουν στο πλοίο έως τον τελικό προορισμό, προσπαθώντας να εξοικονομήσουν χρήματα. Η πρακτική αυτή, πέρα από το γεγονός ότι είναι παραπλανητική και καταχρηστική, μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα χωρητικότητας, υπεράριθμες μεταφορές και παρακώλυση της λειτουργίας των δρομολογίων.
ΠΗΓΗ: ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ