Η Ρόζα, η Βουβή και οι "αμαρτίες" του ναυάγιου του ΜΑΣΤΡΟΠΕΤΡΟΥ και της προσάραξης του ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ!
ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ
Σημερινή φωτογραφία από την προσάραξη του ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ στην Ρόζα...
«Το Γαύριο, είναι το επιβατηγό και εμπορικό λιμάνι της Άνδρου. Προσοχή: Η θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στα δύο λιμάνια (Γαυριο-Μπατσι), είναι υφαλόσπαρτη με το σύμπλεγμα βραχονησίδων «Γαυριονήσια». Ο μεγαλύτερος κίνδυνος προέρχεται από τους υφάλους Βουβή και Ρόζα, που είναι κοντά στο στόμιο του Γαυρίου. Τη νύκτα καλύπτονται από το φανάρι της Ακ. Μάρμαρα, Αν Ερ Πρ 2δ 15μ 3Μ, με ερυθρό τομέα 248ο έως 005ο .»
Δεν υπάρχει ναυτιλιακό έγγραφο ή χάρτης που να μην επισημαίνει όπως δείχνουμε παραπάνω τις δυο επικίνδυνες ξέρες έξω από το Γαύριο. Επίσης στο διαδίκτυο που χρησιμοποιούν για πληροφορίες οι ερασιτέχνες της θάλασσας αναγράφει λεπτομερώς τις θέσεις και τα στίγματα των υφάλων.
Νυχτερινή φωτογραφία από την προσάραξη του ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ στη Ρόζα...
Στην εποχή μας μια προσάραξη σαν αυτή του «Άγιος Γεώργιος» στις ακτές της Άνδρου είναι αδικαιολόγητη! Στις γέφυρες όλων των πλοίων βάσει νόμου, υπάρχουν πλέον, τα πια εξελιγμένα όργανα ασφαλούς ναυσιπλοΐας που οδηγούν τους πλοίαρχους στην πιο ασφαλή πορεία, επισημαίνοντας ακόμα και με alarm τα εμπόδια στη θάλασσα.
Θα πρέπει, λοιπόν, να ερευνηθεί από το Λιμεναρχείο η πορεία του μικρού δεξαμενόπλοιου που πήγε να περάσει νυχτιάτικα ανάμεσα στις δυο επικίνδυνες ξέρες και δεν ακολούθησε τον ασφαλή πλου έξω από τα Γαυριονήσια, ρότα που ακολουθούν -με εντολή των λιμενικών αρχών - όλα τα παραπλέοντα πλοία.
Το «αμαρτωλό» παρελθόν της Ρόζας και της Βουβής
Στην ίδια θαλάσσια περιοχή έχουν προσαράξει στο παρελθόν αρκετά ιστιοπλοϊκά και έχει ναυαγήσει ένα μεγάλο φορτηγό, το ΜΑΣΤΡΟΠΕΤΡΟΣ. Ήταν 13 Ιουλίου 1999 όταν το ΜΑΣΤΡΟΠΕΤΡΟΣ αναχώρησε έμφορτο με 3.700 τόνους γυψόχωμα από το Αλτσί της Σητείας (Κρήτη) με προορισμό τον Βόλο. Κατά την διάρκεια του ταξιδιού και ενώ οι καιρικές συνθήκες ήταν ιδιαίτερα δυσμενείς, παρουσιάστηκε πρόβλημα στην μηχανή. Αποτέλεσμα το πλοίο να αναζητήσει καταφύγιο πλησίον του λιμένα Γαυρίου, στην βορειοδυτική Άνδρο, και συγκεκριμένα στην περιοχή μεταξύ των βραχονησίδων «Γαυρονήσια» και άκρας «Κουρούνι» όπου αγκυροβόλησε στις 17:20 της 14.07.1999.
Φωτογραφία από το ναυάγιο του ΜΑΣΤΡΟΠΕΤΡΟΥ στην Βουβή...
Το απόγευμα της ίδιας ημέρας και κατά την διάρκεια εκτέλεσης χειρισμών με σκοπό την αγκυροβολία, και κατ’ επέκταση την επισκευή του μηχανικού προβλήματος του πλοίου, το ΜΑΣΤΡΟΠΕΤΡΟΣ προσέκρουσε στα αβαθή της πλησίον ευρισκόμενης υφάλου «Βουβή» με αποτέλεσμα την εισροή υδάτων και στην συνέχεια την εγκατάλειψη του πλοίου λόγω του επικείμενου κινδύνου βύθισης. Στις 14:00 της 21.07.1999 το ΜΑΣΤΡΟΠΕΤΡΟΣ βυθίστηκε στην συγκεκριμένη περιοχή όπου και βρίσκεται μέχρι σήμερα.
Φωτογραφία από το ναυάγιο του ΜΑΣΤΡΟΠΕΤΡΟΥ στην Βουβή...
Ο νοητός άξονας του ναυαγίου έχει κατεύθυνση βορειοδυτική, 270 περίπου μοιρών. Το ναυάγιο βρίσκεται σε μέγιστο βάθος 26 μέτρων και το πρωραίο τμήμα του έχει υποστεί σχετικά μεγάλες καταστροφές και φθορά. Το πρυμναίο τμήμα του ναυαγίου βρίσκεται επικαθήμενο με την δεξιά πλευρά στον βυθό. Η προπέλα και η πρυμναία υπερκατασκευή βρίσκονται σε καλή κατάσταση ενώ το υπόλοιπο τμήμα έχει διαλυθεί και μεγάλα κομμάτια του βρίσκονται ορατά στον βυθό καθ΄ όλο το μήκος του ναυαγίου.