Στη λίστα με τους 6 κορυφαίους...
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ - CNN Greece Λίστα με έξι ελληνικά νησιά, ανάμεσά τους Τήλος, Ύδρα, Αστυπάλαια, Πάρος, Λειψοί και Άνδρος, που διακρίνονται σε επίπεδο βιωσιμότητας, ανακοίνωσε το Euronews στα πλαίσια προγράμματος της ΕΟΤ.  Σύμφωνα με το διεθνές ειδησεογραφικό δίκτυο, η Αστυπάλαια, ξεχωρίζει για το επαναστατικό εγχείρημα μετατροπής της στο πρώτο «έξυπνο» και αειφόρο νησί της Μεσογείου. Οι Λειψοί εξελίσσονται σε έναν οικολογικό παράδεισο χωρίς οργανωμένες ξαπλώστρες και η Τήλος διαφοροποιείται για την ενεργειακή αυτονομία της μέσα από την αξιοποίηση αιολικής και ηλιακής ενέργειας. Σε ένα άλλο επίπεδο, στην Ύδρα δεν επιτρέπεται η χρήση μηχανοκίνητων οχημάτων, ενώ στην Πάρο καταβάλλονται προσπάθειες για δραστική μείωση των απορριμμάτων. Ολοκληρώνοντας τις προτάσεις του καταλόγου, η Άνδρος αναδεικνύεται για τις πρωτοβουλίες που υλοποιούνται για την ευαισθητοποίηση του κοινού ως προς τη σημασία του υποθαλάσσιου οικοσυστήματος.   Εκπρόσωποι των προορισμών της λίστας μεταφέρουν στο ΑΠΕ - ΜΠΕ τις εκτιμήσεις τους για τη νέα τουριστική περίοδο.   «Η Άνδρος αφήνει ανεξίτηλο το αποτύπωμα της στις καρδιές των επισκεπτών ως ένας γνήσιος φυσιολατρικός προορισμός που δένει αρμονικά με τους φιλόξενους κατοίκους, τους γραφικούς οικισμούς, τις πεζοπορικές διαδρομές, τα μοναστήρια και τα μνημεία μας. Αυτόν τον ʺζωντανόʺ οργανισμό προβάλλουμε, συναντώντας μεγάλη ανταπόκριση από τα διεθνή ΜΜΕ. Το περασμένο τριήμερο ο προορισμός σημείωσε μια μεγάλη αύξηση στις αφίξεις ύψους 38,6% σε σχέση με το 2022, ενώ αισιόδοξα είναι τα μηνύματα που εισπράττουμε για το Πάσχα και την επόμενη σεζόν». δήλωσε ο Δήμαρχος Άνδρου, Δημήτρης Λοτσάρης.   «Το κάλεσμα των Λειψών για έναν αυθεντικό τρόπο διακοπών πιο κοντά στη φύση χωρίς οργανωμένες ξαπλώστρες είναι ένα μοναδικό εγχείρημα που έχει μεγάλη απήχηση στο ταξιδιωτικό κοινό. Για την επερχόμενη σεζόν οι εκτιμήσεις δείχνουν πως θα υπάρχουν αυξημένες αφίξεις από Ελλάδα, Ιταλία και άλλες ευρωπαϊκές αγορές, ενώ με θετικό πρόσημο αναμένεται να εξελιχθεί και το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος», αναφέρει ο Δήμαρχος Λειψών, Φώτης Μάγγος. «Το τελευταίο διάστημα έχουμε δημιουργήσει μια νέα δυναμική για τον προορισμό που έχει σημειώσει πολύ εντυπωσιακές επιδόσεις, ενισχύοντας μάλιστα και τις διεθνείς ταξιδιωτικές ροές. Αρκεί να αναφέρουμε πως οι αφίξεις για το 2022 αυξήθηκαν κατά 17,9% σε σύγκριση με το 2019. Η αειφορία με τις συστηματικές προσπάθειες που καταβάλλουμε έχει διαδραματίσει πολύ σημαντικό ρόλο στη δημιουργία ενός νέου εξελιγμένου τουριστικού ʺπροϊόντοςʺ. Για την επόμενη σεζόν έχει διαπιστωθεί το έντονο ενδιαφέρον από Ελλάδα και εξωτερικό με έμφαση στις αγορές της Ιταλίας, της Γαλλίας, της Ισπανίας και άλλες χώρες, γεγονός που μας καθιστά αισιόδοξους για μία νέα, παραγωγική τουριστική πορεία», εξηγεί ο Δήμαρχος Αστυπάλαιας, Νίκος Κομηνέας.
ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΑΝΔΡΟΣ: Ανοιξιάτικα σ...
Εποχή της αμπέλου. Σκάλισμα πριν ξεκινήσουν τ' αμπέλια να πετάνε φύλλα και καρπούς. Το χωράφι μετά τον τρύγο ησύχασε. Γέμισε στη διάρκεια του χειμώνα με τις βροχές αγριόχορτα. Ήρθε η ώρα να σκαλιστεί, να καθαριστεί, για να δώσει κι εφέτος καρπό, που θα γίνει κρασί. 
Ετοιμάζονται τα ταχύπλοα για τ...
Του Σπυρίδωνα Ρούσσου ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ - ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ   Αναμένουμε ένα καλοκαίρι τουριστικής ανόδου. Για τον λόγο αυτόν όλα τα ταχύπλοα της ελληνικής ακτοπλοΐας ετοιμάζονται αυτή την εποχή πυρετωδώς. Τα πρώτα θα βγουν στο Αιγαίο πριν το Πάσχα. Το σύνολο θα είναι στο Αιγαίο τέλος Μαΐου. Η σεζόν προμηνύεται πολύ σημαντική τουριστικά και οικονομικά. παραπάνω εικονίζεται το Super Express των αδελφών Στεφάνου. Τις σύγχρονες εγκαταστάσεις του Ομίλου Σπανόπουλου καταλαμβάνουν αυτή την περίοδο μερικά από τα εντυπωσιακότερα ταχύπλοα σκάφη της ελληνικής ακτοπλοΐας, τα οποία προετοιμάζονται πυρετωδώς για να εφορμήσουν στα νησιά μας ενόψει της νέας θερινής σεζόν 2023. Το θέαμα που προσφέρουν αναμφίβολα είναι μοναδικό, καθώς η σπάνια σύναξη ταχύπλοων κολοσσών δεν είναι κάτι που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε.
Όσοι ενδιαφέρονται για μίσθωση...
ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΕΚΜΙΣΘΩΣΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΑΙΓΙΑΛΟΥ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΙΑΣ ΔΗΜΟΥ ΑΝΔΡΟΥ  Με την υπ΄αριθμ. 38609 ΕΞ 2023/10.03.2023 ΚΥΑ,  (ΦΕΚ 1432/10.03.2023 τεύχος Β') καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις, τεχνικά θέματα, αναγκαίες λεπτομέρειες και η διαδικασία για την παραχώρηση απλής χρήσης αιγιαλού, παραλίας, όχθης και παρόχθιας ζώνης, υδάτινου στοιχείου θάλασσας, λιμνοθάλασσας, μεγάλων λιμνών και πλεύσιμων ποταμών. 
Τελικά θα υπάρξει δρομολόγιο τ...
Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες τελικά την Πέμπτη 16/3 ημέρα της πανελλαδικής απεργίας για τα Τέμπη δεν θα μείνουν ολοκληρωτικά αποκλεισμένα τα νησιά, αλλά θα υπάρξει δρομολόγιο.
ΑΠΕΡΓΙΑ: ΧΩΡΙΣ ΚΑΡΑΒΙΑ ΤΗΝ ΠΕΜ...
Φωτογραφία αρχείου Την Πέμπτη 16 Μαρτίου η ΓΣΕΕ έχει κηρύξει 24ώρη απεργία στην οποία συμμετέχει και η ΠΝΟ. Ως εκ τούτου δεν θα γίνουν δρομολόγια και δεν θα έχουμε καράβια. Τα δρομολόγια θα επαναληφθούν κανονικά την Παρασκευή 17 Μαρτίου.
Άνοιξε η ναυτιλία, γέμισε πλοί...
Το Supeferry διασχίζει τον Κάβο Ντόρο όταν ακούγεται η υποπλοίαρχος Ειρήνη να δίνει οδηγίες για να αποφύγει το πλοίο να πλησιάσει ένα τούρκικο φορτηγό γεμάτο κοντέινερ να κατεβαίνει το Στενό ταξιδεύοντας προς Ευρώπη. Δύο λεπτά αργότερα δίνει νέες οδηγίες καθώς περνά μπροστά - λιγότερο από ένα μίλι - από άλλο φορτηγό με σημαία των νησιών Μάρσαλ, το οποίο ανέβαινε το Στενό με κατεύθυνση μάλλον Τουρκία. Στο τέλος η υποπλοίαρχος σχολιάζει: "τι κίνηση είναι αυτή σήμερα..." Σηκώνω το κεφάλι από τον υπολογιστή και βλέπω το Superferry να περνά μπροστά από το φορτηγό πλοίο με τη σημαία των Μάρσαλ. Κοιτώ πιο πίσω και βλέπω στο ορίζοντα του Στενού του Κάβο Ντόρου άλλα δύο πλοία να πλέουν προς διάφορες κατευθλυνσεις. Το Superferry ταξιδεύει γοργά κι απομακρύνεται από την πλώρη του φορτηγού, ενώ το τούρκικο με τα κοντέινερ ταξιδεύει πίσω μας μακριά νότια για να γυρίσει δυτικά μετά την Πελοπόννησο με κατεύθυνση δυτική προς κάποιο ευρωπαϊκό λιμάνι.  Η υποπλοίαρχος Ειρήνη βλέποντας να φωτογραφίζω νότια το Στενό με συμβουλεύει: "κοίτα βόρεια να δεις τι γίνεται". Κοιτώ και μετά φωτογραφίζω: πέντε φορτηγά πλοία πλέουν με διαφορετικές ταχύτητες προς διαφορετικές κατευθύνσεις. Αν αθροίσουμε και αυτά που είναι νότια και πίσω μας έχουμε περίπου δέκα πλοία να διασχίζουν ταυτόχρονα τον Κάβο Ντόρο. Πολύ σωστά το λένε ένα από τα πιο πολυσύχναστα περάσματα στην Μεσόγειο. Ο Κάβο Ντόρος είναι το σημαντικότερο πέρασμα πλοίων στην Ελλάδα κι ίσως στη Μεσόγειο, καθώς όλη η κίνηση πλοίων από και προς Δαρδανέλια και Εύξεινο Πόντο περνά από αυτόν. Τουρκία, Ρωσία, Ουκρανία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Γεωργία, εξυπηρετούνται από αυτόν.  Τώρα που έχει ανοίξει η διεθνής εμπορευματική ναυτιλία τα πλοία που εξυπηρετούν όλα αυτά τα κράτη από και προς Ευρώπη περνούν από τον Κάβο Ντόρο. Όσα από και προς όλες αυτές τις χώρες πάνε προς Σουέζ περνάνε από το Στενό Σάμου - Τουρκίας. Ένα ακόμα, αλλά λιγότερο πολυσύχναστο, Στενό στο Αιγαίο. Φωτογραφίζουμε ακόμα μια φορά τα πλοία που ταξιδεύουν βόρεια και σκεφτόμαστε την στρατηγική θέση της Άνδρου στο Αιγαίο. Αυτή τη στρατηγική θέση χρησιμοποίησαν οι αρχαίοι Έλληνες, οι Ρωμαίοι και Βυζαντινοί, κυρίως οι Βενετοί και σήμερα το ελληνικό πολεμικό ναυτικό, που έχει το ναυτικό παρατηρητήριο πάνω από τον Αμόλοχο. Η Άνδρος ήταν και είναι ο ακρογωνιαίος λίθος κατόπτευσης στο Αιγαίο, καθώς ελέγχει το κεντρικό Αιγαίο κοιτώντας μέχρι την Χίο. Και βεβαίως η διεθνής ναυτιλία την έχει στα κιτάπια της καθώς ο Κάβο Ντόρος είναι το πλέον πολυσύχναστο σημείο στην Μεσόγειο. "ΕΝ ΑΝΔΡΩ"          
Ο Δήμος Άνδρου με την Περιφέρε...
(Ο Δήμος Άνδρου συνεχίζει την εκπροσώπηση του στις μεγάλες διεθνείς εκθέσεις με στέλεχος της Επιτροπής Τουρισμού. Συνάμα με δελτίο τύπου του έγκαιρο, λιτό και πληροφοριακό, χωρίς φιοριτούρες και περιττές προσωπικές δηλώσεις πληροφορεί πως οι επαφές που θα έχει εκεί με δημοσιογράφους, bloggers, επαγγελματίες και εκπροσώπους φορέων έχουν οργανωθεί από την εξειδικευμένη εταιρεία συμβούλων τουριστικού μάρκετινγκ RE:MAKE. Τέρμα οι προσωπικές πολιτικές στον τουρισμό στην πλάτη της Άνδρου - ΕΝ ΑΝΔΡΩ)
Ήρθε και το Super Star II......
Στο Νέο Μόλο Δραπετσώνας βρίσκεται δεμένο το επιβατηγό-οχηματαγωγό SUPER STAR II ολοκληρώνοντας το ταξίδι του από το νορβηγικό λιμάνι SANDEFJORD στην Ελλάδα. Ένα ταξίδι που διήρκεσε κοντά 10 μέρες. Το πλοίο ανήκει στη SEAJETS και τις επόμενες ημέρες, θα ξεκινήσει τις εργασίες προσαρμογής του στις ελληνικές ανάγκες ώστε να δρομολογηθεί στα νησιά του Αιγαίου.