ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΟΝ ΑΝΤΕΝΑ: Το λιμάνι του Γαυρίου είναι μικρό, επικίνδυνο, ξεπερασμένο!
Ο Γιώργος Στεφάνου μιλά υπέρ των πλοιάρχων στην τιμητική εκδήλωση που διοργάνωσε η προηγούμενη διοίκηση του Δήμου Άνδρου για τους πλοιάρχους της ακτοπλοΐας τον Ιούλιο του 2022 στο Κόρθι. Η φωτογραφία είναι από το αρχείο του Εν Άνδρω. Τα όσα γράφονται παρακάτω είναι από την συνέντευξη που έδωσε στον ΑΝΤΕΝΑ ο Γ. Στεφάνου τον Αύγουστο του 2024..
(Την ώρα που ο δήμαρχος Σουσούδης και το μέλος του Λιμενικού Ταμείου Τρανάκος συναγωνίζονται στο facebook με εκθέσεις ιδεών και "ασκήσεις επί χάρτου" για το πόσο "ασφαλές" είναι το λιμάνι του Γαυρίου ο πλοιοκτήτης της Golden Star Ferries - και παλιός καπετάνιος - βγαίνει στον ΑΝΤΕΝΑ και τους αδειάζει στεγνά, σε μια συνέντευξη ποταμό μιλώντας για την επικινδυνότητα, το μικρό μέγεθος και τον ξεπερασμένο σχεδιασμό του λιμανιού του Γαυρίου. Κι επιπλέον ο Γ. Στεφάνου προχωρά και θέτει δημόσια την πολιτεία προ των ευθηνών της: τι θα γίνει σε περίπτωση ναυτικού ατυχήματος στο λιμάνι του Γαυρίου; Υπογραμμίζοντας πως σε αυτή την περίπτωση το λιμάνι θα κλείσει και η Άνδρος θα μείνει επί πολλές μέρες χωρίς εμπορεύματα, τρόφιμα, καύσιμα! Η συνέντευξη δόθηκε στις 20 Αυγούστου στον ΑΝΤΕΝΑ. Ο Γιώργος Στεφάνου μάς έστειλε το ηχητικό ντοκουμέντο. Το απομαγνητοφωνήσαμε. Και το δημοσιεύουμε προς προβληματισμό όσων παριστάνουν τους "ειδικούς" με ανέξοδες ανακοινώσεις στο facebook - ΕΝ ΑΝΔΡΩ)
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΟΝ ΑΝΤΕΝΑ
To καλοτάξιδο και πάντα ασφαλές Superferry του Γιώργου Στεφάνου βγαίνει από το Γαύριο με τις μπάντες!!!
Είναι αδικαιολόγητες αυτές οι καταστάσεις που συμβαίνουν στα καράβια. Έχει στραφεί η πολιτεία εναντίον των ηρωικών πλοιάρχων. Τι φταίει ο καπετάνιος ή ο ύπαρχος όταν μια επιβάτης είναι μεθυσμένη πέσει κάτω και σπάσει το πόδι της. Τι σχέση έχει με το ατύχημα αυτό ο πλοίαρχος; Θα ανοίξουν οι ασκοί του Αιόλου και θα έχουμε τεράστια προβλήματα διότι έχουν εξαγριωθεί οι πλοίαρχοι. Γιατί είναι ήρωες και δεν πληρώνονται με τίποτα οι κίνδυνοι που τραβάνε.
Εγώ αν ήμουν καπετάνιος στο λιμάνι της Άνδρου με πάνω από 7 μποφόρ δεν θα έμπαινα. Και μιλάω σαν καπετάνιος γιατί είμαι καπετάνιος. Δεν είμαι πλοιοκτήτης μόνο. Είμαι καπετάνιος με πολύ μεγάλη εμπειρία. Όχι στην ακτοπλοΐα. Αλλά στην ποντοπόρο ναυτιλία. Και ερωτώ, για ποιο λόγο να βρει τον μπελά του και να πάει αυτόφωρο ένας καπετάνιος με πολύ μεγάλη εμπειρία, που πήγε να σώσει επιβάτες και πλοίο μέσα στο πολύ επικίνδυνο λιμάνι της Άνδρου;
Εγώ απορώ που δε έχουν κατέβει οι πλοίαρχοι σε απεργία με αυτά που γίνονται; Αν συνεχίσουν αυτές οι πρακτικές θα υπάρξει μεγάλο πρόβλημα στο τουρισμό της Ελλάδας. Πρέπει τα ναυτικά θέματα να μην λύνονται με τον εισαγγελέα και το αυτόφωρο. Διότι προβλέπω να μην προσεγγίζουν τα ελληνικά λιμάνια οι πλοίαρχοι με πάνω από 6 μποφόρ. Οι πλοίαρχοι μας είναι ήρωες που ρίχνουν καταπέλτες σε αυτά τα βραχάκια.
Να το ξεκαθαρίσουμε: η ακτοπλοΐα είναι δημόσια συγκοινωνία που εκτελείται με ιδιωτικά κεφάλαια. Η πολιτεία πρέπει να προσφέρει κι όχι να παίρνει κεφάλια χωρίς λόγο.
Το Γαύριο είναι ένα λιμάνι που φτιάχτηκε πριν 40 χρόνια και πρέπει να τροποποιηθεί και να ξαναφτιαχτεί. Φτιάχτηκε για πλοία μέχρι 80 μέτρα, ενώ σήμερα έχουμε πλοία 140 μέτρα. Γιατί αυτές είναι οι ανάγκες σήμερα με την αύξηση του τουρισμού και την βελτίωση της κοινωνικής ζωής των νησιών. Κακώς μπαίνουνε σήμερα πλοία στο λιμάνι του Γαυρίου όταν έχουμε πάνω από 7 μποφόρ ανέμους. Πρέπει οι αρμόδιοι να δουν πως οι ριπές του ανέμου στο λιμάνι του Γαυρίου φτάνουν και τα 11 μποφόρ. Με τέτοιους ανέμους για ένα πλοίο 140 μέτρων δεν υπάρχουν ελιγμοί να βγει έξω. Έχετε δει φωτογραφίες που τα πλοία βγαίνουν με την μπάντα έξω.
Ο καπετάν Θανάσης Χαλάς με μεγάλη ναυτική μαεστρία καταφέρνει και περνά το μήκους 124 μέτρα πλοίο με την μπάντα από το άνοιγμα των 180 μέτρων του λιμενοβραχίονα με ριπές ανέμου 11 μποφόρ!
Και αυτό οφείλεται στη ναυτοσύνη του Έλληνα καπετάνιου που μπορεί και βγάζει το βαπόρι έξω. Να μην πω πως αυτό συμβαίνει και κατά τύχη. Λες και δεν βγάζει το βαπόρι ο καπετάνιος, αλλά ο Θεός. Λες και το βγάζει ο Άγιος Νικόλαος με την μπάντα έξω από το λιμάνι. Και ερωτώ: ποιος θα φταίει αν γίνει ένα μεγάλο ατύχημα μέσα στο λιμάνι της Άνδρου;
Πρέπει άμεσα το λιμάνι της Άνδρου να τροποποιηθεί και να γίνει σύμφωνα με τις προτάσεις των καπετάνιων.
Κι αυτό για τρεις λόγους:
- Ο ένας λόγος είναι πως είναι κλειστή λιμενολεκάνη και οι παρασύρουν το πλοίο και βγαίνει έξω με πολύ μεγάλο κίνδυνο.
- Ο δεύτερος λόγος είναι πως με ανέμους πάνω από 5 μποφόρ δεν επιτρέπεται να μπει σε αυτή την μικρή λιμενολεκάνη δεύτερο πλοίο με αποτέλεσμα να μένουν τα άλλα δύο πλοία έξω στις 10 το πρωί που συναντιόνται στο Γαύριο. Και πολλές φορές όταν έχει κίνηση περιμένουν οι επιβάτες μέχρι μια ώρα για αποβίβαση, καθώς μπαίνει ένα-ένα πλοίο και ξεφορτώνει και το ένα περιμένει το άλλο.
- Και ο τρίτος, σε περίπτωση ατυχήματος το λιμάνι του Γαυρίου θα κλείσει! Πως θα πάρει τρόφιμα, εμπορεύματα, καύσιμα η Άνδρος;
Ποιος θα απαντήσει στα τρία αυτά σοβαρά ερωτήματα με βάση την σημερινή κατάσταση που επικρατεί στο λιμάνι της Άνδρου; Μπορεί κάποιος από την πολιτεία να μου απαντήσει;