ΤΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΑΝΔΡΟ: Μια ανάλυση για πλοία, αποστάσεις, λιμάνια...

 

Επειδή διαβάσαμε πολλά περί ακριβών εισιτηρίων από διάφορους σε προηγούμενες παρουσιάσεις του θέματος, επαναφέρουμε τη συζήτηση και αναδημοσιεύουμε παλαιότερη ανάλυση των τιμών των εισιτηρίων όλης της γραμμής μας, αλλά και του κόστους των εισιτηρίων όλων των κοντινών νησιών στην Αττική. Για να δούμε τι πληρώνουν οι επισκέπτες της Άνδρου και τι όλοι οι άλλοι που πάνε στα άλλα νησιά. Τουλάχιστον να ξέρουν κάποιοι γιατί διαμαρτύρονται. Η ριμάδα η οικονομία θέλει λίγο μυαλό και μερικούς αριθμητικούς υπολογισμούς. Γιατί διαφορετικά ξεκινάς να πας Άνδρο. Μετράς τα μίλια και τις αποστάσεις, μετράς εισιτήρια και πλοία. Και καταλήγεις να μετράς το άπειρο αν δεν βάλεις και λίγο την σύγκριση με το τι γίνεται γύρω σου.

Λίγο απότομη η εισαγωγή του άρθρου, αλλά είναι τόση η άγνοια ορισμένων σχολιαστών και τόση η επιμονή τους (πάλι λόγω άγνοιας), που με κάποιο τρόπο θα έπρεπε κανείς να ξεκινήσει μια απάντηση σε όσα γράφονται για το όντως σημαντικό κόστος των εισιτηρίων, την οποία επέφερε η κρίση και ο πόλεμος από το 2022.

Ας πάρουμε λοιπόν το δύο "κλασικά επιχειρήματα" κάποιων σχολιαστών:

(α) ΛΑΘΟΣ ΠΡΩΤΟ: Έγραψαν παλαιότερα κάποιοι πως "ο ανταγωνισμός από Πειραιά κρατά τα εισιτήρια της Τήνου και της Μυκόνου χαμηλά γι' αυτούς. Ενώ η Άνδρος που δεν έχει πλοίο από Πειραιά και δεν έχει τόσο κόσμο και είναι ακριβή σε σχέση με την Τήνο!"

(β) ΛΑΘΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ: Γράφουν πως "δύο νησιά που έχουν ως αφετηρία το Λαύριο, η Τζιά/Κέα και η Κύθνος, έχουν μικρότερο ναύλο από την Άνδρο!"

Τα παραπάνω τα έγραψαν ορισμένοι σχολιαστές σε προηγούμενες αναρτήσεις. Οι σχολιαστές αυτοί δεν έχουν ιδέα από τιμές, διαδρομές, χρόνους ταξιδιού. Δεν έχουν ιδέα πως η Άνδρος έχει "συγκριτικό πλεονέκτημα" με όλα τα άλλα νησιά. Βουτάνε λοιπόν στο πληκτρολόγιο τους και στα αριθμητικά δεδομένα και γράφουν ότι θέλουν.

ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΤΗΝΟΣ-ΜΥΚΟΝΟΣ: ΝΗΣΙΑ, ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ, ΤΙΜΕΣ   

Ας πάμε στους αριθμούς να δούμε την πραγματικότητα:

(α) ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Πειραιάς - Τήνος: 85 μίλια απόσταση 49 ευρώ το άτομο εισιτήριο. Και από Ραφήνα - Τήνος: 60 μίλια 35 ευρώ εισιτήριο.

Πειραιάς - Μύκονος, 94 μίλια απόσταση, 52 ευρώ το άτομο εισιτήριο. Και από Ραφήνα - Μύκονος: 70 μίλια 38 ευρώ το άτομο εισιτήριο.

Πειραιάς – Αίγινα 17 μίλια, 12 ευρώ εισιτήριο το άτομο. Και λάβετε υπόψη σας πως είναι η γραμμή με την μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση διακίνησης τα τελευταία χρόνια.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιος ανταγωνισμός και πράσινα άλογα; Ακριβότερος κατά πολύ λόγω απόστασης και μακρύτερα λόγω μεγαλύτερης διάρκειας ταξιδιού ο Πειραιάς. Κατά 14 και 15 ευρώ ανάλογα με το νησί και κατά 25 μίλια για κάθε νησί.

(β) ΛΑΥΡΙΟ

Λαύριο - Τζιά: 17 μίλια 13,5 ευρώ εισιτήριο το άτομο. Η Τζιά είναι 17 μίλια κι έχει 13,5 ευρώ. Αν ήταν 36 μίλια (όσα και η Άνδρος) πόσα ευρώ λέτε να είχε; Περίπου 36!!!

Λαύριο - Κύθνος: 26 μίλια 16 ευρώ εισιτήριο το άτομο. Δείτε τιμές και αποστάσεις και βγάλτε συμπέρασμα και σε αυτή την περίπτωση. Αν ήταν π.χ. 36 τα μίλια θα είχε 36 ευρώ!!!

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Λάβετε υπόψη σας στο κοστολόγιο της διαδρομής πως τα πλοία από Λαύριο για Κέα και Κύθνο, όπως και από Πειραιά για Αίγινα είναι ΠΟΡΘΜΕΙΑ. Μικρότερα και με λιγότερες δυνατότητες μεταφοράς ατόμων και φορτίων. Μικρότερο εξοπλισμό και σωστικά μέσα. Και το κυριότερο έχουν 18 άτομα πλήρωμα, ενώ της γραμμής από Ραφήνα για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο είναι επιβατηγά/οχηματαγωγά με σαφώς μεγαλύτερες δυνατότητες (και λόγω μεγαλύτερων και πολυπληθέστερων νησιών και Κάβο Ντόρο) και υποχρεωτικά έχουν 46 άτομα πλήρωμα.

(γ) ΒΟΛΟΣ

Βόλος – Σκιάθος 39 μίλια, 34,70€ το εισιτήριο το άτομο, 84,70€ το αυτοκίνητο! Τα συμπεράσματα δικά σας…

(δ) ΡΑΦΗΝΑ

Ραφήνα - Άνδρος: 36 μίλια 25 ευρώ το άτομο εισιτήριο. Η Άνδρος απέχει από την Ραφήνα 36 μίλια και από Πειραιά περίπου 80 μίλια μέσω Σύρου. Αν υπήρχε πλοίο θα κόστιζε περίπου 45,5 ευρώ το άτομο. Πόσοι λέτε να έρχονταν 4,5 ώρες δρόμο και πολλαπλάσιο ναύλο; Απάντηση: ΚΑΝΕΝΑΣ.

Ραφήνα - Τήνος: 60 μίλια 35 ευρώ το άτομο εισιτήριο

Ραφήνα - Μύκονος: 70 μίλια 38 ευρώ το άτομο εισιτήριο 

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Τα εισιτήρια δυστυχώς είναι ακριβά για όλους. Όμως η Άνδρος παρά το κόστος των εισιτήριων παραμένει οικονομικότερη από όλα τα γειτονικά νησιά. Αυτά είναι τα δεδομένα. Διάφοροι λοιπόν διακινούν "απόψεις" χωρίς στοιχεία. Μόνο και μόνο για να μεμψιμοιρούν. Η μικρή απόσταση, ο σύντομος χρόνος της διαδρομής και το μικρότερο σχετικά εισιτήριο (λόγω απόστασης και χρόνου) βοηθούν την Άνδρο να επικρατήσει ως νησί του τριημέρου και του Σαββατοκύριακου και ως νησί παραθεριστικής κατοικίας λόγω πρόσβασης. 

 "ΕΝ ΑΝΔΡΩ"

 

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Προς IVAN αυτό όμως έχει μια λογική αφού είναι πιο φτηνό το εισιτήριο για Άνδρο και κάποιοι εκμεταλλεύονται το ότι δεν υπάρχουν πλέον ελέγχει στα πλοία όπως παλιά ούτε καν δειγματοληπτικοί. Αυτό που λέω όμως είναι άλλο. Είναι σαν να λέμε ότι είναι πιο φτηνό το εισιτήριο για Μύκονο αντί για Άνδρο. Αυτο πως το εξηγούν οι ναυτιλιακές;;; Γιατί σε αυτή την περίπτωση δεν ισχύει τιποτα, ούτε το πάγιο (Σημαία) όπως λέει το άρθρο ούτε η απόσταση

This comment was minimized by the moderator on the site

προς ΧΡΗΣΤΟ: Ξέρετε πόσοι επιβάτες κόβουν εισιτήριο από Ραφήνα για Άνδρο και κατεβαίνουν Τήνο ή Μύκονο;;; Aν δεν έχεις αυτοκίνητο είναι το μόνο εύκολο...

This comment was minimized by the moderator on the site

Καλά.ολα αυτά αλλά πώς εξηγείται το φαινόμενο όπου ταχύπλοο από Πειραιά πιάνει πρώτα σε 3 ώρες Μύκονο με €87 και στην συνέχεια σε 3.55 λεπτά Πάρο με €49.5???? Έχει χαθεί η λογική των αποστάσεων. Δηλαδή σε συμφέρει να κόψεις εισιτήριο για Πάρο και να κατέβεις στο προηγούμενο λιμάνι. Αυτό λέγεται με απλά λόγια αρπαχτη . Ότι αναλύσεις και να κάνετε είναι ξεκάθαρο ότι μας εμπαιζουν οι εφοπλισταδες.

This comment was minimized by the moderator on the site

Εγω σε αντιθεση, με τους υπολοιπους, θα σας δωσω πολλα συγχαρητηρια (και το εννοω πραγματικα, χωρις την παραμικρη ειρωνια).
Αξιολογοτατη η προσπαθεια υπερ των 2 (πρακτικα 1ας) ακτοπλοικων. Τοσο με τα εισιτηρια , οσο και με το θεμα του προεδρου του ταμειου.
Καποιοι αλλοι κανουν τα ιδια, αλλα υπογειως. Εσεις δεν φοβαστε και εχετε το σθενος, επωνυμα, να βγειτε μπροστα. Σας τιμα 100%.
Τα συγχαρητηρια μου και παλι.

This comment was minimized by the moderator on the site

"Κύριε" διαχειριστά.. επειδή

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
"Κύριε" Νίκος Κ. Αν δεν το καταλάβατε ΕΧΕΤΕ ΚΟΠΕΙ ΛΟΓΩ ΤΡΟΛΑΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΑΙΤ. ΤΑ ΕΠΑΝΑΛΟΜΒΑΝΟΜΕΝΑ ΜΟΝΟΤΟΝΑ ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ και οι υπαινιγμοί σας για τους πάντες, αλλού. Αρκετά...
ΥΓ Το "κύριε" σάς ανταποδίδετε, αλλά ως ανώνυμος ποιος μπορεί να ξέρει τι είστε; Τρολ ή τι άλλο;...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 2 εβδομάδες πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Αγαπητέ κύριε διαχειριστά: Και γραφήν και ανάγνωση γνωρίζουμε. Προφανώς και διαβάσαμε την τελευταία παράγραφο του πονήματός σας. Το γεγονός ότι η Ανδρος παραμένει φθηνότερη (όπως αναφέρετε) από τα υπόλοιπα νησιά δεν σημαίνει πως ο ναύλος δεν είναι ακριβός συγκριτικά με αποστάσεις και χρόνους από τα υπόλοιπα νησιά. Αυτό προσπαθούν να σας πουν και οι λοιποί αναγνώστες και σας διαβεβαιώ σε ό,τι με αφορά πως ούτε άγνοια με χαρακτηρίζει, ούτε βέβαια «βουτάω στο πληκτρολόγιο και γράφω ό,τι θέλω». Επισης επιτρέψτε μου να επικαλεστώ την απλή μέθοδο των τριών για το παράδειγμα της Κύθνου: Αν τα 26 μίλια έχουν €17, τότε τα 36 θα έχουν 23,5 (17Χ36:26 = 23,5). Επίσης για την Τζιά (Κέα) η ίδια απλή μέθοδος των τριών μας δίνει τελική τιμή 28,58 (36Χ13,5:17 = 28,58). Εκτός αν κάνω λάθος στους υπολογισμούς μου, οπότε καλοδεχούμενη όποια διόρθωση

This comment was minimized by the moderator on the site

Μερικες παρατηρησεις:
Σε κανενα σχολιο (απο τα 55-60) του προηγουμενου αρθρου για τα εισιτηρια δεν εγινε αναφορα για συνδεση Πειραια με Ανδρο και ποσο θα κοστιζε. Ειναι αλλωστε τρελο σαν ιδεα και ασυμφορο απο καθε αποψη. Επισης πουθενα δεν εγινε αναφορα για Λαυριο και Τζια/Κεα (τουλαχιστον στα μυνηματα που ανεβηκαν. Αν καποια δεν περασαν τον ελεγχο το ξερει μονο ο admin. Αν αυτα τα σχολια εγιναν πριν αμνημονευτων χρονων, ειναι απλα εκτος τοπου και χρονου.
Παμε στα νουμερα
Θα κανω μερικους υπολογισμους με βαση τα νουμερα που παραθεσατε.
Θα υπολογισω το κοστος/μιλι οπως πολυ σωστα εγινε και στο προηγουμενο αρθρο για τον εξης λογο:
Η συγκριση ειναι αμεση και ακριβης αναμεσα σε ιδια δεδομενα, και οχι απλως ενα νουμερο στον αερα. Το “σκετο” 25 ευρω σε συγκριση με το “σκετο” 49 ευρω οντως ακουγεται πολυ φθηνο, αλλα στην πραγματικοτητα δεν ειναι, μιας και οι αποστασεις (που καθοριζουν και το κοστος του καυσιμου, της φθορας και των εργατοωρων ειναι πολυ διαφορετικα).
Χρησιμοποιω τα στοιχεια σας (και διορθωνω οπου εχετε κανει λαθος )
Θυμιζω λοιπον απο το αλλο αρθρο οτι Ραφηνα Ανδρος κοστιζει 0,694 ευρω/μιλι
Με βαση τα νουμερα που παραθεσατε
Πειραιας Τηνος 0.576 ευρω/μιλι
Πειραιας Μυκονος 0,563 ευρω/μιλι

Ραφηνα Τηνος (66 μιλια μεσω Ανδρου και οχι 60 που αναφερετε) 0,530Ε/μιλι
Ραφηνα Μυκονος (μεσω Ανδρου-Τηνου, 75 μιλια και οχι 70 που λετε) 0.506 Ε/μιλι

Με βαση τις πραγματικα χαμηλοτερες τιμες (best prices) της Βlue Star Ferries που ειναι 38.5 ευρω για Τηνο και 43 για Μυκονο (αληθεια γιατι δεν χρησιμοποιησατε αυτες?)οι παραπανω τιμες αλλαζουν σε:

Πειραιας Τηνος 0,452 ευρω/μιλι
Πειραιας Μυκονος 0.457ευρω/μιλι

Ενδεικτικα θα προσθεσω ελαχιστα κοστη και απο μερικες ακομα γραμμες (να υπενθυμισω οτι η Bluestarferries, για παραδειγμα που χρησιμοποιω παρακατω, για το κοστος εχει πολλες προσφορες οχι σαν τις δικες μας με ενα φιξ ποσό και σε οποιον αρεσει). Με βαση τα best prices λοιπον εχουμε:

Πειραιας Παρος 40.5 ευρω (92 μιλια) -->0,440ευρω/μιλι
Πειραιας Σαντορινη 45.5 ευρω (125 μιλια) -->0,364ευρω/μιλι
Πειραιας Αμοργος 42 ευρω (132 μιλια) -->0,318ευρω/μιλι
Πειραιας Χανια 39 ευρω (150 μιλια) -->0,260ευρω/μιλι

Ολες οι τιμες ειναι διαθεσιμες στο site της BSF και οι αποστασεις μετρημενες με εξειδικευμενο online εργαλειο.
Να κλεισω λεγοντας οτι οι παραπανω τιμες αφορουν επι το πλειστον οχι ταχυπλοα, αλλα γρηγορα πλοια (Blue Star Δηλος κ.α.), που εχουν αυξημενη καταναλωση.

Δεν ξερω για εσας, αλλα προσωπικα και σε καθε περιπτωση, βλεπω οτι η ποσοστιαια χρεωση για την γραμμη Ραφηνα Ανδρο ειναι σημαντικα μεγαλυτερη και κυμαινεται απο 23% εως και 62% παραπανω απο τις υπολοιπες!!!!!
Ακομα και μεσα στην ιδια γραμμη (Ραφηνα -Ανδρο-Τηνο-Μυκονο) υπαρχει σημαντικη διαφορα, με την Ανδρο παντα “ριγμενη”. Προφανως η αναφορα καποιων για Πειραια εγκειται στο σημειο αυτο. Οτι δηλαδη για Τηνο και Μυκονο υπαρχει το αντιπαλον δεος απο Πειραια οποτε οι ετιαρειες ειναι πιο μαζεμενες στην τιμολογηση, ενω για Ανδρο ειναι μονοπωλιο, οποτε “βαρανε” ελευθερα στο κεφαλι χωρις κανενα απολυτως φοβο ή συνεπεια.
Με συγχωρειτε για το μακροσκελες μυνημα, αλλα καλο ειναι σε τετοιου ειδους συζητησεις να ειμαστε ακριβεις σε καθε στοιχειο που παραθετουμε, μιας και ενεχει ο κινδυνος λανθασμενης πληροφορησης.

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 2 εβδομάδες πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Έχω πολλές φορές ρωτήσει..το κόστος εισιτηρίου είναι ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΑΝΔΡΟΣ;;;;και οχι ΡΑΦΗΝΑ -ΑΑΝΔΡΟΣ;;;;; Κανένας δεν σχολιάζει Κανένας δεν γνωρίζει;;;

This comment was minimized by the moderator on the site

Βάσει της ανάλυσης, νομίζω ότι παίρνει μια αυξησούλα στα ναύλα. Πρέπει να μπαίνουν μέσα οι καημένες οι εταιρείες, οπότε ας τις ενισχύσουμε οικονομικά!!!

Άποψη με άκρως ειρωνικό ύφος.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Με ύφος άκρως απαξιωτικό για ολιγοφρενείς που δεν διάβασαν την ανάρτηση¨
ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΠΩΣ:
"Τα εισιτήρια δυστυχώς είναι ακριβά για όλους. Όμως η Άνδρος παρά το κόστος των εισιτήριων παραμένει οικονομικότερη από όλα τα γειτονικά νησιά. Αυτά είναι τα δεδομένα. Διάφοροι λοιπόν διακινούν "απόψεις" χωρίς στοιχεία. Μόνο και μόνο για να μεμψιμοιρούν. Η μικρή απόσταση, ο σύντομος χρόνος της διαδρομής και το μικρότερο σχετικά εισιτήριο (λόγω απόστασης και χρόνου) βοηθούν την Άνδρο να επικρατήσει ως νησί του τριημέρου και του Σαββατοκύριακου και ως νησί παραθεριστικής κατοικίας λόγω πρόσβασης."
Που στα κομμάτια είδατε την ανάγκη για αύξηση των εισιτηρίων; Πουθενά τρολίες στον γάμο του Καραγκιόζη. Γι΄αυτό και απαξιωτική απάντηση για εσάς ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ....

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 2 εβδομάδες πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Ναι...το πόσο κάνει το μίλι...;

Περισσότερα