ANDROS KING: Λίγες ώρες μετά την άφιξη. Πρώτη παρουσίαση και πρώτα σχέδια!...

ΠΡΩΤΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Το Andros King. πλοίο όμορφο. Καλοσχεδιασμένο. Στο λιμανάκι της ΔΕΗ, στη Δραπετσώνα. Περάσαμε ρωτώντας για να το βρούμε το Νέο Μώλο Δραπετσώνας, την Ιχθυόσκαλα Δραπετσώνας και τον Σύλλογο Ερασιτεχνών Ψαράδων. Το πλοίο το πετύχαμε με την τέταρτη αναζήτηση. Να που χρειάζεται και η 4η φορά...

Πρέπει να είναι το 5ο πλοίο των αδελφών Στεφάνου που παρουσιάζω με την άφιξη του από το Εν Άνδρω όλα αυτά τα χρόνια. Γράφω από μνήμης: Superferry, Super Express, Princes, Andros Queen, Andros King. Σε όλες τις περιπτώσεις είχα ένα ιδιότυπο ενδιαφέρον που ανάγεται στην παιδική ηλικία μου. Όταν ο πατέρας ερχόταν με πλοίο στη ράδα του Πειραιά και έμενε τότε καμιά 20αριά μέρες μέχρι να ξεφορτώσει και να φύγει το πλοίο. Πήγαινα μαζί του στις βάρδιες του. Το πλοίο ήταν αρόδο, μισοάδειο, η γέφυρα κενή κι εγώ γύριζα από τις καμπίνες μέχρι τα καταστρώματα με τ' αμπάρια. Πήγαινα στην τραπεζαρία και τρώγαμε. Κι έμενα ώρες στη γέφυρα σκεπτόμενος ταξίδια στην άκρη της γης. 

Το πλοίο από την πρύμνη. Διακρίνονται δύο μεγάλοι καταπέλτες. Δεν υπάρχει καταπέλτης επιβατών. Αυτός θα προκύψει στην μετασκευή και στην ανακαίνισή του. Όπως βλέπουμε ακόμα και τα υπαίθρια καταστρώματα της πρύμης έχουν προστατευτικά για τον αέρα...

Κάθε πλοίο εκείνη την εποχή ήταν και μια περιπέτεια για μένα. Ακόμα κι όταν δούλεψε βατσιμάνης, στα ύστερα του, η περιπέτεια συνεχίστηκε μέχρι το τέλος που τον βρήκε σε ένα παλιό αγκυροβολημένο καράβι στη Σαλαμίνα. Κάθε φορά λοιπόν που έρχεται ένα πλοίο και με καλούν οι αδελφοί Στεφάνου να το πρωτοδώ είναι για μένα μια περιπέτεια που με γυρίζει πίσω στην παιδική ηλικία και στις παιδικές διαδρομές με τον πατέρα. Γι' αυτό πάντα καταφθάνω χαρούμενος αναζητώντας κάπου μνήμες που κάποτε με διαμόρφωσαν. 

Η ΓΕΦΥΡΑ

Η γέφυρα κάθε πλοίου είναι μια μικρή αποκάλυψη. Είναι μια αναφορά στη χώρα καταγωγής του πλοίου. Άλλη ήταν στο Superferry και στο Andros Queen από την Ιαπωνία, άλλη στο Princess από την Σουηδία, άλλη στο Andros King από την Ισπανία. Είχα την τύχη λίγες ώρες από την άφιξη του πλοίου να είμαι από τους πρώτους που μπήκα να την δω. Το πλοίο έφτασε Παρασκευή βράδυ 11/10 και ανέβηκα σε αυτό Σάββατο πρωί 12/11. Για την ιστορία: το Superferry όταν ήρθε από την Ιαπωνία ήταν σχεδόν του κουτιού. Άλλαξε κι έγινε εντελώς διαφορετικό. Πάντα του κουτιού. Το Andros Queen τεράστιο, ευρύχωρο, και λίγο ταλαιπωρημένο. Άλλαξε κι έγινε καινούριο. Το Princees, από την Σουηδία, καλοσυντηρημένο, είχε στενάχωρη γέφυρα κι ωραία καταστρώματα. Δεν ξέρουμε τι έχει γίνει μέχρι σήμερα. Το Andros King, ευρύχωρο, καλοσχεδιασμένο, μετρ της σχεδίασης οι Ισπανοί, αλλά από συντήρηση άστα να πάνε... 

Το πηδάλιο: με joystick (αριστερά και δεξιά) και χειροκίνητο στη μέση. Τριγύρω τα ηλεκτρονικά όργανα πλοήγησης της γέφυρας.

Η βαρδιόλα. Εσωτερική. Υπερυψωμένη. Και με όργανο παρακολούθησης και εντολών. 

 

Η οπτική της γέφυρας. Περιμετρική. Και προφυλαγμένη από τον ήλιο και τους καιρούς...

ΞΥΛΙΝΕΣ ΣΚΑΛΕΣ, ΞΥΛΙΝΑ ΣΑΛΟΝΙΑ

Το εντελώς διαφορετικό αυτού του πλοίου είναι οι ξύλινες εντυπωσιακές σκάλες του, τα ξύλινα χωρίσματα του, οι ξύλινες ζαρντινιέρες του γεμάτες με εντυπωσιακά βότσαλα. Όλα ξύλινα. Οι Ισπανοί το είχαν φτιάξει σαν γιώτ μιας και πήγαινε από Λας Πάλμας γύρω τα Κανάρια νησιά στον Ατλαντικό. Και δυστυχώς όλα τα ξύλινα θα φύγουν! Οι ελληνικοί κανονισμοί είναι πολύ αυστηρότεροι των ισπανικών κι επιτρέπουν ελάχιστο ξύλο, ενώ θέλουν οι επενδύσεις να είναι όσο το δυνατόν αντιπυρικές. Αυτά εξήγησε ο Γιώργος Στεφάνου όταν καταθέσαμε τον θαυμασμό μας για τις ξύλινες κατασκευές του πλοίου.

Το σαλόνι της πρώτης θέσης. Θα μετασκευαστεί πλήρως...

Το σαλόνι της δεύτερης θέσης. Κι αυτό ξύλινο με χωρίσματα και ξύλινες ζαρντινιέρες με βότσαλα... Κι αυτό θα αλλάξει πλήρως. 

Ωραίες ξύλινες κατασκευές στις εσωτερικές σκάλες στο σαλόνι της δεύτερης θέσης...

Εξαιρετικής αισθητικής οι ξύλινες σκάλες και ωραίες οι ξύλινες ζαρντινιέρες της δεύτερης θέσης. Ατυχώς θα φύγουν όλα λόγω αυστηρότερων κανονισμών του Ελληνικού Νηογνώμονα...

ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ

 

Οι αδελφοί Στεφάνου με τον καπετάνιο της εταιρείας Γιάννη Βουτσελάκο. Ο καπετάν Γιάννης, ετών 41, ήταν αυτός που μαζί με προσωρινό πλήρωμα 12 ατόμων έφεραν το πλοίο σε 7 μέρες, από το Λας Πάλμας στον Πειραιά. Είναι η 5η φωτογραφία στη σειρά "νέα πλοία από το εξωτερικό"!!! Αυτοί φέρνουν πλοία κι εμείς φωτογραφίζουμε και αθροίζουμε εμπειρίες και γνώση. Έχουμε παρακολουθήσει δύο από τα πλοία που μετασκευάστηκαν από πολύ κοντά. Το Superferry και το Andros Queen. Πλέον έχουμε αρχίσει να "βλέπουμε" σχεδιασμούς και κατασκευές από κοντά. Κάτι σαν πρακτική στη ναυπηγική. Όπως και με τις εκατοντάδες διαδρομές στις γέφυρες των πλοίων κοντεύουμε να νοιώσουμε πλήρωμα γέφυρας. Να που οι παιδικές αναφορές στα liberty, που ταξίδευε k;apot ο πατέρας, γίνονται μέρος μιας άλλης πραγματικότητας στα ακτοπλοϊκά της γραμμής μας...  

ΠΡΩΤΑ ΣΧΕΔΙΑ

Είχα την τύχη, συνέβη κι άλλες φορές, να παραβρεθώ στην πρώτη σύσκεψη για τις αναγκαίες μετατροπές και την εκ βάθρων συντήρηση του πλοίου. Άλλες οι επιβατικές ανάγκες και οι κανονισμοί στα Κανάρια νησιά κι άλλες στο Αιγαίο. Μια πρώτη μεγάλη διαφορά, που με άφησε άναυδο: το πλοίο είναι του 2006. Ταξίδεψε 15 χρόνια και δεν έχει κάνει γενική συντήρηση, όπως κάνουν ετησίως στην Ελλάδα για 1-2 μήνες το χρόνο όλα τα επιβατικά! Απλώς γινόταν ένα φρεσκάρισμα όταν σταματούσε, επισκευαζόταν η όποια βλάβη και συνέχιζε!!! Εδώ ΟΛΑ τα πλοία περνάνε εκτεταμένη συντήρηση εκ βάθρων και αξιολογήσεις μια φορά τον χρόνο. Άρα το πλοίο θα περάσει πρώτη φορά τέτοια συντήρηση, εκτός από τις μετασκευές που θα είναι σημαντικές...

Γιώργος Στεφάνου, για μια ακόμα φορά ο καθημερινός "εργοδηγός" του εγχειρήματος της συνολικής μετασκευής. Μια δουλειά που την απολαμβάνει. Κάποτε στο Superferry μου είπε είναι υπέροχο συναίσθημα να φτιάχνω ένα βαπόρι, να το μετασκευάζω, να είμαι μέρος του σχεδιασμού. Εγκαθίσταμαι σε αυτό μήνες. Και μου αρέσει πολύ, αν και με τα μυαλά τα δικά μου και του Δημήτρη ξοδεύουμε σχεδόν διπλάσια από το κανονικό παίρνοντας τους καλύτερους στο είδος τους για να έχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα.  Αλλά αυτοί είμαστε...

Δημήτρης και Γιώργος Στεφάνου. Ανταλλάσσοντας γνώμες επί των προτεινομένων σχεδίων που ήδη έχουν εκπονηθεί! Τώρα ξεκινούν οι τροποιήσεις επί των σχεδίων. Τις πιο ριζικές ιδέες για την συνολική ανακαίνιση είχε ο Δημήτρης Στεφάνου. Ο Γιώργος και ο καπετάν Γιάννης του υπενθύμιζαν το κόστος και τις δυσκολίες!...

Δουλεύοντας στον σχεδιασμό μέχρι αργά το μεσημέρι: Από αριστερά ο καπετάνιο Γιάννης Βουτσελάκος, ο αξιωματικός Παναγιώτης Τόλιος, ο Δημήτρης Στεφάνου και ο Γιώργος Στεφάνου. Τα καλύτερα του νέου σχεδιασμού του πλοίου που ξεκινά μετασκευές από την Δευτέρα έπονται προσεχώς...

ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΜΠΑΣΑΝΤΗΣ 

 

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet