Οι 10 κορυφαίοι προορισμοί για ξένους και Έλληνες το 2024 και η Άνδρος - Μερικά συμπεράσματα
Μερικοί να ενοχλούνται από τον τουρισμό στην Άνδρο. Όμως η οικονομία και η διατήρηση των κατοίκων στο νησί σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό πλέον εδώ και χρόνια εξαρτάται από τους επισκέπτες-τουρίστες. Οι αριθμοί λένε πως η Άνδρος προσελκύει κυρίως Έλληνες επισκέπτες. Γιατί - συγκριτικά με τα άλλα νησιά - είναι το κοντινότερο σε απόσταση και οικονομικότερο σε ναύλα νησί των Κυκλάδων. Αυτά λένε τα στοιχεία...
Μπορεί κάποιες διαφημιστικές εταιρίες και κάποιοι δήμαρχοι και υπεύθυνοι τουρισμού και ταξιδίων να "κομπάζουν" για "επιτυχίες", για "παγκόσμιες πρωτιές" και άλλα τέτοια προπαγανδιστικά και λαϊκιστικά, αλλά, για κακή τους τύχη, μόλις βγάλουν τα "νικηφόρα" δελτία Τύπου τους, έρχεται η σκληρή πραγματικότητα των πραγματικών αριθμών και τους προσγειώσει. Ιδού λοιπόν τα αποτελέσματα της ετήσιας ακτοπλοϊκή κίνηση, όπως καταγράφηκαν μέσω του Ferryhopper, που αποκαλύπτει ποια νησιά βρέθηκαν στο επίκεντρο, ποιες ηλικιακές ομάδες ταξίδεψαν πού και ποιοι προορισμοί εντός Ελλάδας ξεχώρισαν.
ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ
Ξένοι και Έλληνες ταξιδιώτες έδειξαν προτίμηση σε διαφορετικούς προορισμούς:
- Οι 10 δημοφιλέστεροι προορισμοί με πλοίο για ξένους:
- Σαντορίνη
- Πάρος
- Μύκονος
- Νάξος
- Μήλος
- Ηράκλειο
- Ίος
- Ύδρα
- Σίφνος
- Κέρκυρα
Οι 10 δημοφιλέστεροι προορισμοί με πλοίο για Έλληνες:
- Τήνος
- Πάρος
- Σύρος
- Νάξος
- Μύκονος
- Κρήτη
- Αίγινα
- Άνδρος
- Σίφνος
- Κέρκυρα
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
- Στους ξένους προορισμούς εύκολα τα συμπεράσματα καθώς σε Σαντορίνη και Μύκονο καταφθάνουν ξένοι τουρίστες με αεροπλάνα. Και στη Μύκονο και με καράβι. Και παρά το κόστος του ναύλου και της απόστασης καταφθάνουν και Έλληνες με καράβι κατά πολύ περισσότεροι από την κοντινή και φθηνότερη Άνδρο. Πράγματι ΔΕΝ θα γίνουμε Μύκονος ούτε στους Έλληνες επισκέπτες!...
- Η Πάρος παραμένει σταθερή αξία στις προτιμήσεις τόσο των Ελλήνων όσο και των ξένων καταλαμβάνοντας και στις δύο κατηγορίες τη δεύτερη θέση.
- Η Τήνος πρώτος προορισμός για τους Έλληνες με 90% της κίνησης από Ραφήνα. Και μια λεπτομέρεια: Το ταξίδι για Τήνο κοστίζει 35 ευρώ και διαρκεί 3 ώρες και 45 λεπτάκαι το ταξίδι για Άνδρο κοστίζει 25 ευρώ και διαρκεί 1 ώρα και 55 λεπτά. Από Πειραιά για Τήνο κοστίζει 49 ευρώ και διαρκεί 4 ώρες και 30 λεπτά. Αυτά για τον «ανταγωνισμό», που γράφουν μερικοί-μερικοί.
- Η Άνδρος πλασάρεται ουσιαστικά τελευταία στο «ταμπλό» με τους Έλληνες επισκέπτες του καλοκαιριού λόγω εγγύτητας με την Αττική (δύο ώρες) και οικονομικότερου ναύλου ως προς τα άλλα νησιά (25 ευρώ). Όμως είναι εκτός "ταμπλό" για τους ξένους. Το ερώτημα εδώ είναι γιατί η Άνδρος σταμάτησε να διαφημίζεται εγκαίρως και σωστά στην Αττική, όπου έχει δυνατότητες προσέλκυσης κάποιου είδους Ελλήνων τουριστών και επενδύει σε τουριστικά ταξίδια στην Ευρώπη του ξενοδόχου και αρμόδιου Ν. Μουστάκα; Τι πέτυχε από προσελκύσεις αυτός και η κ. Πολίτου εδώ και 10 χρόνια που ταξιδεύουν στην Ευρώπη; Άγνωστο. Εκτός ίσως αν πέτυχαν να φέρουν πελάτες στα δικά τους ξενοδοχεία;…
- Η μικρούλα Σίφνος – την οποία καταφέρνει και ξεπερνά σε Έλληνες η κατά πολύ μεγαλύτερη Άνδρος – έχει το μειονέκτημα της πολύ μεγαλύτερης απόστασης από την Αττική και τα κατά πολύ μεγαλύτερο ναύλο από την Άνδρο. Όμως καταφέρνει και πλασάρεται και στα δύο «ταμπλό»! Και το κυριώτερο: πετυχαίνοντας χωρίς αεροδρόμιο πολύ περισσότερους ξένους μπαίνοντας στο ταμπλό από την πολύ μεγαλύτερη, κοντινότερη και οικονομικότερη Άνδρο!
- Τέλος ο τουρισμός της Κέρκυρας ελάχιστά επηρεάζεται από τις διαδρομές των πλοίων γιατί το νησί είναι διεθνής προορισμός και οι τουρίστες πηγαίνουν αεροπορικώς. Άρα η τελευταία θέση στο «ταμπλό» είναι ψευδής…
"ΕΝ ΑΝΔΡΩ"