Τα παράξενα 9αρια της κατεβασιάς του Γαυρίου!!!
ΓΑΥΡΙΟ: Έχει αρχίσει η επιβίβαση με την θάλασσα να αφρίζει κάτω από τον καταπέλτη και τις ριπές του ανέμου να ξεπερνούν και τα 9 μποφόρ. Ο άνεμος στεριανός. Όμως το πλοίο κρατά στον καιρό και τα 40 ΙΧ και οι 200 επιβάτες επιβιβάζονται σβέλτα...
Το Γαύριο είναι ένα παράξενο λιμάνι στο βοριά. Ενώ έξω στ' ανοικτά μπορεί να έχει 7αρια μέσα οι ριπές μπορεί να φτάνουν και να ξεπερνούν το 9αρι!!! Είναι οι κατεβασιές του βουνού λένε οι γνωρίζοντες. Είναι ο κόλπος με την ιδιότροπη γεωγραφία λένε οι ταξιδεύοντες. Οι καπετάνιοι της γραμμής μας δεν λένε τίποτα. Αυτοί βιώνουν όταν φυσά όπως χτες και σήμερα τα παράξενα και ενίοτε τρελαμένα 9αρία και βάλε όταν οι κατεβασιές φουντώνουν.
Για παράδειγμα φύγαμε Πέμπτη πρωί μέσα σε συνθήκες τυφώνα (10αρι πατημένο) για Σύρο. Κι επιστρέψαμε Παρασκευή από Τήνο με 7αρι στη διαδρομή και 9αρι πατημένο στο λιμάνι του Γαυρίου όταν φτάσαμε. Και στην Τήνο όταν επιβιβαστήκαμε είχε 8αρι πατημένο. Αλλά καμία σχέση με το πατημένο 9αρι πατημένο με τις ριπές του αέρα και των κυμάτων στον καταπέλτη του πλοίου στο Γαύριο.
Μιλήσαμε με τους πλοιάρχους που μπήκαν σήμερα Παρασκευή το πρωί 20/5 γύρω στις 10 στο Γαύριο. Όλοι είπαν πως βρήκαν ισχυρότατες ριπές αέρα. Το παράδοξο είναι πως όταν μπήκε τρίτος ο Θεολόγος οι ριπές δυνάμωσαν πολύ. Μπορεί ο καπετάν Μάκης Σκιαδάς να έδεσε το πλοίο (λόγω ικανότητας του πλοίου και πείρας και ναυτοσύνης δικής του) σχετικά εύκολα. Όμως τα δύσκολα άρχισαν όταν οι ριπές του αέρα ανέβαζαν ριπές κυμάτων στον καταπέλτη κάνοντας την εκφόρτωση και την φόρτωση δύσκολη.
Ήταν τέτοιος ο αέρας που ακόμα και η φόρτωση των 200 επιβατών, 40 ΙΧ και των 10 φορτηγών έγινε με δυσκολία. Στο τέλος έμειναν έξω αυτοκίνητα/μηχανήματα της Ανυψωτικής. Για μια ακόμα φορά το Γαύριο επιβεβαίωσε την φήμη του ως το λιμάνι ναυτικής ικανότητας και δοκιμασίας των καπεταναίων. Το καλό πως οι καπετάνιοι της γραμμής μας έχουν πλέον αποδειχθεί ικανότατοι και τα πλοία αξιόπιστα. Και όλα βαίνουν καλώς παρά τις δυσκολίες του καιρού...
"ΕΝ ΑΝΔΡΩ"