Φαγητό και διασκέδαση… στο σπίτι! Αλλάζουμε συνήθειες!…
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: CNN Greece
Ένας στους δύο Έλληνες σχεδιάζει το προσεχές διάστημα να μαγειρεύει περισσότερο και τέσσερις στους δέκα, εκτιμούν πως θα περνούν πιο πολύ χρόνο και θα διασκεδάζουν περισσότερο, εντός σπιτιού. Τα παραπάνω συμπεράσματα που προκύπτουν από την πρόσφατη έρευνα της EY, «Future Consumer Index Ελλάδα 2024».
Μια αλλαγή την οποία, εξάλλου, έχουν ήδη διαπιστώσει και οι επαγγελματίες της εστίασης στα καταστήματα τους: λιγότερες έξοδοι για φαγητό, καφέ και ποτό αλλά και μικρότερες παραγγελίες σχέση με το παρελθόν. Mia allag;h poy pαρατηρήθηκε μάλιστα έντονα και το καλοκαίρι, όταν τόσο οι Έλληνες, όσοι και οι ξένοι τουρίστες επέλεγαν συχνότερα κατά τη διάρκεια των διακοπών τους, το μαγείρεμα στο δωμάτιο και τις αγορές φαγητών και ποτών από το σούπερ μάρκετ, αντί για την έξοδο σε εστιατόρια, ταβέρνες και μπαρ.
«Βλέπουμε ένα ''κράτημα'' από την πλευρά των καταναλωτών και αυτό αποτελεί για εμάς στοιχείο έντονου προβληματισμού». Οι περισσότεροι το αποδίδουν στην άνοδο των τιμών. Όμως υπάρχει και δεύτερη εξήγηση που συνοδεύει την πρώτη: η πανδημία μάς έμαθε να ζούμε και να διασκεδάζουμε περισσότερο μέσα στο σπίτι. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου το γεγονός ότι μεταξύ των κατηγοριών προϊόντων που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ, εκείνη που εμφανίζει τη μεγαλύτερη αύξηση του όγκου πωλήσεων σε σχέση με πέρσι, είναι τα αλκοολούχα ποτά (+7,6%), για το 10μηνο του 2024. Κι ακόμα διαπιστώθηκε αύξηση πωλήσεων ανά τεμάχιο κατά 6%, καταγράφουν και τα αναψυκτικά. Κάτι που επίσης συνδέεται με αυτή την μετατόπιση, μέρους της κατανάλωσης, από τον κλάδο της εστίασης σε εκείνη εντός σπιτιού.
Στην έρευνα της ΕΥ Future Consumer Index Ελλάδα 2024, το 50% των συμμετεχόντων δηλώνει πως στο μέλλον θα μαγειρεύει πιο συχνά, έναντι του 39% πέρσι. Μόλις το 5% θα μαγειρεύει λιγότερο συχνά και το 45% με την ίδια συχνότητα. Επίσης το 41% (29% πέρσι) σχεδιάζει να περνά περισσότερο χρόνο στο σπίτι. Βάσει αυτών των αποτελεσμάτων, οι απαντήσεις των Ελλήνων είναι πιο κοντά σε εκείνες των Αμερικανών καθώς σε ευρωπαϊκές χώρες όπως πχ, η Ισπανία και η Ιταλία τα αντίστοιχα ποσοστά όσων δηλώνουν πως θα «ενισχύσουν» τις συγκεκριμένες συνήθειες είναι χαμηλότερα.
Από την άλλη πλευρά, σε ποσοστό 56% οι Έλληνες σχεδιάζουν να μειώσουν τις παραγγελίες take away/delivery αλλά και τις αγορές έτοιμων και προμαγειρευμένων γευμάτων από το σούπερ μάρκετ. Επίσης το 70% σκοπεύει να γενικότερα να περιορίσει τις δαπάνες του για φαγητό απέξω. Σε ό,τι αφορά τέλος το ποσοστό των Ελλήνων που δηλώνει ότι «στο μέλλον» θα διασκεδάζει περισσότερο στο σπίτι (40% έναντι 28% πέρσι), το ποσοστό της χώρας μας εμφανίζεται ως το υψηλότερο από τα αντίστοιχα, τόσο των Αμερικανών όσο και των Ευρωπαίων πολιτών.