ΨΥΧΡΑΙΜΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ ΕΝΟΣ ΕΙΔΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ 

Του Κώστα Κάπου
MS Mechanical Engineering & Energy Processes - Southern Illinois University Carbondale
 
 
(ΠΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ: Η μηχανικός αναγνώστρια Αλεξάνδρα Σκαμάγκα, έστειλε το παρακάτω άρθρο του ειδικού μηχανολόγου μηχανικού και ειδικού σε θέματα ενέργειας Κώστα Κάπου. Περιέχει υπολογισμούς που έκανε για την σύγκρουση των Τεμπών και την έκρηξη που ακολούθησε. Στην καταιγίδα μιας πολεμικής όπου καθημερινά ακούμε, βλέπουμε και διαβάζουμε τόσα από δικηγόρους, πολιτικούς, δικηγορούντες, και πολιτικολογούντες, είναι σημαντικό να ακουστεί και μια άποψη ειδικών για ερωτήματα όπως: Τι συμβαίνει σε μια μετωπική σύγκρουση δύο τρένων που τρέχουν αντίθετα; Τι συμβαίνει στην έκρηξη που ακολουθεί την σύγκρουση; Πως με την σύγκρουση μετατρέπεται η κινητική ενέργεια σε θερμική ενέργεια; Πόση είναι η συνολική ενέργεια που απελευθερώθηκε με την σύγκρουση; Λόγω του τεράστιου ενδιαφέροντος για το θέμα παραθέτουμε το άρθρο για τους αναγνώστες μας - ΕΝ ΑΝΔΡΩ)
 
ΚΑΠΟΙΟΙ ΨΥΧΡΑΙΜΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ 
 
 
 
Έστω ότι η εμπορική αμαξοστοιχία ζύγιζε συνολικά 800 τόνους, με το φορτίο της και κινείτο με 100 χαω (27,8 m/sec). H κινητική της ενέργεια (1/2 mV²) λοιπόν ήταν 309,14 MJ. Αντίστοιχα, η κινητική ενέργεια της επιβατικής αμαξοστοιχίας , βάρους 560 τόνων και ταχύτητας περίπου 44,44 m/sec ήταν 543,21 MJ.
 
Σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει στο εξωτερικό, η μετωπική σύγκρουση 2 τραίνων απελευθερώνει περίπου το 90% της κινητικής ενέργειας ως θερμική, όταν υπάρξει πλήρης στάση, αλλά θα δεχθούμε ότι το 60% μόνο αυτής της ενέργειας είναι η στιγμιαία απελευθέρωση ισχυρής θερμικής ενέργειας, ενώ το 40% διαχέεται από τις επόμενες παραμορφώσεις των βαγονιών, με αυξημένη εντροπία και διάχυση της θερμότητας αυτής σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
 
H συνολική ενέργεια που απελευθερώθηκε, ήταν λοιπόν ίση με 852,35 MJ, που αντιστοιχεί σε έκρηξη 204 κιλών ΤΝΤ !! Ως παλιός σκαπανέας του Μηχανικού, γνωρίζω ότι με 2-3 κιλά ΤΝΤ μπορούμε να ανατινάξουμε μία γέφυρα από σκυρόδεμα και με 100-150 κιλά κατεβάζουμε ολόκληρο ουρανοξύστη.
 
Έτσι, η στιγμιαία θερμική ενέργεια που απελευθερώθηκε κατά τη σύγκρουση ήταν 90% Χ 60% Χ 852,35 ΜJoules = 460 Mjoules τα οποία απελευθερώθηκαν το 1ο δευτερόλεπτο της σύγκρουσης υπό μορφή θερμικής ενέργειας και αντιστοιχούν σε έκρηξη περίπου 110 κιλών ΤΝΤ.
 
Η ισχύς της σύγκρουσης ήταν τέτοια που διέλυσε τις 2 μηχανές έλξης της εμπορικής αμαξοστοιχίας και τα πρώτα 2 βαγόνια της επιβατικής. Πέρα από την τρομακτική θερμική ενέργεια που απελευθερώθηκε στιγμιαία, είχαμε και καταστροφή των κινητήρων και των 2 αμαξοστοιχιών και διάρρηξη των μετασχηματιστών 25kV/1000V που τις κινούν, καθώς και πιθανή έκρηξη φιαλών προπανίου που μπορεί να βρίσκονταν στο κυλικείο.
 
Έτσι, μια ποσότητα κάποιων χιλιάδων ίσως λίτρων ελαίων ψύξης των Μ/Σ, τα οποία έχουν μεν υψηλό flash point (300°C) όντας σιλικονούχα, αλλά σε μια τέτοια σύγκρουση δημιουργήθηκε νέφος αερολύματος (σπρέι) που ήρθε σε άμεση επαφή, τόσο με τα μέταλλα που στην κυριολεξία έλιωναν δίπλα τους, όσο και με τους σπινθήρες από το βραχυκύκλωμα των 25.000 Volt, με αποτέλεσμα να αναφλεγεί και να δημιουργήσει την πυρόσφαιρα.
 
Τα προϊόντα μιας ατελούς καύσης οργανικών ελαίων και πιθανών άλλων υδρογονανθράκων (προπάνιο;) παράγουν ΧΙΛΙΑΔΕΣ ενώσεις (αλδεΰδες, ολεφίνες, αρωματικούς υδρογονάνθρακες κλπ) οι οποίες μπορούν να ανιχνευθούν με αεριοχρωματογράφο, σε συγκεντρώσεις λίγων ppm. Το ίδιο συμβαίνει και όταν καπνίζετε ένα τσιγάρο.
 
Με λίγα λόγια, η εξέλιξη του δυστυχήματος τα πρώτα δευτερόλεπτα ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΟΥΣΕ την ύπαρξη άλλου εύφλεκτου υλικού, προκειμένου να δημιουργηθεί η ανάφλεξη που είδαμε. Αυτά τα λίγα και ερμηνεύστε τα όπως καταλαβαίνει ο καθένας σας.....
 
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ:
 
Τελικά, όπως είχα προβλέψει από προχτές, δείχνεις σε κάποιον το φεγγάρι και αυτός κοιτάει το δάχτυλο, φτάνει να πει την μπαλαφάρα του για να βγει από πάνω. Και δεν μιλάω για όλα αυτά τα χυδαία υποκείμενα που ήξεραν να ξερνάνε μόνο οχετό και φτηνή ειρωνεία και έφαγαν μπλοκ, αλλά κάποιους που με πλεονάζοντα οίστρο πετάγανε την αποψάρα τους, ακόμα κι αν ήταν λογιστές σε παπουτσάδικο.
 
1. Έχετε 2 τραίνα που κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση.
2. Τα 2 αυτά τραίνα συγκρούονται, απελευθερώνοντας τόση ενέργεια, όση η έκρηξη 204 κιλών ΤΝΤ.
3. Οι ηλεκτρομηχανές έλξης των 2 αυτών τραίνων γίνονται κυριολεκτικά χαρτοπόλεμος, μια και δέχτηκαν περίπου το 54% της συνολικής ενέργειας που απελευθερώθηκε.
4. Την ίδια στιγμή, προκαλείται ένα τόξο 25kV από τη διάρρηξη των κυκλωμάτων των μετασχηματιστών. Σαν να σκάει κεραυνός δηλαδή.
5. Όλα τα χιλιάδες λίτρα ελαίων, ψυκτικών υγρών, σιλικονούχων ενώσεων, κυκλωμάτων φρένων κλπ γίνονται ένα σύννεφο ανάμεσα σε κομμάτια που τσακίζονται και σε σημεία που αναπτύσσονται θερμοκρασίες ανάφλεξης.
 
Για πείτε μου εσείς, που είδατε το βίντεο, όπου οι αρχικές λάμψεις δείχνουν να είναι βολταϊκά τόξα, είναι πιο πιθανό να είχε ο "Κούλης" κρυμμένες δεξαμενές ξυλολίου; Αντί γι' αυτό, γράψανε κάποιοι ακόμα και για "θερμοβαρικές βόμβες".
Δεν λέω ότι το δικό μου σενάριο είναι το μόνο ακριβές και αληθινό, αλλά αγόρια και κορίτσια, το δικό σας είναι για τα πανηγύρια...
Αυτά τα λίγα, γιατί βαρέθηκα τον κάθε... μπιστήμονα!...
 
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΚΩΣΤΑ ΚΑΠΟΥ: Εργάζεται για CKLD - Costas Kapos & Associates και Lighting Designer. Πρώην εργοδότες: Πρώην Director of E/M Design & Projects στην εταιρεία Doxiadis Associates., πρώην Engineering manager στην εταιρεία Whessoe LGA Gas Technologies. Σπούδασε MS Mechanical Engineering & Energy Processes στο Southern Illinois University Carbondale, BS Thermal & Environmental Engineering στο Southern Illinois University Carbondale και Engineering στο Thomas Jefferson University. Τόπος διαμονής: Θεσσαλονίκη. Τόπος καταγωγής: Αθήνα.
 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet