Επικίνδυνο το λιμάνι του Γαυρίου - Τι καταγγέλλουν οι πλοίαρχοι
Χρειάζεται νέο προβλήμτα το λιμάνι του Γαυρίου λένε οι πλοίαρχοι (φωτ. Εν Άνδρω).
Το λιμάνι του Γαυριου είναι προβληματικό και θέτει καθημερινά σε κίνδυνο, την ασφάλεια των πλοίων και των επιβατών. Επιβάλλονται άμεσα νέα έργα. Αυτό αποκαλύπτει πόρισμα της Πανελληνίας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού, που κατατάσσει το λιμάνι της Άνδρου, στην λίστα με τα πιο επικίνδυνα λιμάνια της Ελλάδος.
Στην έκθεση-κόλαφο, οι πλοίαρχοι καταγγέλλουν ότι στο Γαύριο, επιβάλλεται άμεσα η κατασκευή νέου προβλήτα, για την ασφαλή πρόσδεση και παραμονή των πλοίων, αλλά και την μετακίνηση επιβατών και οχημάτων. Υπενθυμίζεται ότι για ολόκληρο τον λιμένα Γαυριου, υπάρχει ήδη μελέτη που προβλέπει την αναβάθμιση του συνολικά, αλλά ούτε ωρίμασε ούτε ολοκληρώθηκε ποτέ.
Η σημερινή δημοτική αρχή από τις πρώτες μέρες της ανάληψης των καθηκόντων της, πήγε σχεδόν… «εν σώματι» στην Τήνο στο Λιμενικό Ταμείο για να προχωρήσει τις διαδικασίες (και εκείνες του ελλιπούς ηλεκτροφωτισμού της συνολικής ζώνης λιμένα), αλλά μάλλον επέστρεψε χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα, αφού επί δυο χρόνια η υπόθεση παραμένει στάσιμη.
Χρειάζονται εκβανθύσεις στη Ραφήνα για να αυξηθούν οι θέσεις των πλοίων λένε πάλι οι πλοίαρχοι (φωτ. Εν Άνδρω).
Προβλήματα διαπιστώθηκαν και το λιμάνι της Ραφήνας. Ειδικά σστη Ραφήνα, χρειάζεται άμεση εκβάθυνση κοντά στους λιμενοβραχίονες για να απελευθερωθούν θέσεις αγκυροβολίας.
Η αυτοψία της ένωσης κατέγραψε ελλείψεις σε προβλήτες και κυματοθραύστες σε 77 λιμάνια, ενώ σε πολλά από αυτά κρίνεται απαραίτητη η εκβάθυνση της και η αναβάθμιση των υποδομών στην χερσαία τους ζώνη.
«Από το 2012, δυστυχώς, δεν έχει γίνει τίποτε εκτός από ορισμένες εξαιρέσεις. Σε αυτήν την έκθεση - χωρίς βέβαια να διεκδικούνται περγαμηνές λιμενολόγου - φαίνεται ξεκάθαρα η αγωνία των συναδέλφων μου στην καθημερινή άσκηση των καθηκόντων τους. Μια αγωνία για το απρόοπτο, που πάντα τέτοιες συνθήκες επιφυλάσσουν» τονίζει ο πρόεδρος της ΠΕΠΕΝ Μανώλης Τσικαλάκης.
Ο ίδιος επισημαίνει ότι τα μεγάλα έργα υποδομής στα λιμάνια είναι στο σύνολό τους μη ανταποδοτικά και επομένως δεν προσφέρονται για ιδιωτική χρηματοδότηση. Επομένως θα πρέπει να αναζητηθούν πόροι είτε από κοινοτική χρηματοδότηση είτε από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων.
Στις Κυκλάδες, υπάρχουν και άλλα νησιά με προβληματικά και επικίνδυνα λιμάνια, σύμφωνα με την ΠΕΠΕΝ. Έτσι, χρειάζονται νέο προβλήτα, η Σέριφος, η Σίφνος, η Μήλος, η Κίμωλος και η Φολέγανδρος. Για το λιμάνι της Σαντορίνης, οι πλοίαρχοι εκτιμούν ότι θα ήταν προτιμότερη η μεταφορά του.
Έργα εκβάθυνσης, διαπιστώθηκε ότι πρέπει να γίνουν το συντομότερο σε πολλά λιμάνια μεταξύ των οποίων του Πόρου, των Κυθήρων, της Κύθνου, της Μήλου, της Σίκινου, της Ίου, της Νάξου, της Πάρου, της Σύρου, αλλά και της Ραφήνας και του Πειραιά.
Κ.Χ