Ξανά στην Άνδρο το "Χαρούλα"! Αναμνήσεις μιας άλλης εποχής…


Το Χαρούλα επί Γούτου όταν ερχόταν στην Άνδρο

  • Το θυμάστε το «Χαρούλα»;
  • Το κόκκινο… περίπου καταμαράν που πέρασε από την Άνδρο πριν από περίπου 23 χρονιά με καπετάνιο τον άξιο και αγαπητό Γιαννούλη Χαζάπη από τις Στενιές και άφησε το στίγμα του στην γραμμή, ανταγωνιζόμενο τα υπόλοιπα θρυλικά πλοία «Super Ferry» και «Bari»;

Να θυμίσουμε πως ταξίδευε τότε από την Ραφήνα προς Άνδρο Τήνο Μύκονο με τα σινιάλα στην τσιμινιέρα του Γιώργου Γούτου και τα απόνερα του έφταναν αφρισμένα σε όλες τις αντριωτικες παραλίες.

Ο καπετάν Γιαννούλης Χαζάπης (δεξιά) καπετάνιος του Χαρούλα. Εδώ στην γέφυρα του Superferry II με τον καπετάν Τάσο Τρέσο (αριστερά) (φωτ. Εν Άνδρω).

Το πλοίο επέστρεψε ξανά… Αυτή την φορά ως  «Express Σκιάθος» που πήρε τη θέση του «ΑΡΤΕΜΙΣ» στα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια. Το πλοίο της Hellenic Sea Ways ξεκίνησε τα δρομολόγια του  την Παρασκευή 18 Ιανουαρίου και θα παραμείνει στα νησιά μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου που θα επιστρέψει το «ΑΡΤΕΜΙΣ» από την ετήσια ακινησία του. Θα εξυπηρετεί τα νησιά Κέα - Κύθνος - Σύρος - Τήνος - Άνδρος - Πάρος - Νάξος - Ίος - Σίκινος - Φολέγανδρος - Κίμωλος - Μήλος - Σέριφος - Σίφνος.

Το "Express Σκιάθος" - πρώην Χαρούλα - που επιστρέφει σήμερα πάλι στην Άνδρο για το ενδοκυκλαδικό δρομολόγιο.

Αναμνήσεις από το «Χαρούλα»

Όπως γράφουν στα ναυτιλιακά site παλιοί ταξιδιώτες το πλοίο είχε διαφημιστεί σαν ταχύπλοο που θα έκανε την διαδρομή Ραφήνα-Άνδρος σε 1 ώρα και 20 λεπτά, αλλά γρήγορα απογοήτευσε τους πάντες αφού έκανε ακριβώς 2 ώρες, όπως και τα άλλα, αρκεί να είχε μπουνάτσα και να μην ήταν πολύ φορτωμένο! Σε αντίθετη περίπτωση έκανε περίπου 2,5 ώρες!

Ο λόγος ήταν ότι ενώ είχε σχεδιαστεί να κατασκευαστεί από αλουμίνιο για οικονομικούς λόγους κατασκευάστηκε από χάλυβα! Επίσης, αρχικά δεν είχε stabilizers και λόγω της διπλής καρίνας ακόμα και με μικρό κυματισμό ο κόσμος δεινοπαθούσε.

Στη Ραφήνα το Χαρούλα με το Superferry και το Μπάρι

Σε παλαιότερη συνέντευξη του στο «Αρχιπέλαγος», ο πλοιοκτήτης Γ, Γούτος είχε εξομολογηθεί ότι το «Supercat Χαρούλα» χτιζόταν για 2,5 χρόνια στο Πέραμα σε σχέδια του καθηγητή του Πολυτεχνείου  Παπανικολάου και με την επίβλεψη γερμανών ειδικών (γερμανικός νηογνώμονας).

Οι συνεχείς απεργίες είχαν ως αποτέλεσμα να καθυστερήσει σημαντικά η παράδοση του πλοίου. Μας εξέφρασε το παράπονο του ότι ενώ άφησε λεφτά στο Πέραμα, οι συνθήκες ναυπήγησης πλοίου στην Ελλάδα δεν ήταν ευνοϊκές και γι’ αυτό και η κατάσταση έφτασε εκεί που έφτασε. Και όταν, τελικά, ήρθε το «Χαρούλα» στη Ραφήνα, οι άλλοι το πολέμησαν έντονα.

Ο Γιώργος Γούτος ποζάρει με το σπορ αυτοκίνητο του μπροστά στο Χαρούλα.

Αρχικά, το πλοίο παρουσίασε προβλήματα και μπορούσε να μεταφέρει μικρό μόνο αριθμό φορτηγών. Όμως, οι εκτεταμένες εργασίες που πραγματοποιήθηκαν στη συνέχεια στα ναυπηγεία της Χαλκίδας έλυσαν τα προβλήματα αυτά και το πλοίο στάθηκε ισάξια απέναντι στα άλλα πλοία της γραμμής.

Οι συμπληρωματικές αυτές εργασίες κόστισαν τότε κοντά στα 150 εκατομμύρια δραχμές. Στα εγκαίνια του «Supertcat Χαρούλα» μοίρασε 700 γκλίτσες. Όταν κάποιος του υπέδειξε ότι δεν συνηθίζεται να μοιράζουν γκλίτσες στα εγκαίνια πλοίων, ο Γιώργης ο Γούτος του απάντησε «Θα πέσουν στις γκλίτσες, όπως πέφτουν τα πρόβατα στην βαμβακόπιτα». Και αυτό ακριβώς συνέβη στα εγκαίνια του πλοίου…

Σ.Δ.

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Eύχομαι στον καπεταν-Γιαννούλη ώρα καλή στην πλώρη της ζωής του, και να μη φοβάται τις φουρτούνες πούναι μακριά από τη τη θάλασσα.
Και εδώ κάποτε μπονατσάρει.