Η εκπαίδευση είναι η βάση της ανάδειξης των τουριστικών περιοχών...
Του ΝΟΤΗ ΜΑΡΤΑΚΗ
Μπορεί η Άνδρος να γίνει τουριστικός προορισμός; Και πως; Με την εκπαίδευση αυτών που ασχολούνται με τον τουρισμό και μαθαίνοντας το διεθνές σύστημα ώστε να προσελκύσουν επισκέπτες από το εξωτερικό συνιστούν οι ειδικοί...
Η ανάδειξη νέων τουριστικών προορισμών, που δεν είναι ιδιαίτερα γνωστοί στο εξωτερικό, αλλά και η ρύθμιση της ροής του εισερχόμενου τουρισμού σε περιοχές που πάσχουν από υπερτουρισμό αποτελούν τα βασικά θέματα που απασχολούν εφέτος τον τουριστικό κλάδο στη χώρα μας. Κάποιοι διαμαρτύρονται για τις χαμηλές πληρότητες, αλλά και και κάποιοι άλλοι φωνάζουν ότι δεν αντέχουν τόσο πολύ κόσμο. Ο κοινός παρανομαστής είναι ένας: Χρειαζόμαστε σωστή διαχείριση από αυτούς που διακινούν το μεγαλύτερο όγκο επισκεπτών από το εξωτερικό. Και αυτο δεν μπορεί να γίνει με άλλο τρόπο εκτός απ΄την εκπαίδευση τους.
Υπάρχουν λοιπόν τα ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα που εισάγει στην ελληνική αγορά ο όμιλος MTC GROUP με συντονιστή από το γραφείο του Λονδίνου τον έμπειρο τουριστικό επαγγελματία Niko Martikas, που έχει την συνεργασία έγκυρου εξειδικευμένου βρετανικού οργανισμού με πολυετή και διεθνή εμπειρία και μπορεί να εγγυηθεί τα επιθυμητά αποτελέσματα. Και αυτό, γιατί επιτρέπουν στους ταξιδιωτικούς πράκτορες διεθνώς να μάθουν για τους προορισμούς και τα τι προσφέρουν με τρόπο αποτελεσματικό, ξοδεύοντας κατά μέσο όρο 14 έως 17 λεπτά τη μέρα σε μια σειρά μαθημάτων. Το σύστημα διασφαλίζει ενισχυμένη αξιοπιστία, προσφέροντας ολοκληρωμένη εκπαίδευση σε στοχευμένη προσέγγιση των χρηστών. Ταυτόχρονα, εξειδικεύεται στην προσέλκυση του ενδιαφέροντος ακόμα και για λιγότερο γνωστούς προορισμούς ή για στοιχεία του τουρισμού δημοφιλών προορισμών που όμως δεν είναι ευρέως γνωστά και συμβάλει έτσι επιθυμητή διάχυση του εισερχόμενου πλήθους των επισκεπτών.
Ουσιαστικά, τα εκπαιδευτικά προγράμματα ενισχύουν τη γνώση του πωλητή των ταξιδιών για τον προορισμό και ταυτόχρονα καθοδηγούν τον κάθε τόπο ως προς τον τρόπο προσέγγισης των επαγγελματιών έτσι ώστε να συμμετέχουν ενεργά και με το σωστό τρόπο στην όλη διαδικασία. Τα αποτελέσματα είναι απόλυτα μετρήσιμα και αποδοτικά αν ληφθεί υπόψη ότι μόνο στo Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία οι εγγεγραμμένοι επαγγελματίες του τουρισμού στην πλατφόρμα της συνεργαζόμενης από το Λονδίνο εταιρίας είναι 140.000, σε ΗΠΑ και Καναδά πάνω από 26.000, σε Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία πάνω από 8.500, στις Σκανδιναβικές Χώρες (Δανία, Νορβηγία, Σουηδία, Φιλανδία) πάνω από 2.000 στη Γαλλία πάνω από 3.000 στην Ινδία πάνω από 15.000 και σε Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία πάνω από 9.000.
Συμπληρωματικά δε, με την εκπαιδευτική διαδικασία, έρχονται τα προγράμματα προβολής και δημοσίων σχέσεων που ακολουθούν οι προορισμοί και, συνδυαστικά, συμβάλουν στην κινητοποίηση ακόμα και του υποψήφιου αγοραστή του ταξιδιού ώστε να είναι πιο έτοιμος να συναινέσει όταν τον προσεγγίσει ο πωλητής. Έτσι, αξιοποιούνται με τον καλύτερο τρόπο οι εκθεσιακές συμμετοχές , αλλά και όλες τις άλλες πρακτικές, όπως τα press/ fam trips ώστε να λειτουργούν προς τη θετική κατεύθυνση και με απόλυτη στόχευση.