Δύσκολες οι συγκρίσεις με αριθμούς για τον τουρισμό της Άνδρου!...
Μονοπάτια, εναλλακτικός τουρισμός, οι σταθερές προβολές της τουριστικής Άνδρου από τους υπεύθυνους τουρισμού. Για τα μουσεία της Χώρας ελάχιστα. Για την μαγεία της ανατολής στην Άνδρο τίποτα. Για την ιστορία, την βενετσιάνικη Χώρα, το Μέσα Κάστρο, το Πάνω Κάστρο, τον Τουρλίτη μηδέν. Τουρισμός χωρίς τοπόσημα γίνεται;
Χωρίς ιδιαίτερες αυξομειώσεις τα έσοδα από την εστίαση και τα καταλύματα για την Άνδρο μέχρι και τον Ιούνιο του 2024 σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ. Η Άνδρος ήταν πεσμένη κατά -1,4% τον Μάϊο και ανεβασμένη κατά +3% τον Ιούνιο στην εστίαση. Και πεσμένη κατά -3% το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου στα καταλύματα. Σε απόλυτους αριθμούς η Άνδρος συγκρίνεται μόνο με την κατά πολύ μικρότερη Κύθνο, που όμως είχε διαφορετική διαδρομή έχοντας άνοδο στην εστίαση κατά +23% τον Μάιο και κατά +0,7% τον Ιούνιο. Και στα καταλύματα άνοδο κατά +5,2% το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου.
Αυτοί οι αριθμοί και τα ποσοστά πρέπει επιτέλους κάτι να πουν στον επί του τουρισμού υπεύθυνο Νίκο Μουστάκα που επί 5 χρόνια με πανηγυρικά δελτία τύπου μιλά διαρκώς για επιτυχίες. Η πραγματική διαχρονική επιτυχία της Άνδρου, που αποδεικνύεται με πραγματικούς αριθμούς και με ποσοστά στις μετρήσεις του Ferryhopper είναι η εγγύτητα στην Αττική και η οικονομικότητα του ταξιδιού σε σχέση με όλα τα άλλα νησιά. Είμαστε κοντά και κοστίζουμε λιγότερο ως ταξίδι. Σε όλα τα άλλα δεν πετυχαίνουμε πολλά. Οι πολιτικές προσέλκυσης ξένων τουριστών έχουν αποτύχει και εδώ και χρόνια.
Μπατσί, σταθερός άξονας αναφοράς Ελλήνων και ξένων για τον καλοκαιρινό χαρακτήρα του. Πόσες φορές αναφέρθηκε στα διαφημιστικά δελτία τύπου;
Ας τo σκεφτούν βλέποντας αριθμούς και ποσοστά με την κατά πολύ μικρότερη Κύθνο, που πάει πολύ καλύτερα. Αν οι δήμαρχοι και οι υπεύθυνοι τουρισμού κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν θριαμβολογώντας εμείς δεν έχουμε να πούμε τίποτα. Όμως οι επαγγελματίες του τουρισμού και όλα τα συναφή επαγγέλματα που κινούνται γύρω από αυτούς καταλαβαίνουν πολύ καλύτερα την κατάσταση.
Αν κάποιους στεναχωρούν οι παραπάνω αριθμητικές και ποσοστιαίες μετρήσεις ας μην τις διαβάζουν. Ας διαβάζουν τα διθυραμβικά δελτία τύπου της διαφημιστικής εταιρείας με την οποία συνεργάζεται εδώ και χρόνια ο κ. Μουστάκας, η οποία εξηγεί ανελλιπώς πως η Άνδρος είναι ανάμεσα στους 10 ή 15 ή 20 προορισμούς που προτείνουν οι Times! Ποιοι Times δεν έχει σημασία. Όλοι Times: είτε του Λονδίνου είτε του Δουβλίνου, είτε του Εδιμβούργου, είτε της Νέας Υόρκης είτε οι Financial είτε του Ισραήλ. Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε...
Μόνο που όπως λένε και οι ανακοινώσει της Ferryhopper η Άνδρος πάει καλά στα τριήμερα και στα τετραήμερα γιατί είναι κοντά στην Αττική. Είναι εύκολος και οικονομικός προορισμός για τους Έλληνες, που ζουν στην Ελλάδα και στην Αττική και οι οποίοι δεν διαβάζουν Times!...
Σεπτέμβρης 2021. Λιθοδομή Κόρθι. Οι δύο νέες κοπέλες από το Ισραήλ με τις οποίες συζητήσαμε.
Και όσο για τους ξένους τουρίστες ρωτήσαμε προπέρσι το καλοκαίρι δύο νέες κοπέλες, που έτρωγαν δίπλα μας στη Λιθοδομή στο Κόρθι πως επέλεξαν και βρήκαν την Άνδρο. Και η απάντηση: "Είναι το κοντινότερο νησί της Ελλάδας από το Ισραήλ. Μισή ώρα πτήση. Μισή ώρα η Ραφήνα. Και δύο ώρες με το πλοίο! Συνολικά 4 ώρες από το Ισραήλ! Και είναι ωραίο νησί για ολιγοήμερες διακοπές!" Απλά πράγματα. Υπάρχει κάποιος υπεύθυνος δήμαρχος και υπεύθυνος τουρισμού να "χτίσει" πάνω σε αυτή την απλή αλήθεια; Κι ας αφήσει στην άκρη τα χιλιοειπωμένα περί εναλλακτικού τουρισμού γιατί οι εναλλακτικοί πάνε σταθερά σε Λειψούς, Ικαρία κλπ.
"ΕΝ ΑΝΔΡΩ"
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ MTC GROUP
Ο ΚΥΚΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΑΠΡΙΛΙΟ ΙΟΥΝΙΟ ΣΕ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΣΤΙΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΔΡΟ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ
Εστίαση, καταλύματα τουρισμός. Τι λένε οι αριθμοί...
Η εξέλιξη των εσόδων σε καταλύματα και εστίαση τόσο στο β΄τρίμηνο του έτους όσο και χωριστά τον Μάϊο και Ιούνιο, όπως καταγράφηκε από την ΕΛΣΤΑΤ και επεξεργάστηκε ειδικά για τις Κυκλάδες η MTC GROUP αποτελεί ένα ακόμα αδιάψευστο δείκτη της επιτυχίας κάθε τουριστικού προορισμού. Η σύγκριση γίνεται μόνο με τα αντίστοιχα στοιχεία που παρουσιάζει κάθε προορισμός και, για το λόγο αυτό, η παρουσίαση γίνεται κατά αλφαβητική σειρά και όχι με βάση τις επιδόσεις.
Ωστόσο, αξιοσημείωτο είναι ότι, σύμφωνα με όσα παρουσιάζονται παρακάτω, η Πάρος και η Μήλος σημειώνουν σημαντικές αυξήσεις, πράγμα που σημαίνει ότι, για μια ακόμα φορά, η επέκταση της τουριστικής περιόδου αποτυπώνεται και στα έσοδα. Συγκεκριμένα:
Κύκλος εργασιών επιχειρήσεων με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων αθροιστικά στους κλάδους των Καταλυμάτων και των Υπηρεσιών Εστίασης Μάϊο και Ιούνιο (o πρώτος αριθμός αφορά τα έσοδα Μαϊου, ο δεύτερος του Ιουνίου και ακολουθούν τα αντίστοιχα ποσοστά έναντι των ίδιων μηνών του 2023) :
ΕΣΤΙΑΣΗ ΑΘΡΟΙΣΤΙΚΑ ΕΣΟΔΑ ΜΑΪΟΥ - ΙΟΥΝΙΟΥ 2024
ΑΝΔΡΟΣ 267.569 , 501.448 , -1,4%, 4,0%
ΚΕΑ/ΚΥΘΝΟΣ. 265.371 , 555.331, 23,2%, 0,7%
ΜΗΛΟΣ 1.963.432, 4.257.402 , 45,4%, 23,3%
ΜΥΚΟΝΟΣ. 25.307.465 , 60.827.009, 0,7%, -4,9%
ΝΑΞΟΣ.1.832.308, 4.511.172, 6,7 % (δεν υπάρχουν συγκριτικά στοιχεία για Ιούνιο 2023)
ΠΑΡΟΣ.4.624.413 , 10.244.648, 90,4%, 34,5%
ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ. 38.226.915 , 58.688.391, 0,8%, -1,2%
ΣΥΡΟΣ 777.495 ,1.152.643, 8,4%, 14,3%
ΤΗΝΟΣ 271.080 ,635.948, 9,8%, 14,9%
ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ ΑΘΡΟΙΣΤΙΚΑ ΑΠΡΙΛΙΟΣ/ΜΑΙΟΣ/ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
ΑΝΔΡΟΣ 1.568.560, -3,0%
ΚΕΑ/ΚΥΘΝΟΣ 1.320.781 , 5,2%
ΜΗΛΟΣ 13.197.980, 12,8%
ΜΥΚΟΝΟΣ 72.423.530, -12,1%
ΝΑΞΟΣ 16.049.833 , 4,6%
ΠΑΡΟΣ. 19.636.680, 23,7%
ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ.141.885.395 , -7,2%
ΣΥΡΟΣ4 237.497 , 12,9%
ΤΗΝΟΣ 2.464.981 1,0%