ΛΗΞΗ ΑΠΕΡΓΙΑΣ ΣΤΙΣ 12: Κανονικά από τις 2 το μεσημέρι τα δρομολόγια. Τι απώλειες υπήρξαν με την απεργία...

 

ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ - ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

Σε αναστολή της απεργίας των ναυτεργατών αναμένεται να προχωρήσει η ΠΝΟ μετά την επίτευξη συμφωνίας με τους ακτοπλόους για αυξήσεις μισθών κατά 7% στη διετία. Σύμφωνα με τα στοιχεία η τριήμερη απεργία της ΠΝΟ ματαίωσε τη μετακίνηση περισσοτέρων των 100.000 επιβατών, 9.000 φορτηγών και 15.000 Ι.Χ. [ΙΝΤΙΜΕ]. Στην Άνδρο μηδενίστηκαν σχεδόν οι κρατήσεις στα ξενοδοχεία, που είχαν φτάσει στο 40%.

Αναλυτικά, στις 12 το μεσημέρι αναμένεται να συνεδριάσει το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΝΟ προκειμένου να λάβει και επίσημα την απόφαση αναστολής της απεργίας των ναυτεργατών στην ακτοπλοΐα.Eκτός απροόπτου τα δρομολόγια αναμένεται να αρχίσουν να εκτελούνται κανονικά από τις δύο το μεσημέρι και μετά.

 

Η αναστολή της απεργίας έρχεται μετά τη χθεσινή συμφωνία μεταξύ του συνδέσμου επιχειρήσεων επιβατηγού ναυτιλίας και της ΠΝΟ για αυξήσεις μισθών κατά 7% στη διετία. Νομοτελειακή θεωρείται πλέον η αύξηση των τιμών των εισιτηρίων από το 2025.

Οι αυξήσεις των μισθών συμφωνήθηκαν ύστερα από τριήμερη απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας που επέφερε, σύμφωνα με τους ακτοπλόους, ματαίωση των ταξιδιών περισσοτέρων των 100.000 επιβατών, 9.000 φορτηγών και 15.000 Ι.Χ. Η απεργία ξεκίνησε αρχικά την Τρίτη και Τετάρτη και κατόπιν παρατάθηκε για την Πέμπτη και την Παρασκευή, αλλά τελικά αργά το απόγευμα της Πέμπτης ακτοπλόοι και σωματεία κατέληξαν σε συμφωνία επιτρέποντας την εκτέλεση των δρομολογίων κανονικά από σήμερα Παρασκευή.

Τα συνδικαλιστικά σωματεία των ναυτεργατών, που αρχικά απήργησαν αξιώνοντας αυξήσεις 12%, αποδέχτηκαν τελικά την πρόταση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, που προβλέπει για το 2025 αυξήσεις ίσες με τον πληθωρισμό συν 2 ποσοστιαίες μονάδες, με εγγυημένη αύξηση τουλάχιστον 5%, και για το 2026 αύξηση ίση με τον πληθωρισμό. Σημειώνεται ότι από το 2010 έως σήμερα οι μισθοί των ναυτεργατών (ΠΝΟ) εμφανίζονται αυξημένοι κατά 12%, έναντι 5% αυτών της συλλογικής σύμβασης της ΓΣΕΕ, σύμφωνα με πηγές της ακτοπλοΐας.

Αναλυτές που παρακολουθούν τις επιχειρήσεις του κλάδου της ακτοπλοΐας αναφέρουν ότι το ετήσιο κόστος πληρωμάτων για το σύνολο της ελληνικής ακτοπλοΐας ανέρχεται περίπου σε 250 εκατ. και κάθε ποσοστιαία μονάδα αύξησης οδηγεί σε 2,5 εκατ. αύξηση των εξόδων.

Εκτός όμως από την αύξηση των μισθών της συλλογικής σύμβασης των ναυτεργατών, από το επόμενο έτος θα αυξηθούν σημαντικά τα λειτουργικά κόστη της ακτοπλοΐας και εξαιτίας αλλαγών στο ευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο για τα καύσιμα και τον περιορισμό των εκπομπών άνθρακα.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, από τον Ιανουάριο αυξάνεται η υποχρέωση αγοράς δικαιωμάτων ρύπων (ETS) από 40% το 2024 σε 70% το 2025 και 100% το 2026 για την Αδριατική και την Κρήτη. Από τον ερχόμενο Ιανουάριο ξεκινάει επίσης η εφαρμογή των κανόνων FuelEU για τη ναυτιλία, στο πλαίσιο της δέσμης μέτρων «Fit for 55» για την ενεργειακή μετάβαση της Ε.Ε., η οποία συνεπάγεται επιπλέον αύξηση κόστους καυσίμων λόγω της μερικής κατανάλωσης βιοκαυσίμων, ενώ βάσει ευρωπαϊκού κανονισμού θεσπίζεται στη Μεσόγειο και υποχρεωτική χρήση καυσίμων με μέγιστη περιεκτικότητα σε θείο 0,1% (MGO). Μόνο το τελευταίο μέτρο αναμένεται να αυξήσει το κόστος των καυσίμων για την ελληνική ακτοπλοΐα περίπου κατά 100 εκατ. με βάση τις σημερινές τιμές.

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Κάθε φορά που γίνεται απεργία στα ακτοπλοικά υπάρχει σοβαρός κίνδυνος ακόμα και για απώλειες ζωής των ακριτών που ζουν στα μικρά νησιά (Κυκλάδων κυρίως), αφού το βαπόρι είναι ο μοναδικός δρόμος σύνδεσης. Δεν φαίνεται να ενδιαφέρεται ΚΑΝΕΙΣ για αυτούς τους ανθρώπους!!!

This comment was minimized by the moderator on the site

Καιρός να κινηθούμε νομικά εναντίον της ΠΝΟ... Περιμέναμε κάποιον κόσμο λόγω του 3ημερου και μας μην πω τι...

This comment was minimized by the moderator on the site

Το τελικό αποτέλεσμα είναι ότι πάλι ο ταξιδιώτης θα πληρώσει τη νύφη , πάλι οι νησιώτες θα είναι οι τελικοί χαμένοι στην υπόθεση αύξησης των εισιτηρίων