Παγκόσμια πρωτιά των Ελλήνων σε παραγγελίες νέων τάνκερ!!!

Γράφει ο Αντώνης Τσιμπλάκης 

atsimplakis@naftemporiki.gr

Η Ελλάδα η πιο ενεργή χώρα στον κόσμο στον τομέα των νεότευκτων δεξαμενόπλοιων με 113 παραγγελίες το 2024 - Η Κίνα δεύτερη με 75. 

Παραγγελίες νέων τάνκερ σε όλο τον κόσμο

Ελληνικών συμφερόντων ήταν το ένα στα τέσσερα δεξαμενόπλοια που παραγγέλθηκαν κατά τη διάρκεια του 2024. Αυτό αποκαλύπτουν τα στοιχεία της Veson Nautical, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να κρατούν την κορυφή στα πλοία μεταφοράς ενεργειακών προϊόντων. Ειδικότερα, το 2024 παραγγέλθηκε ένας αριθμός ρεκόρ νέων δεξαμενόπλοιων με 435 παραγγελίες κατά τη διάρκεια του έτους, μια αύξηση περίπου 31% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η Ελλάδα το 2024 έρχεται πρώτη με 113 παραγγελίες, η Κίνα ήταν δεύτερη με 75. 

Η έκθεση, η οποία συντάχθηκε από τον βραχίονα δεδομένων και πληροφοριών της Veson, VesselsValue, αναφέρει ότι η αύξηση στον τομέα των νεότευκτων δεξαμενόπλοιων οφείλεται στην υψηλή ζήτηση, την ανανέωση του στόλου και την εστίαση στη συμμόρφωση με τους πράσινους κανονισμούς, καθώς και στη συνεχιζόμενη αυξημένη ζήτηση τόνων για τον τομέα αυτό και στις ισχυρές τιμές μεταπώλησης.

«Ο τομέας των νεότευκτων δεξαμενόπλοιων ήταν πολύ δραστήριος το 2024, ιδίως κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, καθώς οι πλοιοκτήτες έψαχναν να ανανεώσουν τους στόλους τους με την τελευταία τεχνολογία», αναφέρει ο Thomas Zwick, Senior Maritime Analyst της Veson Nautical. «Ωστόσο, ενώ το 2025 ξεκίνησε πιο αργά, οι παραγγελίες αναμένεται να αυξηθούν, καθώς υπάρχει ζήτηση, αλλά τα επίπεδα που καταγράφηκαν το 2024 δεν αναμένεται να επαναληφθούν»... 

 

Η έκθεση αναφέρει επίσης ότι η Ελλάδα ήταν η πιο ενεργή στον τομέα των νεότευκτων δεξαμενόπλοιων, με 113 παραγγελίες που αναφέρθηκαν το 2024. Η Κίνα ήταν στη δεύτερη θέση, με 75 παραγγελίες που κατατέθηκαν, η Σιγκαπούρη είναι στην τρίτη θέση με 43 παραγγελίες, το Ηνωμένο Βασίλειο στην τέταρτη θέση με 42 παραγγελίες και η Ιαπωνία στην πέμπτη θέση με 18 νέες παραγγελίες.

Κυριαρχούν τα κινέζικα ναυπηγεία

Τα κινεζικά ναυπηγεία κυριάρχησαν στην αγορά παραγγελιών νεότευκτων δεξαμενόπλοιων με 322 παραγγελίες. Η Νότια Κορέα κατέλαβε τη δεύτερη θέση με 74 παραγγελίες, το Βιετνάμ την τρίτη με 25 παραγγελίες και η Ιαπωνία την τέταρτη με 12 παραγγελίες.

Η έκθεση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το 2024 ήταν μια ισχυρή χρονιά για τον τομέα των δεξαμενόπλοιων, αλλά μέχρι το τέλος του έτους, τα κέρδη είχαν διορθωθεί χαμηλότερα και οι πωλήσεις μεταχειρισμένων πλοίων επιβραδύνθηκαν ως αποτέλεσμα των πολύ υψηλών τιμών και της αδύναμης ζήτησης από την Κίνα. Η μεταβαλλόμενη γεωπολιτική, ιδίως γύρω από την εκεχειρία Ισραήλ-Χαμάς και το απρόβλεπτο του προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, μπορεί να οδηγήσει σε κάποια μεταβλητότητα.

Αν και το 2024 είχε τον μεγαλύτερο αριθμό παραγγελιών δεξαμενόπλοιων εδώ και χρόνια, τα στοιχεία δείχνουν ότι ο ρυθμός των παραγγελιών μειώθηκε κατά τη διάρκεια του έτους με μικρή δραστηριότητα το τέταρτο τρίμηνο σε σύγκριση με το πρώτο, καταλήγει η έκθεση.

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Γιατί εξυμνούμε τους Έλληνες εφοπλιστές; τι αποφέρει η ελληνική ναυτιλία στην εθνική οικονομία; τα αλλοδαπά πληρώματα; αυτούς που παραβιάζουν το διεθνές δίκαιο; που παραβιάζουν εμπάρκα; και ενίοτε προσφέρουν και τζάμπα εισιτήρια σε ειδικές περιστάσεις; Γιατί δεν εξυμνούμε τον Σκλαβενίτη και τον Καρέλια και άλλες ελληνικές επιχειρήσεις που προσφέρουν στην ελληνική οικονομία, δίνουν δουλειά στους Έλληνες και προσφέρουν ιδανικό περιβάλλον εργασίας; Για να μην ξεχάσουμε τη ναυτική παράδοση της Άνδρου;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Γιατί ο ελληνικός εφοπλισμός αποτελεί ένα παγκόσμιο φαινόμενο. Είναι ο πρώτος στον κόσμο εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Εσείς το βρίσκετε εύκολο αυτό πχ σε σχέση με Κίνα και άλλους κολοσσούς.
Ακόμα η ανδριώτικη ναυτιλία έχει σήμερα μια σημαντική παρουσία στον χώρο της ελληκόκτητου ναυτιλίας. Οι αριθμοί έχουν καταμετρηθεί από συνεργάτη του Εν Ανδρω πριν μερικά χρόνια κι αναφέρονται σε πάνω από 30 εφοπλιστικές επιχειρήσεις και πάνω από 60 επιχειρήσεις ασχολούμενες ευρύτερα με την ναυτιλία. Όλες αυτές απασχολούν σε στεριά και θάλασσα εκατοντάδες υψηλά αμειβομένους εργαζομένους στη στεριά και εξίσου μεγάλο αριθμός ναυτικούς (αξιωματικούς) στη θάλασσα.
Η ελληνική και η ανδριώτικη ναυτιλία φέρνει χρήματα που γίνονται επενδύσεις στην Ελλάδα και στο νησί. Μόνο στην περιοχή της Χώρας και στο Μπατσί ξεκινούν 4 ξενοδοχεία τα επόμενα χρόνια. Αναδιαρθρώνονται ξενοδοχεία. Αγοράζονται δεκάδες κτήματα ή σπίτια κλπ. Ακόμα και σήμερα το 20%-25% της οικονομίας της Άνδρου έχει αναφορά στη ναυτιλία. Ποια επιχειρηματική αναφορά στη γεωργία ξέρετε; Και πόσο στην έχει στην κτηνοτροφία;
Ας αφήσουμε τους ιστορικούς λόγους που είναι πολύ σημαντικός παράγοντας. Οι αναγνώστες αυτών των κειμένων που κυμαίνονται από 2.000 μέχρι 12.000 το πιστοποιούν. Όλοι στην Άνδρο είχαν και έχουν σχέση έμμεση ή άμεση με την ανδιώτικη ναυτιλία. Έχει κανείς σχέση με καπνοβιομηχανίες ή σουπερ-μάρκετ;
Σταματούμε εδώ.

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 1 μήνα πριν από το χρήστη enandro enandro