Πωλείται το ιστορικό "Αίολος-Κεντέρης" (Άνδρος-Πειραιάς 2 ώρες!) Ποιος εφοπλιστής ενδιαφέρεται...

 

Ήταν από τα πρώτα υπερταχυπλοα, που έφεραν την επανάσταση στην ακτοπλοΐα! Πριν από περίπου 16 καλοκαίρια, το… «θαλάσσιο βέλος» με το όνομα «Αίολος Κεντερης 1» δρομολογήθηκε από την ΝΕΛ και στην Άνδρο και κάλυπτε την απόσταση μέχρι τον Πειραιά, σε 2 ώρες!

Στις μέρες μας, το κομψό αυτό γαλλικό σκαρί, βγαίνει σε πλειστηριασμό για 4,5 εκατομμύρια ευρώ, όταν η τιμή αγοράς από την ναυτιλιακή εταιρία της Μυτιλήνης, είχε ξεπεράσει τα 25 εκ. ευρώ. Το πλοίο είχε κατασχεθεί από την Τράπεζα Πειραιώς και η διαδικασία μεταπώλησης, θα γίνει ηλεκτρονικά στις 6 Δεκεμβρίου.

Σύμφωνα με έγκυρους ναυτιλιακούς κύκλους, ανάμεσα στους ενδιαφερόμενους για την απόκτηση του είναι και η Sea Jet του Μ. Ηλιόπουλου, που έχει την τεχνογνωσία και την υποδομή λόγω του στόλου των ταχυπλόων που διαθέτει, να το υποστηρίξει τεχνικά, να το επισκευάσει και να το συντηρήσει.

Η σημερινή κατάσταση του «Αίολος Κεντερης 1» περιγράφεται χαρακτηριστικά στην έκθεση του δικαστικού επιμελητή ο οποίος γράφει επί λέξει:

«Το ως άνω πλοίο, εκτίμησα κατά την ημέρα της εκτέλεσης, λαμβάνοντας υπ΄ όψη τη γενική κατάσταση και δυνατότητα πώλησης στην αγορά, αντί ευρώ 4.500.000.

Τιμή πρώτης προσφοράς: 4.500.000. Ποσό για το οποίο επεβλήθη η κατάσχεση:  4.000.000 ευρώ , πλέον των εξόδων εκτελέσεως και επισπευδομένου πλειστηριασμού, όπως αναφέρεται στην κοινοποιηθείσα επιταγή».

Περιγραφή πλοίου: Το υπό Ελληνική Σημαία Πλοίο με το όνομα «ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ Ι» («AEOLOS KENTERIS I»), εγγεγραμμένο στα νηολόγια Μυτιλήνης, με αριθμό νηολογίου 37, ΙΜΟ 9210103, με Διεθνές Διακριτικό Σήμα SYDK, ολική χωρητικότητα 3560,18 κόρους, καθαρή χωρητικότητα 1872,05 κόρους, μήκος 108,70 μέτρα, πλάτος 15,70 μέτρα, βάθος 4,00 μέτρα και είναι εφοδιασμένο με τέσσερις (4) Ντήζελ μηχανές, ιπποδυνάμεως 32.400 KW έκαστης.

Τίτλος Κτήσεως: Το ως άνω περιγραφέν και αναγκαστικά κατασχεθέν Πλοίο, περιήλθε στην οφειλέτιδα εταιρεία δυνάμει του πωλητηρίου εγγράφου (Bill of Sale) με ημερομηνία 4 Απριλίου 2000, από την εταιρεία με την επωνυμία «Alstron Leroux Naval» που εδρεύει στο Παρίσι (38 Avenue Kleber, 75116 Paris) Γαλλίας και σήμερα κατέχει Έγγραφο Εθνικότητας του ρηθέντος πλοίου εκδοθέντος σύμφωνα με τις διατάξεις του Ελληνικού Νόμου.
Η κατασχετήρια έκθεση, εκτείνεται επί των κυρίων και βοηθητικών μηχανών και μηχανημάτων, ιστών, λέμβων, αγκυρών, αλυσίδων, κάλων και καλωδίων και επί παντός εν γένει εξοπλισμού συνέργων και ετέρων συστατικών και παραρτημάτων αυτού καθώς και τον πλήρη εξοπλισμό του σκάφους, σύμφωνα με τις προδιαγραφές των κατασκευαστών».

Όπως αναφέρει ακόμα στην έκθεση του ο Δικαστικός Επιμελητής «το ως άνω πλοίο βρέθηκε αγκυροβολημένο  50 μέτρα έμπροσθεν της προβλήτας (ντόκος) του ναυπηγείου, ανάμεσα σε δύο  άλλα παροπλισμένα επιβατηγά πλοία με τα ονόματα «ELLI T.» και «ΑΛΚΥΟΝΗ» και ως εκ τούτου δεν κατέστη δυνατή η πρόσβαση στο εσωτερικό του πλοίου για την πληρέστερη περιγραφή των εσωτερικών και εξωτερικών χώρων και του μηχανολογικού εξοπλισμού αυτού, καθώς και για την παραλαβή των εγγράφων ταυτότητας του πλοίου.
Το ως άνω πλοίο, με συναίνεση της επισπεύδουσας, το άφησα στη θέση και στην κατάσταση την οποία το βρήκα, χωρίς να εισέλθω στο εσωτερικό του, το έθεσα υπό τη μεσεγγύηση του νομίμου εκπροσώπου της οφειλέτιδας εταιρείας.»

Το υπερταχύπλοο «Αίολος Κεντέρης» πήρε  το 2000 το  όνομά  του προς τιμήν  του Κώστα Κεντέρη, χρυσού Ολυμπιονίκη στα 200 μέτρα  στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Σίνδεϊ. 
Ο σύγχρονος μηχανικός Αίολος δεν αντιμετώπιζε μόνο μηχανικά προβλήματα αλλά και πολλά άλλα από τα απόνερα που δημιουργούσε στο πέρασμά του με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν με πνιγμό  τόσο οι  λουόμενοι όσο και οι επιβάτες σε  σκάφη αναψυχής τα οποία κλυδωνίζονταν «φτερό στον άνεμο»  του «Αίολος Κεντέρης».

 Ανήκε στην κατηγορία των ταχύπλοων τα οποία  διέθεταν  την  άδεια από το τότε υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και  τις Λιμενικές Αρχές, να  αναπτύσσουν  υπηρεσιακή ταχύτητα έως   40 κόμβους.

Τα θυελλώδη περάσματά  του απασχόλησαν και τα ΜΜΕ εκείνη την εποχή. Οι πανίσχυρες τουρμπίνες του προκαλούσαν τεράστια κύματα. Χαρακτηριστικό είναι το περιστατικό που συνέβη στο ακρωτήριο της Κασσάνδρας Χαλκιδικής τον Ιούνιο του 2003.

 Ο καιρός ήταν πολύ καλός, η θάλασσα ήρεμη και οι λουόμενοι απολάμβαναν το μπάνιό τους στα καταγάλανα νερά.  Από το …πουθενά, εμφανίστηκε ένα τεράστιο κύμα, το οποίο σάρωσε την ακτή και πήρε μαζί του σκηνές από το κάμπινγκ της Καλάνδρας, ομβρέλες, πετσέτες και ότι βρέθηκε στη ρότα του, δημιουργώντας ένα τοπίο από ταινία θρίλερ. 


Λίγες ημέρες αργότερα προσήλθε στο λιμεναρχείο Νέων Μουδανιών, ένας 16χρονος με τους γονείς του και κατήγγειλε τον τραυματισμό του από  τα απόνερα του «Αίολος Κεντέρης», το οποίο εκείνο το καλοκαίρι εκτελούσε δρομολόγια  από τα νησιά του   βορειοανατολικού Αιγαίου προς και από τη Θεσσαλονίκη.

 Μετά από έρευνες των Λιμενικών Αρχών σχηματίστηκε τελικά  δικογραφία η οποία και είχε διαβιβαστεί στην Εισαγγελία Πολυγύρου. Εκείνη τη χρονιά υπήρξαν  μαρτυρίες παραθεριστών, που έκαναν διακοπές στη Σίβηρη για περιστατικά με τα απόνερα του «Αίολος Κεντέρης» να τους σηκώνουν στον αέρα και μετά να τους τραβάει σε μία ρουφήχτρα στο βυθό. 

Μάλιστα σε κάποιες οργανωμένες παραλίες στη Χαλκιδική υπήρχαν υπάλληλοι με σφυρίχτρες, που  προειδοποιούσαν τους παραθεριστές μόλις εμφανιζόταν στον ορίζοντα του υπερταχύπλοο. 
Οι Λιμενικές Αρχές αναγκάστηκαν να εκδώσουν ενημερωτικό δελτίο με τις ώρες διάπλου από την Χαλκιδική  του  σύγχρονου Αίολου. Η ΝΕΛ  άλλαξε έτσι τη ρότα του πλοίου το οποίο περνούσε πλέον σε απόσταση 10 μιλίων από τις ακτές... 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Μάπα το καρπούζι σαν το όνομά του! Κακοτάξιδο, με καθίσματα από τα οποία έφευγες πιασμένος, χωρίς ικανοποιητικούς χώρους να κινηθούν οι επιβάτες στην διάρκεια του ταξιδιού! Από εκείνα που πρέπει να αποφεύγοναι συστηματικά!